Pagina 2 van 73 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1825 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    ... altans, als dit juridisch mogelijk is, natuurlijk.....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    A-Film is in mijn optiek de beste independent van ons land. Ze hebben een prachtige catalogus en hebben bij veel films prima releases uitgegeven. Vaak met DTS en meestal in de goede oar. Dit in tegenstelling tot DFW, RCV, Indies en Paradiso. A Film heeft laten zien te werken aan betere kwaliteit. Was het in de begintijd van DVD nog matig, hebben ze zich goed opgewerkt naar betere kwaliteit. Ik snap je reatie dan ook niet goed met betrekking tot A Film.
    Volgens mij heb jij nooit de A-film versies van bijvoorbeeld Gus van Sant's Elephant, Robert Altman's Gosford Park, Almodovar's Todo sobre mi madre en Martin Scorsese's Kundun gezien. Al die prachtige films heb ik opnieuw kunnen aanschaffen na het bekijken van de door mij gekochte A-film editie. Allemaal uitgebracht in het verkeerde beeldformaat. Doorgaans 1: 2,35 films die werden uitgebracht als 16:9, en dan niet als open matte versie, maar gewoon met stukken aan de zijkant eraf. Kundun slaat werkelijk alles. Een ontzettend gore copie, EN in plaats van 1:2,35 beeldvullend widescreen (16:9). Toen ik de amerikaanse uitgave kocht zag ik wat er gebeurd was: de amerikaanse master was letterboxed 1:2,35, en die master hebben ze omgezet in een anamorphic widescreen versie met de zijkanten eraf zodat het beeldvullend zou worden op breedbeeldtv's. Dus een anamorphic dvd trekken van een letterboxed master, wat heel grof beeld oplevert, en dan ook nog eens inzomen op het beeld om het beeldformaat aan te passen. Bij Elephant hebben ze het oorspronkelijke 3:4 beeld versneden tot 16:9 door de onderkant en de bovenkant weg te halen. In het begeleidende A-film dvdboekje stond nota bene dat Gus van Sant er expliciet voor had gekozen om de film te draaien in 3:4.Toch zet A-film de film in een 16:9 copie op dvd.

    Bij heruitgaven corrigeert A-film deze grove en zéér filmonvriendelijke fouten niet, ze komen steeds met dezelfde slechte masters aanzetten. Bij aanschaf van de buitenlandse edities blijkt vaak dat A-film lang niet alle beschikbare extra's overneemt.
    Een A-film-editie is niet betrouwbaar. Dat A-film zo'n mooie catalogus aan films heeft is des te erger. Zoveel mooi materiaal op zo'n waardeloze manier uitbrengen...

    Overigens heb je wel gelijk dat RCV, DFW en Indies nog veel erger zijn. Maar helaas is A-film ook niet betrouwbaar.

  3. #28

    Standaard

    Dan toch iets beter lezen. Ik zeg toch dat ze werken aan betere kwaliteit. In mijn tekst impliceer ik nergens dat ze nooit fouten maken. Sterker nog... er staat juist dat ze niet perfect zijn. Dat is overigens geen enkele maatschappij. Ze hebben laten blijken dat ze leren van fouten. Zeker als je kijkt naar niet nader te noemen concurrenten, die films op de slechtst mogelijke manieren durven te presenteren (4:3, VHS masters, dolby stereo of enhanced naar 5.1, zonder menu of extra's). In dat opzicht steekt A film er met kop en schouders bovenuit en zeker als je naar de releases van tegenwoordig kijkt (Kundun is bijv een oudere release).

    Dat ze niet altijd alle extra's overnemen klopt. Ze hebben eens verklaard dat dit puur vanwege de kosten te doen. De doelgroep is over het algemeen wat kleiner bij hun films (arthouse). Bij Papillon hebben ze indertijd gekozen om de extra's te laten schieten en de PQ en AQ(DTS) zo optimaal mogelijk te kunnen presenteren. De extra's waren in dit geval te duur.

    Dat er missers zijn, is bekend en ik heb de meeste ook gezien/gehad. Dat is jammer. Dat ze niet voor een QFC een nieuwe master maken is jammer, maar ook gezien de kosten logisch. Het is vaak dezelfde disc als de eerste disc van een s.e.

    Overigens kan ik me niet herinneren dat er ergens op de wereld een goede versie van Kundun te vinden is. Met alle uitgaven lijkt wel wat mis te zijn.
    Elephant is een twistpunt, daar de film in de bios wel is uitgebracht als 16:9 en in de meeste landen zo ook op DVD is uitgebracht. Ik meen dat alleen de USA een DVD18 hebben gehad met beide versies.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Als A-film slim is dan brengen ze the Lord of the Rings delen nu regiovrij op BD uit, ik denk dat ze dan zo een paar miljoen stuks verkopen, vooral via mail aan het buitenland natuurlijk .....
    Als ze dat zouden mogen van Newline.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 09-04-2008 om 12:50
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #29

    Standaard

    Er was vannacht een online chatsessie met Peter Jackson en Guilermo Del Toro waar fans vragen mochten stellen. Er werd een update gegeven door Peter Jackson zelf i.v.m. de Blu-ray release van de LOTR trilogy.

    icaroz: Will the Ring trilogy get a blu-ray release around the time of Hobbit? or sooner?

    Peter_Jackson: Hi Icaroz - We are working on a blu ray version of the LOTR trilogy with Warner Bros at the moment, not sure when it is due for release. It certainly won't be this year.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  5. #30

    Standaard

    Dit is leuk nieuws. Er zijn een aantal mogelijkheden qua releasedatum. Het is via Amerikaanse site's bekend dat de filmmaatschappijen eind dit jaar/begin volgend jaar een offensief willen starten om blu-ray (opnieuw) te promoten. Daarvoor zouden dan een aantal grote titels uit worden gebracht. Mogelijk dat LOTR voorjaar 2009 uit zou kunnen komen. Anders wordt het mogelijk december 2009 of vlak voordat The Hobbit in de bioscoop komt. Kan eigenlijk niet wachten. Heb al een release in 720p gezien en die zag er heel mooi uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #31

    Standaard

    Peter Jackson confirms Blu-ray version of Lord of the Rings

    Peter Jackson and Guillermo del Toro recently answered live questions from fans in a huge chat event.

    One of the questions was related to the Blu-ray release of the Lord of the Rings Trilogy.

    Peter Jackson answered: We are working on a blu ray version of the LOTR trilogy with Warner Bros at the moment, not sure when it is due for release. It certainly won't be this year.

    So, they are coming but not this year and it could be as late as 2010 when the first Hobbit movie will be released.

    http://www.dvdtown.com/news/peter-ja...the-rings/5589
    Hier kijken we naar uit!!!

  7. #32

    Standaard

    Voor deze release komt er in elk geval een Blu-rayspeler in

    Als het door Warner wordt uitgegeven wordt het dus normaal gezien regiovrij?
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 29-05-2008 om 12:26
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Voor deze release komt er in elk geval een Blu-rayspeler in

    Als het door Warner wordt uitgegeven wordt het dus normaal gezien regiovrij?
    Yep
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  9. #34

    Standaard

    Is er inmiddels al meer nieuws?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #35

    Standaard

    Volgens mij niet.

  11. #36

    Standaard

    Dit was een bericht van al weer 18 januari, maar hier nog niet gepost op onering.net

    LOTR HD DVD & Blu-Ray News
    January 18th, 2007 by xoanon

    TheHutt writes: During their TotalHD press conference at CES, Warner announced that New Line was working on the Lord of the Rings trilogy for both HD DVD and Blu-ray. While they did confirm that the titles were in the works, no details were given. A source close to the matter gave us a few details of the upcoming release, these include:

    Main feature will be a single DL disc on both HD DVD and Blu-ray. (no word if it will be a TotalHD disc (TotalDVD is a double-sided combination of HD-DVD and Blu-Ray)
    The movies will be the Theatrical Versions of each film.
    Both discs will be encoded using VC1
    These will be the first titles to use Dolby TrueHD 7.1 Audio
    Due to bandwidth constraints, as of now there will be no IME (”In Movie Experience”) like features.
    Helaas geen extended edition. Voorlopig dan, want die zal er echt ook wel komen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #37

    Standaard

    Ik betwijfel zeer of ik de TC versies wel ga kopen. Ik had toch echt gehoopt dat ze meteen met de superieure EE's zouden komen, maar dat was blijkbaar ijdele hoop
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #38

    Standaard

    Geen theatrical versions voor mij... de DC komt geheid een half jaar later toch uit!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #39

    Standaard

    Voor mij idem, ik wacht wel even tot de DC edities uitkomen.

  15. #40

    Standaard

    Ik verwacht niet dat het dit jaar er nog van zal komen, en dat we tot het najaar van 2009 moeten wachten.
    Ik hoop/verwacht dat ze tegen die tijd hun plannen hebben gewijzigd en met een luxe box uitkomen met bijde versies van de films, inclusief alle extra's van de DVD uitgaven en meer.
    Als eerst aleen de TC uitkomt, sla ik die ook over.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #41

    Standaard

    Ik vraag me af wie de TC versies nog zou kopen? Ook ik hou me terzijde als het die versies zijn die eerst op BR verschijnen. Ik wil enkel de D.C. van alle 3 de films en elke extra die erbij hoort.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  17. #42

    Standaard

    Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
    Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
    Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.
    Ja, maar de "echte fans" hebben 'm al 2x (TC, EE, of zelfs 3x als je de latere re-issues ook hebt) gekocht voor de hoofdprijs; die willen 'm nog wel een keer kopen op BD, maar liever niet weer 2x .......

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
    Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.
    Ben je daar zeker van wat je zegt over Jackson? een regisseur zegt al zoveel om te doen verkopen. De DC vind ik ook stukken beter dan de TC omdat en zeker in Return of The King veel dingen niet kloppen in de TC die dan wel kloppen als je de DC ziet.
    BD (1243) What i Watch

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
    Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.
    PJ geeft helemaal niet de voorkeur aan de TC versies. Hij heeft aangegeven dat de TC versies een hoger tempo hebben, maar dat de EE versies meer diepgang hebben, wat helaas wel soms ten koste gaat van het tempo.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #46

    Standaard

    PJ heeft idd wel eens aangegeven dat hij de EE prefereert en ik denk de meesten fans ook wel.
    Ik ga de BR-TC toch wel aanschaffen en dan zie ik wel wanneer de EE op BR verschijnt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #47

    Standaard

    Peter Jackson heeft zelf vaak genoeg gezegd dat de Extended Editions een kadootje voor de fans zijn, met meer materiaal uit de boeken. Waarom zou het anders een Extended Edition heten, en geen Director's Cut? Daarnaast heeft hij ook altijd gezegd dat de Theatrical Cuts (net als bij zijn andere films) zijn voorkeur hebben. Het tempo van een film is voor Peter Jackson vaak het belangrijkst. Een goed voorbeeld is Heavenly Creatures, die ondanks een paar minuten extra een veel mindere film werd. Het tempo daarvan was een sterk punt bij de TC, en dat was teniet gedaan door de Extended Edition.
    Bovendien heeft de EE zeker zijn minpunten, en horen gewoon beide versies uitgebracht te worden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  23. #48

    Standaard

    Dus jij zou ook nog steeds de TC gaan kijken, terwijl je beide versies in huis hebt?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #49

    Standaard

    Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.
    Maar iedereen heeft het steeds over de EE's, terwijl de TC net zo veel bestaansrecht heeft. Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  25. #50

    Standaard

    De EE zijn inderdaad niet perfect, maar de voornaamste reden dat de bioscoopversie's anders zijn is omdat New Line ze niet langer als drie uur wilde per film. Jackson heeft hier toen bij ingestemd op voorwaarde dat hij zijn eigen verlengde versies wilde uitgeven op dvd.

    De EE zijn volgens mij wel de films waar de meeste aandacht aan is besteed van alle films die ooit een director´s cut hebben gekregen (op blade runner na misschien). Nieuwe score, complete scenes waar nog effecten voor gemaakt moesten worden, Gollum.

    Dan lijkt het me wel dat de EE meer zijn dan alleen een "langere verie". De TC zijn ook goed, hoewel ik zelf de EE op dvd heb en eigenlijk ook alleen die versies op blue ray willen hebben, tenzij ze seamless branching toepassen.
    Laatst aangepast door Dennis van H. : 13-09-2008 om 23:07
    "I've seen things you people wouldn't believe."

Pagina 2 van 73 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •