Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 143 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik wil dat best doen, en ik geloof ook wel dat ik veel waar voor mijn geld krijg. Maar dat is gewoon niet makkelijk.

    Edit+ toch maar laten blijken aan Ralf dat ik wil komen luisteren
    Verstandige keuze.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    Bij muziek mis ik veel laag tenminste dan denk ik. Bijvoorbeeld bij het nummer Norah Jones - Cold Cold Heart, daar lijkt het wel of dat de subwoofer nouwelijks ondersteund, hij weet zich een beetje hoorbaar te maken maar het meeste werk wordt door de speakers verricht (Dali Concept 2). Hij valt erg snel af. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Ik heb al geprobeerd om de Low level input te gebruiken en de crossover op 80HZ in te stellen, maar dit helpt niet veel en ik vind het niet mooi (standaard staat de Crossoverop 60HZ). Aan de volume knop draaien heeft ook weinig zin want als ik dan een andernummer opzet, dan moet ik het volume continu bijstellen.

    Ben ik nu gewoon veel eisend geworden of is er toch iets mis?

  3. #28

    Standaard

    Over welke Sub heb je het dan, nog steeds de oude?

    Zoals hier al gemeld werd, een Ra Model 1 maakt gehakt van een Rel Quake II.
    Die laatste in mijn bezit gehad en was een wonder, zeker voor zo'n klein kastje. Alleen de wat grotere kast van de Ra Model 1 geeft een veel beter geluid.

    Als je 500 euro wilt besteden kun je naar Ralf rijden en de sub kopen....blijf je binnen het budget en krijgt nog eens een kop koffie.

  4. #29

    Standaard

    En is het ook een optie om voor een REL T3 te gaan? Die kan ik dichterbij huis kopen, en is volgensmij ook een goede sub.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    En is het ook een optie om voor een REL T3 te gaan? Die kan ik dichterbij huis kopen, en is volgensmij ook een goede sub.
    Tuurlijk kun je een Rel T3 kopen, zal geen slechte sub zijn. Ik denk alleen op ongeveer hetzelfde niveau als een Quake II.
    Dan zal de Ra Model 1 denk ik beter presteren en zal goedkoper zijn.

  6. #31

    Standaard

    Oke, afgezien van de RA Model1. Wat zijn evt goede optie's voor €500 (iets erover mag ook)? Ik heb al naar de Quake 2 geluisterd (alleen in stereo), en dat was een goede sub. Ik wil wat meer kandidaten werven zogezegd.

  7. #32

    Standaard

    Monitor Audio Radius ooit eens gehoord. Zelf vond ik deze vergelijkbaar met de Rel Quake II.

    SVS PB10-NSD

    Velodyne CHT-8 R of CHT- 10 R

  8. #33

    Standaard

    Jij gaat toch een REL kopen (wedden? ) dus waarom nog al dat advies?

    Die T3 is gewoon minder, Ralf verkoopt in deze prijsklasse op dit moment de beste subs. Klaar, simpel.

    Niet zeuren dat je kwaliteit wil als je er geen moeite voor wil doen.

    Oh, en de Velo en SVS zijn ook niet om de hoek te krijgen. Misschien dat BBG de Velo wil komen brengen. Dat is dan wel handig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #34

    Standaard

    Het zal ook wel een rel worden, maar de quake2 klinkt al veel beter als de sub die ik nu heb.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Het zal ook wel een rel worden, maar de quake2 klinkt al veel beter als de sub die ik nu heb.
    Vraag dan niet voor andere tips.
    Veel plezier met de Rel, is zeker geen slechte sub en ik denk dat je er zowel op stereo als HT gebied erg van kan gaan genieten (ik begrijp dan alleen de vragen niet naar andere subs, kan aan mij liggen).

    Wat zal de Quake II kosten als ik een onbescheiden vraag mag stellen?

    "You never regret if you'll buy the best," Oscar Wilde

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Het zal ook wel een rel worden, maar de quake2 klinkt al veel beter als de sub die ik nu heb.
    Maar wat ik dan maar niet blijf snappen (weiger te snappen).

    Je hebt al een keer een miskoop gedaan, je kunt nu nog iets veel beters kopen dan de Quake voor hetzelfde geld. Dat is dan effe in reistijd investeren maar jaren plezier van hebben en dat is dan teveel moeite....

    Daar raak ik dus confuus van.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Maar wat ik dan maar niet blijf snappen (weiger te snappen).

    Je hebt al een keer een miskoop gedaan, je kunt nu nog iets veel beters kopen dan de Quake voor hetzelfde geld. Dat is dan effe in reistijd investeren maar jaren plezier van hebben en dat is dan teveel moeite....

    Daar raak ik dus confuus van.....
    Begrijp ik........
    Ik denk dat er genoeg ervarings experts zijn die een Rel Quake II hadden en overgestapt zijn naar iets anders. De overstap hoefde niet eens geld te kosten en toch meer plezier van.

    Zal ik vnvnd ook maar weer eens van mijn sub genieten, wisky, goeie cd en genieten.

  13. #38

    Talking

    Waar ligt My home is where I lay my head? Misschien is een luisterbezoek een optie?

    \

  14. #39

  15. #40

    Standaard

    Ben het ermee eens dat het telkens een vooruitgang moet wezen en niet gelijkspel of zelfs nog een achteruitgang

    Voor het geld absoluut de RA subs.
    Rel T versies = niets bijzonders op subgebied, weinig vernieuwingen maar wel de hoofdprijs betalen.....

    --------------------------------------------

    Voor de geinteresseerde, daar we geen SVS meer doen en ik geen SVS meer in mijn huiskamer wilde hebben daar we ze niet meer distribueren en ik derhalve ook prive het interessant vind om te zien wat er voor de rest nog allemaal verkrijgbaar is....
    Heb nu voor de gein een Elemental Designs Subwoofer besteld.
    A7S-450 ( 18inch, 1300 Watt RMS, gesloten, a 700 USD dus voor +/- 1000 Euro hier in de BeNeLux )

    Elemental Designs alsook Epik subwoofers zijn nu hot items in de VS met een ongelofelijke performance voor het geld....
    Epik Conquest bijvoorbeeld kost 1599 USD en zet met het grootste gemak bijvoorbeeld een DD18 weg die hier toch serieus 4000 Euro kost.

    Nu verstuurt EPIK (www.epiksubwoofers.com) niet naar Europa anders had ik een conquest besteld. Zodoende is mijn keuze gevallen op de Elemental Designs subwoofer...(http://www.edesignaudio.com/edv2/index.php)

    Telkens achter de prijs zie je tussen haakjes de scores, links het aantal punten voor HT en rechts het aantal behaalde punten in stereo modus !!

    Elemental Designs A7-900 ($2000 ID/SI): 116 points (63-53)
    Epik Conquest ($1599 ID): 112 points (60-52)
    SVS PB13-Ultra ($1499 ID): 109 points (57-52)
    Epik Castle ($999 ID): 109 points (59-50)
    Creative Sounds Dual SDX-15 driver + Behringer EP-2500 Amp + Behringer DEQ2496 ($1630 ID): 105 points (57-48) * see below
    JL Audio Fathom 113 ($3500 BM): 103 points (53-50)
    Def Tech Trinity ($3000 BM): 102 points (54-48)
    Velodyne DD-18 ($5000 BM): 100 points (50-50)
    ACI Maestro ($2400 ID): 97 points (47-50)
    eD A5-350 ($600 ID/SI): 96 points (50-46)
    JL Audio Fathom 112 ($2600 BM): 95 points (45-50)

    Gr,

    Marcel

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Waar ligt My home is where I lay my head? Misschien is een luisterbezoek een optie?

    \
    In het midden des lands, Utrecht. Je bent welkom.

  17. #42

    Standaard

    Dillema. Ik weet het echt niet meer, nog maar een keer naar de Rel quake 2 wezen luisteren (ik laat er geen gras over groeien) en ik moet nog steeds zeggen dat het een erg goede sub is, maar een beetje aan de kleine kant. Maar ik heb kleine kamer en ik denk dat het pas de moeite wordt als ik een grotere ruimte tot mijn beschikking heb. Ook heb ik het idee dat ik beter voor een Stampede kan gaan dan een Ra sub of een REL Quake 2.

  18. #43

    Standaard

    De Stampede heb ik nog niet beluisterd alleen de quake2, plus dat de Stampede erg duur is.

  19. #44

    Standaard

    Dus zolang het maar een REL is eigenlijk....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45

    Unhappy

    Ik denk dat het niet door gaat, ons pa wil het niet meer hebben. Hij wil niet nog meer lawaai

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik denk dat het niet door gaat, ons pa wil het niet meer hebben. Hij wil niet nog meer lawaai
    Een goede sub maakt geen lawaai...:wink:

    Een voorbeeld: mijn fronts op small met een sub geeft minder overlast dan de fronts op large en geen sub.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #47

    Standaard

    Een goede sub maakt geen lawaai...:wink:
    Inderdaad --> een grasmachine maakt lawaai

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Een goede sub maakt geen lawaai...:wink:

    Een voorbeeld: mijn fronts op small met een sub geeft minder overlast dan de fronts op large en geen sub.
    Ik typeer het niet als lawaai, maar andere kunnen dat wel doen

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Ik typeer het niet als lawaai, maar andere kunnen dat wel doen
    Dat kan natuurlijk maar dan hebben ze ongelijk en mag je ze corrigeren....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Nou de kogel is dan toch door dekerk, ik wil binnen kort gaan luisteren naar de T3

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •