Pagina 3 van 73 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1825 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.
    Maar iedereen heeft het steeds over de EE's, terwijl de TC net zo veel bestaansrecht heeft. Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.
    Dat is vaak ook, tegen de wens van de regisseur in, de reden waarom films in opdracht van de studio's worden ingekort, al dan niet terecht.

    Maar ik heb de eerste keer op de EE gewacht, en zal nu niet anders doen.
    Maar dat is persoonlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.
    ot: om nog maar te zwijgen over de problemen in de bioscopen... de film komt over nog meer aktes dus brengt extra kosten met zich mee (zoals bijv.: materiaal, verzending, opslag, verzekering en montagetijd), volgend probleem is volgens mij dat 'n non rewind hooguit 7000meter op de platter kan hebben)
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    ot: om nog maar te zwijgen over de problemen in de bioscopen... de film komt over nog meer aktes dus brengt extra kosten met zich mee (zoals bijv.: materiaal, verzending, opslag, verzekering en montagetijd), volgend probleem is volgens mij dat 'n non rewind hooguit 7000meter op de platter kan hebben)
    Ok en nu in gewoon Nederlands
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    De EE zijn inderdaad niet perfect, maar de voornaamste reden dat de bioscoopversie's anders zijn is omdat New Line ze niet langer als drie uur wilde per film. Jackson heeft hier toen bij ingestemd op voorwaarde dat hij zijn eigen verlengde versies wilde uitgeven op dvd.

    De EE zijn volgens mij wel de films waar de meeste aandacht aan is besteed van alle films die ooit een director´s cut hebben gekregen (op blade runner na misschien). Nieuwe score, complete scenes waar nog effecten voor gemaakt moesten worden, Gollum.

    Dan lijkt het me wel dat de EE meer zijn dan alleen een "langere verie". De TC zijn ook goed, hoewel ik zelf de EE op dvd heb en eigenlijk ook alleen die versies op blue ray willen hebben, tenzij ze seamless branching toepassen.
    Ik zat zelf ook aan Seamless Branching te denken, maar zoals je al zegde er is een complete nieuwe score gemaakt, dit lijkt mij een probleem, of ze moeten beide complete soundtracks er op zetten.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NewDust Bekijk bericht
    Ik zat zelf ook aan Seamless Branching te denken, maar zoals je al zegde er is een complete nieuwe score gemaakt, dit lijkt mij een probleem, of ze moeten beide complete soundtracks er op zetten.
    Nee hoor, er is extra score geschreven voor de extra beelden van de EE's. De Limited Edition DVD's zijn ook al voorzien van seamless branching, zo'n uitgave zou ik ook wel graag op blu-ray willen zien. De extra's boeien me niet zo, tenzij er nieuwe zijn. Voor de oude extra's hou ik de DVD EE's wel aan.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Nee hoor, er is extra score geschreven voor de extra beelden van de EE's. De Limited Edition DVD's zijn ook al voorzien van seamless branching, zo'n uitgave zou ik ook wel graag op blu-ray willen zien. De extra's boeien me niet zo, tenzij er nieuwe zijn. Voor de oude extra's hou ik de DVD EE's wel aan.
    Oke, ik dacht dat de gehele score nieuw was en inderdaad de extra's heb ik ook al op de EE's dus die hoef ik er niet bij. Ook hoef ik niet alle commentaar tracks erbij, tezij dat ook die nieuw zijn (wat ik niet verwacht)

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.
    Foei. Ga je mond spoelen met zeep!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #58

    Standaard

    Hoezo? Het is mijn mening. En je kunt niet ontkennen dat elke toevoeging nodig is geweest voor de film.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #59

    Standaard

    http://www.areadvd.de/news/2008/10/0...-blu-ray-disc/

    Schiet maar eens op met die release!
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #60

    Standaard

    Kan niet wachten op de release! laatst nog de dvd geprobeerd maar wat valt dat beeld toch tegen!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Idol Bekijk bericht
    Kan niet wachten op de release! laatst nog de dvd geprobeerd maar wat valt dat beeld toch tegen!
    Valt het beeld van de dvd-uitgave je tegen??
    Wat voor dvd-speler of blu-ray speler heb jij dan??

  12. #62

    Standaard

    Dat is natuurlijk onzin. Voor DVD begrippen heeft LotR een meer dan prima transfer.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #63

    Standaard

    Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

    Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

    Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #64
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.
    Je bedoelt de DVD's? Die worden door New Line uitgegeven.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

    Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

    Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.
    Dat wil ik niet meteen zeggen, maar de transfer is inderdaad wel een topper!

  16. #66

    Standaard

    A-film moet ze t.z.t. gewoon op BD uitgeven, punt.
    En waarschijnlijk zijn de US versies van New Line regiolocked, maar dit is geen ramp.
    In de UK zal volgens mij Entertainment in Video de BD uitbrengen, net als bij de New Line film ''The Golden Compass''
    En in de rest van Europa zal ie ook wel op BD worden uitgebracht, bijvoorbeeld in Duitsland, waar de rechten bij Warner Bros liggen.

    En mocht A-film niks doen, dan krijgen ze een stelletje Uruk-Hai's voor de deur.

  17. #67

    Standaard

    Ik heb liever dat ze de tijd nemen en met een fatsoenlijke high-def release komen dan
    dat ze met een afgeraffelde release komen en een halfjaar later met een re-release.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik heb liever dat ze de tijd nemen en met een fatsoenlijke high-def release komen dan
    dat ze met een afgeraffelde release komen en een halfjaar later met een re-release.
    Inderdaad, het zou het beste zijn als ze de tijd nemen voor een goede release, zo een film trilogie verdient alle ruimte om groots te worden uitgebracht (maar wel snel aub ).
    Ikran is not horse!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

    Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

    Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.
    "The Fellowship Of The Ring" van A-Film ziet er inderdaad perfect uit, aleen heeft het geluid te kampen met pitch problemen voortkomend uit de PAL versnelling.
    De US uitgave heeft geen problemen met het geluid, maar daar ziet het beeld er wat "Washed Out" uit.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Je bedoelt de DVD's? Die worden door New Line uitgegeven.
    Nee, de BD uiteraard. Ik weet dat de DVD's van New Line zijn, maar als ik me niet vergis is New Line onlangs overgenomen, dus ik ben benieuwd hoe het nu zit. Als bijv. Warner ze uitbrengt, zijn ze waarschijnlijk wel regiovrij.

    Ik heb in ieder geval geen zin om langer te wachten op versies van A-Film die waarschijnlijk ook nog eens veel duurder zullen zijn, omdat alle BD's in NL nu eenmaal duurder zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #71

    Standaard

    Volgens mij was er al een New Line release onder Warner, de titel is mij even ontschoten, en die was wel region locked.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NewDust Bekijk bericht
    Volgens mij was er al een New Line release onder Warner, de titel is mij even ontschoten, en die was wel region locked.
    Het probleem is dat de rechten van veel New Line titels in het buitenland bij verschillende uitgevers liggen, met regiocodering als gevolg.
    de BD van Sex And The City (the movie) is anderzijds weer regiovrij, dus er valt geen pijl op te trekken
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #73

    Standaard

    Nog even over de soundtrack. Volgens mij begon de muziek na de intro van de 1ste film ook anders in de TC tov de EE. Ik heb het dan over de scene dat Frodo in het bos zit en dat Gandalf aan komt rijden. Ik heb van dit stukje altijd gedacht dat de TC beter overvloeide van intro naar film. Verder heb ik even geen idee of dit soort audio veranderingen op het TC gedeelte van de EE vaker voorkomen.

    Bij seamless branchen zou je dus per versie een andere audiotrack moeten hebben. Of er moeten ondertussen slimmere methoden zijn om stukjes scene aan elkaar te plakken. DVD was hierin altijd heel erg kritisch tijdens authoring. (zijn ook vaak genoeg problemen mee geweest T2 bijvoorbeeld).
    Ik ben bang dat als er (minimaal) 2 lossless audiotracks meegestuurd moeten worden bij zo'n lange film je toch alweer tegen de limieten van zelfs een BluRayDisk50 aan gaat komen. De toegevoegde waarde van een BD zou voor mij namelijk zowel Audio EN Video zijn. Beide moeten super zijn wil ik de TC en EE versies van de DVD's gaan aanvullen.

    Overigens ben ik qua inhoud zeker wel fan van de EE versies. Veel meer ents

    Het uitkomen zal volgens mij nog wel even op zich laten wachten. Ik denk echt wel dat dit pas rond de release van de hobbit film(s) zal zijn. Dit is natuurlijk een mooi marketing moment.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Nee, de BD uiteraard. Ik weet dat de DVD's van New Line zijn, maar als ik me niet vergis is New Line onlangs overgenomen, dus ik ben benieuwd hoe het nu zit. Als bijv. Warner ze uitbrengt, zijn ze waarschijnlijk wel regiovrij.
    http://www.thedigitalbits.com/articl...rbluinsert.jpg
    Zal ws worden uitgegeven door Warner, al zie ik ook nog een New Line logo er naast staan, dus zeker is het niet.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    http://www.thedigitalbits.com/articl...rbluinsert.jpg
    Zal ws worden uitgegeven door Warner, al zie ik ook nog een New Line logo er naast staan, dus zeker is het niet.
    Hmm, warner is meestal regiovrij, maar zoals hierboven vermeld is het icm New Line dus niet altijd zo. Het blijft dus afwachten.

    Wel vreemd dat er het logo staat met de subtitel Fellowship of the Ring. Ik hoop niet dat ze de 3 delen weer over 3 jaar gaan spreiden, liever gewoon in 1 keer een box...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 3 van 73 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •