De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Calibratie en speeluren

    Ik ben nu een goede 3 weken in het bezit van een Pioneer PDP 428XD. Zeer mooi toestel met veel instelmogelijkheden.

    Ik ben van plan om het scherm te laten calibreren, maar heb gelezen dat dit pas zinvol is na zo'n 200 uur. Klopt dit? Ook als het contrast teruggezet is naar 25-50%?

    Nu kan ik globaal bepalen wanneer ik de 200 uur bereikt heb op basis van een gemiddelde. Daarbij komt echter nog dat overdag de tv ook aangaat (vrouw en kind thuis) en ik niet alle kijkuren zelf aanwezig ben.

    Er is vast een instelling om het aantal speeluren van een toestel te kunnen aflezen.
    Ik heb de handleiding nog niet in detail doorgenomen, maar ik kan het zo 123 niet vinden. Wellicht dat een van jullie dit weet. Bij Loewe zit een dergelijke optie in het service menu.

    Groeten,

    Dave

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dburger Bekijk bericht
    Ik
    Ik ben van plan om het scherm te laten calibreren, maar heb gelezen dat dit pas zinvol is na zo'n 200 uur. Klopt dit? Ook als het contrast teruggezet is naar 25-50%?
    In diverse fora wordt zelfs gesproken over meer dan 500 uur.
    Vooral als het contrast laag staat lijkt het me dat 't langer duurt. Voor die tijd verandert er nog teveel aan het scherm zodat afregelen geen zin heeft.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, zeker niet te vroeg doen, pas wanneer het scherm helemaal tot rust is...maar wanneer dat is :unsure:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Hoi Dave,

    Je kan naar het fabrieksinstellingen menu gaan. Maar let op! Ga hierin niets wijzigen!
    In dit menu kan je het aantal uur dat je 8e generatie aan heeft gestaan aflezen!

    Zet je scherm op stand-by.
    Druk op de i knop (onder de 9) en wacht 3 seconden.
    druk op pijl links, pijl omhoog, pijl links, pijl rechts en druk op de rode on (stand-by) knop.

    Je scherm gaat nu aan en toont een rood fabrieks instellingen menu.

    Druk op mute tot dat je panel factory ziet staan (bovenaan).
    Druk op enter (tussen de pijlen) en dan pijl naar beneden en je ziet de uren.

    Druk op Home menu om het menu te verlaten.

    Succes!

  5. #5

    Standaard

    Dank je wel. Binnenkort maar eens kijken hoeveel uurtjes het scherm al aan heeft gestaan.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dburger Bekijk bericht
    Ik ben nu een goede 3 weken in het bezit van een Pioneer PDP 428XD. Zeer mooi toestel met veel instelmogelijkheden.

    Ik ben van plan om het scherm te laten calibreren, maar heb gelezen dat dit pas zinvol is na zo'n 200 uur. Klopt dit? Ook als het contrast teruggezet is naar 25-50%?

    Nu kan ik globaal bepalen wanneer ik de 200 uur bereikt heb op basis van een gemiddelde. Daarbij komt echter nog dat overdag de tv ook aangaat (vrouw en kind thuis) en ik niet alle kijkuren zelf aanwezig ben.

    Er is vast een instelling om het aantal speeluren van een toestel te kunnen aflezen.
    Ik heb de handleiding nog niet in detail doorgenomen, maar ik kan het zo 123 niet vinden. Wellicht dat een van jullie dit weet. Bij Loewe zit een dergelijke optie in het service menu.

    Groeten,

    Dave
    Contrast terugzetten naar 25% is onzinnig.
    Een calibratie heeft pas zin als het apparaat enige tijd goed is gebruikt. Het verouderingsproces van het fosfor is de eerste 200 uur het sterkst. Als je het contrast enorm terugdraait, dan vertraag je dit proces alleen maar. De 200 uur is gebaseerd op normaal gebruik.

    Standaard staat het contrast bij een Pioneer op 40. Zet dit terug tot ongeveer 26-28. Gebruik de instelling FILM, zet alle digitale beeldverbeter opties uit. Kies als kleurtemp MIDDELLAAG. Scherpte moet je helemaal terugdraaien naar ongeveer -12 of -13.

    Als je calibratie overweegt, hou dan een periode van minimaal 3-4 maanden normaal gebruik aan alvorens je een calibratie laat uitvoeren. Te vroeg is niet erg, maar dan veranderen de instellingen nog teveel en is je calibratie eigenlijk niet zo zinvol.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •