Pagina 72 van 73 EersteEerste ... 2262686970717273 LaatsteLaatste
De resultaten 1.776 tot 1.800 van 1825 worden weergegeven.
  1. #1776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Puma Bekijk bericht
    Ik zag ergens op een duitse site dat de duitse versie ton problemen heeft.
    http://www.pcgameshardware.de/aid,83...ultimeda/News/

    Heeft de nederlandse versie ook deze problemen?
    Nee, want het probleem heeft alleen betrekking op het Duitse audiospoor, niet op de Engelse.

  2. #1777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Puma Bekijk bericht
    Ik zag ergens op een duitse site dat de duitse versie ton problemen heeft.
    http://www.herr-der-ringe-film.de/v3...news_70912.php

    Heeft de nederlandse versie ook deze problemen?
    Nee, de problemen betreffen het Duitse geluidsspoor (lees: Duitse nasynchronisatie). Die bleek niet synchroon met het beeld te lopen, maar dat schijnt nu inmiddels opgelost te zijn.

    [EDIT] Frank was net even sneller, zie ik

  3. #1778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, de problemen betreffen het Duitse geluidsspoor (lees: Duitse nasynchronisatie). Die bleek niet synchroon met het beeld te lopen, maar dat schijnt nu inmiddels opgelost te zijn.
    Er is een omruilactie opgestart, las ik afgelopen dinsdag op een brief die bij de Saturn in Keulen bij de Blu-ray hing.

  4. #1779

    Standaard

    Bedankt Marcel en Frank voor de snelle reactie.

    De nederlandse versie is dus niet betroffen van deze fout begrijp ik uit jullie verhaal

  5. #1780

    Standaard

    Heb toch de NL set maar besteld inplaats van de US set, aangezien ik de NL set nu voor €39,- te koop is bij V&D in het prijzencircus

    Ik schaam me dat ik me weinig tot niks meer herinner van de 1e en de 2e film (bioscoop versie op dvd jaren geleden) en dat ik de 3e nooit gezien heb, dus dan nu maar in een keer goed in beste beeld en geluidskwaliteit en ook nog eens de extended cuts! Ik moet nu toch echt zelf gaan zien dat het een geweldige trilogy is zoals ik heel vaak hoor en lees
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  6. #1781
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Bij het bekijken van The Fellowship Of The Ring EE (uit de NL box) heb ik opgemerkt dat bij die scène waar Gandalf de Balrog de dieperik in stuurt de Engelse ondertitels zeggen "Fly, you fools" terwijl ik toch veronderstel dat het moet zijn "Run, you fools"

  7. #1782

    Standaard

    Nee, het is fly wat ook wel vluchten betekent.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #1783

  9. #1784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Nee, het is fly wat ook wel vluchten betekent.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Nee, het gaat erom wat Gandalf zegt en hoe het is weergeven in de Engelse ondertiteling, niet wat de juiste Nederlandse vertaling is van fly/run. Gandalf zegt in de film: "Run, you fools" en zou dus in de Engelse vertaling niet weergeven moeten worden als: "Fly, you fools"...

    Als ik overigens op je link klik dan zie ik de vertaling als "Vliegen"...
    Ik denk dat de term die jullie bedoelen "Flee" zou moeten zijn
    -> http://translate.google.nl/#en|nl|flee

    Just my $0,02...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 26-09-2011 om 10:28

  10. #1785
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Flee is vlucht idd.
    Slip off the subs, zou je denken.
    Als het nou Harry Potter was had ik me daar nog wat bij voor kunnen stellen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #1786
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Flee is vlucht idd.
    Slip off the subs, zou je denken.
    Als het nou Harry Potter was had ik me daar nog wat bij voor kunnen stellen.
    Ach ja, ik stoor mij er totaal niet aan maar het is toch spijtig dat ze zo'n fouten niet corrigeren.

  12. #1787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Bij het bekijken van The Fellowship Of The Ring EE (uit de NL box) heb ik opgemerkt dat bij die scène waar Gandalf de Balrog de dieperik in stuurt de Engelse ondertitels zeggen "Fly, you fools" terwijl ik toch veronderstel dat het moet zijn "Run, you fools"
    Mis ik iets?
    In de film zegt hij "Fly you fools".....dus dan is de ondertiteling toch correct?
    http://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE
    http://www.imsdb.com/scripts/Lord-of...Ring,-The.html

  13. #1788

    Standaard

    Precies, en het betekent gewoon vluchten, wegwezen.
    Volgens mij is het wel een beetje ouderwets Engels.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #1789
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, dan klopt het gewoon.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #1790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Mis ik iets?
    In de film zegt hij "Fly you fools".....dus dan is de ondertiteling toch correct?
    http://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE
    http://www.imsdb.com/scripts/Lord-of...Ring,-The.html
    Hee wat gek, ik zou toch ook gezworen hebben dat ie 'Run you fools' zegt... Niet dus...!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  16. #1791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hee wat gek, ik zou toch ook gezworen hebben dat ie 'Run you fools' zegt... Niet dus...!
    Huh? idd zeg...is er geen verschil tussen FOTR en TTT; want de scene komt in principe 2 keer voor in de trilogie....kun je nagaan hoezeer je let op de NL vertaling; zo erg dat je het andersom gaat vertalen naar de gesproken tekst...

  17. #1792
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Eerst zegt hij “over the bridge …… fly

    En als the balrog naar beneden valt en hij zich nog net kan vast houden voordat hij zelf valt zegt hij “Fly you fools”

    Luister maar goed naar deze scene.

    http://www.youtube.com/watch?v=tiZ0UHI93tI
    Laatst aangepast door AntS : 01-10-2011 om 18:37
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  18. #1793

    Standaard

    Hij zegt helemaal in het begin als ze nog in de grote zaal zijn "run", misschien daarmee in de war?
    Laatst aangepast door Lex v/d Moolen : 01-10-2011 om 10:47
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #1794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Mis ik iets?
    In de film zegt hij "Fly you fools".....dus dan is de ondertiteling toch correct?
    http://www.youtube.com/watch?v=meOCdyS7ORE
    Eigenlijk valt het me nu pas op dat het nauwelijks verstaanbaar is wat ie zegt.

    Ik heb altijd gedacht dat ie 'run you fools' zei, maar dat 'fly you fools' spreekt ie wel op een wat vreemde (blazende?) manier uit. Het is een begrijpelijk misverstand.

  20. #1795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Huh? idd zeg...is er geen verschil tussen FOTR en TTT; want de scene komt in principe 2 keer voor in de trilogie....kun je nagaan hoezeer je let op de NL vertaling; zo erg dat je het andersom gaat vertalen naar de gesproken tekst...
    Nee, het is niet zozeer dat ik de ondertiteling terugvertaald heb. Ik heb serieus altijd gedacht dat ie 'run' zei....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  21. #1796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Eigenlijk valt het me nu pas op dat het nauwelijks verstaanbaar is wat ie zegt.
    Haha inderdaad, ik heb dat YouTube filmpje twee keer beluisterd voor ik het echt goed hoorde
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  22. #1797

    Standaard

    Gisteren de oude BR-box gekocht van LOT bij de MM. Koste slechts € 21,90, dit lijkt mij een koopje voor bijna 10 uur kijkgenot. Mogelijk een tip voor anderen die ook tevreden zijn met de eerste BR uitgave.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  23. #1798

    Standaard

    Koopje voor 21.90?? Bij dvdoutlet zijn ze los verkrijgbaar voor 4.99 en dan ook nog eens het tweede artikel voor de halve prijs!!

  24. #1799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Gisteren de oude BR-box gekocht van LOT bij de MM. Koste slechts € 21,90, dit lijkt mij een koopje voor bijna 10 uur kijkgenot. Mogelijk een tip voor anderen die ook tevreden zijn met de eerste BR uitgave.
    Als je tevreden bent met die versie, ik ben erg blij met mijn EE's

  25. #1800

    Standaard

    Once you go extended, you never go back!

Pagina 72 van 73 EersteEerste ... 2262686970717273 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •