Pagina 121 van 218 EersteEerste ... 2171111117118119120121122123124125131171 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.001 tot 3.025 van 5442 worden weergegeven.
  1. #3001

  2. #3002

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    LOL @ The Wave, die hebben we nog eens op school gekeken jaren terug.
    ik denk haast iedereen wel..

  3. #3003

    Standaard

    The Bucket List (2007)

    Best een integere film. Hoe de flierefluiter en de wijze verstandige man opelkaar zijn ingespeelt is een must voor het oog. Ik zou niet weten welke acteurs het beter hadden gedaan, alsof de rollen op hun lijven zijn geschreven. Ik heb het niet droog gehouden en dat is lang geleden.

    7.9

  4. #3004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Girl with a Suitcase - Valerio Zurlini - 1961

    Na Desert of the Tartans en Violent Summer is dit mn derde Zurlini en naar mijn idee de beste. Een pracht van een film! De film begint dat een oudere broer zn meisje (Aida) wil dumpen. Het meisje wordt gespeeld door de beeld en beeldschone Claudia Cardinale op 23 jarige leeftijd. Als het meisje aan de deur komt van de broer met alleen een koffer in haar handen dan moet zijn jongere 16 jarige broer het meisje afwimpelen. Zodra hij deze schoonheid ziet is hij op slag verliefd....en geef hem eens ongelijk.

    De jongen doet er vervolgens alles aan om het meisje te helpen dat van arme komaf is en dus weinig geld heeft. Hij gaat steeds verder en boekt voor haar een hotel, geeft haar kleding, leent haar geld. Met pijn in zn hart moet hij echter aanzien hoe de mannen om haar heen zwermen. Het meisje is afhankelijk van mannen en het is haar manier om te overleven.

    Een uiterst hartverwarmend verhaal, prachtig in zwart-wit geschoten. Claudia Cardinale is werkelijk prachtig om naar te kijken en gelukkig zit ze de volle twee uur in de meeste scenes. Volgens mij de mooiste vrouw ooit op film vastgelegd, wat een gratie, schoonheid... Het acteerwerk is heel erg goed. Er is een scene waar de jongen, gespeeld door Jacques Perrin, moet aanzien hoe zn date met Aida in het water loopt en ze met een andere oudere man aan het dansen is. Hij heeft haar net een nieuwe jurk gegeven, is stiekum zn huis ontvlucht en heeft zn nette pak aan. Ze zouden naar de bios gaan maar ze heeft totaal geen oog voor hem. We zien een close-up van de jongen die een paar minuten duurt, in zn ogen zien we angst, woede, twijfel, jaloezie, schaamte.

    De muziek is mooi in deze film, de fotografie geweldig. Tja...ik durf dit ook echt een meesterwerk te noemen. Je voelt echt mee met beide personen. Aida speelt wellicht een spel met de 16-jarige jongen maar echt kwaad kun je niet op haar worden. Een verhaal over prille liefde en de dingen die je doet als je blind bent van verliefdheid.

    De dvdset van NoShame is echt fantastisch. Twee films met vele extra's en een prachtig boekje erbij. Gerestaureerd beeld etc. De set heet The Valerio Zurlini boxset - the Early Masterpieces. Dikke aanrader!! Vooral liefhebbers van Italiaanse cinema eind jaren 50, begin jaren 60 zullen genieten van beide films.

    Dank voor deze prachtige tip! Ben het ook helemaal met je eens wat betreft Claudia Cardinale :wink:
    Waar voor een leuke prijs te vinden?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #3005

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    The Bucket List (2007)

    Best een integere film. Hoe de flierefluiter en de wijze verstandige man opelkaar zijn ingespeelt is een must voor het oog. Ik zou niet weten welke acteurs het beter hadden gedaan, alsof de rollen op hun lijven zijn geschreven. Ik heb het niet droog gehouden en dat is lang geleden.

    7.9
    Meen je dat echt? Ik vond het een leuke film hoor, maar vond het overwegend komisch en het drama was niet altijd even geslaagd.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #3006

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dank voor deze prachtige tip! Ben het ook helemaal met je eens wat betreft Claudia Cardinale :wink:
    Waar voor een leuke prijs te vinden?



    Voor het luttele bedrag van 10,85 bij dvdpacific.

  7. #3007

    Standaard

    The Queen (2006)

    Na The Deal gezien te hebben vorig jaar. Verwachtte ik al dat The Queen ook een beeld zou gaan schetsen over Blair. Precies, The Queen en The Deal zijn de eerste twee delen van een groter geheel namelijk een trilogie rondom Blair. Het onofficiële laatste deel zou gaan over de relatie tussen Blair en Clinton. Tot nu toe werd Blair zeer goed neergezet door een nog onbekende Michael Sheen. Niet alleen heeft hij het gezicht van Blair hij heeft ook zijn gelaatstrekken en karaktertrekjes hij is Blair gewoon. We zien zijn personage niet de acteur. En dat is best knap gedaan want waar zie je dat tegenwoordig nog! The Queen was zoals verwacht een sterke film, de me weer 10 jaar terug bracht in de tijd. Kan het nog herinneren als de dag van gisteren dat prinses Diana dood werd verklaard. Naar mijn mening een prachtige film die vanuit alle kanten laat zien hoe iedereen ermee omging. De performance van Helen Mirren is nog wel de meeste perfecte van ze allemaal. Ze speelt de ijzeren dame niet, ze is het gewoon. Dus een briljante film die een sterk beeld geeft van hoe iedereen omging met het verlies van Diana. 8.0

  8. #3008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht


    Voor het luttele bedrag van 10,85 bij dvdpacific.
    Damn! Heb ik helaas weer niks aan. Ik word niet goed van je R1 aanbevelingen Maar gaat evengoed op mijn te-onthouden-films-die-ik-in-de-toekomst-ga-aanschaffen-wanneer-ik-een-regiovrije-speler-heb-wishlist :wink:
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #3009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Meen je dat echt? Ik vond het een leuke film hoor, maar vond het overwegend komisch en het drama was niet altijd even geslaagd.
    ik geef ook toe dat de drama maar voor een klein deel heeft meegespeelt, juist die opbouw, van drama-comedy-drama werkte wel

  10. #3010

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht


    Voor het luttele bedrag van 10,85 bij dvdpacific.
    worden deze 2 titels in de box beschouwd als zijn beste werk?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #3011

    Standaard

    Six Feet Under S1 (Alan Ball, 2001)
    Ik heb weer een nieuwe verslaving, Six Feet Under! Heerlijke serie over de Fishers, een wat ontwrichte familie van Californische begrafenisondernemers. Met name de combinatie tussen drama en (zwarte) humor weet men goed te vinden en verder komen er, zeker voor Amerikaanse begrippen, gevoelige zaken aan bod. Het acteerwerk is prima, de “droomscènes” zijn leuk gevonden en ook het camerawerk is super (zeker voor een tv-serie). Wederom een topserie dus van HBO, alleen jammer dat de commercials uit de Pilot niet meer in de latere afleveringen terugkomen. 9.0

  12. #3012

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Over het algemeen plaats ik alleen een bericht in dit topic als ik iets zeer bijzonders heb gezien en dat is in dit geval een enorm understatement. Der Blaue Engel vind ik simpelweg briljant en de film schiet hoog mijn top 10 allertijden in. Het is de eerste film die ik heb gezien van Josef Von Sternberg en wat weet de man veel in 1 film te stoppen. Humor, drama, melancholie en fantastische beelden die doen denken aan het expressionisme van de Duitse stille film. Het is duidelijk een film uit de precode periode, want er zitten volop ongegeneerde momenten in. Dietrich is geweldig en spat van het scherm, maar de echte ster van de film is voor mij Emil Jannings. De 2 momenten waarop hij kukelekuuu uitkraamt (van vreugde en wanhoop) zorgen voor kippevel van top tot teen en de situaties op school zijn hilarisch. De 2-disc r2NL is van een behoorlijke kwaliteit. Ik ga zelf nu eerst voor The Scarlet Empress, nog andere aanraders? 9,5/10
    Der Blaue Engel is inderdaad een magistrale film Als je Emil Jannings nog een topprestatie wil zien leveren kijk dan ook eens naar Faust van F.W. Murnau uit 1926, waarin hij op briljante wijze de rol van Mephisto vertolkt. Hij schijnt ook waanzinnig goed te zijn in Der Letzte Man (ook van Murnau) maar die heb ik zelf ook nog niet gezien.

  13. #3013

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Damn! Heb ik helaas weer niks aan. Ik word niet goed van je R1 aanbevelingen Maar gaat evengoed op mijn te-onthouden-films-die-ik-in-de-toekomst-ga-aanschaffen-wanneer-ik-een-regiovrije-speler-heb-wishlist :wink:
    Geen nood!! Deze uitgave is R0....je hebt dus helemaal geen regiovrije speler nodig....:wink: Veel NoShame-titels zijn regiovrij!!

    @Coen....er zijn, naar mijn weten, helaas nog maar drie films van Zurlini op dvd verschenen....deze box en Desert of the Tartans. De keuze is dus niet groot. De twee films in de box worden wel als (kleine) meesterwerken beschouwd. De box is eigenlijk een eerbetoon aan deze cineast. De vele mensen die in de interviews aan bod komen, hebben niets dan lof voor zn films. Dester of the Tartans wordt als zn meesterwerk beschouwd. Heeft ook een prachtige release met als extra de cd met filmmuziek van Morricone! Echter....ik ben zelf meer gecharmeerd van zn twee films in de box.

    De man viel een beetje tussen het wal en het schip in die tijd. Visconto, Fellini en Antonioni werden als de top van de Italiaanse cinema beschouwd. Zurlini zat daar net onder en kreeg daardoor minder aandacht.

  14. #3014

    Standaard

    The hills have eyes (remake, unrated)
    Geen horrorfanaat en dus weinig vergelijkingsmateriaal. Heb tevens het origineel niet gezien.
    Soit, ik vond de film redelijk. Zeker geen hoogvlieger, maar hij kon me toch boeien. Vrij wreed en goor bij momenten. Helaas ook voorspelbaar, weinig tot geen schrikmomenten en de personages vond ik maar karakterloos. Als je niet meer verwacht dan wat bloed, geweld en hack 'n slash, dan zal deze film je wel kunnen entertainen.
    I am Jack's signature.

  15. #3015

    Standaard

    Obsluhoval jsem anglického krále (2006)

    I Served the King of England was een opmerkelijke kennismaking met de Tsjechische regisseur Jirí Menzel. Jirí Menzel lijkt een ode gemaakt te hebben aan de slapstick cinema van begin vorige eeuw. We krijgen een goed beeld van de jaren ‘’30 vanuit de ogen van een jonge, avontuurlijke man die ambitieus heeft om multimiljonair te worden. De film kent behoorlijk wat vrouwelijk schoon plus dat hij met een sneltreinvaart de slapstick erdoorheen gaat. Niet voor iedereen geschikt, maar als je ervoor in de stemming bent kan de film je zeker bekoren. De film was voor ongeveer anderhalf uur speeltijd goed te doen helaas voelt dat laatste half uur wat lang en vreemd aan. Toen de Tweede Oorlog langzaam in de film begon te sluimeren vond ik de humor wat minder en leek het een herhaling van het eerste uur plus het leek dat er een dramatische ontwikkeling begon op te spelen. Dus aardig spel, leuk verhaal, de nodige lachmomenten maar het einde zorgde voor de onnodige perikelen. 7+

  16. #3016

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerre Bekijk bericht
    The hills have eyes (remake, unrated)
    Geen horrorfanaat en dus weinig vergelijkingsmateriaal. Heb tevens het origineel niet gezien.
    Soit, ik vond de film redelijk. Zeker geen hoogvlieger, maar hij kon me toch boeien. Vrij wreed en goor bij momenten. Helaas ook voorspelbaar, weinig tot geen schrikmomenten en de personages vond ik maar karakterloos. Als je niet meer verwacht dan wat bloed, geweld en hack 'n slash, dan zal deze film je wel kunnen entertainen.
    Zat in de verste verte ook wel een beetje van het Straw Dogs gegeven in....! 8)

  17. #3017

    Standaard

    Bara no soretsu (Funeral Parade Of Roses.)
    Toshio Matsumoto`s debuut is een vreemde, surrealistische, avant-gardistische mix van (een soort van) verhaal en een mini-documentaire.

    In het verhaal komen allerhande soorten genre`s voorbij: drama, iets van comedy, romance. De fotografie is hierbij om van te watertanden. Volledig in zwart-wit met veel gebruik van verschillende soorten donker. Prachtig.
    In het midden zakt de film wat in en verslapt de aandacht een beetje, om vervolgens af te stevenen op een geweldig schokkende finale die de kijker waarschijnlijk nog lang bij zal blijven.

    Eigenlijk had ik maar 1 probleem met de film: ik probeerde het verhaal steeds te volgen en bij te benen wat er nou precies gaande was. Achteraf gezien is dat wellicht niet zo`n goed idee geweest. Ik denk dat het het slimste is om deze zware kost gewoon over je heen te laten komen.
    In het kader "een beetje vreemd maar wel lekker" zal ik deze nog vaker moeten bekijken om volledig op waarde te kunnen schatten.
    Tot dan:

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #3018

    Standaard

    Return of Sabata (1971)

    Dit is de eerste Sabatafilm die ik zag, tenminste een poging daartoe. Ik heb de film gekregen en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar....ik heb de film halverwege afgezet en dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vond het echt tergend slecht. De film ziet er mooi uit maar het verhaal ging geen enkele kant op. Losse scene na losse scene waarin Lee van Cleef steeds weigert om belasting te betalen. Het meest ergerlijke vond ik dat vele scenes waarschijnlijk komisch bedoeld moesten zijn want oh oh oh....er wordt wat afgelachen.

    Lee van Cleef die steeds met pretoogjes half de camera in loert van....kijk eens hoe kolderiek ik me hier weer eens uit heb weten te redden. Totaal niet gepast vond ik. Lee van Cleef is een bad ass motherfokker....geen clowneske grapjas. Ik vond het echt genant en zat me eigenlijk gewoon te ergeren. De dialogen waren echt van een bedroevend niveau en de slapstick manier van acteren is totaal niet mijn stijl. De eerste Sabata heeft nog wel mn interesse maar dit vind ik echt een puinzooi.

  19. #3019

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Return of Sabata (1971)

    Dit is de eerste Sabatafilm die ik zag, tenminste een poging daartoe. Ik heb de film gekregen en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar....ik heb de film halverwege afgezet en dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vond het echt tergend slecht. De film ziet er mooi uit maar het verhaal ging geen enkele kant op. Losse scene na losse scene waarin Lee van Cleef steeds weigert om belasting te betalen. Het meest ergerlijke vond ik dat vele scenes waarschijnlijk komisch bedoeld moesten zijn want oh oh oh....er wordt wat afgelachen.

    Lee van Cleef die steeds met pretoogjes half de camera in loert van....kijk eens hoe kolderiek ik me hier weer eens uit heb weten te redden. Totaal niet gepast vond ik. Lee van Cleef is een bad ass motherfokker....geen clowneske grapjas. Ik vond het echt genant en zat me eigenlijk gewoon te ergeren. De dialogen waren echt van een bedroevend niveau en de slapstick manier van acteren is totaal niet mijn stijl. De eerste Sabata heeft nog wel mn interesse maar dit vind ik echt een puinzooi.
    Die was crap inderdaad...heb me niet eens aan het derde deel gewaagd (terwijl deel 1 goed te pruimen was)!

    Net zelf Superbad gezien! Op het matige, clichematige happy ending (met gay ondertoontje?) na is dit een bijzonder sterke comedy!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #3020

    Standaard

    House of Sand and Fog (Vadim Perelman, 2003) :: 7.0

    Tja, ik weet niet wat ik aanmoet met deze film. Ik had er iig veel meer van verwacht. Het acteerwerk van Kingsley en Connoly zijn dik in orde, alsmede de rest van de cast. Het verhaal is opzich best aardig, maar wat rommelig uitgewerkt. Er was denk ik veel meer uit te halen. Scènes worden op een dergelijke manier geforceerd gebracht om bepaalde sentimenten op te wekken waardoor het toch enigzins tegenviel. Vond ook dat de regisseur teveel gebruik maakte van dramatische, door strijkwerk overheersende muziek. Desondanks wel een voldoende dankzij het werk van de acteurs en actrices.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #3021

    Standaard

    Total Recall - Tja een oude favoriet die ik net had gekocht voor 2 euri. Dus dvdtje erin en genieten maar!

  22. #3022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Return of Sabata (1971)

    Dit is de eerste Sabatafilm die ik zag, tenminste een poging daartoe. Ik heb de film gekregen en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar....ik heb de film halverwege afgezet en dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vond het echt tergend slecht. De film ziet er mooi uit maar het verhaal ging geen enkele kant op. Losse scene na losse scene waarin Lee van Cleef steeds weigert om belasting te betalen. Het meest ergerlijke vond ik dat vele scenes waarschijnlijk komisch bedoeld moesten zijn want oh oh oh....er wordt wat afgelachen.

    Lee van Cleef die steeds met pretoogjes half de camera in loert van....kijk eens hoe kolderiek ik me hier weer eens uit heb weten te redden. Totaal niet gepast vond ik. Lee van Cleef is een bad ass motherfokker....geen clowneske grapjas. Ik vond het echt genant en zat me eigenlijk gewoon te ergeren. De dialogen waren echt van een bedroevend niveau en de slapstick manier van acteren is totaal niet mijn stijl. De eerste Sabata heeft nog wel mn interesse maar dit vind ik echt een puinzooi.
    Wat denk je dat ik hem wegdeed. Ik heb hem op karakter uitgekeken. Trouwens als je dit al niet kunt uitkijken heeft het niet veel zin om die andere drie te kijken. Alvast gewaarschuwd.

  23. #3023

    Standaard

    The Shining

    Aangezien het een film is van Stanley Kubrick en omdat hij mijn favo regisseur is, moest ik deze film wel kijken vond ik. Het probleem is echter dat ik niet van horror houd.
    Dat zorgde ervoor dat ik het verhaal niet bepaald super vond en daarom heb ik maar meer naar de rest gekeken van de film. Want dat is, zoals altijd bij Kubrick, weer dik in orde. De acteurs spelen goed, wat een prachtig acteerwerk van Jack! De muziek is zeer goed, loopt precies goed met de hele film.
    Oftewel een goede film, maar het is nu eenmaal niet mijn genre.
    7.0/10
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  24. #3024

    Standaard

    Eastern Promises (2007)

    Damn wat een knoepert. Viggo in een veel sterkere rol dan HoV. Niet echt orgineel verhaal met wel zeer goed uitgewerkt. Echter was het einde te abrupt, ik hoopte op een langere ononderbroken zaak waarmee de FSB bezig was. Het is duidelijk te merken dat Cronenberg niet super wilt opvallen met z'n films en dat trekt mij. 8.3

  25. #3025

    Standaard

    The Big Lebowski

    Oke, brandt straks maar los als ik heb gezegd dat ik het geen super film vind. Ik ben benieuwd waarom deze film zo geliefd is!
    Het verhaal was grappig, leuk verzonnen en origineel. De acteurs speelden ook goed, ieder speelde zijn eigen typetje. Maar verder dan dat komt het niet.
    Het is en blijft een melig verhaal waarvoor je dronken moet zijn om het leuk te vinden. Zeker niet een van de beste komedies die ik gezien heb.
    6.4/10
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

Pagina 121 van 218 EersteEerste ... 2171111117118119120121122123124125131171 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •