Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat zijn de duurtste films die er ooit gemaakt zijn

    Je moet wel de inflatie rekenen.


    Ik dacht dat: cleopatra(1963) de duurtse was: 400 mil dollar
    Maar wie staan er op twee en drie?

  2. #2

    Standaard

    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Waterworld ook erg hoor staat, dat was ook een zeer dure film.

  3. #3

    Standaard

    WaterWorld staat wel hoog maar werd door Titanic verslagen en Lord of the Rings is volgens mij ook vrij duur. Iets van 800 miljoen....eh was dat nou gulden of dollar?

    So there’s life on other planets, that’s sure going to change the miss universe contest!

  4. #4

    Standaard Metropolis

    De duurste film aller tijden lijkt mij het Duitse SF-spektakel Metropolis. Deze film kostte in 1926(!) $2 miljoen(!). Rond die tijd was er ook die enorme economische crisis in Duitsland, waarbij een brood een ton waard was ofzo...

  5. #5

    Standaard

    als een brood een ton waard was, wat is dan 2 miljoen vraag ik me af????

    20 broden?
    mwa, dat lijkt me niet duur voor een film

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinhard Hishink
    WaterWorld staat wel hoog maar werd door Titanic verslagen en Lord of the Rings is volgens mij ook vrij duur. Iets van 800 miljoen....eh was dat nou gulden of dollar?

    Hou er wel rekening mee dat LOTR natuurlijk drie films zijn, dus dan valt het wel weer mee.
    True Lies was ook duur trouwens.
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  7. #7

    Standaard

    Ik dacht dat Titanic nog altijd een van de duurste prenten ooit was. (De duurste èn succesvolste film aller tijden). Het geval kostte 180 miljoen euro en bracht (tot 1 augustus 1998) ruim 1,6 miljard euro op.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Waterworld ook erg hoor staat, dat was ook een zeer dure film.
    Volgens IMDB koste ie in 1995 het bedrag van 175 miljoen dollar. Vreemd genoeg heeft die film, in tegenstelling tot wat vaak gezegd wordt, zelfs winst gemaakt.

    Richard

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Ik dacht dat Titanic nog altijd een van de duurste prenten ooit was. (De duurste èn succesvolste film aller tijden). Het geval kostte 180 miljoen euro en bracht (tot 1 augustus 1998) ruim 1,6 miljard euro op.
    Dan is toch cleopatra de duurtse ooit.
    In 1963 koste die film 40 miljoen dollar met inflatie is hij dan 200 miljoen dollar.
    Titanic zal dan wel de tweede zijn of is het ben-hur ff uitreken.

    ben-hur is 94 mil dollar dus titanic is duurder.

    Dit is trouwens een handige rekenmachine om de inflatie uit te rekenen: http://www.westegg.com/inflation/

    Maar eigenlijk is niet eerlijk want die spektakel films uit de jaren 50/60 is nu te duur om te maken.

  10. #10

    Standaard

    De duurste films zyn diegene die het meeste verlies hebben geleden.

  11. #11

    Standaard

    Heaven's Gate van Michael Cimino had $38 miljoen dollar gekost en wordt door velen gezien als een van de grootste mislukkingen ooit.
    Hij had daarvoor nog wel succes gehad met Deer Hunter.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Heaven's Gate van Michael Cimino had miljoen dollar gekost en wordt door velen gezien als een van de grootste mislukkingen ooit.
    Hij had daarvoor nog wel succes gehad met Deer Hunter.
    Ik bedoel hieermee niet de films die mislukt zijn. Ik bedoel welke film het duurste was kwa productie.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    als een brood een ton waard was, wat is dan 2 miljoen vraag ik me af????

    20 broden?
    mwa, dat lijkt me niet duur voor een film
    Ik neem aan dat ie het precies andersom bedoeld en dat brood dus bijvoorbeeld 2 cent kostte. Tenminste ik neem aan dat ie dat bedoeld want anders kom je inderdaad aan 20 broden en dat is natuurlijk niks.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Heaven's Gate van Michael Cimino had miljoen dollar gekost en wordt door velen gezien als een van de grootste mislukkingen ooit.
    Hij had daarvoor nog wel succes gehad met Deer Hunter.
    Ik ben het daar trouwens niet mee eens. Het afkraken van deze film is voor een groot deel aan stompzinnige critici (en wellicht ook aan een beetje aan de arrogantie van Michael Cimeno) te wijten. Hij wilde perse zijn Intolerance maken.
    Amper na drie dagen werd hij al uit roulatie genomen. Michael Cimino heeft zich van deze klap nooit hersteld. Zoals gezegd had dit al te maken met zijn arrogantie. Verder werd de film almaar vergeleken met The Deer Hunter; die eigenlijk slechter was. Maar vooral het tijdstip waarop de film uitkwam speelde in Cimino's nadeel. Want Heaven's Gate is een film over tolerantie (tolerantie tegenover Europese immigranten) die uitkwam toen het klimaat zich juist tegen deze immigratie begon te keren. Zelf vond ik het een mooie film met veel gevoel voor detail en de periode waarin hij zich afspeelt.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Ik ben het daar trouwens niet mee eens. Het afkraken van deze film is voor een groot deel aan stompzinnige critici...
    Ik heb de film nooit gezien. Ben benieuwd wat ik ervan zou vinden, maar de vele kritieken zijn werkelijk dodelijk. Doet me trouwens toch ook wel denken aan Waterworld(ook al zo'n dure produktie) van Kevin Kostner nadat hij Dances with wolves had gemaakt. Zo slecht als de critics de film vonden vond ik hem zelf eigenlijk nog niet.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan


    Ik heb de film nooit gezien. Ben benieuwd wat ik ervan zou vinden, maar de vele kritieken zijn werkelijk dodelijk. Doet me trouwens toch ook wel denken aan Waterworld(ook al zo'n dure produktie) van Kevin Kostner nadat hij Dances with wolves had gemaakt. Zo slecht als de critics de film vonden vond ik hem zelf eigenlijk nog niet.
    Dat is waar, de film kreeg inderdaad overwegend barslechte kritieken. En er zijn inderdaad paralellen met Waterworld. Maar er begint toch zo langzamerhand een kentering te komen ten opzichte van Heaven's Gate. (Mede omdat de film een cult aanhang heeft in de States.) Bovendien is er nu een jongere generatie critici die deze prent wellicht anders zal bekijken. Ik zou hem in ieder geval heel graag op DVD zien verschijnen.

  17. #17

    Standaard

    Rainer Werner Fashbinder heeft ooit een zak geld bij elkaar geschooid om een prachtige film te maken, heeft toen de hele ploeg meegenomen en in een paar weken alles verpatst op een of ander Grieks eiland.
    Dat is dan de duurste film die nooit gemaakt is.

  18. #18

    Standaard

    Dit heb ik gelezen over Terminator 3: Rise of the machines

    (11/21/01) "...Michael Fleming reports that the budget is estimated to be $160 million, topping the record previously held by Pearl Harbor, for highest-ever greenlit budget (other films have soared higher after they get a greenlight... and indeed, this film might, as well)..."

    (12/11/01) "...Warner Bros. have swept in as a surprise contender, and won the contest, setting the budget at $170 million, an April, 2002 start date, and a target release of July 4th, 2003..."

  19. #19

    Standaard

    nou dat zal kloppen hier boven maar ik weet wel dat lord of the rings 375 miljoen $ koste en dat zijn alledrie delen want die zijn tegelijk op genomen maar ga eens na dat de deel 1 alleen nu al 815 miljoen $ heeft opgebracht! en de rest zal wel rond de 400 miljoen $ opbrengen dan maakt zo'n filmmaatschappij wel winst!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin

    Ik zou hem in ieder geval heel graag op DVD zien verschijnen.
    In Hong Kong issie op VCD (4discs, niet duur) uit, mocht het je interesseren.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar

    In Hong Kong issie op VCD (4discs, niet duur) uit, mocht het je interesseren.
    VCD's, is dat zoiets als CDI?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    VCD's, is dat zoiets als CDI?
    Ja, ik geloof het wel. In ieder geval afspeelbaar op een DVD-speler.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar

    Ja, ik geloof het wel. In ieder geval afspeelbaar op een DVD-speler.
    Dat zal wel. Maar heel vaak is een gewone ouwe VHS dan nog beter. Ik vrees dat ik nog even moet wachten... Toch, in ieder geval bedankt.

  24. #24

    Standaard

    Heaven's Gate is als R1, R2 (Duitsland) en als R4 verkrijgbaar. De R1 en R4 zijn niet anamorf, de R2 wel.

    Zie voor een review van de R2 hier: http://www.areadvd.de/dvdreviews/heavensgate.shtml
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Heaven's Gate is als R1, R2 (Duitsland) en als R4 verkrijgbaar. De R1 en R4 zijn niet anamorf, de R2 wel.
    Dank je, daar ga ik voor. Voor de duitse versie dan toch. En hij heeft ook nog de engelse titel!
    Weet je toevallig geen goede duitse webside waar ik hem online kan bestellen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •