Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard philips aurea lcd tv

    Ik zag bij expert deze tv staan,in 1 woord echt geweldig maar is deze tv qua beeld ook zijn geld waard?Deze 112 cm tv kost 3999 euro wat toch een hoop geld is voor deze afmeting.
    Ik ben van mening dat je fors betaald voor deze "hype" en de goedkope/makkelijke manier van het mooie effect.
    Ik bedoel:wat vinden jullie van de specs?


    Beeldformaat Breedbeeld
    Helderheid 550 cd/m²
    Contrastverhouding (normaal) 1200:1
    Dynamisch schermcontrast 8000:1
    Responstijd (normaal) 3 (BEW-equivalent) ms
    Kijkhoek 176º (H)/176º (V)
    Schermdiameter (inch) 42 inch
    Schermdiameter in centimeters 107 cm
    Schermtype Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
    Schermresolutie 1920 x 1080p
    Kleurverwerking 4 triljoen kleuren (14-bits RGB)
    Beeldverbetering Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion , Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip , Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD
    Schermverbetering Scherm met anti-reflectiecoating

    Ambilight
    Ambilight-functies Ambilight Spectra , Automatisch aanpassen aan video , Lounge-lichtmodus in stand-by
    Ambilight-systeem LED, breedbeeld, kleur
    Dimmerfunctie 10 stappen met de Aurea Navigator

    Ondersteunde beeldschermresolutie
    Computerformaten Via HDMI-/DVI-ingang, , 640 x 480, 60 Hz , 800 x 600, 60 Hz , 1024 x 768, 60 Hz , 1280 x 768, 60 Hz , 1360 x 768, 60 Hz , 1920 x 1080i, 60 Hz , 1920 x 1080p, 60 Hz
    Videoformaten 480i, 60Hz , 480p, 60Hz , 576i, 50Hz , 576p, 50 Hz , 720p, 50, 60 Hz , 1080i, 50, 60 Hz , 1080p, 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz , 1080p, 50 Hz, 60 Hz

    Geluid
    Uitgangsvermogen (RMS) 2 x12 W
    Geluidsverbetering Digitale signaalverwerking , Grafische equalizer , Dynamic Bass Enhancement
    Geluidssysteem Virtual Dolby Digital , BBE
    Meer technische specificaties weergeven
    Minder technische specificaties weergeven

    Luidsprekers
    Ingebouwde luidsprekers 26
    Luidsprekertypen 2 x12 onzichtbare microdrivers, 2 geïntegreerde subwoofers

    Gebruiksgemak
    Kinderbeveiliging Kinderslot+Oudercontrole
    Klok Smart Clock
    Gemakkelijk te installeren Automatische programmanamen, Automatische zenderinstelling, Automatisch tuningssysteem (ATS), Automatisch opslaan, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play
    Gebruiksgemak 4 favoriete lijsten, Automatische volumeregelaar (AVL), Delta Volume per voorkeurzender, Grafische gebruikersinterface, Weergave op het scherm, Programmalijst, Instellingenwizard, Zijbediening
    Elektronische programmagids Nu + Straks EPG, Elektron. programmagids voor 8 dagen
    Afstandsbediening Amp, DVD, DVD-R, Sat, STB (Set-Top Box), Universeel
    Type afstandsbediening RC4490
    Aanpassingen van beeldformaat 4:3, 6 breedbeeldmodi, Auto Format, Filmformaat 14:9, Filmformaat 16:9, Verschuiving ondertitel en koptekst, Superzoom, Breedbeeld
    Picture in Picture Text Dual Screen
    Teletekst 1200 pagina's Hypertext
    Teletekstverbeteringen Habit Watch, Programma-informatieregel
    Upgraden van firmware mogelijk Auto-upgradewizard voor firmware, Firmware te upgraden via USB
    Multimedia Digital Media Reader (browser), USB autobreak-in

    Multimedia toepassingen
    Multimedia-aansluitingen USB
    Afspeelformaat MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen

    Tuner/ontvangst/overdracht
    Antenne-ingang 75 ohm coaxiaal (IEC75)
    televisiesysteem DVB COFDM 2 K/8 K
    Videoweergave NTSC, SECAM, PAL
    DVB DVB Terrestrial*
    Tunerbereik. Hyperband, S-Channel, UHF, VHF

    Connectiviteit
    Extern 1 SCART Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
    Extern 2 SCART Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
    Ext. 3 YPbPr, Audio L/R in
    Extern 4 HDMI v1.3
    Extern 5 HDMI v1.3
    Extern 6 HDMI v1.3
    HDMI-functies Equalizen via kabel, Kabels uit categorie 1 en 2, Gecomprimeerde audio, Ondersteuning voor meerdere snelheden, Ondersteuning voor PC-formaat, Resoluties 720p, 1080i, 1080p
    Aansluitingen aan de voor- en zijkant Audio L/R in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in, USB
    Andere aansluitingen Analoge audio links/rechts uit, S/PDIF uit (coaxiaal), Common Interface

    Voeding
    Omgevingstemperatuur 5 °C tot 35 °C
    Netstroom AC - 220 - 240 V +/- 10%
    Energieverbruik 231 W
    Stroomverbruik in stand-by stand 0,8 W

    Accessoires
    Meegeleverde accessoires Draaibare tafelstandaard, Muursteun, RF-antennekabel

    Afmetingen
    Kleur van de behuizing Precision Chrome en doorzichtige Pearl
    Breedte van het apparaat 1121 mm
    Hoogte van het apparaat 715 mm
    Diepte van het apparaat 129 mm
    Hoogte apparaat (met standaard) 780 mm
    Diepte apparaat (met standaard) 305 mm
    Breedte van de standaard 590 mm
    Gewicht van het product 36,8 kg
    Breedte van de doos 1354 mm
    Hoogte van de doos 1211 mm
    Diepte van de doos 339 mm
    Gewicht (incl. verpakking) 51 kg
    Compatibel met VESA-wandmontagesysteem 600 x 400 mm

    Of kan ik beter wachten op de nieuwe panasonics(g10 of g11)dacht ik?
    -

  2. #2

    Standaard

    Specs zeggen niet altijd alles. Je kunt het eigenlijk pas beoordelen als de tv's goed zijn gecalibreerd/ingesteld en NAAST elkaar staan!

    Of je de tv goed vindt is verder jouw eigen smaak.
    Ieder merk heeft zo zijn instelling.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad een prachtig toestel qua uitzicht maar ik was wel niet overdonderd van de beeldkwaliteit.
    De prijs is ook niet min,voor dat geld gaat ge met een plasma (Pioneer of Panasonic) waarschijnlijk wel een beter beeldkwaliteit bekomen.
    En als ge nog een half jaar wacht zal de prijs ook wel weer fors zakken.
    Nu is dat weer iets nieuws diene Aura waardoor de prijs evenredig is.
    Enjoy every day

  4. #4

    Thumbs down storend!

    Ik heb van-de-week zo `n Philips Aura gezien; ik vond die meekleurende lijst alleen maar storend! Het irriteerde mij na 2 minuten al mateloos. Kermisatractie.
    Zie er totaal geen meerwaarde in; voor mij geen toegevoegde waarde.

    Voor de meerprijs kocht ik liever een echt goed toestel.


    Sander.

  5. #5

    Standaard

    Het is net een kerstboom
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  6. #6

    Standaard

    Philips heeft voor 150 euro ook zo'n kleurende lamp! Kun je achter je tv zetten voor hetzelfde effect en een stuk goedkoper!:wink:

    Philips living color led lamp. Toch is het bewezen dat kleuren invloed hebben op je psyche. Zo zou de kleur groen rustgevend zijn etc.
    Laatst aangepast door hstadman : 24-11-2007 om 12:38

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook een philips lcd maar met ambilight erg leuk maar ik gebruik het nooit, en met de aurea lcd tv zou mij hetzelfde gebeuren en wat hou je dan over, een lelijke rand om je beeldscherm.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Toch is het bewezen dat kleuren invloed hebben op je psyche.
    Dat klopt. De kleur van de lamp moet je dan wel zorgvuldig kiezen.

    Waarom maken ze niet gewoon een Living Colours TV?

    Je zou dan bwvs een vaste kleur in kunnen stellen en een automatisch dimfunktie waardoor het licht dimt bij donkere beelden en andersom. Of hebben ambilight en aurea toestellen dit al
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-11-2007 om 22:05
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Bij de aurea tv kun je het ambilight ook in standby aan zetten. Het wordt dan "Lounge" licht. Dit wil zeggen dat je bijv. overwegend groen licht hebt maar er beweegt een lichtere kleur door heen en weer. Een soort van lava lamp idee krijg je dan. Dit kan ook in het rood of groen. Wit is niet mogelijk.
    Ook bij de andere serie, 9632 en 9732 kun je in standby het ambilight aanzetten, hoe het bij deze modellen werkt, ook gekleurd of juist net een bepaalde wit tint, weet ik niet.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben in het bezit van deze tv, maar het is echt een super toestel met
    een super beeld en het ambilight kijt super relaxed. Na een dag ben je er al aangewend

  11. #11

    Standaard

    Scherm was ok, ambilight is leuk maar leverde mij na ongeveer 2 uur barstende hoofdpijn op. Na een half uurtje begon ik het te merken en na 2 uur was het niet meer te harden en hielpen paracetamol etc ook niet meer. Dit omdat ik niet een constante kleur waarnam van het ambilight met mijn ogen maar het typische dlp effect. De RGB kleuren flitsten dus constant voor mijn ogen, mijn aurea is dus retour gegaan naar de winkel.
    Daarnaast had ik diverse andere problemen met het toestel.

  12. #12

    Standaard

    Dat kan, maar wij ervaren het als super rustgevend

  13. #13

    Standaard

    Beste mensen

    Wij hebben een Samsung LE4087BD dus een 40".
    Sinds wij deze tv hebben ( 14 dagen ), heb ik constant hoofdpijn wanneer ik begin te kijken.
    Ik zet het formaat op 4:3 dus niet overdreven groot . Bij films wel volledig scherm.
    Aan wat kan dit liggen ?? En heeft er nog iemand hier last van ?

    Bedankt
    Tina

  14. #14

    Standaard

    Het genoemde type kan ik op de site van samsung niet vinden.
    Wel de LE40N87BD en de LE40M87BD.

    Om welk van de 2 gaat het?
    Het voornaamste verschil tussen beide is het "kleur bereik" aldus de specs.

    Ik zal denk ik een van de laatsten zijn die je niet gelooft als je zegt dat het door de tv komt, maar bij deze durf ik niet te zeggen dat het door het een of het ander specifiek komt. Bij mij lag het namelijk puur aan de Ambilight en die is bij een samsung niet aanwezig.

    Het enige dat ik nu zo vlug kan bedenken heeft met de algemene werking van lcd te maken, nl. het backlight.
    Krijg je ook snel last van hoofdpijn als je in een ruimte verlicht dmv tl-buizen bent?
    Het backlight bij haast alle lcd schermen wordt nl. verzorgt door een verlichting gelijk aan tl. Dit licht is er om bekend dat het voor sommige minder prettig is om bij te werken. Ik heb het echter nog niet mee gemaakt dat iemand om die reden last heeft van het kijken naar een lcd scherm...

  15. #15

    Standaard

    Het gaat om de Samsung LE40N87BD. Sorry mijn fout.

    Ik ben haast overtuigd dat het door de lcd moet komen. Heb je dit backlight ook bij plasma's ? Anders zouden we de tv misschien nog kunnen inruilen voor een plasma .

    Is plasma niet rustiger voor de ogen dan lcd of is dit een fabel ?

    Alvast bedankt !!
    Tina

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tina Bekijk bericht
    Het gaat om de Samsung LE40N87BD. Sorry mijn fout.

    Ik ben haast overtuigd dat het door de lcd moet komen. Heb je dit backlight ook bij plasma's ? Anders zouden we de tv misschien nog kunnen inruilen voor een plasma .

    Is plasma niet rustiger voor de ogen dan lcd of is dit een fabel ?

    Alvast bedankt !!
    Tina
    hallo tina,

    dat is helaas een fabel. Al op 60hz is een lcd niet meer te zien en is het beeld erg strak. de meesten hebben nu 100hz techniek waardoor er echt niets van te zien is.

    Plasma heeft als nadeel dat het kan inbranden, al is het al sterk verbeterd en neemt veel stroom, minaal 300 watt. heeft wel een beter beeld dan een gemiddelde lcd. Echter zijn de toppanelen ook in staat om net zo'n mooi beeld neer te zetten als plasma, kosten ok een paar centen.
    Laatst aangepast door hstadman : 25-01-2008 om 12:32

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Het genoemde type kan ik op de site van samsung niet vinden.
    Wel de LE40N87BD en de LE40M87BD.

    Om welk van de 2 gaat het?
    Het voornaamste verschil tussen beide is het "kleur bereik" aldus de specs.

    Ik zal denk ik een van de laatsten zijn die je niet gelooft als je zegt dat het door de tv komt, maar bij deze durf ik niet te zeggen dat het door het een of het ander specifiek komt. Bij mij lag het namelijk puur aan de Ambilight en die is bij een samsung niet aanwezig.

    Het enige dat ik nu zo vlug kan bedenken heeft met de algemene werking van lcd te maken, nl. het backlight.
    Krijg je ook snel last van hoofdpijn als je in een ruimte verlicht dmv tl-buizen bent?
    Het backlight bij haast alle lcd schermen wordt nl. verzorgt door een verlichting gelijk aan tl. Dit licht is er om bekend dat het voor sommige minder prettig is om bij te werken. Ik heb het echter nog niet mee gemaakt dat iemand om die reden last heeft van het kijken naar een lcd scherm...
    ehmm, niemand kijkt direct in het backlight, en die is er alleen voor om het licht te weerkaatsen. in principe zul je dus nooit last hebben van de tl lamp.

    Wat wel kan gebeuren is het feit dat de backlight het hele oppervlak niet gelijkmatig kan verlichten en er soms verschil zit in het midden en de uiterste hoeken e.d.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    hallo tina,

    dat is helaas een fabel. Al op 60hz is een lcd niet meer te zien en is het beeld erg strak. de meesten hebben nu 100hz techniek waardoor er echt niets van te zien is.

    Plasma heeft als nadeel dat het kan inbranden, al is het al sterk verbeterd en neemt veel stroom, minaal 300 watt. heeft wel een beter beeld dan een gemiddelde lcd. Echter zijn de toppanelen ook in staat om net zo'n mooi beeld neer te zetten als plasma, kosten ok een paar centen.

    Inbranden dat is wel verleden tijd de vorige generatie's hadden daar last van.
    En ikzelf vind toch plasma echter van kleur tegen lcd flets geen eene lcd kan aan plasma tippen.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    ehmm, niemand kijkt direct in het backlight, en die is er alleen voor om het licht te weerkaatsen. in principe zul je dus nooit last hebben van de tl lamp....
    Het was maar om een mogelijke verklaring proberen te achter halen.

    Maar om dan nog even terug te komen op de vraag of Plasma's ook backlight hebben: Nee.

  20. #20

    Standaard

    Goed nieuws;
    dit is de toekomst:

    http://tweakers.net/nieuws/51518/lev...erdubbeld.html

    oled schermen.

    en Op de CES dit jaar is ook al een 50 inch lasertv gedemonstreerd die het dubbel aantal kleuren kan weergeven dan de normale tv's!:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 27-01-2008 om 12:35

  21. #21

    Standaard

    Bedankt iedereen voor de antwoorden. Dus plasma heeft dit backlight niet , missschien ligt het daaraan. Ik heb ook opgemerkt dat als je goed kijkt, flikkert het beeld constant.
    Ook als het beeld snel beweegt, heb je zo'n aura rond die objecten. Misschien is dit beter bij digitaal, maar voorlopig kijken we gewone kabel. Heb je die zaken ook bij plasma's ?

  22. #22

    Standaard

    Die aura's liggen echt aan de kabel en de kwaliteit van de kabels kan ook een oorzaak zijn. Kabel tv ziet er bij mij wel leuk uit, maar haalt het niet bij digitaal. Plasma zal er ook wel niet uit zien via de kabel.
    Geen enkele LCD of plasma ziet er uit met kabel.

  23. #23

    Standaard

    Sorry jongens, maar sinds ik die TV heb , slaap ik ook slechter ... Ik val moeilijk in slaap en ben nog moe wanneer ik opsta ..Tot juist voor het slapengaan achter de pc zitten , is ook niet bevorderlijk voor de slaap , dus achter zo'n groot LCD scherm is dat toch ook niet ? Hebben jullie hier geen last van ??!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tina Bekijk bericht
    Sorry jongens, maar sinds ik die TV heb , slaap ik ook slechter ... Ik val moeilijk in slaap en ben nog moe wanneer ik opsta ..Tot juist voor het slapengaan achter de pc zitten , is ook niet bevorderlijk voor de slaap , dus achter zo'n groot LCD scherm is dat toch ook niet ? Hebben jullie hier geen last van ??!
    Tina,

    als je het gevoel hebt dat je tv de oorzaak hiervan is moet hem gewoon omruilen voor eits anders. Een tv moet plezier brengen, niet ergernis of ziekte!:wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tina Bekijk bericht
    Wij hebben een Samsung LE4087BD dus een 40".
    Sinds wij deze tv hebben ( 14 dagen ), heb ik constant hoofdpijn wanneer ik begin te kijken.
    Dit kan door de te grote lichtopbrengst of de enorme hoeveelheid bewegings-artefacten van het scherm komen. Bewegings-artefacten kun je herkennen wanneer de bewegingen niet op een vloeiende of een natuurlijke manier worden weergegeven. Ze kunnen ontstaan door:
    1. Een te sterk gecomprimeerd antenne-signaal.
    2. Artificiele beeldverbeteraars die (daardoor) hun werk niet meer goed kunnen doen. We raden daarom meestal aan om deze uit te schakelen.
    3. Een te korte kijkafstand waardoor de tekortkomingen in het beeld nog meer opvallen.
    De lichtopbrengst kun je beperken door:
    1. Indirekte verlichting achter het scherm te plaatsen
    2. Niet te kijken in een ruimte die te donker is.
    3. Het scherm juist in te stellen zodat ook de lichtopbrengst beperkt wordt.
    Het heeft niets te maken met de beeldwisselings-frekwentie die te laag zou zijn. Wanneer deze hetzefde is als de bron, is deze goed. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •