Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: "[Rec]" SUPER ENG!!

  1. #1

    Standaard "[Rec]" SUPER ENG!!

    http://www.imdb.com/title/tt1038988/

    Kijkje op het publiek in de bioscoop.

    http://www.youtube.com/watch?v=nfgZlMYj_NU


    This movie played after Atonement in a double bill at the Venice Film Festival. Within fifteen minutes the previously full cinema was half empty with people filing out of the auditorium in panicked droves. Those who stayed were treated to the proverbial roller-coaster ride and walked out of the Sala Biennale having shared a deeply traumatic yet brilliant experience. REC had me literally screaming with terror and enjoyment. A bubbly, ambitious TV journalist reports on the seemingly dull sedentary life of an urban fire station and a call to help a strange old lady locked in her apartment hardly seems worthy covering. The chaos, mayhem and trauma that erupts when the old lady plunges her teeth into the neck of the previously sympathetic fireman is simply sensational.
    This is not a casual Zombie movie but the usual rules of contamination apply. The live news report style in which it is filmed invoke a jarring sense of participation which make Blair Witch feel cute, dated and comparatively boring.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  2. #2

    Standaard

    Hmm, oogt interessant.

    Ben benieuwd, hou wel van een goede zombiefilm.

  3. #3

    Standaard

    ik ruik een enorme hype...
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    I need subtitels....

    Verstond alleen het laatste zinnetje hehe...Putta Madre.. K*t van je moeder
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  6. #6

    Standaard

    Het idee van de handcam doet me denken aan The Blair Witch Project
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard



    geregisseerd door Jaume Balagueró en Paco Plaza
    met Manuela Velasco, Vicente Gil en Ferran Terraza

    Een jonge televisie journaliste en haar cameraman lopen mee met de lokale brandweer. Op een nacht moet de brandweer een oude vrouw redden, die in een brandend gebouw vast is komen te zitten. Maar wat in eerste instantie op een doodnormale routineklus lijkt, begint langzamerhand te veranderen in een gruwelijke en duistere nachtmerrie.
    Dit is denk ik de website, staan al leuke screens op...

    http://www.aullidos.com/pelicula.asp?id_pelicula=1184

    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Ziet er inderdaad zeer eng uit, maar ik hou wel van een goede horrorfilm af en toe...en ik vind de manier van filmen (met een handcamera) zoals in The Blair Witch Project soms heel erg goed passen bij dit soort films. Het word ook meer toegepast, aangezien men ook voor 18-01-08 deze manier van filmen gebruikt...

  10. #10

    Standaard

    Hoe meer horror, hoe beter Heb de laatste maanden redelijk veel horror gekeken en ben nog lang niet uitgekeken, en dit klinkt ook weer best leuk. Van Jaume Balaguero heb ik wel pas twee middelmatige films gezien, hopelijk is deze dan echt beter.

  11. #11

    Standaard

    Sweet, hopelijk eindelijk eens weer eens een echt goede horror....

  12. #12

    Standaard

    Ziet er gaaf uit allemaal!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    Kijkje op het publiek in de bioscoop.

    http://www.youtube.com/watch?v=nfgZlMYj_NU
    De reacties van het publiek zijn geweldig
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  14. #14

    Standaard

    DIt is echt een film voor mij, en dan lekker thuis alleen in het donker kijken, heerlijk
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    I need subtitels....

    Verstond alleen het laatste zinnetje hehe...Putta Madre.. K*t van je moeder
    Het is Puta Madre en dat betekent (opgezocht) volgens Wiki:

    Hoewel de naam van het merk in eerste instantie wat vreemd aandoet, puta is Spaans voor hoer en madre is moeder, is “De puta madre!” een normale uitdrukking onder (jonge) Spanjaarden om aan te geven dat iets erg goed is. Men gebruikt het bijvoorbeeld wanneer iemand vraagt of het eten gesmaakt heeft.
    Volgens de fabrikant van De Puta Madre kleding staat "De puta madre!" voor een innerlijke sensatie, wat vertaald kan worden naar "Ik ben cool", "Ik voel me goed".
    .
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  16. #16

    Standaard

    Wanneer komt hij naar hier??

  17. #17

    Standaard

    Hoewel de naam van het merk in eerste instantie wat vreemd aandoet, puta is Spaans voor hoer en madre is moeder, is “De puta madre!” een normale uitdrukking onder (jonge) Spanjaarden om aan te geven dat iets erg goed is. Men gebruikt het bijvoorbeeld wanneer iemand vraagt of het eten gesmaakt heeft.
    Volgens de fabrikant van De Puta Madre kleding staat "De puta madre!" voor een innerlijke sensatie, wat vertaald kan worden naar "Ik ben cool", "Ik voel me goed".
    Ha ha, daar zou ik niet te veel van uitgaan hoor, het is over het alegeen gewoon een scheldwoord.
    Lijkt me niet slim om tegen een Spaanse vrouw te zeggen dat ze er als een puta madre uit ziet.

    Ben benieuwd of deze film wat is, ik ben niet zo van de horror, tenzij het goed gedaan is.
    Maar de marketingcamapgne vind ik teveel hype en zo bijzonder was de trailer niet.

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Tja, als de schrijvers in Hollywood staken,
    moeten ze ergens anders hun ideeën halen...
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Tja, als de schrijvers in Hollywood staken,
    moeten ze ergens anders hun ideeën halen...
    Die staking is inmiddels bijna voorbij, dus laat die remake maar 20 jaar wachten hoor
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  21. #21

    Standaard

    Mijn mening...

    Vierde film van de vierde dag filmfestival sloeg in als een bom en werkte bij mij op elk emotioneel vlak. Ook al was ik lichtelijk teleurgesteld geraakt van wat ik de afgelopen dagen had gezien op een enkeling na dan. Enerzijds lag het aan mezelf door verkeerd te boeken van films en anderzijds stel ik vragen bij de programmeurs van sommige films op het filmfestival. Ik was al op de hoogte van REC die behoorlijk gehypt was op het internet buiten dat waren de rechten van de film alweer opgekocht door Hollywood. De fabriek ruikt weer geld, helaas.

    De film zelf was een ware Spaanse achtbaanrit door hel. Ik moet bekennen dat ik niets heb met het horrorgenre maar wil van tijd tot tijd erin duiken maar daar kom ik meestal onbevredigd uit. REC heeft daarentegen alles wat ik zoek in het genre. Het verhaal is kort en bondig gehouden als je al tijd hebt om op het verhaal te letten?! Een filmploeg bestaande uit cameraman en vrouwelijke reporter gaat een avondje mee met de plaatselijke brandweer wat uitloopt in een eerste klas hel. Wat heel grappig en educatief in het begin leek werd het steeds duister, enger, smeriger totdat ik compleet bezweek van het kijken erna. Niet alleen voel je de film, hij gaat in je hoofd spoken, hij speelt met je eigen realiteit. Meesterlijk origineel en buitengewoon eng. Nog nooit een dergelijke film zo intens meegemaakt dan deze simpel gemaakte film uit Spanje. Terwijl de twee Spaanse regisseurs alleen maar suggereren dat wij als publiek naar opgenomen videomateriaal kijken. Een soort van ‘’The Blair Witch Project’’ qua visualiteit en verhaalstructuur maar dan duizend keer beter.

    Vanuit elke hoek worden we geterroriseerd, denk aan een volgende scene: camera valt, beeld is weg, doodse stilte heerst, duisternis, uit het niets gaat het beeld aan, zien we iemand vaag keihard schreeuwen, ik schrik me rot, spring een meter uit me stoel, hervind mezelf om er beter voor te gaan zitten en plots rent een hoofdrolspeler naar de camera toe, en met alle geweld probeert ze andere te doden. Haren overal op mijn lichaam begonnen omhoog te staan, rillingen vanaf me kleinste teen tot aan mijn oren, ik begon heftig te transpireren, overal zweterig. Heftig, zeer heftig niet te verworden in cijfers, sterren of woorden. Wat er allemaal gebeurde in me hoofd en met mijn lichaam had ik nog nooit meegemaakt met een horrorfilm. Deze film was voor mij zo intens dat mijn hart op hol sloeg, op een compleet ander ritme begon hij als een gek te keer gaan. Ik kon niet meer normaal ademen, continu schrikken, afschuwelijke beelden, in me linkeroog sprong een ader. Het acteerwerk is vrij naturel tja wat kan ik er eigenlijk wat over zeggen, ze speelden hun rol uiterst geniaal. En dit alles duurt nog geen anderhalf uur samen. De tijd vliegt om en voor je het weet gaan de lichten aan en kijk je om je heen en iedereen is het met elkaar eens. Wat wij gezien hebben, hadden ze allemaal nog nooit eerder gezien. Dit is wat ik zoek in een horrorfilm, me meenemen naar een wereld waar mijn kijk op de realiteit wordt veranderd en ik iedere minuut knock-out wordt geslagen. Dit low budget MEESTERSTUK mag zich nu al in hoofdletters geschreven worden. Ik raad nooit wat aan maar ga dit zien op het grote scherm met het gepaste geluid en laat je meegaan in de beelden en geluiden. First ticket to hell!

  22. #22

    Standaard

    Dan moetn we hem maar gaan zien he? :P
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  23. #23

    Standaard

    Ik heb deze film dan uiteindelijk wel gequoteerd met een 7/10, wat best een redelijk cijfer is, maar het was eigenlijk toch een vrij grote ontgoocheling. Dat truukje om dingen spannender te maken door het voor te stellen alsof het echt is omdat het in slechte kwaliteit is opgenomen met een handheld videocamera werkt bij mij toch echt niet blijkbaar. Ik vond het nog het meest geslaagd in de film die dit "subgenre" gestart is, Blair Witch Project. Cloverfield vond ik zelfs verschrikkelijk slecht (Godzilla was al slecht, laat staan dat je hetzelfde herhaalt met een slechtere beeldkwaliteit).

    [Rec] is zeker niet slecht als horrorfilm, maar komt uiteindelijk toch niet veel verder als het herhalen van heel wat clichés uit het genre. De manier van filmen moet eigenlijk gewoon verbergen dat dit niet meer is dan de zoveelste zombie/virus-film is die dan op het einde nog een religieus tintje meekrijgt Toch moet ik toegeven dat er een aantal geslaagde schrik-momenten in de film zitten, al zijn er hooguit 2-3 die echt verrassen toen die brandweerman uit het niets tegen de grond smakte had ik echt kippevel, en de eerste keer dat je die oude vrouw bebloed in haar appartement ziet staan of wanneer de cameraman het luik naar de zolder opendoet dan verschiet je zeker ook wel even . Dat vond ik toch iets te weinig. Het gore-gehalte was in orde, al mag het altijd wat meer zijn. Door de film-stijl is het soms zelfs minder eng omdat je geen focus hebt en de gruwel alleen even met veel schokbewegingen ziet passeren. De manier waarop het geluid soms wegvalt was ook maar belachelijk. Wordt een camera tegenwoordig "doof" tijdens een eng moment om een paar seconden later weer zonder problemen te werken? Ondanks dat de film maar ongeveer 75 minuten duurt zit er ook nog vrij veel opvulling in. Ik had het ook niet zo op het overdreven hysterisch gedrag van sommige castleden (acteerprestaties waren niet zo denderend, maar ook niet overdreven slecht).

    De film was eigenlijk op zijn best in de eerste 20 minuten, als je nog niet weet wat er allemaal gaande is. Daarna wordt het allemaal iets te voorspelbaar. Voor een eerste kijkbeurt en gezien de lengte van de film valt het allemaal nog goed mee. Maar ik denk dat een herkijkbeurt toch zal tegenvallen.

    Het zou leuk zijn als de Amerikaanse remake nu eens niet voor de handheld filmstijl kiest, ik ben eigenlijk wel benieuwd of de film met een gewone regie beter zou werken. Maar dat is ongetwijfeld ijdele hoop. Voor de één of andere reden is die handheld stijl een hype (ik heb al geen goesting meer om Diary Of The Dead te kijken..). Met shaky-cam scenes (zie de Bourne sequels) kan ik nog leven, maar het handheld filmen à la Blair Witch Project en Cloverfield voegt voor mij niets toe qua realisme. Van Balaguero heb ik tot nu toe dus helaas alleen maar 3 middelmatige films gezien.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Het zou leuk zijn als de Amerikaanse remake nu eens niet voor de handheld filmstijl kiest, ik ben eigenlijk wel benieuwd of de film met een gewone regie beter zou werken. Maar dat is ongetwijfeld ijdele hoop.
    Het zou leuk zijn, maar het is helemaal niet zo, kijk maar naar de trailer van de remake: http://www.apple.com/trailers/sony_p...tine/high.html

  25. #25

    Standaard

    Ik moet ook zeggen dat deze film me vrij weinig deed. Beetje rommelig en dat spaanse gepraat kwam me op een gegeven moment de strot uit. Ook het overdreven acteren vond ik irritant.

    Ook vond ik de film niet eng en dat was toch de bedoeling van deze film ?
    Niets voor mij dit. Misschien check ik straks de remake wel (quarantine).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •