Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 253 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Er zijn op dit moment gewoon een aantal dingen die in het nadeel van Blu-ray werken. Ten eerste begint het feit dat de ps3 de best verkochte blu-ray speler langzamerhand een nadeel te worden en ten tweede zijn de spelers nog te duur en is het blu-ray formaat nog steeds niet echt af (1.1, 1.2, 2.0 etc..) terwijl HD-dvd nu al interessant begint te worden voor mensen die de oorlog van de zijlijn hebben zitten volgen en zoiets hebben van "Die oorlog kan nog wel een tijdje duren. Ik wil eigenlijk nu wel HD films kijken en voor die prijs kan ik het risico wel nemen".
    Laatst aangepast door vick86 : 05-11-2007 om 20:23

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Denk dat je daar toch echt verkeerd zit. Een medium met een marktaandeel van 40% in combinatie met maar een fractie van het aantal verkochte spelers ten opzichte van de tegenstander bewijst wel dat zij gewoon hun plekje op de markt hebben weten te veroveren.

    Het aantal verkochte spelers wordt met deze actie aardig opgevoerd waardoor de verdeling van de markt voor de schijfjes begin volgend jaar weleens op fifty-fifty, of zelfs daar voorbij ten nadele van BR, zou kunnen liggen.
    Toch denk ik dat Blu-ray de komende maanden weer uit gaat lopen.
    Sony heeft bijvoorbeeld een gigantisch reclame-offensief klaar liggen. Voor een gedeelte zijn ze daar al mee begonnen en de komende weken zullen ze dit alleen maar op gaan voeren. Ik ben op tv bijvoorbeeld al drie keer een reclame tegen gekomen dit week-end dat de ps3 ook blu-rays afspeeld. En deze reclames zullen alleen maar toenemen, vanaf nu. Zowat iedere week komt er nu wel een grote game uit voor de ps3 en iedere keer zal daar een reclamecampagne mee gepaard gaan waarin vermeld zal worden dat de ps3 ook een blu-ray speler is.

    Zoals ik het zie heeft blu-ray de strijd gewonnen in Europa en Azie en vecht HDdvd om zijn voortbestaan in de VS. En ook al worden er in de VS 2 miljoen HDdvd-spelers verkocht (wat nog maar moet blijken), dan nog zal dat aantal geevenaard gaan worden door het aantal verkochte blu-rayspelers, inclusief ps3`s.
    Laatst aangepast door windoweyez : 05-11-2007 om 22:01

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Denk dat je daar toch echt verkeerd zit. Een medium met een marktaandeel van 40% in combinatie met maar een fractie van het aantal verkochte spelers ten opzichte van de tegenstander bewijst wel dat zij gewoon hun plekje op de markt hebben weten te veroveren.

    Het aantal verkochte spelers wordt met deze actie aardig opgevoerd waardoor de verdeling van de markt voor de schijfjes begin volgend jaar weleens op fifty-fifty, of zelfs daar voorbij ten nadele van BR, zou kunnen liggen.
    Feit blijft wel dat HD DVD dringend hier in Europa iets moet gaan doen, het aanbod is er wel, maar de winkels doen ook geen moeite om HD DVD wat in het spotlicht te zetten. Ik zie Media Markt dan tenminste nog iets doen(althans sommige) en zelfs Makro! heeft deze week Harry Potter op zowel HD DVD als op Blu-ray in de folder staan.

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Feit blijft wel dat HD DVD dringend hier in Europa iets moet gaan doen
    Dat ben ik idd ook roerend met je eens. Maar ik denk dat we wel mogen aannemen dat zodra de EP30 en 35 goed verkrijgbaar zijn er o.a. vanwege de 2+5 gratis actie er dan ook (eindelijk) wel wat geld wordt uitgetrokken voor de marketing.

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    ...en zelfs Makro! heeft deze week Harry Potter op zowel HD DVD als op Blu-ray in de folder staan.
    In de online folder kan ik ze niet vinden???

  6. #181

    Standaard

    In de VS werd tot nu toe ook niet echt reclame gemaakt men heeft gewacht tot de spelers betaalbaar werden. Mensen die nog niet bekend waren met HD-dvd zien nu iets nieuws op tv en aangezien nieuwe dingen normaal duurder zijn vinden ze de prijs nog goedkoper dan het eigenlijk is. Slimme marketing als je het mij vraagt.

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    In de online folder kan ik ze niet vinden???
    Zat vandaag bij mij in de bus(de Belgische!!!)

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    In de VS werd tot nu toe ook niet echt reclame gemaakt men heeft gewacht tot de spelers betaalbaar werden. Mensen die nog niet bekend waren met HD-dvd zien nu iets nieuws op tv en aangezien nieuwe dingen normaal duurder zijn vinden ze de prijs nog goedkoper dan het eigenlijk is. Slimme marketing als je het mij vraagt.
    Ik hoop echt dat het lukt, in tussentijd hebben we toch genoeg filmpjes om te bekijken!!! Ik heb net de Matrix box waar ik aan ben begonnen!!! Lekker hoor!!!

  9. #184

    Standaard

    Feit is wel dat hd-dvd betere producten op de markt brengt dan blu-ray. Als ik de schijfjes zo bekijk dan gebruikt hd-dvd meer DDplus dan blu-ray, wat helaas niet verder komt dan DD of DTS. Uiteraard is de transfer van de film gelijk:zelfde master voor hd-dvd als blu-ray.

    Al dat over en weer geswitch van de maatschappijen zorgt er alleen maar voor dat het nog langer gaat duren.

  10. #185

    Standaard

    De PS3 verkopen vallen tot nu toe tegen, en het gebruik als BD speler al helemaal.
    Ik denk dat ze ongeveer 10 PS3's moeten verkopen om aan het zelfde aantal verkochte schijfjes te komen ten opzichten van een Stand Alone BD of HD DVD.

    natuurlijk is het ook wel zo dat de Stand Alone spelers die nu, tegen fors lagere prijzen dan de eerste generatie spelers, worden verkocht aan de "normale" consument weer veel minder verkochte schijfjes per speler zal genereren dan de eerste generatie spelers die vooral door de AV fans zijn gekocht.

    Ik verwacht wel dat de verkoop van HD DVD schijfjes over een maand of 4 op gemiddeld 50/50 zal staan ten opzichte van BD schijfjes,..en waarschijnlijk zelfs wat hoger.
    Wat de volgende zet zal zijn is dan weer afwachten, maar de messen zullen opnieuw moeten worden geslepen.

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Feit is wel dat hd-dvd betere producten op de markt brengt dan blu-ray. Als ik de schijfjes zo bekijk dan gebruikt hd-dvd meer DDplus dan blu-ray, wat helaas niet verder komt dan DD of DTS.
    Er is natuurlijk ook nog Uncompressed PCM, Dolby TreuHD, en DTS HD.

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Nog steeds 2:1 Ik zie in year to date overigens geen grote veranderingen. En wat je zegt hetis enkel USA. Wel de belangrijkste markt, maar daar buiten is het nog meer BR...
    Het zou ook kunnen gebeuren dat het in de US HD-DVD wordt (mocht het mee zitten voor HD-DVD) en in Europa BD.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Ik wil eigenlijk nu wel HD films kijken en voor die prijs kan ik het risico wel nemen".
    Voor mij ligt het risico niet zozeer in de prijs van de speler als wel de prijs van de opgebouwde HD verzameling. Als je die op een moment niet meer kunt afspelen ben je als filmliefhebber al gauw veel meer geld kwijt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Er is natuurlijk ook nog Uncompressed PCM, Dolby TreuHD, en DTS HD.
    BR niet verder dan DD of DTS? Onzin. PCM, DDT HDen DTS HD, zie ik met grotere regelmaat voorbij komen dan bij HD DVD. Met name Paramount en Universal hebben er een handje van om een DD plus track te gebruiken in plaats van HD-audio. Voordeel voor de HD DVD is de hogere bitrate bij DD Plus, maar daar tegenover staat dat BR over het algemeen hogere bitrates aan kan bij HD audio (al is de vraag of de consument dat verschil nog hoort).

    En wat is beter? Ligt dat aan BR of de maatschappijen die het uitbrengen? Ik denk het laatste. Bovendien zijn er ook bij HD DVD uitgaven die niet alles uit de kast halen. Dus mijns inziens kolderargumenten.

    Ik denk dat men meer bereikt had, als men gelijk 1 formaat gekozen had.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 06-11-2007 om 08:04
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Voor mij ligt het risico niet zozeer in de prijs van de speler als wel de prijs van de opgebouwde HD verzameling. Als je die op een moment niet meer kunt afspelen ben je als filmliefhebber al gauw veel meer geld kwijt.
    Niemand hoeft zich zorgen te maken dat hij zijn schijfjes niet meer kan afspelen na de oorlog. Er zijn namelijk nog altijd dual-format spelers en die worden ook steeds goedkoper. Het ergste wat er dus kan gebeuren is dat je een nieuwe speler moet kopen maar aangezien de meeste mensen meerdere dvd-spelers hebben zie ik dat niet als een groot probleem.

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Ik denk dat men meer bereikt had, als men gelijk 1 formaat gekozen had.
    Ik denk dan ook dat alles tien keer zo duur was geweest

    Nee gelukkig is er nog zo iets als Concurrentie in deze monopolisten wereld, zou er toch niet aan moeten denken dat werkelijk iedere film-studio afhankelijk zou zijn van Sony?.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ik denk dan ook dat alles tien keer zo duur was geweest

    Nee gelukkig is er nog zo iets als Concurrentie in deze monopolisten wereld, zou er toch niet aan moeten denken dat werkelijk iedere film-studio afhankelijk zou zijn van Sony?.
    Of dat Microsoft een te sterke positie krijgt.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Of dat Microsoft een te sterke positie krijgt.
    Microsoft is dan ook geen filmmaker, dat is groot verschil (en dat Microsoft 'n monopoly bezit op de OS markt is ook niet iedereen even blij mee).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  19. #194

    Standaard

    Toch denk ik dat de ware filmliefhebber niet voor deze half brakke speler zal gaan, die willen toch iets beters denk ik. Dit houdt in dat deze speler alleen gekocht zal worden door mensen die heel af en toe eens een filmpje zullen kopen of huren.
    Hoeveel deze aktie dus van invloed zal zijn op de HDdvd-verkopen blijft dus nog maar even afwachten.

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Toch denk ik dat de ware filmliefhebber niet voor deze half brakke speler zal gaan
    Ah jij hebt hem al getest dan ?

  21. #196

    Standaard

    Wat is er mis met deze speler? .. .behalve dat ie geen 1080p/24 aankan?.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Wat is er mis met deze speler? .. .behalve dat ie geen 1080p/24 aankan?.
    Dat laatste dus.
    Als ik zelf de 24p functie in mijn speler afzet dan krijg ik dus een behoorlijk schokkend beeld bij HD-films. Zo erg zelfs dat ik het irritant vind. Met 24p loopt alles mooi vloeiend en is er niets aan de hand.

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Dat laatste dus.
    Als ik zelf de 24p functie in mijn speler afzet dan krijg ik dus een behoorlijk schokkend beeld bij HD-films. Zo erg zelfs dat ik het irritant vind. Met 24p loopt alles mooi vloeiend en is er niets aan de hand.
    Vergeet niet dat de meeste gebruikers enkel 'n HD Ready scherm hebben, en dan is deze speler icm. de prijs 'n ideale stap richting de toekomst... met 5 jaar kopen deze mensen 'n nieuw scherm en 'n "2e" speler.

    Wil deze speler niet brak noemen omdat ie geen output heeft naar 1080p/24 dit staat er nota bene ook op.

    Mijn eerste DVD speler kon ook geen DTS of NTSC weergeven, was hierom geen slecht apparaat...e chter toen de tijd rijp was heb ik m wel vervangen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Vergeet niet dat de meeste gebruikers enkel 'n HD Ready scherm hebben, en dan is deze speler icm. de prijs 'n ideale stap richting de toekomst... met 5 jaar kopen deze mensen 'n nieuw scherm en 'n "2e" speler.

    Wil deze speler niet brak noemen omdat ie geen output heeft naar 1080p/24 dit staat er nota bene ook op.

    Mijn eerste DVD speler kon ook geen DTS of NTSC weergeven, was hierom geen slecht apparaat...e chter toen de tijd rijp was heb ik m wel vervangen.

    Op zich heb je gelijk, maar dat bevestigd juist mijn beginstelling.
    Echte filmliefhebbers zullen dit apparaat links laten liggen en dit zijn nu juist de mensen die de meeste films zullen kopen.
    Persoonlijk vind ik het juist zonde van het geld. Je kan momenteel veel beter gelijk voor 1080p/24 gaan als je nu apparatuur aan gaat schaffen. 24p spelers en 1080p tv-toestellen zijn momenteel aardig betaalbaar aan het worden en het scheelt echt een stuk in de beleving van een film, vind ik persoonlijk.
    Maar goed, het is natuurlijk maar wat voor prioriteiten mensen stellen, natuurlijk....

  25. #200

    Standaard

    Denk juist dat het losstaat van de echte filmliefhebber... die kan ook van 'n video genieten
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •