Pagina 84 van 218 EersteEerste ... 347480818283848586878894134184 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.076 tot 2.100 van 5442 worden weergegeven.
  1. #2076

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Dat was juist een belangrijke scene, hierdoor laten ze zien waarom Rober Ford als een coward gezien word en Jesse James als een held.
    Ja das wel waar maar toch vond ik het te langdradig

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    In mijn ogen compleet perfect. Misschien lag het er ook aan dat je hem niet op het grote scherm genuttigd had....
    heb `m wel op het grote scherm gezien: hij draaide dinsdag in de Royal
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2077

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfamousGeorge Bekijk bericht
    CHOP CHOP!

    9.0
    Gister ook Chopper gezien. Ben het er mee eens dat Eric Bana geweldig speelt, zeer goed idd. Alleen vond ik de rest van het verhaal soms wat te houterig om het echt als topper te zien. De kleuren in de film vond ik trouwens zeer goed gekozen, in de gevangenis echt zo'n blauwe kille sfeer. Probleem was ook trouwens dat ik hem vrij laat keek en ik het einde niet meer echt kan herinneren want ik viel telkens in slaap. Zal hem nog een keertje zien om hem beter te kunnen beoordelen. Voor nu een 6.8

    Vandaag Malcolm X gezien. Wat een geweldige film. Het ademt die echte Spike Lee sfeer die me erg bevalt, je merkt gewoon gelijk dat het een film van hem is. Het tijdsbeeld van de film wordt zeer goed neergezet vond ik persoonlijk en de decors, kostuums en muziek waren helemaal top. Maar het beste aan de film is niet dit allen, maar de geweldige acteerprestatie van Denzel Washington. Hij is gewoon Malcolm X (vooral op het einde is de gelijkenis enorm groot). En ook mensen die wel eens filmpjes of speeches hebben gehoord/gezien van Malcolm X weten dat Denzel's manier van praten hier enorm op lijkt. Het enige minpuntje vond ik dat zelfs bij speeltijd van ongeveer 3 uur, de film te kort was. Ik heb zelf de autobiograhy gelezen van Malcolm X en er konden zeker nog een aantal uur bij, want er worden toch ook een hoop dingen weg gelaten. Maar ik snap dat het ook lastig blijft om dit allemaal in een film te stoppen.Misschien ben ik wat bevooroordeeld aangezien Malcolm X echt een idool/held voor mij is, maar deze film vond ik gewoon echt top. Ps ook erg cool om in de aftiteling nog al die beelden te zien met onder andere Michael Jordan, Bill Cosby en Magic Johnson en de kleine rol van Nelson Mandela.

  3. #2078

    Standaard

    UNEARTHED

    ALONE IN THE DARK was nog slechter (gelukkig) maar het monster hier is niet altijd cgi gelukkig maar een man in suit of stop motion was leuker geweest, niet helemaal beroerd dus een klein zesje


  4. #2079

    Standaard

    Shakespeare In Love – John Madden – 1998
    Joseph Fiennes, Gwyneth Paltrow, Geoffrey Rush, Tom Wilkinson, Dame Judi Dench, Colin Firth, Imelda Staunton, Rupert Everett, het neusje van de zalm van de hedendaagse Britse filmwereld (Ben Affleck is hier de vreemde eend in de bijt, maar doet het wel ok…) in deze fijne komische romantische, met 7 oscars bekroonde film. Shakespeare kampt met een ‘writer’s block’, ontmoet Viola de Lesseps die hem vervolgens inspireert tot de toneeltragedie ‘Romeo en Julia’.

    Clara et Moi – Arnaud Viard – 2004
    Antoine ontmoet Clara, liefde op het eerste gezicht van beide kanten. Maar uiteraard houd je een film niet alleen boeiend met liefde en geluk, en ligt het ongeluk dus al vrij snel op de loer. Een mooie kleine Franse film, met een simpel verhaal. Goed geacteerd, en het is zeer prettig kijken naar actrice Julie Gayet.
    Laatst aangepast door Mr. Blonde : 07-03-2008 om 09:34

  5. #2080

    Standaard

    The School of Rock (Richard Linklater, 2003)
    Dewey zit depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock ’n roll. Leuke film van Richard Linklater met in de hoofdrol een enthousiaste Jack Black. Het verhaal zit wel vol cliches, maar toch blijft het allemaal vermakelijk. Enkele zeer grappige scenes en een goede soundtrack. Mede door Jack Black in topvorm een geslaagde film. 7.3

  6. #2081

    Standaard

    Harold and Maude (Hal Ashby, 1971)
    Een bijzoner duistere tragi-komedie van meester (dat mag ik na zijn filmsuccessen nu wel zeggen) Ashby. Een film vol tegenstellingen (jong vs. oud, levensvreugde vs. levensmoe), maar 'liefde' als universeel onderwerp staat centraal. Het gebeurt niet vaak dat een film je kan ontroeren en kan laten schaterlachen, maar Harold and Maude doet dat. De continue zelfmoordpogingen die Harold in scene zet om zijn moeder te verontrusten zijn werkelijk briljant. De muziek van Cat Stevens verdient ook alle lof! ****½

    Fail-Safe (Sidney Lumet, 1964)
    Toen deze film uitkwam, midden van de Koude Oorlog, moet hij letterlijk en figuurlijk als een bom zijn ingeslagen. De film over een naderende atoomoorlog tussen Rusland en de VS heeft nu aan actualiteit ingeboet, maar als je jezelf verplaatst in die tijd en bedenkt 'wat er had kunnen gebeuren' maakt de film indruk. Bovendien weet Lumet prima hoe hij de spanning moet opbouwen tot de verbijsterende climax van de film. Een filmisch pamflet tegen een (kern)oorlog dat iedereen zou moeten zien. ****½

    A Streetcar Named Desire (Elia Kazan, 1951)
    Het toneelstuk van Tennessee Williams wordt op weergaloze verfilmd door Elia Kazan. In het broeierige New Orleans, met sets die zo uit een toneelstuk lijken te zijn weggelopen, geven Vivien Leigh, Kim Hunter, Karl Malden en Marlon Brando een ongelooflijk intens staaltje acteerwerk weer, waarbij met name de 'method acting' van de beide heren indruk maakt. Zij worden geholpen door het nagenoeg perfecte script, maar ze spelen hun rollen met verve. Ik ben blij dat ik deze film over de moeilijkheden van 'het leven en de liefde' eindelijk heb mogen zien. ****½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #2082

    Standaard

    The River (1984)

    Tussen de Mad Max reeks door maakte Mel Gibson ook nog andere ondergewaardeerde films eentje daarvan is deze. Dit keer staat hij aan het hoofd van een boerenfamilie. En probeert hij het leven op zijn boerderij in goede banen te leiden. Door de jaarlijkse overstromingen van de rivier die langs hun erf lopen staat hij onder grote druk om zijn land te verkopen. Je merkt dat de grote thema van de film het economische lot van de boeren is. De bankiers en tussenhandelaren worden als menselijke uitbuiters neergezet alleen jammer dat melodramatische weddingen vrijwel achter elke hoek zich verscholen. Sissy Spacek, Mel Gibson en Scott Glenn zetten allemaal een degelijke rol neer alleen jammer dat het verhaal en de wendingen niet mee zaten.

  8. #2083

    Standaard

    ADIVINA QUIÉN SOY

    A REAL FRIEND

    2e aflevering uit de 'Six films to keep you awake' serie die ik heb gezien en ditmaal is het geen horror maar eerder een mysterythriller, en niet zo'n beste

    Een jong grietje wat verzot is op horrorfilms heeft denkbeeldige 'vrienden' als Leatherface en de vampier uit NOSFERATU ('22) haar moeder weet niet zo goed wat ze er mee aan moet en dat is het eigenlijk wel, gelukkig is het einde wat beter dan verwacht waardoor dit fillumpie net een zessie haalt


  9. #2084

    Standaard

    4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (aka 4 Maanden, 3 weken en 2 dagen) (Cristian Mungiu, 2007)



    Sombere, sobere en zeer sterke roemeense film, welke zich afspeelt in de jaren 80 ten tijde van Ceaussescu. We volgen 1 dag uit het leven van 2 vriendinnen, Otilia en Gabista. Gabista is zwanger en wil abortus laten plegen. Otilia heeft dit voor haar geregeld. In een hotelkamer komt een man met de omineuze naam Mr. Bebe de illagale ingreep uitvoeren. De meisjes hebben echter te weinig geld en uit wanhoop moet er dus iets anders geregeld worden. Hun vriendschap wordt hierbij sterk op de proef gesteld.

    De kaders zijn vaak vast, waarbij de camera zich niet verroert als er zich buiten beeld iets afspeelt. De scènes zijn sterk in hun eenvoud en overtuigingskracht. Ook de actrices maakten een sterke indruk. Beslist geen vrolijke film, maar zeer de moeite waard. Winnaar van de palme d'or.

    8.5/10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #2085

    Standaard

    The Killer (Don Siegel, 1964)
    Net als regisseur Siodmak besloot Siegel het verhaal van Ernest Hemingway te verfilmen. De versie uit 1946 is echter een donkere noir, terwijl Siegel meer kiest voor een harde, rechtlijnige actiefilm. Voor mij valt het mysterie van het verhaal hierdoor helemaal weg. Gelukkig is dat Lee Marvin die een heerlijke rol als slechterik heeft. Minder blij was ik met de racescenes met Cassavetes die té nep waren. In mijn ogen mag deze versie niet in de schaduw staan van 'het origineel'. ***

    The Good Shepherd (Robert de Niro, 2006)
    De Niro laat in deze film zien hoe de CIA tot stand is gekomen. Helaas is de film veel te lang en op diverse momenten ronduit saai te noemen. De casting is volledig verkeerd. Jolie en Damon acteren ongeinspireerd, terwijl Crodrup en Hurt te weinig screentijd krijgen. Wat ook niet meehelpt is dat de film te fragmentarisch is en continu van jaartal verspringt zodat het overzicht en gevoel van continuiteit hinderlijk verstoord wordt. Een mispeer. **½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #2086

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Good Shepherd (Robert de Niro, 2006)
    Hmmm, deze film bungelde nog ergens twijfelachtig onderaan een lijstje, maar daar schrap ik hem nu toch maar definitief vanaf.

  12. #2087

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Hmmm, deze film bungelde nog ergens twijfelachtig onderaan een lijstje, maar daar schrap ik hem nu toch maar definitief vanaf.
    Zonde is toch een erg goede film.

  13. #2088

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Hmmm, deze film bungelde nog ergens twijfelachtig onderaan een lijstje, maar daar schrap ik hem nu toch maar definitief vanaf.
    misschien zie ik het wel helemaal verkeerd

    heb hem te koop staan, dus een verkoop/ruil kan maar zo gebeuren. Interesse
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #2089

    Standaard

    The Flame and the Arrow (Jacques Tourneur, 1950)
    Robin Hood ontmoet Wilhelm Tell in dit doldwaze avontuur met Burt Lancaster in de hoofdrol. De voormalige circusacrobaat gaat in deze film helemaal los als vrijbuiter in het Italiaanse Lombardije. De wildebras mengt zich niet met de politieke situatie, maar als zijn zoontje ontvoerd wordt door een hoge pief wordt hij gedwongen met zijn maten orde op zaken te stellen. Lancaster, wiens carriere na een aantal film noirs als een nachtkaars uit leek te gaan, zette zichzelf weer op de kaart in deze film waarin hij zich van zijn lenigste kant laat zien. Het tempo van de film is razendhoog, de actie is continu aanwezig en het verhaal kent ook voldoende diepgang. Ikzelf ben altijd wel fan van die mooie technicolor printen van toen. Een positieve verrassing. ****

    Play Dirty (André de Toth, 1968 )
    Play Dirty zou je het Britse antwoord op 'Dirty Dozen' kunnen noemen. Een groep soldaten, veelal criminelen, worden op een onmogelijke missie in Afrika gestuurd. Zij moeten de brandstofvoorraad van de Duitse generaal Rommel opblazen. Hun missie wordt echter weinig glamorous weergegeven. De harde realiteit van oorlog, waar je 'dirty' moet zijn om te overleven wordt goed weergegeven. Bovendien is het nooit een straf om Michael Caine in de hoofdrol te hebben. Een prima oorlogsfilm. ****

    Gycklarnas afton (Ingmar Bergman, 1953)
    Deze vroege film van Bergman komt met stip binnen in mijn lijstje met beste Bergman films. Een oprechte, maar harde blik op het (liefdes)leven van de gewone mensen, geprojecteerd op medewerkers van een rondreizend circus. De cinematografie van de film, waar de buiten beelden door een jonge Sven Nykvist zijn geschoten, is indrukwekkend en dat geldt ook voor het acteerwerk. De film is laatst door Criterion uitgebracht, maar is ook een stukje goedkoper in Engeland door Tartan uitgebracht.****½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #2090

    Standaard

    PARA ENTRAR A VIVIR

    HELLS RESIDENT / TO LET

    I used to be crazy

    Zow dit is een creepy aflevering uit de 'Six films to keep you awake' serie!

    Een jong stel bezoekt een huis omdat zij op zoek zijn naar een nieuwe woonruimte. Op het moment dat zij binnentreden heeft de dame er een slecht gevoel over en laat dat duidelijk blijken.

    Als ze rondkijken in de woning ontdekken ze spulletjes die van hen zijn zoals foto's en een paar schoenen en al snel komen ze erachter dat de verhuurster niet helemaal in orde is (lichtelijk uitgedrukt)

    Ook in deze aflevering is de score erg sterk

    8.0


  16. #2091

    Standaard

    Criss Cross (1949)

    Prima film noir die van mij wel wat langer door mocht gaan. Burt Lancaster is zoals altijd goed als jaloerse man die zijn vrouw probeert te haten, maar daar in faalt. En de femme fatale is een echte bitch.
    Leuk einde!

  17. #2092

    Standaard

    Gisteren in de sneak:

    Zomerhitte
    Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
    Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
    De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.

    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #2093

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Killer (Don Siegel, 1964)
    Net als regisseur Siodmak besloot Siegel het verhaal van Ernest Hemingway te verfilmen. De versie uit 1946 is echter een donkere noir, terwijl Siegel meer kiest voor een harde, rechtlijnige actiefilm. Voor mij valt het mysterie van het verhaal hierdoor helemaal weg. Gelukkig is dat Lee Marvin die een heerlijke rol als slechterik heeft. Minder blij was ik met de racescenes met Cassavetes die té nep waren. In mijn ogen mag deze versie niet in de schaduw staan van 'het origineel'. ***

    The Good Shepherd (Robert de Niro, 2006)
    De Niro laat in deze film zien hoe de CIA tot stand is gekomen. Helaas is de film veel te lang en op diverse momenten ronduit saai te noemen. De casting is volledig verkeerd. Jolie en Damon acteren ongeinspireerd, terwijl Crodrup en Hurt te weinig screentijd krijgen. Wat ook niet meehelpt is dat de film te fragmentarisch is en continu van jaartal verspringt zodat het overzicht en gevoel van continuiteit hinderlijk verstoord wordt. Een mispeer. **½
    In het begin vond ik hem ook niet echt denderend maar op het laatst wordt ik er echt ingezogen. Vond Matt Damon ook echt goed acteren, vooral die scene met Pesci en die scenes met ze zoon vond ik erg sterk.

  19. #2094

    Standaard

    Heaven can wait (Lubitsch, 1943) ****
    Mijn eerste film van Lubitsch en ik heb me onzettend
    vermaakt met deze uiterst charmante komedie, de cast is simpelweg geweldig, ook veel hilarische one liners , ik heb in ieder geval een paar keer flink gelachen.
    Mijn introductie tot veel geprezen filmmaker Ernst Lubitsch had niet beter kunnen beginnen, op naar de volgende!
    "Riggs: We both know why I was transferred. Everyone thinks I'm suicidal, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me; or they think I'm faking to draw a psycho pension, in which case, I'm fucked and nobody wants to work with me. Basically, I'm fucked."

  20. #2095

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    In het begin vond ik hem ook niet echt denderend maar op het laatst wordt ik er echt ingezogen. Vond Matt Damon ook echt goed acteren, vooral die scene met Pesci en die scenes met ze zoon vond ik erg sterk.
    De zoon van Damon (in werkelijkheid schelen ze volgens mij weinig, anti-hulde aan de make-up afdeling) vond ik een drol. De scene met Pesci sloeg verhaaltechnisch nergens op. Het is meer een hommage aan Pesci, de vriend van De Niro. Ik weet dat het slaat op het feit dat de CIA contacten had met de maffia om de strijd rond Cuba te winnen, maar de hele scene is als een donderslag bij heldere hemel en er wordt verder niet mee gedaan. De hele film is overigens los zand in mijn ogen. Teveel hooi op de vork...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    De zoon van Damon (in werkelijkheid schelen ze volgens mij weinig, anti-hulde aan de make-up afdeling) vond ik een drol. De scene met Pesci sloeg verhaaltechnisch nergens op. Het is meer een hommage aan Pesci, de vriend van De Niro. Ik weet dat het slaat op het feit dat de CIA contacten had met de maffia om de strijd rond Cuba te winnen, maar de hele scene is als een donderslag bij heldere hemel en er wordt verder niet mee gedaan. De hele film is overigens los zand in mijn ogen. Teveel hooi op de vork...
    Tja in het verhaal was het misschien niet zo passend. Maar ik vond het wel typerend hoe Pesci uitlegde over al die verschillende volkeren, dat de Ieren hun vaderland hebben, de italianen de kerk en hun famillie en Afro-Amerikanen hun muziek, maar wat hadden Amerikanen nou. En dat Damon dan zei "We have America" en dat geeft zo goed weer hoe Amerikanen over die dingen denken naar mijn mening. Vond dat gewoon een tof stukje.

  22. #2097

    Standaard

    vorige week :

    Juno
    Leuke film, in mijn optiek wel een vrouwenfilm, maar dan wel eentje die te hebben is.
    Geheel wel leuk in elkaar gezet, en al met al leuk vermaak. 7,5/10

    House
    Seizoen 1 + de helft van seizoen 2.
    Deze serie blijft boeien; de lekkere vervelende houding van House; de spanning e.d.
    Veel afleveringen gezien inmiddels, maar het verveelt nog steeds niet!
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  23. #2098

    Standaard

    Gisteren:

    Rise of the Footsoldier (2007)

    Wanneer we denken aan een Engelse misdaadfilm, denken we meestal aan hooligans, ofwel aan Amerikaanse misdaadfilms, maar dan met een kleiner budget. De sfeer die wordt uitgestraald door de gemiddelde Britse gangsterfilm is meestal ook erg duister, en neemt je mee naar plekjes waar je eigenlijk niet naartoe wil. Net zoals de meeste verhalen over criminaliteit in Engeland begint ook Rise of the Footsoldier op het voetbalveld...

    De film is gebaseerd op waargebeurde feiten. Een brutale moordpartij in een Range Rover op 6 december 1995 in het landelijke Essex zette de Britse media in rep en roer. Wekenlang zouden berichten over verraad in de onderwereld en connecties met de Turkse maffia op de voorpagina's van alle kranten prijken. Het drama wordt bekeken vanuit het oogpunt van één man: Carlton Leach (Ricci Harnett). Op het einde van de jaren '70 is hij een losgeslagen tiener, die lid is van een groepje hooligans. Enkele jaren later is de man nog steeds op de dool, zonder een rooie duit in zijn zak, maar inmiddels wel met een vrouw en kind. Net op dat moment krijgt hij het aanbod om buitenwipper te worden bij één van de meest exclusieve nachtclubs van Essex. Zijn methode "eerst slaan en dan vragen stellen" blijkt wel in de smaak te vallen bij de eigenaar van het pand, en hij vraagt of hij nog mensen kent. Samen met zijn oude voetbalmaatjes begint hij zijn carrière als buitenwipper en "muscle for hire", waarin hij allerlei illegale zaakjes overziet, zoals heling van drugs en dat fraais.

    Enkele jaren gaan voorbij, en aan het eind van de jaren '80 is Leach een echte bendeleider geworden. Zijn groepje "muscles" knapt allerlei klusjes op, voor een hoop geld. In die periode raakt hij ook verslaafd aan drugs en anabolen, en ontmoet Denny (Coralie Rose), een knap meisje waarmee hij trouwt en een dochtertje krijgt. Carlton beseft te laat dat hij zich in een link milieu bevindt, want laten we eerlijk zijn: hij was toch gewoon een simpele hooligan?

    Normaal ben ik geen fan van gangsterfilms, maar de Britse tak kon me meestal wel bekoren door zijn duistere en realistische stijl. Ik had enkele jaren geleden met volle teugen genoten van The Football Factory, dus ik besloot deze prent ook een kans te geven. En gelukkig maar, want Rise of the Footsoldier is een prent die me van begin tot einde wist te boeien: telkens opnieuw wilde ik weten hoe het met de personages zou aflopen. We worden onmiddellijk geconfronteerd met de andere kant van de medaille bij het Britse misdaadmilieu: coke, hoeren, véél bier, maar ook verraad, achterbaksheid en uiteindelijk moord. Vooral de scènes waarin de hooligans hun pedalen verliezen wanneer ze bijna permanent high zijn van de coke en steroïden zijn erg interessant geacteerd. Vooral hoofdrolspeler Ricci Harnett (ook meteen de speler met het meeste ervaring) doet het erg goed. Vooral wanneer hij compleet emotioneel instort, voel je de pijn naar je uitstralen. Mooie acteerprestaties in een realistisch portret van de Engelse misdaadscène, misschien zelfs iets té realistisch.

    Hard!
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  24. #2099

    Standaard

    Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006)
    De bioscoopversie Earth, eigenlijk een korte samenvatting van de serie, had ik al een tijdje geleden gezien nu was het dan tijd voor de complete serie van de BBC. Nog nooit heb ik een documentaire gezien met zulke prachtige beelden, deze beelden zijn het gevolg van vele jaren filmen, een groot budget en nieuwe filmtechnieken. Zo zie je dieren die nog nooit eerder te zien waren (op bewegende beelden), zeldzame verschijningen, maar ook de gevolgen die de mens op de natuur heeft. Een aflevering duurt ongeveer 45 minuten en daarin komt een onderwerp aan bod (bijv. grotten, woestijnen, bergketens, zoetwater etc.), na die aflevering volgt nog een korte making of. Ook die zijn zeker het kijken waard, zo zie je een man wekenlang in een klein hutje zitten met een verrekijker om een grote katachtige te vinden. Wat in de bioscoopversie in mijn ogen nogal een dooddoener was, was het einde. In de laatste paar minuten wilde men nog even te duidelijk de boodschap overbregen dat we al het moois dat we in de film zagen aan uitroeien zijn (op een vervelende Al Gore achtige manier). Dit was totaal niet nodig, want na het zien van al die prachtige dingen kan je die conclusie zelf ook wel trekken. De drie afsluitende aflevingen van de serie (onder de titel The Future) zijn een heel wat betere afsluiting. Er komen veel verschillende mensen aan het woord die allen hun mening geven over het behouden van dit alles op de lange termijn. Hoe we een balans moeten vinden tussen een groeiende bevolking, en nog belangrijker de daarbij horende economische groei, en ons ecologisch systeem. Kortom prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben! 9.0

  25. #2100

    Standaard

    GRIZZLY PARK

    Wat een heerlijke guilty pleasure is dit! Het gaat niet eens om de beren en andere wilde dieren maar meer om de vreselijk clichématige karakters die met een borreltje op erg genietbaar zijn

    De gore is enigzins wel aanwezig maar het houd niet over, maar dat is niet echt een gemis. Het bloot is ook afwezig maar er zijn wel veel scenes met bikini's en ondergoed

    Het einde is werkelijk een giller van jewelste en er zit een scene in die zich makkelijk kan meten met de mooiste kills uit de filmgeschiedenis w.o. de basketbalonthoofding uit DEADLY FRIEND, de openingskill uit SUSPIRIA en de 'frozen face' kill uit JASON X

    8.5

    Trailer


Pagina 84 van 218 EersteEerste ... 347480818283848586878894134184 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •