Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Wat een afgrijselke hoes, de film poster ziet er nog beter uit
    De filmposter is naar mijn mening dan ook erg mooi.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #27

    Standaard

    Vreemd dat deze film zo schaars is uitgebracht in Nederland. Hier in Limburg heb ik hem helemaal niet voorbij zien komen.

    Is het onderwerp taboe sinds de verdwijning van dat andere meisje in Engeland?!

    10-09-2008 de release datum... EINDELIJK!

    Wat vonden jullie eigenlijk van het einde?

    Ik vond het niet echt hoopvol. Ze leek terug te vallen in oude gewoontes. Drinkend en vloekend bedankte zij hem. Hoewel ze haar vriendin de laan uitgestuurd heeft kwam ze niet echt overtuigend over dat ze haar leven zou verbeteren. Een belofte die ze in het begin van de film maakte?!

    Ik had duidelijk een andere keuze gemaakt...
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 27-08-2008 om 22:34

  3. #28

    Standaard

    Ik denk dat het einde net zo gemaakt is om te laten zien dat Morgan Freeman's personage gelijk had in wat hij zei tegen Casey Affleck's personage dat Affleck hetgeen deed wat hem op dat moment juist leek, namelijk het kind terug bij de moeder brengen ondanks haar misstappen als ouder, maar dat hij op latere leeftijd pas zou inzien dat het toch niet de beste keuze is. Maar ik ben het persoonlijk niet eens met die visie als het louter een rechtvaardiging is voor het kidnappen van een kind. Vond het een beetje een te gemakkelijke uitleg om te rechtvaardigen wat Freeman doet in een film die voor de rest echt wel goed was.

    Ik vond het dus een minpunt aan de film, maar positief kan je het zo bekijken dat het einde laat zien dat er geen eenduidig antwoord is op de problematiek die hier aan bod komt, dat er voor beide keuzes iets te zeggen valt.

  4. #29

    Standaard

    Intexor, dat is juist de rechtvaardiging die Freeman's personage gebruikt, daar mag je het mee eens zijn, of juist niet. Ik vond het einde juist een van de sterkste punten van de film. Niet zo zwart/wit maar een echt dilemma...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #30

    Standaard

    Blijven we ook hier een beetje letten op de spoilers, vooral omdat de film nog niet echt bekend is in Nederland wachten nog veel mensen op de DVD/BR.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Intexor, dat is juist de rechtvaardiging die Freeman's personage gebruikt, daar mag je het mee eens zijn, of juist niet. Ik vond het einde juist een van de sterkste punten van de film. Niet zo zwart/wit maar een echt dilemma...
    Nee inderdaad dat moet de kijker dan maar uitmaken of hij het daar mee eens is of niet. Daarom dat ik zeg dat als je het positief bekijkt, de film je de keuze laat welk personage jij nu gelijk geeft in wat je rechtvaardig vindt, al vind ik dat men toch wel de hint geeft dat Freeman uiteindelijk gelijk heeft, aangezien de moeder niets geleerd lijkt te hebben van de hele gebeurtenis en ook al mag het kind een beter leven gehad hebben bij hem als bij de moeder, ik vond het een soort van vigilante-rechtvaardigheid die me toch wat wrang smaakte na 2 uur film die me goed bevielen. Ze hadden het van mij nog meer open gelaten hebben dan ze nu doen . Maar laat me niet te negatief klinken want ik vond dit zeker een goede film.

  7. #32

    Standaard

    Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij was het juist de bedoeling dat het wrang zou smaken. Het is niet de meest ethische oplossing, maar misschien wel de beste voor het kind in dit geval.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #33

    Standaard

    Mooie film dit, heb er van genoten. Ik vind wel dat Casey een zeurderige stem heeft, maar dat went wel
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  9. #34

    Standaard

    Wie had ooit gedacht dat Ben Affleck zo’n droomdebuut zou maken?! De beste man heeft meer in zijn mars dan dat hij tot nu toe liet zien. Hij wist voor Gone Baby Gone een grote cast bij elkaar te krijgen, denk aan namen als Casey Affleck, Morgan Freeman, Ed Harris, Michelle Monaghan maar toch maken geen van deze legendarisch acteerwerk. Het is de redelijk onbekende Amy Ryan die een voortreffelijk stukje acteerwerk laat zien. En vrijwel iedereen wegspeelt in elke scène.

    Ze speelt de verslaafde moeder van het meisje dat gekidnapt wordt. Geen moment boeit het haar dat het kind verdwenen is, de enige behoefte die ze kent is schutting taal verkopen, alcohol nuttigen, cocaïne snuiven en om dat allemaal te bekostigen speelt ze de plaatselijke hoer. Zij is niet de enige in Boston die zo de kost verdient. Boston lijkt één grote grimmige stad zonder moraal te kennen. Deze grimmigheid toont Affleck vooral het eerste uur uitstekend. Ik kreeg soms echt kippenvel bij de getoonde scènes.

    Qua drama zit deze film uitstekend in elkaar en mag een film als Mystic River van Clint Eastwood niet onderdoen. Maar het is het plotselinge ommezwaai van drama naar thriller dat de film pas echt houvast krijgt bij de kijker. Waarbij vooral het moraalpleidooi op het einde uitermate sterk naar voren komt. Daardoor krijgt de film een extra dimensie.

    Hoewel de film zijn mankementen kent wil ik daar niet op ingaan omdat je het Ben Affleck al snel vergeeft voor een dergelijk confronterend debuut. Dus een menselijk drama vol met gewetensvragen die bij mij insloeg als een bom.

  10. #35

    Standaard

    Gone Baby Gone

    Film over de verwdijning van een kind en de zoektoch daar naar. Het eerste gedeelte van deze film vond ik zeer sterk met een heerlijke rol voor Ed Harris. Van Casey Affleck was ik minder enthousiast, hij acteert en praat nogal monotoom. Maar zeker, tijdens het eerste uur ofzo had ik echt het idee naar een geweldige film te kijken. Helaas zakt het daarna wat in omdat er zo nodig allerlei ongeloofwaardige plottwists om de hoek komen kijken. Ook was ik op een bepaald punt in verwarring ik dacht namelijk dat in het huis van de pedofiel het meisje lag....bleek een ander kind te zijn .

    Het punt waar ik minder enthousiast over was Morgan Freeman bleek het kind te hebben.....ehhh....hoe krijgt hij dat voor elkaar zonder dat het opvalt? Het kind was in het nieuws en buiten dat, je hebt papieren nodig voor het kind en dergelijke....erg vaag .

    De film wist me dus het eerste uur geweldig te boeien maar de plottwists vond ik persoonlijk niet geslaagd wat behoorlijk afbreuk deed aan de film. En dan dat einde.....pfffff.....iets TE veel moraalriddergehalte....

    7,2

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    En dan dat einde.....pfffff.....iets TE veel moraalriddergehalte....

    7,2
    Juist niet! Waarom valt men toch zo over dat einde, het wordt juist over gelaten aan de kijker om voor jezelf te beslissen wat jij zou hebben gedaan.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Juist niet! Waarom valt men toch zo over dat einde, het wordt juist over gelaten aan de kijker om voor jezelf te beslissen wat jij zou hebben gedaan.
    Inderdaad. Het einde duwt je geen standpunt door de strot naar binnen. Beide standpunten krijgen in de film evenveel steun, waardoor voor beide iets te zeggen valt.

    Patrick Kenzie (Affleck) deed de moeder aan het begin van de film een belofte, namelijk dat hij het kind aan haar zou terugbezorgen. Dat was de taak waarvoor hij was ingehuurd, en die heeft hij ook vervuld. Je kunt een moeder niet in het ongewisse laten, terwijl je zelf weet waar het kind is, zelfs al hebben de politiemensen de beste bedoelingen met haar. Dat recht heb je gewoon niet. Dus in dat opzicht ben ik het eens met Kenzie's keuze. Nobel, dat hij ook zijn eigen relatie ervoor opoffert.

    In de laatste minuten wordt tevens duidelijk dat Kenzie het meisje ondanks zijn keuze niet zomaar aan haar lot over laat. Hij blijft op haar passen, terwijl ma weer in haar oude sletterige patroon vervalt. Dat vond ik een mooi laatste gebaar vanuit zijn personage, en het maakte het voor mij makkelijker om zijn keuze te accepteren. Je mag als kijker daar ook best uit opmaken dat Kenzie zich van nu af aan zal opwerpen als een soort beschermengel.

    Maar: ieder gezond denkend persoon wil echter ook dat een kind de best mogelijke jeugd en opvoeding krijgt. Vanuit dat standpunt kan ik Freeman en Harris ook heel goed begrijpen. Ondanks dat Kenzie ethisch gezien het juiste heeft gedaan, zou ik het in zijn schoenen niet makkelijk hebben. Freeman en Harris dragen beide ijzersterke argumenten aan voor het wat en waarom, en ik zie beide mannen echt niet als criminelen uit de bus komen. Hun afloop heeft dus ook iets tragisch.


    Dat dilemma en alles wat daaraan vooraf gaat maakt deze film zo indrukwekkend en meesterlijk. Ik blijf het zeggen, deze en een aantal andere films maakten op mij dit jaar meer indruk dan de grote Oscarwinnaars!
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Dat dilemma en alles wat daaraan vooraf gaat maakt deze film zo indrukwekkend en meesterlijk. Ik blijf het zeggen, deze en een aantal andere films maakten op mij dit jaar meer indruk dan de grote Oscarwinnaars!

    Anders ik wel...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Juist niet! Waarom valt men toch zo over dat einde, het wordt juist over gelaten aan de kijker om voor jezelf te beslissen wat jij zou hebben gedaan.
    Ik vond het iets te nobel allemaal zo'n laatste shot waarin de hoofpersoon als een soort beschermengel wordt afgeschildert had van mij niet gehoeven. Het feit dat deze persoon iemand koelbloedig door zn harses schiet zonder enige vorm van straf of proces vond ik tevens zeer ongeloofwaardig.

    Er zitten ook net even teveel wendingen en ongeloofwaardigehden in. Eerste uur zou ik met een 8 beoordelen, 2e uur met een 5,5 ofzo....kom ik ongeveer op een 7,2 uit. Vooral het eerste uur heeft iets rauws en cools. Maar daarna moet er weer zo nodig een konijn uit een hoed worden getoverd. Jammer.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik vond het iets te nobel allemaal zo'n laatste shot waarin de hoofpersoon als een soort beschermengel wordt afgeschildert had van mij niet gehoeven. Het feit dat deze persoon iemand koelbloedig door zn harses schiet zonder enige vorm van straf of proces vond ik tevens zeer ongeloofwaardig.
    Die scene zie ik dan weer totaal anders. Casey komt tot de beseffing dat hij het kind nooit had weg moeten halen bij Freeman. Madame staat nog steeds te vloeken en zuipen als een malloot. Haar leven beteren, ik denk het niet!

    Dat tweede aspect kan ik begrijpen...

  16. #41

    Standaard

    net de film, ban aangenaam verrast door allebei de Aflecks, ik kan niets anders zeggen dan dat ze samen een topper hebben afgegeven.

    van begin tot eind de moeite waard.7,7/10

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •