Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 143 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Oh, alleen maar luisteren!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nou de kogel is dan toch door dekerk, ik wil binnen kort gaan luisteren naar de T3
    Succes dan....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #53

    Standaard

    Ik weet het niet meer. Ik heb nu de sub beluisterd, maar ik twijfel te veel. Ik denk namelijk niet dat ik een REL T3 of Quake moet gaan kopen, misschien toch een Stampede, maar het is het hoge bedrag wat mij ervan weerhoudt om daar naar te gaan luisteren, en ik denk dat het voor mijn slaapkamer toch echt een beetje overkil is. Maar aan de andere kant denk ik dat het laag gewoon niet strak genoeg is. Soms dan klinkt het toch echt wat slap, net als of de sub al die geluiden niet kan verwerken, maar aan de andere kant, kan dat ook aan de soundtrack/kwaliteit van het nummer liggen Of de plaatsing van de sub.
    Laatst aangepast door the limp man : 14-01-2008 om 22:01

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Laat dat REL nou es even los, en ga naar wat BK's luisteren!!! Als je het laag van de T3 nu al niet strak genoeg vindt, kan 'ie later alleen nog maar meer gaan tegenvallen.

    Voor wat betreft dat 'overkill': mits goed ingeregeld is dat geen enkel bezwaar en betekent het alleen dat je sub minder hard hoeft te werken - en wanneer je straks meer ruimte hebt, hoef je niet gelijk weer te gaan upgraden.
    Daar heb je misschien wel gelijk in, maar de sub die ik nu heb (Cub 2) staat op tapijt, en in combinatie, met de relatief kleine ruimte denk ik dat dat toch problemen op gaat leveren, ik heb namelijk wat rond gelezen of grote subs in kleine ruimtes en dat was echt A-pain-in -the-ass, om goed in te regelen, vandaar dat ik bang ben om toch een relatief grote sub te kopen.

    Overigens klonk de Quake 2 wel erg mooi in stereo, maar die is net iets te klein voor HT, denk ik.
    Laatst aangepast door the limp man : 14-01-2008 om 22:17

  5. #55

    Standaard

    Hoe groot is het oppervlak dat de sub moet vullen? En wat voor een sub is het?

  6. #56

    Standaard

    Volgens mij zijn hier een aantal opties gegeven in het verleden, ook om veel Bang fot the Buck. Subs die mits goed afgesteld een zeer goeie bijdragen leveren, alleen zijn deel van die adviezen in de wind geslagen.....
    De R series van Rel en de Quake zijn leuk, maar relatief duur en ik denk dat er wat beters te krijgen is. Kun je zeker even een stuk voor reizen om het zelf mee te maken.

  7. #57

    Standaard

    Ik wil absoluut niet bot overkomen, maar die discussie ga ik niet meer voeren, ik wil gewoon als het kan hier in Den Bosch kopen. Rel is nu een een keer niet meer waard? Of begrijp ik dat verkeerd?

    Ik ga iniedergeval de Stampede beluisteren. Morgen zal ik mijn bevindingen posten.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik wil absoluut niet bot overkomen, maar die discussie ga ik niet meer voeren, ik wil gewoon als het kan hier in Den Bosch kopen. Rel is nu een een keer niet meer waard? Of begrijp ik dat verkeerd?

    Ik ga iniedergeval de Stampede beluisteren. Morgen zal ik mijn bevindingen posten.
    Ik denk dat de Stampede zeker niet verkeerd is. Zeker beter dan een Rel Quake II. Een Rel slecht....nee zeker niet, alleen ik zou mij niet meteen vast pinnen op een bepaald merk.

  9. #59

    Standaard

    Ik pin mezelf nergens op vast, nog niet in iedergeval. Alleen van REL hoor je het meeste. van KEF ook, alleen mensen zeggen, net als van SVS trouwens, dat ze niet zo muziekaal zijn. Ik heb ook een Infinity van een vriend van mij gehoord, voor film is ie perfect, alleen ik zoek iets dat echt muziekaal is, maar tegerlijkertijd moet hij ook met film goed meekomen

  10. #60

    Standaard

    KEF hoor je veel, maar of dat meteen goed is.....
    Is niet mijn smaak.

    Wat ook een mooie sub is, Rel Strata V. Misschien tweedehands een optie.

    succes

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    En heb je ooit zelf een SVS aan het werk gehoord?
    Nee, ik heb het puur van horen zeggen.

    Muziek = REL
    HT = SVS

    Zegt men

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Hebben ze in Den Bosch alleen REL dan?

    Als je een sub zoekt die muzikaal is maar tegelijk ook redelijk wat HT punch moet hebben, zou'k beslist de SB12-Plus van SVS in overweging nemen. Heb 'm een hele tijd geleden eens ter test gehad van de importeur; zie eventueel hier voor de bevindingen. (Foto'tjes staan er inmiddels niet meer bij, maar op svsound.com kun je alle verdere informatie vinden.)
    Amen ben er nog steeds erg blij mee, sta er nog steeds af en toe versteld van wat voor een geluiden die SVS er uit weet te persen op zijn dooie gemakkie, maar niet alleen ik ook de buurman
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #63

    Standaard

    Doet mijn Ra Model 1 ook. Maak ik de ramen mee schoon.....die trillen en de viezigheid valt eraf.

  14. #64

    Standaard

    Nou mensen, ben net terug van mijn uitgebreide luistersessie mag ik wel zeggen. Ik heb geluisterd naar de REL Stampede.

    Wat een strakheid, wat een controle. Ongeloofelijk hoe deze sub een goed stereobeeld weet neer te zetten. De tonen waar mijn Focal Cub2 moeite mee heeft, draait de REL zijn spreekwoordelijke hand niet voor om. De tonen van "Norah Jones - Cold Cold Heart" worden perfect weergegeven. Ook met de snelheid van de sub zit het erg goed.Wat ook mooi is, is dat de Stampede een afstandsbediening heeft voor het configureren van de subwoofer.
    Ik ben helemaal overtuigd, ondanks de hoge prijs.

  15. #65

    Standaard

    Snel kopen dan....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #66

    Standaard

    Eigenlijk wel he. Hij is wel duur. Maar ik ga niet meer besparen op een subwoofer (tot op zekere hoogte dan)

    Nog een klein vraagje. Is het verstandig om de sub eerst thuis te beluisteren voordat ik hem definitief koop?
    Laatst aangepast door the limp man : 16-01-2008 om 16:41

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Eigenlijk wel he. Hij is wel duur. Maar ik ga niet meer besparen op een subwoofer (tot op zekere hoogte dan)

    Nog een klein vraagje. Is het verstandig om de sub eerst thuis te beluisteren voordat ik hem definitief koop?
    Ja...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Eigenlijk wel he. Hij is wel duur. Maar ik ga niet meer besparen op een subwoofer (tot op zekere hoogte dan)

    Nog een klein vraagje. Is het verstandig om de sub eerst thuis te beluisteren voordat ik hem definitief koop?
    Thuis luisteren is wel een pre.
    Mooie sub en ik denk dat je hier dan ook zeker veel luisterplezier van zult hebben.

  19. #69

    Standaard

    Ja dat denk ik ook. En ik krijg nog 150 euro terug voor de focal!!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Nog een klein vraagje. Is het verstandig om de sub eerst thuis te beluisteren voordat ik hem definitief koop?
    Nu heb ik het door!! Je bent hier helemaal niet voor advies, je wilt ons gewoon bezig houden!! ga nu niet vertellen dat je dit serieus meent!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  21. #71

    Standaard

    Ik heb de REL stampede middels de High level aansluiting beluisterd. maar thuis ga ik m via de LFE aansluiting aansluiten. Gaat dat verschil maken?

    en het viel me ook op de de rel een LFE Low Level combi (LFE en Low Level in een) aansluiting heeft en de CUB2 heeft een Low Level EN een LFE aansluiting. Waarom is dat?
    Laatst aangepast door the limp man : 17-01-2008 om 19:17

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik heb de REL stampede middels de High level aansluiting beluisterd. maar thuis ga ik m via de LFE aansluiting aansluiten. Gaat dat verschil maken?
    Ja.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    en het viel me ook op de de rel een LFE Low Level combi (LFE en Low Level in een) aansluiting heeft en de CUB2 heeft een Low Level EN een LFE aansluiting. Waarom is dat?
    Waarom dat is moet je aan de bouwers/designers vragen....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ja.
    Is dat in positive, of in negative zin?

    De neutrik kabel is een must voor muziek, die moet je dan in dezelfde ingangen doen als je frontspeakers, toch? Maar als ik dat zo zie bij kan dat er echt niet meer bij, dan moet die neutrik toch echt erg klein zijn, of issie dat ook? Ik heb nog nooit eerder zo'n kabel gezien, dus ik vraag het even
    Laatst aangepast door the limp man : 18-01-2008 om 18:01

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Is dat in positive, of in negative zin?

    De neutrik kabel is een must voor muziek, die moet je dan in dezelfde ingangen doen als je frontspeakers, toch? Maar als ik dat zo zie bij kan dat er echt niet meer bij, dan moet die neutrik toch echt erg klein zijn, of issie dat ook? Ik heb nog nooit eerder zo'n kabel gezien, dus ik vraag het even
    Het is anders.

    Als je de neutrik gebruikt moet je de fronts op large zetten. De frontspeakers krijgen dan het volledige signaal en de sub krijgt hetzelfde signaal. Het wordt inderdaad hoofdzakelijk voor muziek gebruikt. Maar het is absoluut geen must. Ik heb de sub op beide manieren aangesloten gehad maar vond toch dat de speakers op small een sub ter ondersteuning het mooiste was.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #75

    Standaard

    Maar mijn oude oude sub heeft een Low Level en een LFE aansluiting, ik merk dat het via de Low level aansluiting veel beter klinkt, maar de REL heeft dus alleen maar een LFE en een High Level aansluiting. Gaat Muziek via de LFE aansluiting niet slecht klinken dan (ik heb m alleen via de High Level beluisterd) of maak ik nu een vergelijking die absoluut niet terecht is?

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •