Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 143 van 143 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Goed, zal ik doen. Bedankt voor je hulp!

    EDIT: Bij sommige DVD' dan gebreurt er niets als het volume van de High Level wordt verlaagd. (speakers op small, crossover 80hz). Zou het dan toch aan de gebruikte DVD's liggen?
    Ik las het berichtje vanmorgen al en ik heb serieus getracht kalm te blijven maar het is moeilijk..... Om je toch helpen:

    HOE VAAK MOET ER NOG GEZEGD WORDEN DAT HIGH LEVEL AANSLUITEN ALLEEN WERKT ALS JE SPEAKERS OP LARGE STAAN!!!!!!!!

    High level wil zeggen dat je sub hetzelfde signaal krijgt als je speakers. Als je dus alles op small zet dan krijgt de sub ook geen signaal onder de 80hz. Dan kun je draaien aan die instelling wat je wil maar veel zal het niet uitmaken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #127

    Standaard

    En toch hoor ik verschil......De bass is gewoon veel luider als ik High Level op 0 zet (fronts op small) . En zoals ik al eerder zei, is het niet bij iedere DVD zo, sommige DVD's hebben daar geen last van, en dan doet de High Level aansluiting ook niet mee. Maar bij sommige DVD's klinkt de bass gewoon luider als de High Level op 0 staat (het is dus geen probleem dat bij de sub zelf ligt mag ik aannemen). Ik krijg de indruk dat je me verkeerd begrijpt, maar dan is het ook niet nodig om zo "schreeuwerig"je bericht te typen..

    Het is niet de bedoeling je met bovenstaande bericht te beledigen.
    Laatst aangepast door the limp man : 01-02-2008 om 23:13
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik las het berichtje vanmorgen al en ik heb serieus getracht kalm te blijven maar het is moeilijk..... Om je toch helpen:

    HOE VAAK MOET ER NOG GEZEGD WORDEN DAT HIGH LEVEL AANSLUITEN ALLEEN WERKT ALS JE SPEAKERS OP LARGE STAAN!!!!!!!!

    High level wil zeggen dat je sub hetzelfde signaal krijgt als je speakers. Als je dus alles op small zet dan krijgt de sub ook geen signaal onder de 80hz. Dan kun je draaien aan die instelling wat je wil maar veel zal het niet uitmaken.
    Soms ben jij best wel iets teveel aanwezig.....

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer Bekijk bericht
    Soms ben jij best wel iets teveel aanwezig.....
    Ja, jij ook.

    Soms is het namelijk best irritant als verschillende mensen hun uiterste best doen om iemand te helpen maar er gewoon niet geluisterd wordt. Er is inmiddels drie keer in dit topic geschreven dat high level met speakers op small niet werkt dus wat de gevolgen zijn als je die verkeerde instelling gaat gebruiken voor het geluid interesseert me echt helemaal nul komma noppes!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    En toch hoor ik verschil......De bass is gewoon veel luider als ik High Level op 0 zet (fronts op small) . En zoals ik al eerder zei, is het niet bij iedere DVD zo, sommige DVD's hebben daar geen last van, en dan doet de High Level aansluiting ook niet mee. Maar bij sommige DVD's klinkt de bass gewoon luider als de High Level op 0 staat (het is dus geen probleem dat bij de sub zelf ligt mag ik aannemen). Ik krijg de indruk dat je me verkeerd begrijpt, maar dan is het ook niet nodig om zo "schreeuwerig"je bericht te typen..

    Het is niet de bedoeling je met bovenstaande bericht te beledigen.
    Nee, was van mijn kant ook niet de bedoeling maar zoals in mijn post hierboven al geschreven zou het best prettig zijn als je ook naar het advies (high-level aan combinere met 'large') luistert.

    In ieder geval is het zo dat het niet dvd afhankelijk is of je high-level mee doet. Dat ligt enkel aan je instellingen!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ja, jij ook.

    Soms is het namelijk best irritant als verschillende mensen hun uiterste best doen om iemand te helpen maar er gewoon niet geluisterd wordt. Er is inmiddels drie keer in dit topic geschreven dat high level met speakers op small niet werkt dus wat de gevolgen zijn als je die verkeerde instelling gaat gebruiken voor het geluid interesseert me echt helemaal nul komma noppes!
    Ik heb inmiddels ookal 3 keer geprobeerd duidelijk te maken, dat er wel verschil te horen is. Het zal best zo zijn dat de High Level normaal niet werkt bij de speaker instellen small, maar bij mij, ik herhaal bij mij is er wel verschil te horen.

    Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, maar ik heb ook het gevoel dat er niet naar mijn probleem gekeken wordt, maar er gewoon aangenomen wordt dat ik jullie hulp volkomen negeer...Maar goed, ik stel dat we de discussie bij deze gewoon stoppen. We komen toch niet verder zo.
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  7. #132

    Standaard

    Luister.

    Twee dingen los van elkaar zien:

    High level en small werkt wel, maw het geeft wel signaal door en de sub geeft wel output maar het voegt totaal niets toe. Het is een instelling die dus geen nut heeft. Vandaar dat ik zeg dat het niet werkt.

    Snap je dan wat ik bedoel?

    (zo ja, gaan we weer verder met een poging je te helpen)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #133

    Standaard

    Ja, ik denk dat ik het snap. Maar dan is het toch raar? Als de high level niets toevoegd, met de speakers op small, waarom mute de REL het signaal uit zichzelf niet dan? Nu klinkt het laag een stuk luider als ik de high level kabell los koppel, of het volume op 0 zet. Ik ben het zeker met je eens dat het niets toevoegd, sterker nog, het laag wordt er slechter van.
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ja, ik denk dat ik het snap. Maar dan is het toch raar? Als de high level niets toevoegd, met de speakers op small, waarom mute de REL het signaal uit zichzelf niet dan? Nu klinkt het laag een stuk luider als ik de high level kabell los koppel, of het volume op 0 zet. Ik ben het zeker met je eens dat het niets toevoegd, sterker nog, het laag wordt er slechter van.
    had je toch een RA Model 1 moeten aanschaffen. heb je twee crossovers (1 voor High level en 1 voor Low level) en twee volume regelingen........
    Vind ik met het oog op het feit dat ik waarschijnlijk toch wel weer een losse stereo versterker zal gaan aanschaffen een pre.....Maarja die Ra Model 1 was voor jou geen optie

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ja, ik denk dat ik het snap. Maar dan is het toch raar? Als de high level niets toevoegd, met de speakers op small, waarom mute de REL het signaal uit zichzelf niet dan? Nu klinkt het laag een stuk luider als ik de high level kabell los koppel, of het volume op 0 zet. Ik ben het zeker met je eens dat het niets toevoegd, sterker nog, het laag wordt er slechter van.
    Okay, kunnen we mee verder!

    Je moet de high-level kabel zien als een speakerkabel zoals je die ook naar je gewone speakers hebt. Je doet deze kabel immers ook bij de gewone speakeraansluitingen.

    Op deze manier krijgt de sub door de high-levelkabel dus hetzelfde signaal als de gewone speakers krijgen. Staan je speakers op large dan krijgt de sub het volledige signaal van 20hz tot 20.000hz. Aangezien je sub beter is in lage tonen weergeven dan je fronts heb je op deze manier een toevoeging. Je fronts geven maar een signaal weer tot 38hz en je sub kan daaronder nog wat toevoegen tot bijvoorbeeld zo'n 25hz. Dus: extra bas.

    Ga je in je receiver instellen dat je speakers op small staan dan wordt meestal automatisch de instelling van de sub op 'ja' gezet. Uitgaande van een crossover van 80hz wil dat dus zeggen dat de receiver alle signalen onder de 80hz niet door de speakerkabel stuurt maar de .1 aansluiting oftewel de lfe kabel. Het signaal van 20hz tot 80hz gaat nu niet via de speakerkabel naar de frontspeakers. Dan gaat het dus automatisch ook niet via de high-level aansluiting naar de sub.

    Als je speakers op small staan doet de sub dus eigenlijk twee dingen:

    1. Geeft het lfe signaal weer. (oftewel het .1 signaal)
    2. Geeft alle lage tonen weer die anders naar de frontspeakers zouden gaan tot aan de crossover frequentie (meestal 80hz)

    Het zou kunnen zijn dat als je met small beide aansluitingen gebruikt sommige frequenties elkaar gaan opheffen waardoor het zachter klinkt. Ik ben totaal geen technicus maar wellicht dat iemand anders daar wat over kan zeggen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #136

    Standaard

    Het klopt dat de REL beide aansluitingen gebruikt. Ik heb met de Dealer gesproken en die denkt dat het probleem niet bij de subwoofer ligt, omdat het verschilt per DVD. Bij de ene DVD heb ik het effect niet, maar bij de andere wel. Maar nu word het raar, als je dan het volume van het LFE kanaal omhoog gooit, maakt het inderdaad niet uit hoog of laag het volume van de High Level staat. Het lijkt er dan toch op dat op bepaalde DVD's de High Level het LFE kanaal overstemt. Het is zoals ik al aangaf niet een probleem van de sub zelf(denk ik), maar een probleem dat zich alleen voordoet bij bepaalde DVD's. Wellicht de interlink? Of de subwoofer kabel.

    Ik heb nu mijn fronts op LARGE staan waardoor de High Level het laag verzorgd, maar de LFE het laag een boost geeft. Dit klinkt veel beter met 5.1 muziek DVD's en voor films maakt het niet veel uit, hij is iets minder aanwezig maar dat valt te compenseren met het LFE volume.
    Laatst aangepast door the limp man : 02-02-2008 om 20:04
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  12. #137

    Standaard

    Het lfe kanaal (.1 kanaal) is ook niet op elke dvd even hard opgenomen. Daar zit echt wel verschil in. Al zou dat niet moeten.

    Het licht in ieder geval niet aan je interlink of subkabels. Kabels maken geen keuzes. Ze doen het of ze doen het niet.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #138

    Standaard

    Maar dan blijft er niet veel meer over. Als het niet aan de sub, kabels of bron zelf ligt, zal het wel zo horen, toch? Ook is het raar dat er in de handleiding met geen wordt gesproken wordt over het afstellen van de sub in HT met alleen de LFE aansluiting in gebruik. En er staat ook niet in dat de High Lcvel aansluiting bij een SMALL instelling geen signaal doorgeeft, of dat hij dat juist wel doet...
    Laatst aangepast door the limp man : 03-02-2008 om 18:46
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    En er staat ook niet in dat de High Lcvel aansluiting bij een SMALL instelling geen signaal doorgeeft, of dat hij dat juist wel doet...
    Nee, maar dat is ook logisch.

    Het lfe signaal is afhankelijk van je instelling. Zet je sub op nee dan maakt het niet uit dat een kabel zit, het signaal gaat daar gewoon niet naar toe. Het lfesignaal wordt dan toegevoegd aan het signaal dat naar de frontspeakers gaat.

    Voor het high-level signaal werkt dit niet zo. Ongeacht of je small of large instelt, ontvangt de sub hetzelfde signaal als de fronts. Er komt dus altijd een signaal via deze aansluiting.

    Als je dus de high-level en de lfe aansluiting wil gebruiken dan zul je in de sub moeten instellen of het high-level signaal ook echt weergegeven moet worden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #140

    Standaard

    Dat kun je niet instellen. Het enige wat je kan instellen, is of dat je het LFE kanaal wilt muten of niet. Dus ik zal een keuze moeten maken tussen:

    1. De speakers op small, en de High Level niet gebruiken.
    2. De speakers op LARGE en dan de High en Low Level gebruiken.

    Waarbij mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar keuze nr. 2
    Laatst aangepast door the limp man : 04-02-2008 om 22:18
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  16. #141

    Standaard

    Dat is natuurlijk je persoonlijke keuze. Je moet doen wat jij het mooiste vindt !

    Je kunt het in zoverre instellen dat je high-level op 0 kunt zetten. Dan geeft hij het signaal niet weer. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #142

    Standaard

    Nee dat klopt. Maar ik vind de High Level/Low Level combi toch het beste. Vooral voor muziek-dvd's. Daar is het erg makelijk in te stellen. Het heeft even geduurd, maar nu weet ik wat er aan de hand is. Hartelijk dankt voor jullie hulp allemaal.
    Laatst aangepast door the limp man : 05-02-2008 om 15:49
    | REL | Denon | Parasonic | Dali | Monster | Oehlbach | Qlink |

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nee dat klopt. Maar ik vind de High Level/Low Level combi toch het beste. Vooral voor muziek-dvd's. Daar is het erg makelijk in te stellen. Het heeft even geduurd, maar nu weet ik wat er aan de hand is. Hartelijk dankt voor jullie hulp allemaal.
    Ik heb met pijn en moeite dit topic helemaal doorgelezen.

    Zelf heb ik de Rel Strata V al weer anderhalf jaar en ben er samen met mijn Denon AVR-4306 nog steeds heel blij mee.

    Jij hebt net als ik bij de Rel een remote gekregen.
    Kijk in het boekje nog eens goed hoe je die programmeert.

    Ik gebruik net als jij voor Films Low level LFE dus.
    Voor muziek gebruik ik Highlevel door middel van de bijgeleverde neutrik kabel.

    Voor het kijken en beluisteren van films.

    Op de remote heb ik geprogrammert op de bovenste rij LFE kanaal
    Deze moet in mijn setup op LFE 55 staan en dan natuurlijk Highlevel op 0 zetten met Frequency op de sub 99.
    Slam depth 0

    voor Muziek cd's etc gebruik ik Highlevel en heb ik de 2e rij geprogrammeerd

    LFE instellen 0
    Highlevel staat hier op 56 ingesteld in mijn situatie
    Frequency staat bij mij voor mijn fronts op 33hz
    SlamDept 0

    Voor het beluisteren van muziek of het kijken van een dvd film hoef ik dus alleen via de remote de juiste preset te kiezen zoals ik hier boven heb beschreven en dus geprogrammeert.

    Zo hoef je dus niet contenue alles in te stellen.


    Ik weet niet hoe het mij jou Denon zit maar ik zie dat je klaagt over laag volume LFE kanaal.

    Kijk eens bij je speaker level setup in de receiver of die niet ver onder 0 staat.

    het was bij mij even zoeken div. malen audesy setup moeten runnen om LFE level naar 0 te krijgen en die staat nu inmiddels al bij mij op -1.5 voor me LFE kanaal.


    Hoe verder de LFE level (Receiver) onder de 0 staat des te hoger moet je je LFE instellen op de SUB.

    vriendelijke groeten van een mede Rel gebruiker.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •