Pagina 2 van 218 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 5442 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Leuk stukje!

    Ik heb een keer gehoord dat Curtis een film keek of net had gekeken toen hij zelfmoord pleegde. Weet jij of dit klopt en zo ja welke film het dan was?
    Ik ben bang dat dat speculatie blijft omdat Ian Curtis alleen was toen hij zelfmoord pleegde. In de film is te zien hoe hij doelloos langs kanalen zapt maar niet echt iets aandachtig aan het kijken is. Je ziet wel fragmenten maar ik weet niet waar die uit komen. De film is trouwens gebaseerd op het boek die de vrouw van Ian Curtis heeft geschreven, ze is ook nauw betrokken geweest bij de film. Wellicht dat haar boek wat meer details prijsgeeft. Wat mij duidelijk werd gemaakt is dat Ian een zeer gesloten persoon was....wat hij precies dacht is volgens mij voor vele een raadsel.... Niemand kon echt bij hem binnendringen leek wel. Vandaar dat de film wellicht wat afstandelijk oogt. Ik vind dat juist een pluspunt, Corbijn laat zien wat er bekend is en vult niet zelf onbrekende puzzelstukjes in.

  2. #27

    Standaard

    Ik heb het trouwens gevonden, na het bekijken van Stroszek (Werner Herzog) en het beluisteren van muziek van Iggy Pop besloot hij zijn eigen leven te nemen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik heb het trouwens gevonden, na het bekijken van Stroszek (Werner Herzog) en het beluisteren van muziek van Iggy Pop besloot hij zijn eigen leven te nemen...
    Dat kwam niet zo duidelijk naar voren in de film. Het was in ieder geval niet de oorzaak tot zn besluit, daar ging iets anders aan vooraf. Dat zal ik maar niet verklappen voor degene die de film nog gaan zien. Ik vraag me trouwens af hoe ze dat dan kunnen vaststellen aangezien hij helemaal alleen was ten tijde van de tragedy. De laatste plaat op de platenspeler zou een indicatie kunnen zijn maar hoe ze kunnen vaststellen wat hij het laatst heeft gezien op tv is mij een raadsel. Curtis was inderdaad fan van Iggy Pop maar in de film kwam zn adoratie voor David Bowie wat meer naar voren. Het leuke aan de film is dat je tevens wat meekrijgt van de muziekscene uit die tijd.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ja ook een van mijn favorite Gibli's!

    Heb je Wisper of the heart al gezien? Deze wordt vaak een beetje over het hoofd gezien, maar hij is wel erg mooi en ook weer zeer mooi getekend!
    Nee, nog niet maar die ben ik wel van plan als eerstvolgende te bestellen, samen met Kiki's Delivery Service.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik heb het trouwens gevonden, na het bekijken van Stroszek (Werner Herzog) en het beluisteren van muziek van Iggy Pop besloot hij zijn eigen leven te nemen...
    In de film zit ook duidelijk een fragment van Herzog's Stroszek.

  6. #31

    Standaard

    L'Isola di Arturo

    Interessante vroege prent van Damiani, de film zakt af en toe wel wat in maar de mooie thematiek en prachtige cinematografie zijn de moeite waard. Zag de film helaas in het Engels, wat het allemaal wat afstandelijk maakte.

    3/5

    Confessione di un Commissario di Polizia al Procuratore della Repubblica

    Bijzonder sterke poliziotteschi van Damiani, het relaas is simpel en brutaal doch opmerkelijk treffend. Opponenten Balsam en Nero zijn aan elkaar gewaagd en spelen schitterend. Onontbeerlijk is het echter wel om Ragona’s luisterrijke fotografie in het originele scope-formaat te zien, de Amerikaanse pan&scan dvd (vast ook nog eens met een vreselijke dub) lijkt me pure profanatie.

    4,25/5

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper P. Bekijk bericht
    In de film zit ook duidelijk een fragment van Herzog's Stroszek.
    Ik herkende hem niet....heb de film ook nog niet gezien... Is dat de scene met een gigantische woonwagen die weggesleept wordt? Die scene wordt getoond in control...die komt uit Stroszek?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik herkende hem niet....heb de film ook nog niet gezien... Is dat de scene met een gigantische woonwagen die weggesleept wordt? Die scene wordt getoond in control...die komt uit Stroszek?
    heb Control niet gezien, maar dat klinkt wel als het mobiele huis van Bruno S. uit Stroszek!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #34

    Standaard

    The Departed (Martin Scorsese)
    Wat een geweldige film dit. Zit goed in elkaar; de acteerprestaties zijn ongekend. Vooral Jack Nicholson en Leo diCaprio spelen de sterren van de hemel. Voeg daaraan toe het geniale script, en je hebt een Oscarwinnende film te pakken.
    9,0/10,0.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  10. #35

    Standaard

    Total Recall

    Ik vind dit echt een goede film. Goed verhaal, verassende plotwendingen, goede achterliggende gedachte en kritisch op de maatschappij. Daar houd ik wel van. Helaas is het design zo hopeloos ouderwets voor iets wat zich in de toekomst moet afspelen. Ook doen sommige dingen erg goedkoop aan qua props e.d. en dat is jammer. Dat gevoel heb ik niet als ik bijv. Alien(s), Blade Runner of zelfs Robocop aan het kijken ben.

  11. #36

    Standaard

    Net Fargo gezien, ik vond hem op sommige punten erg vermakelijk, maar over het algemeen vond ik de film vrij standaard en had ik er echt veel meer van verwacht (mede door het IMDB cijfer) 6,9

  12. #37

    Standaard

    Michael Clayton
    De intenties van deze film zijn goed maar het is het allemaal net niet.
    Er gebeurd niets wat je niet had verwacht en sommige dingen slaan helemaal nergens op (waarom een
    autobom gebruiken om hem te vermoorden, lekker subtiel.) Ook die broer verhaallijn slaat nergens op.

    De personage komt wel tot leven, de film helaas niet.
    -7


    Clerks.
    De dialogen werken voor mij alleen het laatste kwartier ongeveer. Het merendeel van die film heb ik toch het
    idee van ok boeiend. Niet slecht maar ook niet denderend.

    -6.5

    Napoleon Dynamite
    Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
    Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
    was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
    -6


    Control
    Mooie film voor deze tragische man, het acteerwerk was ook zeker in orde!
    Mooie settings waarin ik zeker kan zien dat het geregisseerd is door een fotograaf.
    -8


    The Departed
    Och wat is Jack Nicholson toch geniaal, eigenlijk alle acteurs spelen erg goed in deze film!
    Het verhaal is zeer vermakelijk en ik zat ook af en toe flink in spanning, maar sommige dingen
    zijn toch te ver gezocht/niet geloofwaardig.
    Deze film is beter dan gewoon 'goed' maar 'super' zou ik het ook niet noemen.
    -8

    Kruistocht in spijkerbroek
    Vermakelijke kinderfilm (met flinke gaten in het plot) met een goed einde. Goed gecast.
    -6.5

    Fear and Loathing in Las Vegas
    Damn wat een trip, heerlijke humor en geweldig geacteerd (Depp en del Toro _O_ !)
    Wat kan ik er eigenlijk over zeggen? Niks, ga hem gewoon zelf maar kijken!
    -8.5


  13. #38

    Standaard

    Net The New World bekeken, PRACHTIG. Ik vind het een geweldige film, de sfeer, de beelden, het tempo, dialoog (niet teveel) het klopt allemaal. Ik heb er over na moeten denken of ik hem beter vind dan The Thin Red Line, maar daar ben ik toch nog niet helemaal overuit. 1 ding weet ik wel en dat is dat ik ze allebei geweldig vind. Zoals me Oma tegen me zij na de film, dit is er 1 om meerdere keren te bekijken. Toch maar gauw die andere twee (full length) films van Malick bekijken, want deze twee zetten hem nau al in mijn directors top. 8.7
    Laatst aangepast door Bruce Lee : 10-11-2007 om 12:34

  14. #39

    Standaard

    Apocalypto

    Wat anders dan ik ervan had verwacht. ****

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Net The New World bekeken, Zoals me Oma tegen me zij na de film, dit is er 1 om meerdere keren te bekijken.
    Dit is er een om in de bioscoop te kijken
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ja, je moet ergens beginnen natuurlijk. Heb natuurlijk een aantal gezien en was er echt ondersteboven van sindsdien kijk ik steeds minder van die computeranimatie. Gisteren toevallig Flushed away en viel me gewoon weer tegen...:neutral:

    Gezien: Tokyo Godfathers, Howl's moving Castle, The Cat returns, Street Fighter II, Spirited away, Akira etc.... Allemaal geweldige films met ijzersterke verhaallijnen!

    Heb je nog tips? :wink:
    Tuurlijk : Princess Mononoke (Ghibli), Vampire Hunter D: Bloodlust, Ninja Scroll, Ghost in the Shell, Appleseed (2004) etc.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #42

    Standaard

    Nu hadik net een stukje geschreven over Death Proof en Planet Terror en ben ik daar niet echt goed in en doe er vrij lang over was ik bijna klaar slaat mijn computer vast dus beperk ik me tot een cijfer en mischien maar beter ook.

    Death Proof: geweldige Kurt Russell, lekkere chicks en geweldige beelden en een mooie achtervolgingsscene met de welbekende auto uit Vanishing Point. 7.5/10

    Planet Terror: Beter dan Death Proof, de karakters waren meer uitgediept en hadden allemaal iets duisters over zich heen. Wederom lekkere chicks, gore en ook geweldige beelden. 7.5/10

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Nu hadik net een stukje geschreven over Death Proof en Planet Terror en ben ik daar niet echt goed in en doe er vrij lang over was ik bijna klaar slaat mijn computer vast dus beperk ik me tot een cijfer en mischien maar beter ook.
    Als je een recensie typt in de vorm van een reactie is het soms handiger om dit eerst even in word te doen. Versie 2003 en nieuwer hebben namelijk een herstelmogelijkheid zodat je de boel niet kwijt bent als je pc vastloopt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    Tuurlijk : Princess Mononoke (Ghibli), Vampire Hunter D: Bloodlust, Ninja Scroll, Ghost in the Shell, Appleseed (2004) etc.
    Welke Anime was ook alwweer de inspiratie/opvolger van Appleseed, kom er niet meer op.

  20. #45

    Standaard

    For All Mankind (Al Reinert, 1989)
    Het door The Criterion Company uitgebrachte For All Mankind stond al heel lang op een lijstje van films die ik persé moest hebben. Toen ik de dvd via het forum kon kopen en binnenkreeg, heb ik hem meteen dezelfde dag gekeken. De lyrische woorden van Maikel en met name Joris zijn dubbel en dwars waargemaakt. In plaats van een meer traditionele documentarie met een voice over die praat over een gebeurtenis die op het scherm wordt weergegeven, laat Reinert 10 ruimtereizen samensmelten in één grote ruimtereis met beelden en verhalen van de mannen van toen. Zo worden de dialogen (naast de mooie muziek) als het ware de soundtrack van de film. Het helpt natuurlijk dat het onderwerp (ruimtereizen en reizen naar de maan) mij als simpele sterveling ontzettend fascineert. De beelden zijn zo imponerend dat ik continu op het puntje van de stoel zat en intens baalde dat de film na 80 minuten al om was. Zonder twijfel één van de beste documentaire/film allertijden. Meesterwerk. *****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #46

    Standaard

    Brrr hoe kunnen mensen The New World nou prachtig vinden, heb hem toen in de bios gezien en vondt het echt een drama.

  22. #47

    Standaard

    Gisteravond 2 afleveringen van The O.C. seizoen 1 gekeken, echt hilarisch de driepuntrelatie tussen Anna, Summer en Seth. Ryan met zijn hilarische *thank you* nadat marissa * I love you* had gezegd.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Brrr hoe kunnen mensen The New World nou prachtig vinden, heb hem toen in de bios gezien en vondt het echt een drama.
    Ik denk dat het verhaal je dan niet aansprak, maar je kan niet ontkennen dat de film (visueel gezien) 'prachtig' is!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #49

    Standaard

    Tideland (Terry Gilliam, 2005)
    Tideland is een zeer duister, maar ook erg creatief portret van kinderlijke onschuld. De jonge Jeliza-Rose (prachtig gespeeld door een meisje van 10!) heeft twee drugsverslaafde ouders en ze heeft hiermee leren omgaan. Dit gaat zelfs zo ver dat ze elke avond haar vader (Jeff Bridges) helpt bij zijn shot heroïne. Na de dood van haar moeder nemen Jeliza-Rose en haar vader hun intrek in het huis van haar overleden oma. Jeliza-Rose ontmoet de excentrieke buurvrouw en haar geestelijk gestoorde zoon. Ze is helemaal op haar zelf aangewezen aangezien haar vader wel 'erg lang slaapt' en ze wisselt de werkelijkheid af met een 'Alice in Wonderland' schijnwereld vol fantasie en dromen. De thematiek van de kinderlijke onschuld wordt erg zwartgallig en op geheel eigen wijze weergegeven door Gilliam. Fantasie en werkelijkheid lopen hand in hand in de surrealistische omgeving rond het 'Days of Heaven' landhuis waar Jeliza-Rose en haar vader wonen. Bizar zoals we van Gilliam gewend zijn, maar het vreemde van de film werkt minder goed dan bijvoorbeeld Fear and Loathing in Las Vegas. Ook mist het verhaal de kracht en impact van een film als Brazil. Hierdoor is de film verre van Gilliams beste, maar verre van slecht! ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Welke Anime was ook alwweer de inspiratie/opvolger van Appleseed, kom er niet meer op.
    Poeh geen idee Je bedoelt niet het vervolg 'Appleseed: Ex Machina'? Of 'Vexille', volgens mij van de makers van Appleseed.
    Laatst aangepast door Martin Z. : 10-11-2007 om 18:25
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

Pagina 2 van 218 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •