Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gone Baby Gone (2007)



    http://www.imdb.com/title/tt0452623/

    Heb deze gezien in een éénmalige voorstelling van Pathé Groningen voor de releasedatum. Zeer de moeite waard, tekst en uitleg volgt misschien later.
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 10-12-2007 om 22:55
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Kijk echt uit naar deze film.... ben benieuwd hoe Affleck het doet achter de camera en hoorde ook al dat Amy Ryan en Ed Harris erg sterke bijrollen vervullen (misschien zelfs oscar nominatie waardig?)

    Ook leuk om John Ashton (uit Beverly Hills cop 1 en 2) weer te zien op het witte doek als de partner van Ed Harris.

    Helaas moeten we hier in NL nog wachten tot januari of februari ofzo voordat ie officieel gaat draaien geloof ik
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  3. #3

    Standaard

    Volgens imdb gaat het inderdaad nog wel even duren, 17 januari is daar aangegeven. Ik las over deze film op de blog van Kevin Smith en ik ben toch ook wel behoorlijk benieuwd geworden.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  4. #4

    Standaard

    Gone Baby Gone (2007)



    Gone Baby Gone speelt zich af in Dorchester, een van meest verwaarloosde buurten van Boston, waar het recht van de sterksten geldt. Het harde leven maakt wel dat veel inwoners van de buurt een hechte band met elkaar hebben. Veel mensen worden dan ook geraakt door de ontvoering van de 4-jarige Amanda McCready (Madeline O’Brien). De politie onder leiding van Jack Doyle (Morgan Freeman) en ondersteund door detectives Remy Bressant (Ed Harris) en Nick Poole (John Ashton), zet dan ook alle zeilen bij om Amanda zo snel mogelijk te vinden.

    De oom van Amanda, broer van Helene (Amy Ryan), vindt dit nog niet genoeg en huurt Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angie Genarro (Michelle Monaghan). Ze sporen verloren dingen op, maar hebben nog geen ervaring met de ontvoering van mensen. Hun voordeel is echter dat ze zijn opgegroeid in de buurt en informatie kunnen krijgen die de politie niet vindt. De zaak blijkt echter een stuk complexer dan deze op het eerste gezicht lijkt, en Patrick en Angie worden voor een aantal morele dilemma’s geplaatst die hun leven zullen veranderen.

    Ben Affleck, bij velen vooral bekend door zijn werk als acteur, heeft ervaring achter de camera. Na wat onbeduidende projecten, maakt hij met Gone Baby Gone zijn debuut op het grote scherm. De film is gebaseerd op een boek van Dennis Lehane, die een ander boek van hem, Mystic River, al op voortreffelijke wijze verfilmd zag door Clint Eastwood. In de hoofdrol koos Affleck voor zijn jongere broer Casey, onder andere bekend van de ‘Ocean’-films en de film Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford waarin hij samen met Brad Pitt speelt.

    Gone Baby Gone begint met beelden van de buurt waarin het verhaal zich afspeelt, ondersteunt door de voice over van Casey Affleck. De toon is gezet. We zien geen Hollywood versie van een achtergestelde wijk, maar worden geconfronteerd met de feiten. De camera is dichtbij, het gebruik van muziek is minimaal, en de beelden spreken vooral voor zichzelf. De film voelt authentiek aan.

    In een rustig tempo worden alle betrokken personages geïntroduceerd en raak je als toeschouwer steeds meer betrokken bij het verhaal. Wanneer Parick en Angie beginnen aan hun onderzoek, raakt de film in een stroomversnelling. Het eerste uitgangspunt krijgt ongeveer op de helft van de punt een wending die de film weer in totaal nieuw vaarwater brengt. Dit trucje zal later nog een paar keer herhaald worden. Waardoor de film nergens traag wordt en soms tergend spannend is.

    De film is een (psychologisch) karakterdrama, waardoor een capabele cast van groot belang is. Veteranen Ed Harris en Morgan Freeman leveren een uitstekende prestatie, maar het is vooral relatieve nieuwkomer Casey Affleck die verrast en laat zien meer in huis te hebben dan hij tot nu toe heeft laten zien. Enkele van de bijrollen, voornamelijk het verdwenen meisje en haar familie, bestaan voornamelijk uit onbekende gezichten. Een juiste keuze die bijdraagt aan bovengenoemde authenticiteit. Een zwak punt in de casting is Michelle Monaghan. Ze acteert niet eens onverdienstelijk, maar heeft erg weinig te doen en lijkt alleen in het verhaal te zijn geplaatst om bepaalde dingen aan het einde van de film op scherp te zetten.

    Door het ingetogen camerawerk en de uitstekende acteerprestaties is het moeilijk om niet betrokken te raken en samen met de hoofdrolspeler door een achtbaan van emoties te gaan. Het script verrast meerdere malen en is nergens voorspelbaar. Bovendien worden er op een oprechte manier een heel aantal morele dilemma’s aangekaart, een zeldzaamheid in Hollywood.

    Ben Affleck kan wat mij betreft beter zijn werk achter de camera voortzetten en doorgaan als regisseur. Gone Baby Gone is voor mij de verrassing van het jaar. Een ijzersterk drama dat zeker niet ongemerkt voorbij mag gaan aan elke rechtgeaarde filmliefhebber.

    8,5 / 10
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tip, zal deze is in de gaten houden. Zojuist toevallig Mystic River gezien dus ben benieuwd. En ja, aangezien ik afgelopen Juni in Boston ben geweest, blijf ik films die in deze stad afspelen volgen

  6. #6

    Standaard

    Vorige week hier de trailer van gezien en die zag er erg goed uit. Goed om te lezen dat het dus ook een goede film lijkt geworden.

  7. #7

    Standaard

    Amy Ryan steelt op dit moment alle awards die er te krijgen zijn voor Best Supporting Actress.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  8. #8

    Standaard

    Weet iemand al hoe groot de release hier in NL zal zijn? Gewoon overal of enkel in de grotere zalen (Pathé etc.)?

  9. #9

    Standaard

    Geweldige film met een erg groot dilemma op het einde, benieuwd wat iedereen hier gedaan zou hebben..

  10. #10

    Standaard

    laatst gezien, goed acteerwerk, film zat goed in elkaar, aanrader.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  11. #11

    Standaard

    Net gezien. Kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande reacties. Geweldige film met goed acteerwerk, vond vooral Affleck, Harris en Ryan erg sterk.

  12. #12

    Standaard

    Gister gezien..

    Ten eerste vond ik de film goed gemaakt, iets minder naar het einde toe, en de acteurs spelen hun rullen uitstekend! De film bouwt zich op als een gewone misdaad 'whodunnit' film, maar heeft een plottwist die hard aankomt.. Ik was erg onder de indruk, en hoop nog veel meer te mogen zien van de familie Affleck!
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  13. #13

    Thumbs up

    Absolute aanrader.Alleen al vanwege de acteurs,die echt geweldig werk afleveren !En het is ook een film de je nogal aan het denken zet,aan het einde van de film.

    Ben Affleck kan beter achter de camera blijven staan,dat gaat hem naa rmijn mening veel beter af,getuige, deze film8)

    Toch wel een film die je gezen moet hebben!

  14. #14

    Standaard

    Gister gezien! Wat een film!! Zeer aangrijpend en geweldig geacteerd door Casey Affleck..Jammer dat de film een beetje langdradig word maar de film is een echte aanrader! (eindelijk iets wat Ben wel goed kan)

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15

    Standaard

    Gisteren gezien en was zeker een aardige film die inderdaad de eerst helft sterker is. Vond hem niet zo geweldig als de meesten hier, maar zeker niet slecht.

  16. #16

    Standaard

    Pff... Geen misselijke film dit.
    Sterke, soms (vooral in het begin) wat trage film maar goed verhaal met de nodige twists.
    Het moment waarbij ze bij Doyle’s huis waren deed mij wat aan “Se7en” denken;
    je wordt als kijker voor een blok gezet en denk dan wat jij zou hebben gedaan in zijn schoenen.

    Two thumbs up.


    Nog een vraagje:

    Kan iemand mij uitleggen (kan zijn dat ik dit had gemist, snap anders de logica niet)
    Waarom Bressant die bar probeerde te overvallen?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Nog een vraagje:

    Kan iemand mij uitleggen (kan zijn dat ik dit had gemist, snap anders de logica niet)
    Waarom Bressant die bar probeerde te overvallen?
    Dat was volgensmij alleen bangmakerij/intimidatie
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    iemand al meer nieuws over de dvd-release? kan niks vinden.
    There is only one real truth: causality!...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard Bekijk bericht
    iemand al meer nieuws over de dvd-release? kan niks vinden.
    10 september is de nieuwe release datum.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    10 september is de nieuwe release datum.
    Toch eigenlijk triest dat het tot bijna een jaar na de NL bios release moet duren voordat de DVD uitkomt, op deze manier snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Toch eigenlijk triest dat het tot bijna een jaar na de NL bios release moet duren voordat de DVD uitkomt, op deze manier snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers.
    Geen idee waarom dat altijd zo lang moet duren. Ik kijk in ieder geval erg naar de DVD uit, lijkt me een zeer goede film.

  22. #22

    Standaard

    Gezien in de bios en vond het een prima film. Jammer dat we weer zo lang op de dvd moeten wachten.

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Absolute topper die me van begin tot eind geboeid en betrokken hield. Ik sluit me aan bij het stuk van Patrick hierboven.
    Casey Affleck zet een toprol neer, net als in The Assassination of Jesse James. Nog een film die hoog bij me staat aangeschreven.
    Broer Ben laat zien dat hij echt wel iets goeds neer kan zetten, als hij de juiste flow te pakken heeft. Achter de camera blijkt hij meer op zijn plek dan ervoor, ook getuige zijn medeschrijfwerk aan Good Will Hunting bijvoorbeeld.

    Deze film wist mij veel meer te pakken dan een No Country for Old Men of There Will Be Blood, titels waar een grote hype rond heerst, maar die mij persoonlijk toch een tikkeltje tegenvielen.

    Gone Baby Gone is voor mij collectie-aanvulling, aanstaande september.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  25. #25

    Standaard

    Wat een afgrijselke hoes, de film poster ziet er nog beter uit

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •