Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 253 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Komt bij dat Toshiba echt niet zo'n prutbedrijf is als vele mensen (Trat) beweren ... oa de uitvinder van de DVD.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Tuurlijk consumenten gaan echt 300 dollar meer neerlegggen voor een apparaat dat niet beter is alleen omdat er meer fabrikanten achter staan. Droom verder zou ik zeggen.
    Nee, mensen kopen allemaal een HD-DVD / BR speler om HD films op af te spelen. Droom lekker verder; de meeste mensen spelen gewoon DVDs af op die dingen en genieten dan van de upscalefunctie van hun BR / HD-DVD speler. Ik ben zelf ook meer DVDs gaan kopen omdat ik de HD schijfjes gewoon te duur vind en mijn PS3 zeer goed upscale-t. En de Walmart speler laat HD films niet eens zien in 1080p, maar maximaal in 1080i, dus ook genieten van DVDs op je 1080p TV - NOT. Het is dus geen speler voor de tech-savvy man, dus verwacht ook niet dat HD-DVD films hierdoor explosief in verkoop zal toenemen. Helaas kijkt een onderneming als Warner Bros vooral daar naar.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Komt bij dat Toshiba echt niet zo'n prutbedrijf is als vele mensen (Trat) beweren ... oa de uitvinder van de DVD.
    Ik zeg ook niet dat het een prutbedrijf is, ik focus alleen op de HD-DVD spelers. Ik zou toch liever voor een Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp speler kiezen bij mijn Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp TV met Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp surround set. Dit is namelijk wel het lock-in effect dat bij Jan en Alleman in de HiFi zaak meespeelt...

    Neemt niet weg dat het ongetwijfeld weer vechten, plunderen en misschien zelfs daden van kannibalisme geblazen zal zijn bij Walmart...

    P.S. Of iets wel of niet een prutbedrijf is of een prut product levert maakt niet altijd uit. Kijk naar Windows: meer dan 90% van de computers draait daar op. Zegt genoeg...
    Laatst aangepast door Trat : 01-11-2007 om 16:43

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat het een prutbedrijf is, ik focus alleen op de HD-DVD spelers. Ik zou toch liever voor een Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp speler kiezen bij mijn Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp TV met Panasonic / JVC / Phillips / Sony / Sharp surround set. Dit is namelijk wel het lock-in effect dat bij Jan en Alleman in de HiFi zaak meespeelt...

    Waarom zou Toshiba onder doen aan ... JVC of Sharp of Sony?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Maar vergeet het maar dat je binnenkort een mooie B&O of H&K HD-DVD kan kopen. Mensen willen keuze hebben, en niet gebonden zijn aan Toshiba prullen. Vooralsnog zie ik niet in waarom mensen HD-DVD boven BR verkiezen op basis van alleen een goedkope speler: alle grote merken zijn op de BR wagen gesprongen met hun spelers en dat is gewoon een feit. Kijk ook eens naar de hoeveelheid BR schijfjes tov de HD-DVD schijfjes in een videoteek en een winkel als de gratis platen zaak. Dat zegt mij genoeg: strijd is een beetje gestreden.

    Feit is dat de prijs van de films op beide HD formaten gewoon nog te duur is voor Jan en Alleman, dus het zal weinig zoden aan de dijk zetten. Bovendien is BR gewoon de standaard voor de toekomst, zeker als je kijkt naar het feit dat er 100GB en 200GB schijfjes in de startblokken staan. Het is al bekend dat een PS3 met een FW update deze quad en octo layer discs kan lezen, en we willen straks ook 1440p films gaan kijken, dat gaat HD-DVD ons niet bieden met de huidige players.

    Allemaal leuk en aardig deze zet van de HD-DVD groep maar ik denk niet dat je dit al te positief in moet zien als HD-DVD adept. Het lijkt mij er gewoon op dat dit een finale inhaalslag moet worden voor Toshiba: erop, of eronder.
    Precies, deze aktie van Toshiba lijkt wat mij betreft ietwat op een laatste stuiptrekking. Als een laatste wanhoopoffensief om het tij nog te kunnen doen keren.....Feit blijft dat deze speler een vrij uitgeklede vorm van HD weergeeft, wat mij betreft.Geen 1080p weergave en ook geen 24fps.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    .Feit blijft dat deze speler een vrij uitgeklede vorm van HD weergeeft, wat mij betreft.Geen 1080p weergave en ook geen 24fps.
    Precies ook geen 24p, jij snapt hem. Het is dus geen speler voor de tech freak, en laat deze categorie nou net flink HD films inslaan...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Precies, deze aktie van Toshiba lijkt wat mij betreft ietwat op een laatste stuiptrekking. Als een laatste wanhoopoffensief om het tij nog te kunnen doen keren.....Feit blijft dat deze speler een vrij uitgeklede vorm van HD weergeeft, wat mij betreft.Geen 1080p weergave en ook geen 24fps.
    typische Blu-ray fanboyism...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Waarom zou Toshiba onder doen aan ... JVC of Sharp of Sony?
    Je snapt helemaal niet wat ik bedoel. Ik heb het over perceptie, in de ogen van de consument. Ik ken zo veel mensen die alles van één merk hebben op AVS gebied, die mensen bereik je niet gewoon niet met HD-DVD. Als mensen uberhaupt al iets om HD geven. Het begint er steeds meer op te lijken dat het een beetje het WAP en GPRS / UMTS effect ondergaat. Mensen vinden het allemaal wel leuk, maar als de gebruikskosten zo veel hoger zijn (€30 voor een filmpje) hoeft het ineens niet meer.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    typische Blu-ray fanboyism...
    Wat mal van je om dit te zeggen. Als morgen in de krant staat dat BR dood is en HD-DVD de winnaar is, haal ik gewoon een HD-DVD speler: kan mij dat boeien?

  10. #35

    Standaard

    De meeste mensen hebben niet eens een 1080p TV en hebben dus ook niets aan een 1080p speler. Toshiba en Walmart spelen hier met een goedkope 1080i speler die goed genoeg is voor de meeste consumenten gewoon goed op in.
    Laatst aangepast door vick86 : 01-11-2007 om 17:08

  11. #36

    Standaard

    We zijn weer bezig, 1080p op een tv kleiner dan 50"... JE ZIET HET VERSCHIL NIET!!!! 720p of 1080i is dan even goed, en de miljoenen mensen met een 720p/1080i tv dan???? Die zijn perfect af met deze speler...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    De meeste mensen hebben niet eens een 1080p TV en hebben dus ook niets aan een 1080p speler. Toshiba en Walmart spelen hier met een goedkope 1080i speler die goed genoeg is voor de meeste consumenten gewoon goed op in.
    De meeste mensen hebben niet eens een HDTV... dus die kopen het dan ook niet? Toshiba is gewoon zijn spullen aan het opruimen. De speler is voor een paar uur voor $100 te kopen waarna hij weer $198. Iedereen weet dat hij wel uitverkoopt. Het gaat alleen geen bal uithalen voor het HD-DVD kamp.

    Al die verhalen ook van dat HD-DVD goedkoper zou zijn dan BR om te fabriceren halen ook weinig uit. Als die echt het geval was was HD-DVD met hun adviesprijzen voor films wel even €5 onder die van de concurrent gaan zitten. Is niet gebeurt, de consument merkt hier dan ook niks van. Er worden nu al meer BR discs gefabriceerd dan HD-DVD schijfjes, en daar haal je pas echt kostenreductie uit voor de producenten.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    We zijn weer bezig, 1080p op een tv kleiner dan 50"... JE ZIET HET VERSCHIL NIET!!!! 720p of 1080i is dan even goed, en de miljoenen mensen met een 720p/1080i tv dan???? Die zijn perfect af met deze speler...
    Alleen jammer dat veel mensen zelfs een 32" 1080p TV zouden willen (vraag me niet waarom) dus dan willen ze ook een 1080p speler.

    Vraag me af of dit ding überhaupt wel HD films af kan spelen, als je naar de specs kijkt begin je toch te twijfelen. En dan dit: Walmart heeft voor $100.000.000, 2 miljoen van die players gekocht. Wat legt Toshiba hier in godsnaam voor bij? Zijn ze zo wanhopig dat ze zich zo vergeven aan de inkoopsmacht van Walmart (onder het mom van: "Ff mooie deal, anders HD-DVD uit de schappen")?

    Ik heb eerder gezegd dat ik nauwelijks HD films koop, en ik ben aardig tech savvy vind ik zelf. Als ik morgen hoor dat HD-DVD te winnaar is haal ik meteen een speler (mijn PS3 houd ik natuurlijk gewoon aan). Maar ik zou nooit voor deze speler kiezen en ik heb niet eens een 1080p TV. Mijn idee is namelijk dat mijn TV eerder vervangen wordt dan de speler (iets wat je ook vaker ziet natuurlijk). Dus dan moet die speler wel een beetje future-proof zijn.
    Laatst aangepast door Trat : 01-11-2007 om 17:54

  14. #39

    Standaard

    Ik vraag me af wat Onkyo nu gaat doen, want hun aangekondigde HD DVD speler (waar overigens niets meer van wordt vernomen) zullen ze nu niet makelijk meer aan de man kunnen brengen.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vraag me af wat Onkyo nu gaat doen, want hun aangekondigde HD DVD speler (waar overigens niets meer van wordt vernomen) zullen ze nu niet makelijk meer aan de man kunnen brengen.
    Als ze er niks meer van laten horen kun je die wel vergeten, denk ik. Had je er naar uitgekeken dan?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Als ze er niks meer van laten horen kun je die wel vergeten, denk ik. Had je er naar uitgekeken dan?
    Nee, maar het feit dat Toshiba de enigste fabrikant is die HD DVD spelers op de markt zet blijft toch een nadeel.
    Ventura zal ook niet zo blij zijn met deze ontwikkeling.
    Die heeft straks ook een heel magazijn spelers die ze aleen tegen dumpprijzen kwijt kunnen.
    Ventura zal met zijn spelers toch zeker 25% minder moeten gaan vragen ten opzichte van een vergelijbare Toshiba speler, denk ik.
    Toshiba wordt door consumenten(vooral in de VS) als een volwaarig Merk gezien,...net zoals Philips hier.

    Als dit tot het grote succes van HD DVD leid, hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn en komen de collega fabrikanten ook wel over de brug,... maar op dit moment kijken ze wel uit, want niemand kan nutuurlijk tegen de huidige strategie van Toshiba op.

  17. #42

    Standaard

    Lijkt erop dat best buy ook onder de 100 zit al is de speler op dit moment uitverkocht:

    http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1158323325814

  18. #43

    Standaard

    Ik heb hier in Nederland overigens nog geen prijsverschil gezien tussen Blu-ray en HD-DVD van dezelfde film.
    Harry Potter 1-5, weliswaar mediadis; maar de hd-dvd versie is daar €10,-- goedkoper.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #44

    Standaard

    De gelijke HD-E 1 kun je inmiddels hier ook al voor €265,-- kopen. Best een redelijk instapmodel voor hd-dvd. Heeft (nog ?) geen 24 p ondersteuning, maar hoeveel mensen hebben ook al een tv die dat ondersteunt. Ik heb dit jaar nieuw toestel gekocht die dit dus niet ondersteunt, dus 24p is voor mij en ik denk vele anderen nog geen 'must'.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #45

    Standaard

    Toch goed om te zien dat er weer 'n nieuwe HD tegenpool aanwezig is.. hoe meer zielen hoe meer vreugde.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Lijkt erop dat best buy ook onder de 100 zit al is de speler op dit moment uitverkocht:

    http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1158323325814
    Lijkt op een "In Shop Only" actie net als bij Wal-Mart.
    Naar het schijnt gaat ook Circuit City met deze prijzenslag mee.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Harry Potter 1-5, weliswaar mediadis; maar de hd-dvd versie is daar €10,-- goedkoper.
    Mediadis? Maar dat is in de VS. Dissen die alle HD media daar?

  23. #48

    Standaard

    mediadis.com in België.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #49

    Standaard

    Precies, deze aktie van Toshiba lijkt wat mij betreft ietwat op een laatste stuiptrekking.
    Vreemde opmerking. Volgens mij doet Toshiba nu met dit model wat alle anders firma's ook doen met hun oudere, nog op voorraad staande modellen. Dat noemen ze uitverkoop. Hebben we in Nederland ook, meestal in januari.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vraag me af wat Onkyo nu gaat doen, want hun aangekondigde HD DVD speler (waar overigens niets meer van wordt vernomen) zullen ze nu niet makelijk meer aan de man kunnen brengen.
    Hij staat anders gewoon op de website hoor: Onkyo DV-HD805

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •