Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 253 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Komt bij dat Toshiba echt niet zo'n prutbedrijf is als vele mensen (Trat) beweren ... oa de uitvinder van de DVD.
    Mede met time warner en sony /philips, die na onderhandelen samen het dvd format op de markt hebben gebracht met de sony/philips standaard protocol.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    typische Blu-ray fanboyism...
    Maar toch redelijk relevant voor iemand met een 1080P scherm! Zonder upscaling niet echt een speler voor de full hd mensen onder ons. Toshiba is ook niet gek om de duurdere spelers NIET voor 100 euro aan te bieden! Die zijn lekker 350 euro. In die zin is de actie vrij kansloos, daar de gemiddelde amerikaan echt wel weet of hij een 1080p speler wil of niet! Ik zie het al voor mij; toshiba aangeklaagd wegens het niet leveren van upscaling in de 100 euro speler! Vast mensen die erin trappen en later merken dat het eigenlijk niet de speler is die ze hadden moeten hebben/ of die ze verwacht hadden!

    Ik zie het omkopen van filmmaatschappijen en het sterk onder de kostprijs verkopen van de spelers ook als een voorbode!

    Sony is groter in Europa en je ziet toch dat er in het voordeel van blu-ray wordt gekozen door sommige ketens. Mischien dat Sony ook achter de schermen zit te lobbyen!

    Het is wel duidelijk dat als Warner voor een van de 2 exclusief zou gaan, dat gevolgen heeft!

    let wel: in Amerika is HD groter dan hier maar nog steeds zijn ook daar de dvd verkopen verreweg het hoogst!

    Het lijkt erop dat in Japan en Europa de strijd is gestreden, daar in japan hd-dvd is geflopt(sony is erg groot in japan), in Europa de verkoopcijfers van blu-ray 4:1 is en alleen in Amerika er een werkelijk gevecht gaande is maar die alsnog beslist kan worden alsook daar de prijzen van de blu-ray spelers flink naar beneden gaan.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 01:51

  3. #53

    Standaard

    Iedereen ziet er alleen maar extremenen in. Het is blueray-fanboy tegen HDDVD fanboy hier, en dat leidt vaak tot heftige discussies.

    Bekijk het eens van deze kant: na deze prijsdrop voor de spelers zal het blueray kamp ook wel spoedig volgen om iets aan hun prijs te doen, en voor we het weten zijn ALLE high def spelers en media in prijs aan het droppen. Daarom dat ik dit initiatief van Toshiba toejuich. Een enorme concurrentiestrijd tussen de formaten kan de prijs voor de consument alleen maar ten goede komen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace Bekijk bericht
    Iedereen ziet er alleen maar extremenen in. Het is blueray-fanboy tegen HDDVD fanboy hier, en dat leidt vaak tot heftige discussies.

    Bekijk het eens van deze kant: na deze prijsdrop voor de spelers zal het blueray kamp ook wel spoedig volgen om iets aan hun prijs te doen, en voor we het weten zijn ALLE high def spelers en media in prijs aan het droppen. Daarom dat ik dit initiatief van Toshiba toejuich. Een enorme concurrentiestrijd tussen de formaten kan de prijs voor de consument alleen maar ten goede komen.
    Probleem is dat de prijzen hier nog steeds zo'n 350-400 euro zijn. Volgend jaar worden ook daadwerkelijk goedkope blu-ray spelers verwacht alsmede HD receivers en full hd tv's.

    Niemand met een full hd scherm zal een een speler zonder upscaling kopen!

    Ik heb liever 1 formaat, waarna ze zich kunnen richten op het produceren van HD content en zich gaan drukmaken over de kwaliteit van die content! latenw e wel zijn; beide kampen maken nog nauwelijks gebruik van alle mogelijkheden van HD content en features.

  5. #55

    Standaard

    Laat ze nu eens eindelijk de spelers tot 1080i uitfaseren en alles op tot en met 1080p neerzetten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Laat ze nu eens eindelijk de spelers tot 1080i uitfaseren en alles op tot en met 1080p neerzetten.
    1080i is alleen interessant voor mensen met een HD ready tv. Dus 720p. Full hd heeft er inderdaad niets aan en de trend gaat naar 1080p/24. Koop je een HD speler op de toekomst gericht dan hebben de 1080p/24 spelers ook een betere toekomst.

    Ik ben het helemaal met je eens maar er worden ook nog steeds HD ready tv's verkocht! Oude voorraden moeten toch aan de man gebracht worden. 1080p/24 lijkt hier in Nederland nog steeds een niche markt voor de HT liefhebber.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 07:05

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    1080i is alleen interessant voor mensen met een HD ready tv. Dus 720p. Full hd heeft er inderdaad niets aan en de trend gaat naar 1080p/24. Koop je een HD speler op de toekomst gericht dan hebben de 1080p/24 spelers ook een betere toekomst.
    Ach voor 100 dollar hoef je helemaal niet toekomstgericht te denken. Een jaartje kijken en daarna een veel beter en veel goedkoper nieuw model. Bespaart uiteindelijk nog geld ook.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ach voor 100 euro hoef je helemaal niet toekomstgericht te denken. Een jaartje kijken en daarna een veel beter en veel goedkoper nieuw model. Bespaart uiteindelijk nog geld ook.
    Tja ik weet het zo net nog niet. Veel mensen hebben nu ook spelers van 50 euro en die kopen ook niet elk jaar een nieuwe, alleen als het ook daadwerkelijk defect raakt!

    100 euro is niet echt veel nee, voor de HT liefhebber maar ik zou deze aanbieding overslaan daar ikzelf toch echt voor 1080p/24 spelers zal gaan, daar de toekomst 1080p/24 schermen is, niet HD ready of 1080i!

    Volgend jaar komt er veel mooi materiaal op de maarkt voor betaalbare prijzen.
    De meeste mensen hebben niet echt veel haast met HD; de dvd verkopen zijn verreweg nog vele malen groter dan welk HD format dan ook!

    Prijs speelt ook nog een rol voor het medium; 15 euro voor een dvd of 30 euro voor een blu-ray of HD-dvd schijfje. Zeker voor een film die je eens wilt proberen zijn de dvd prijzen interessanter dan die van HD content.

    Je kunt later altijd nog je goedkope dvd's vervangen voor HD materiaal, die dan zeker ook weer in prijs zal zijn gezakt, met HD geluid en eventueel aanvullend onscreen info, wat nu nog nauwelijks wordt gebruikt. Ook zijn sommige HD films nauwelijks beter dan die op dvd.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 07:14

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    1080i is alleen interessant voor mensen met een HD ready tv.
    en laat het nu net zo zijn 95% procent van de mensen met een HDTV en HD-ready tv heeft en niet een Full-HD. 1080P is overrated, een gimmick voor de technofreakz. Waarom zou jan modaal perfect beeld willen op een tv van een meter (te groot voor de woonkamer) als hij ook perfect beeld kan krijgen op een 32 inch waarop zijn dvd's (die in grotere fromaten er steeds slechter uit gaan zien) er ook nog presenteerbaar uit zien.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    en laat het nu net zo zijn 95% procent van de mensen met een HDTV en HD-ready tv heeft en niet een Full-HD. 1080P is overrated, een gimmick voor de technofreakz. Waarom zou jan modaal perfect beeld willen op een tv van een meter (te groot voor de woonkamer) als hij ook perfect beeld kan krijgen op een 32 inch waarop zijn dvd's (die in grotere fromaten er steeds slechter uit gaan zien) er ook nog presenteerbaar uit zien.
    Komt nog bij dat het verschil tussen 1080i goed deinterlaced en 1080p wel eens heel klein zou kunnen zijn. 24p is een ander verhaal, maar de Amerikanen leven al jaren met NTSC, de gewone consument die de 100 dollar spelers koopt maakt zich daar ook niet druk om (weet 't waarschijnlijk niet eens).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    en laat het nu net zo zijn 95% procent van de mensen met een HDTV en HD-ready tv heeft en niet een Full-HD. 1080P is overrated, een gimmick voor de technofreakz. Waarom zou jan modaal perfect beeld willen op een tv van een meter (te groot voor de woonkamer) als hij ook perfect beeld kan krijgen op een 32 inch waarop zijn dvd's (die in grotere fromaten er steeds slechter uit gaan zien) er ook nog presenteerbaar uit zien.
    Jan modaal koopt nog massaal goedkope dvd's. Die denkt niet aan vervangen van zijn dvd speler, alleen als het defect raakt!

    Iemand die toekomst gericht koopt, zal nooit een speler zonder 1080p/24 kopen en een goede adviseur/verkoper zal zijn klanten ook laten weten dat dat de toekomst is, niet de oude voorraden van 1080i en hd ready tv's en HD spelers!

    Mensen die zich in de materie gaan verdiepen komen er al snel achter dat dat al achterhaald is!
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 07:31

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Komt nog bij dat het verschil tussen 1080i goed deinterlaced en 1080p wel eens heel klein zou kunnen zijn. 24p is een ander verhaal, maar de Amerikanen leven al jaren met NTSC, de gewone consument die de 100 dollar spelers koopt maakt zich daar ook niet druk om (weet 't waarschijnlijk niet eens).
    Ik denk dat deze hele actie wel eens weinig van invloed kan zijn daar zoals gezegd jan modaal in amerika zich ook niet druk maakt om HD! Ook daar zijn de dvd verkopen nog steeds het grootst!

    Er zijn ook genoeg mensen die het verschil tussen dvd en hd ready/full hd klein vinden.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 07:33

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    en laat het nu net zo zijn 95% procent van de mensen met een HDTV en HD-ready tv heeft en niet een Full-HD. 1080P is overrated, een gimmick voor de technofreakz. Waarom zou jan modaal perfect beeld willen op een tv van een meter (te groot voor de woonkamer) als hij ook perfect beeld kan krijgen op een 32 inch waarop zijn dvd's (die in grotere fromaten er steeds slechter uit gaan zien) er ook nog presenteerbaar uit zien.
    Jan Modaal houdt het gewoon lekker bij zijn DVD speler. Filmpje voor een paar Euro van die oom die zoveel brandt.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Jan Modaal houdt het gewoon lekker bij zijn DVD speler. Filmpje voor een paar Euro van die oom die zoveel brandt.
    Ik denk dat wij er inderdaad meer ophef van maken dan de gemiddelde Amerikaan. Mensen die een goede HT hebben (kijk eens op het web wat voor grote en dure HT sommige amerikanen hebben) kopen die 100 dollar speler zeker weten niet en mensen die dvd genoeg vinden zullen het ook niet zo snel aanschaffen.

    Ook zitten er in de USA veel gamers, waar de ps3 dan een geduchte tegenstander is die gaming en film afspelen verenigd in 1 apparaat!

    Ik had zo'n actie vlak voor de kerst eerder verwacht(en logischer gevonden) daar in Amerika kerst echt groots wordt gevierd en men met grote kadoo's komt in het algemeen. Dat is ook de tijd dat veel ander materiaal in de aanbieding gaat om mee te kunnen profiteren van de grote kerst inkopen!

    Je ziet hier ook dat vlak voor sinterklaas en kerst er veel aanbiedingen komen.

  15. #65

    Standaard

    Ik heb het over die jan modaal die zijn 32 inch HD-ready tv ook wel eens echt wil gebruiken. Ik herhaal de meeste mensen gaan echt niet een XXL tv kopen voor de zogenaamde perfectie van 1080P als 720P al het beste mogelijk beeld geeft op hun 32 inchje. Waarom zou je perfect beeld op je huidige tv willen ruilen voor perfect beeld op een grotere TV? Dat is geld- en ruimteverspilling.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Ik heb het over die jan modaal die zijn 32 inch HD-ready tv ook wel eens echt wil gebruiken. Ik herhaal de meeste mensen gaan echt niet een XXL tv kopen voor de zogenaamde perfectie van 1080P als 720P al het beste mogelijk beeld geeft op hun 32 inchje. Waarom zou je perfect beeld op je huidige tv willen ruilen voor perfect beeld op een grotere TV? Dat is geld- en ruimteverspilling.
    Iemand met een 32 inchje is al tevreden met dvd! De meeste mensen die ik ken draaien allemaal nog dvd! Die maken zich helemaal nog niet druk over het HD gebeuren.

    Je koopt een goede tv niet elke dag en de meeste mensen zullen, naar ik hoop, een goede nieuwe tv kopen die toekomst gericht is, dus niet HD ready! maar full HD!

    Full hd komt ook al in de buurt van goed betaalbaar. Volgend jaar komt er nog meer op de markt waardoor de prijs zeker nog verder naar beneden zal gaan. Ook zal de besteding weer iets minder zijn dan vorig jaar, zodat de fabrikanten alles moeten aanbieden tegen aantrekkelijke prijzen, willen ze het geld van de consument in hun zakken zien verdwijnen! Minder te besteden geld betekend minder grote aankopen en minder winst voor de fabrikanten, die de winst zeker gelijk willen houden of vergroten. Ik verwacht daarom zeker veel aanbiedingen.

    100 euro besteden aan een apparaat wat je volgend jaar al weer moet vervangen is geldverspilling. Mensen die nu aan vervanging toe zijn zullen zich eerst wel eens flink achter het oor krabben over het aanschaffen van HD ready materiaal! Volgend jaar zul je zeker voor 1000-1500 euro een full hd scherm kunnen kopen(eventueel met groter kleurbereik(32bits), waar je nu nog een goede HD ready tv voor krijgt! Ook 32 inch zal zeker weten naar 1080p gaan; men wil immers keuze hebben omtrent grootte van de tv en niet iedereen kan een 40 inch plaatsen maar velen willen wel 1080p!
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 08:11

  17. #67

    Standaard

    Iemand met een 32 inchje is al tevreden met dvd!
    Heeft zelf een 29 inch met HD-dvd en ziet echt wel een duidelijk verschil. Iedereen weet dat 1080p pas effect heeft boven de meter. Hoe vaak moet ik dan nog zeggen dat meeste mensen geen tv van boven de meter in hun huiskamer willen wat bovendien ook nog een slecht idee is omdat je dan in de meeste huiskamer veels te dicht op je tv zit.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Heeft zelf een 29 inch met HD-dvd en ziet echt wel een duidelijk verschil. Iedereen weet dat 1080p pas effect heeft boven de meter. Hoe vaak moet ik dan nog zeggen dat meeste mensen geen tv van boven de meter in hun huiskamer willen wat bovendien ook nog een slecht idee is omdat je dan in de meeste huiskamer veels te dicht op je tv zit.
    Er is ook nog een verschil tussen het zien van een verschil en het belangrijk vinden van dat verschil. Voor velen schijnbaar niet en zijn de dvd verkopen onveranderd het grootst! de gemiddelde nederlander maakt zich er echt nog niet zo druk om en is nog steeds tevreden met de weergave van dvd! Dat is een vaststaand feit wat door de dvd verkopen wordt gestaafd! Ook in Nederland is staat HD gebeuren in de kinderschoenen.

    Daarnaast zullen ook de 32 inch modellen 1080p krijgen. De fabrikanten weten zelf ook wel welke formaten het meest worden verkocht! dat zijn 29, 32 en 40-42 inch. Denk je nu echt dat ze die markt zullen laten liggen?! Daarnaast hebben de tv's concurrentie van beamers; veel HT liefhebbers gaan over naar een gemiddelde tv en gaan voor het HT gebeuren over op beamers met een nog groter beeld! Vaak ook nog beter kwa kwaliteit dan de meeste grote tv's!
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 08:21

  19. #69

    Standaard

    Uiteraard het word steeds goedkoper om 1080p toe te passen in "kleinere" tv's maar ik denk dat wij mensen moeten waarschuwen dat zij op die formaten nauwelijk tot geen verschil zullen zien met 720p anders ben ik bang dat mensen teleurgesteld zullen zijn met hun nieuwe miskoop.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Uiteraard het word steeds goedkoper om 1080p toe te passen in "kleinere" tv's maar ik denk dat wij mensen moeten waarschuwen dat zij op die formaten nauwelijk tot geen verschil zullen zien met 720p anders ben ik bang dat mensen teleurgesteld zullen zijn met hun nieuwe miskoop.
    Je vergeet automatische lipsinc via hdmi 1.3 en eventueel het grotere kleurbereik, waardoor ook 32 inch 1080p schermen aanmerkelijk beter kunnen zijn dan dat ze nu zijn! Door de fysieke maximale grootte van een pixel zal het verschil groter worden naarmate de schermen ook groter worden. met andere woorden; grotere schermen hebben meer baat bij resolutie winst dan kleinere schermen! Een 1080p/24 32 inch scherm zal derhalve NOOIT een miskoop worden!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Iemand met een 32 inchje is al tevreden met dvd! De meeste mensen die ik ken draaien allemaal nog dvd! Die maken zich helemaal nog niet druk over het HD gebeuren.

    <knip>

    Ook 32 inch zal zeker weten naar 1080p gaan; men wil immers keuze hebben omtrent grootte van de tv en niet iedereen kan een 40 inch plaatsen maar velen willen wel 1080p!
    Je draait in 1 post ook helemaal om als een windvaantje.
    Volgens mij zijn er genoeg mensen die tussen DVD en full HD willen zitten als de prijs daarvoor is.
    Ik heb nu een half jaar HD-DVD op 1024x768 plasma gekeken en het verschil met DVD is best wel groot voor een simpele X-Box, analoog aangesloten. Om die kwaliteit te benaderen met DVD moet je toch wel een goede DVD speler en scaler hebben. Dus mensen met een goedkope DVD speler zullen het verschil met een goedkoper HD-DVD speler ook wel zien. Alleen zijn de discs voor die mensen nog te duur (hier in Europa iig). Als de prijzen daarvan flink dalen gaat de consument makkelijker mee.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    eventueel het grotere kleurbereik,
    HD-DVD en Blu-ray gebruiken ook nog steeds 24 bits. Er zijn geen specs vastgelegd voor zover ik weet dat dat verandert. Maar je kunt wel beter op de toekomst voorbereid zijn als je 't geld hebt. Wachten loont ook, maar je kunt wel blijven wachten. Een speler voor 100 dollar na een jaar verkopen voor 50 ofzo is helemaal geen slechte deal.
    Ook is zo'n ding wellicht aardig voor de slaapkamer.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #73

    Standaard

    Ik kan me wel voorstellen dat Jan Modaal wel even 100 Euro wil neertellen voor zo een spelertje, maar of diezelfde jan modaal tussen 20 en 30 euro zal willen neertellen voor 1 schijfje dat hij dan nog niet eens kan kopiëren en doorverkopen aan vrienden en collega's... Ik vrees ervoor.

    Misschien zal de verhuur van HD DVD er voordeel uithalen, maar ik vrees dat de verkoop enkel op korte termijn zou kunnen stijgen.

    En wat hebben de Filmdistributeurs het liefst? een schijfje verkocht of een schijfje verhuurd????

    Als je geld uitgeeft aan een High Def tv en een degelijke surround muziekinstallatie, ga je dan besparen op het eerste toestel dat de informatie moet doorsturen? Ik vrees ervoor.

    Door verhuis luister ik momenteel naar Blu-ray via de stereo boxen van de tv en eerlijk gezegd, ik ben eerder geneigd om momenteel niet naar mijn Blu-ray's te kijken en te wachten tot ik weer mijn complete set heb staan. want stereo is echt wel Old School.
    Denon AVR 3806, Infocus X1, HTPC with X15e case, B&W 604 front, B&W 603 rear, B&W cc60 center, SVS PB 12Plus sub, Projecta screen, Buttkicker, Blu-ray collection played by PS3. Visiosat G4 with Alps Quad to Topfield 7700HSCI (HD player) NEW : Samsung PS50-Q91H
    http://bluray.ligfietsers.be/phpdvdprofiler/index.php

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Je draait in 1 post ook helemaal om als een windvaantje.
    Volgens mij zijn er genoeg mensen die tussen DVD en full HD willen zitten als de prijs daarvoor is.
    Ik heb nu een half jaar HD-DVD op 1024x768 plasma gekeken en het verschil met DVD is best wel groot voor een simpele X-Box, analoog aangesloten. Om die kwaliteit te benaderen met DVD moet je toch wel een goede DVD speler en scaler hebben. Dus mensen met een goedkope DVD speler zullen het verschil met een goedkoper HD-DVD speler ook wel zien. Alleen zijn de discs voor die mensen nog te duur (hier in Europa iig). Als de prijzen daarvan flink dalen gaat de consument makkelijker mee.
    Vind je?!

    Ik geef beide situaties aan zoals die er nu zijn ontstaan. Mensen die zich totaal nog niet druk maken om HD content en fabrikanten die inzien dat ook full hd op 32 inch interessant kan zijn vanwege grootte en prijsstelling. Niets meer en niets minder en zeker niet een tegenstelling maar een logisch gevolg! Je maakt de denkfout dat het alleen resolutie zal zijn, ook de kleurweergave en features van een 1080p/24 32 inch scherm zullen beter zijn! OOK 1080p op 32 inch zal beter zijn dan 720p!

    Als de prijzen naar beneden gaan, zal ook full hd goedkoper worden en op een prijs belanden waar men toch kiest voor toekomst i.p.v. de prijs.

    Er tussen in zitten is allemaal net niks; geen full hd/24bps, geen groter kleurbereik en ook niet toekomst gericht. HD ready gaat er volgend jaar al vlot uit; verwacht meer HD 1080p/24 schermen.

    Je vergeet nog steeds het feit dat dvd spelers te koop zijn vanf zo'n 40-50 euro en een goede HD speler hier minstens 275-350 euro kost! Ga zelf maar na wat ze nog zullen gebruiken!

    De prijs van HD-dvd schijfjes is nog steeds hoger dan die van blu-ray! Goedkope speler, veel duurdere schijfjes.

    Wat je nu goed aangeeft is het feit dat mensen die nu met hd ready tv's zitten eigenlijk tussen de wal en het schip zijn beland!

    Voor de mensen die langer hebben gewacht of nog niet aan vervanging toe waren zijn de huidige technieken stukken interessanter voor eenzelfde prijs! Dat is nu eenmaal inherent aan de voortgang van de techniek!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    HD-DVD en Blu-ray gebruiken ook nog steeds 24 bits. Er zijn geen specs vastgelegd voor zover ik weet dat dat verandert. Maar je kunt wel beter op de toekomst voorbereid zijn als je 't geld hebt. Wachten loont ook, maar je kunt wel blijven wachten. Een speler voor 100 dollar na een jaar verkopen voor 50 ofzo is helemaal geen slechte deal.
    Ook is zo'n ding wellicht aardig voor de slaapkamer.
    De meeste lcd/tft panels en plasma halen die volle 24 bits niet eens! de specs voor hdmi 1.3 compatible schermen zijn weldegelijk vastgelegd;

    With the adoption of Deep Color™ and the xvYCC color space, HDMI 1.3 removes the previous interface-related restrictions on color selection. The interface will no longer be a constraining pipe that forces all content to fit within a limited set of colors, unlike all previous video interfaces.
    Deep color: HDMI 1.3 supports 30-bit, 36-bit and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 24-bit depths in previous versions of the HDMI specification.
    • Lets HDTVs and other displays go from millions of colors to billions of colors
    • Eliminates on-screen color banding, for smooth tonal transitions and subtle gradations between colors
    • Enables increased contrast ratio
    • Can represent many times more shades of gray between black and white. At 30-bit pixel depth, four times more shades of gray would be the minimum, and the typical improvement would be eight times or more
    Broader color space: HDMI 1.3 removes virtually all limits on color selection.
    • Next-generation “xvYCC” color space supports 1.8 times as many colors as existing HDTV signals
    • Lets HDTVs display colors more accurately
    • Enables displays with more natural and vivid colors
    met andere woorden: die nieuwe tv's en HD spelers zullen ook 24 bit nauwkeuriger weer kunnen geven.

    Zo heeft Sony geloof ik al wat duurdere toppanelen met deepcolour op de markt!
    Laatst aangepast door hstadman : 02-11-2007 om 09:45

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •