Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 143 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag Specs Subwoofer

    Beste forumleden,

    Ik heb een vraag over mijn subwoofer, een Focal Cub2. In de specificaties staat het volgende:

    Drivers :

    Active bass-reflex subwoofer.
    Finish :

    Jet Black
    Frequency response (+or-3dB) :

    40Hz - 150Hz
    Low frequency point :

    32Hz
    Recommended power amplifier :

    150W BASH® amplifier
    Type :

    8"(21cm) Polyflex woofer.
    Subwoofer features :
    Variable crossover, 50Hz to 150Hz,
    phase inverter 0°/180°,
    Autopower,
    high/low level input,
    LFE input.
    Dimensions (HxWxD) :

    131/6x1113/16x1113/16" (333x300x300mm)
    Net weight :

    22.2Ibs(11kg)


    Maar wat betekend nu Low Frequency Point? Ik heb al gezocht op het internet, maar ik kan het niet vinden.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Beste Limp man,

    Sorry dat ik je topic weer lekker bruut kom verstoren maar je begint ook redelijk irritant te worden (voor de oplettende forumgenoot) met wederom ongeveer de zelfde vraag.

    Je hebt al verschillende topics geopend zowel hier als op htforum en iedere keer gaan ze over hetzelfde. Eerst wilde je niet luisteren toen je werd afgeraden deze sub te kopen omdat er gewoon genoeg beter te krijgen is voor dat geld maar jij moest hem zonodig toch openen en nu blijf je maar topics openen over die sub van je met allerlei vragen over specs en andere futiliteiten.

    Verkoop dat ding gewoon en koop iets goeds!

    Zo, dat lucht op.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Beste AlexanderD,

    Ik heb juist hier gepost omdat op het ht forum het antwoordt niet gegeven werd en mijn topic verder dood gebloedt was. Nu ik hier het andwoordt op mijn vraag gekregen heb, ben ik ook weer tevreden. Overigens ben ik wel degelijk met Ralf van RA subs in onderhandeling geweest, maar om de reden dat er iets tussen gekomen was, heb ik de onderhandelingen gestaakt. Nu vind ik de opmerking "verkoop dat ding en koop iets goeds" nogal gemakkelijk. Bij jou groeit er misschien een geldboom in de achtertuin maar bij mij niet. Ik heb inderdaad getwijfelt of ik dit "ding"wel moest kopen ja of nee. Maar om verschillende redenen heb ik deze sub gekocht:

    Ik heb deze sub gekocht omdat ik niet veel geld ter beschikking heb
    Ik wilde mijn spullen bij de zelfde zaak kopen, en absoluut niet via Inet.
    Ik heb aan de REL Quake 2 gedacht, maar die was toen 200 euro duurder, en dat vond ik veel te veel. Nu zou je kunnen zeggen: geeft die 200 euro nu gewoon uit, maar ik heb gezegd dat er ergens een grens moest zijn. De sub moest klein zijn en hij klonk in eerste en tweede instantsie gewoon goed. Nu is hij al een half jaar in mijn bezit en is dat oordeel wat veranderd,.
    Dit setje staat nog gewoon op de slaapkamer, en ik ben bang dat als ik zo'n dure sub koop dat ie niet tot zijn recht komt.

    Ik vind wel dat je wat grof bent. Ik heb niet zo veel verstand van die dingen, maar ik leer veel. Ik heb ook geleerd dat als mensen toevallig wat minder verstand hebben van een bepaald iets, dat je ze dan niet zo moet aanvallen. Ik hoop an ook dat jij hiervan gaat leren.

  5. #5

    Standaard

    Maar toen had ik het geld gewoon niet. Ik heb toen gewoon dat ding gekocht en hij klonk toen gewoon goed. Die twee honderd euri kon ik gewoon niet missen

  6. #6

    Standaard

    "The joy will be remembered long after the price has been forgotten."

    :amen:

    Ook groeit men snel uit een Quake II
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #7

    Standaard

    Ik ga zaterdag luisteren naar de Quake 2, en ik neem mee:

    Lord Of The Rings Fellowship Of The Ring
    Matrix Reloaded
    Subwoofer test CD
    Keane Hopes and Fears
    Nikelback Home
    Albert King & stevie ray vaughan in session

    Nog tips?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Beste AlexanderD,

    Ik heb juist hier gepost omdat op het ht forum het antwoordt niet gegeven werd en mijn topic verder dood gebloedt was. Nu ik hier het andwoordt op mijn vraag gekregen heb, ben ik ook weer tevreden. Overigens ben ik wel degelijk met Ralf van RA subs in onderhandeling geweest, maar om de reden dat er iets tussen gekomen was, heb ik de onderhandelingen gestaakt. Nu vind ik de opmerking "verkoop dat ding en koop iets goeds" nogal gemakkelijk. Bij jou groeit er misschien een geldboom in de achtertuin maar bij mij niet. Ik heb inderdaad getwijfelt of ik dit "ding"wel moest kopen ja of nee. Maar om verschillende redenen heb ik deze sub gekocht:
    In je draadje op htforum is uitvoerig gereageerd en er zijn voldoende alternatieven aangeboden maar jij was alleen op zoek naar bevestiging dat je met de aanschaf van deze sub iets goeds kocht. Ook bij mij geen geldboom overigens. En als die er al is dan is het lang geleden dat die in bloei stond.

    Ik heb deze sub gekocht omdat ik niet veel geld ter beschikking heb
    Ik wilde mijn spullen bij de zelfde zaak kopen, en absoluut niet via Inet.
    Ik heb aan de REL Quake 2 gedacht, maar die was toen 200 euro duurder, en dat vond ik veel te veel. Nu zou je kunnen zeggen: geeft die 200 euro nu gewoon uit, maar ik heb gezegd dat er ergens een grens moest zijn. De sub moest klein zijn en hij klonk in eerste en tweede instantsie gewoon goed. Nu is hij al een half jaar in mijn bezit en is dat oordeel wat veranderd,.
    Dit setje staat nog gewoon op de slaapkamer, en ik ben bang dat als ik zo'n dure sub koop dat ie niet tot zijn recht komt.
    Grenzen zijn goed en het is ook goed van je dat je binnen je grenzen blijft! Er zijn er genoeg die zich heel gek laten maken en iedere keer de grens gaan verleggen.

    Ik vind wel dat je wat grof bent. Ik heb niet zo veel verstand van die dingen, maar ik leer veel. Ik heb ook geleerd dat als mensen toevallig wat minder verstand hebben van een bepaald iets, dat je ze dan niet zo moet aanvallen. Ik hoop an ook dat jij hiervan gaat leren.
    Dat mijn reactie weinig subtiel en kort door de bocht was heb je gelijk in.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik ga zaterdag luisteren naar de Quake 2, en ik neem mee:

    Lord Of The Rings Fellowship Of The Ring
    Matrix Reloaded
    Subwoofer test CD
    Keane Hopes and Fears
    Nikelback Home
    Albert King & stevie ray vaughan in session

    Nog tips?

    Op de site van SVS www.svsound.com staat een hele lijst. Hier op het forum ook ergens.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Let je wel op dat de Quake II een hele mooie sub is, maar dat je deze niet in een al te grote kamer moet plaatsen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Let je wel op dat de Quake II een hele mooie sub is, maar dat je deze niet in een al te grote kamer moet plaatsen.
    En dat je bij RA subs voor hetzelfde geld iets veeeeel leukers kunt kopen. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Ik heb nooit iets gezegd over kopen, ik wil weten hoe deze sub zich verhoud tot de Quake. Ik vind gewoon dat deze sub te beschaaft klinkt. Overigens vind ik dat Focal subwoofers als je naar de specs kijkt helemaal niet zo diep gaan. Bijna allemaal geven ze een bereik van 35- 40 HZ op. Hoe kan dat?
    Laatst aangepast door the limp man : 23-11-2007 om 21:07

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik heb nooit iets gezegd over kopen, ik wil weten hoe deze sub zich verhoud tot de Quake. Ik vind gewoon dat deze sub te beschaaft klinkt. Overigens vind ik dat Focal subwoofers als je naar de specs kijkt helemaal niet zo diep gaan. Bijna allemaal geven ze een bereik van 35- 40 HZ op. Hoe kan dat?
    Wat ze opgeven is totaal niet interessant, je weet toch niet hoe dat gemeten is en nog veel vaker is de realiteit in een huiskamer totaal anders.

    Ik weet niet hoe die sub zich precies verhoud tot de Quake maar de Quake is natuurlijk ook een redelijk beschaafde sub. Je kunt geen wonderen verwachten van zo'n klein kastje.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Nou, Ik heb een luistersesseie achter de rug waarin ik naar de Quake2 en naar mijn eigen CuB2 heb mogen luisteren, alleen in stereo. Om te beginnen de Quake. Dat is echt een stap hoger als de Cub. Metname in het absolute laag is de Quake veel strakker. Maar daar tegenover staat wel dat de Quake €200 duurder is.

    Nu even een vraag. Ik heb van de verkoper het advies gekregen om voor muziek mijn subwoofer kabel niet in de LFE input te doen, maar in de Low input van de sub. Nu moet ik zeggen dat het voor muziek een enorme verbetering is, maar voor film niet. Nu moet ik dus iedere keer de kabel omprikken, niet echt handig. Dus is het mogelijk dat ik een Y-kabel koop en aansluit op de Low level en de High level input van de sub? En zoja, levert dat winst op ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nou, Ik heb een luistersesseie achter de rug waarin ik naar de Quake2 en naar mijn eigen CuB2 heb mogen luisteren, alleen in stereo. Om te beginnen de Quake. Dat is echt een stap hoger als de Cub. Metname in het absolute laag is de Quake veel strakker. Maar daar tegenover staat wel dat de Quake €200 duurder is.

    Nu even een vraag. Ik heb van de verkoper het advies gekregen om voor muziek mijn subwoofer kabel niet in de LFE input te doen, maar in de Low input van de sub. Nu moet ik zeggen dat het voor muziek een enorme verbetering is, maar voor film niet. Nu moet ik dus iedere keer de kabel omprikken, niet echt handig. Dus is het mogelijk dat ik een Y-kabel koop en aansluit op de Low level en de High level input van de sub? En zoja, levert dat winst op ?
    Je kunt beide aansluitingen tegelijk gebruiken. Dat is het mooie van REL.

    Dus je zet de frontspeakers op large en middels de high level aansluitingen gaat je sub dan ondersteunen voor de speakers.

    De LFE aansluiting wordt dan alleen gebruikt voor .1 oftewel de specifieke subwoofer signalen.

    Ik weet niet wat je gaat betalen voor je Quake, maar als je nog veel meer sub wil kopen voor je geld moet je hier even kijken:

    http://www.ra-subwoofers.nl/

    Op htforum onder sponsors (bovenaan) staan ook nog diverse aanbiedingen van hem. Deze subs komen uit dezelfde fabrieken als waar vroeger REL werd gemaakt. Staat een ander merk op en daarom krijg je daar veel meer voor hetzelfde geld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Deze dus oa:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...msg1067726#new

    Zowel die BK XLS200 als de Model 1 spelen die Quake helemaal zoek......8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nou, Ik heb een luistersesseie achter de rug waarin ik naar de Quake2 en naar mijn eigen CuB2 heb mogen luisteren, alleen in stereo. Om te beginnen de Quake. Dat is echt een stap hoger als de Cub. Metname in het absolute laag is de Quake veel strakker. Maar daar tegenover staat wel dat de Quake €200 duurder is.

    Nu even een vraag. Ik heb van de verkoper het advies gekregen om voor muziek mijn subwoofer kabel niet in de LFE input te doen, maar in de Low input van de sub. Nu moet ik zeggen dat het voor muziek een enorme verbetering is, maar voor film niet. Nu moet ik dus iedere keer de kabel omprikken, niet echt handig. Dus is het mogelijk dat ik een Y-kabel koop en aansluit op de Low level en de High level input van de sub? En zoja, levert dat winst op ?
    Bij de bovenstaande vraag had ik het niet over de REL maar over de Cub. Ik heb 1 kabel die ik normaal in de LFE aansluiting doe. Deze gaat nu in de Low Level Input. Nu werd mij dit aangeraden voor muziek. Maar als ik een film kijk, hoor ik geen verschil tussen deLFE en de Low Level Input aansluiting

  18. #18

    Standaard

    Volgens mij is het zo dat bij lfe input er geen bewerking meer plaatvind van het signaal. Of dat prettig is moet je testen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Ik heb inmiddels nog een mogelijke opvolger gevonden. De REL T3. Daar wil ik ook nog naar gaan luisteren, ook in HT, want de vorige luistersessie was aleen in stereo. Nu denk ik alleen dat de T3 te hoog op zijn poten staat, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

    Als iemand in omgeving Den Bosch een vergelijkbaar(geprijsde) sub heeft staan, en ik mag die beluisteren, dan hoor ik dat graag.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels nog een mogelijke opvolger gevonden. De REL T3. Daar wil ik ook nog naar gaan luisteren, ook in HT, want de vorige luistersessie was aleen in stereo. Nu denk ik alleen dat de T3 te hoog op zijn poten staat, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

    Als iemand in omgeving Den Bosch een vergelijkbaar(geprijsde) sub heeft staan, en ik mag die beluisteren, dan hoor ik dat graag.
    Je gaat toch niet weer een miskoop doen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Heb ik een miskoop gedaan dan? Ja de Quake2 klinkt beter, maar die is ook €250 euro duurder. Ik heb destijds €300 neergelegd, en ik vind dat hij het voor dat geld best goed doet.


    Welke sub rond de €500 is de moeite waard dan?
    Laatst aangepast door the limp man : 01-12-2007 om 15:44

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Heb ik een miskoop gedaan dan? Ja de Quake2 klinkt beter, maar die is ook €250 euro duurder. Ik heb destijds €300 neergelegd, en ik vind dat hij het voor dat geld best goed doet.


    Welke sub rond de €500 is de moeite waard dan?
    Heb je uberhaubt wel naar de linkjes gekeken die ik hierboven gepost heb....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Nou, eigenlijk is RA Subs geen optie, want die zit in Amsterdam, voor mij net iets te ver weg.

    Ik vind het wel apart dat een jaar geleden het geluid mij niets kon schelen als er kmaar geluid uit kwam, over frequentie van subs had ik al helemaal niets gehoord en moet je me nu zien haha.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nou, eigenlijk is RA Subs geen optie, want die zit in Amsterdam, voor mij net iets te ver weg.

    Ik vind het wel apart dat een jaar geleden het geluid mij niets kon schelen als er kmaar geluid uit kwam, over frequentie van subs had ik al helemaal niets gehoord en moet je me nu zien haha.
    En precies daarom vind ik het ongelooflijk bekrompen en dom van je dat je nu alleen voor een sub in je directe omgeving wil kijken.....

    Koop nou gewoon iets goeds voor je geld en bel Ralf!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25

    Standaard

    Ik wil dat best doen, en ik geloof ook wel dat ik veel waar voor mijn geld krijg. Maar dat is gewoon niet makkelijk.

    Edit+ toch maar laten blijken aan Ralf dat ik wil komen luisteren
    Laatst aangepast door the limp man : 02-12-2007 om 12:12

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •