Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD-DVD/Blu-Ray combospeler LG BH-100

    Ik zag in het hardwaregedeelte niks over HD-spelers, dus vandaar dat ik mijn vraag hier plaats;

    Weet iemand of de LG BH-100 in Nederland te verkrijgen is, wat ie kost, en of het een goed product is? Of is het verstandiger voor twee aparte spelers te gaan?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    hij staat toch op de Belgische en Nederlandse site van LG, dus hij zal hier dan ook wel te krijgen zijn, ik zal eens even zoeken als ik een prijs vind.
    edit: voor rond de 850 euro gaat hij over de toonbank

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace Bekijk bericht
    hij staat toch op de Belgische en Nederlandse site van LG, dus hij zal hier dan ook wel te krijgen zijn, ik zal eens even zoeken als ik een prijs vind.
    edit: voor rond de 850 euro gaat hij over de toonbank

    Yep, gevonden... Een stevig prijsje voor iets wat niet heel geweldig uit de reviews komt... Althans het HD-DVD-gedeelte.

  4. #4

    Standaard

    Er komt ook een LG-200, die blu-ray en hd-dvd volledig aankan. Maar je kunt ook wachten op de Samsung, begin volgend jaar.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Maar je kunt ook wachten op de Samsung, begin volgend jaar.
    Al bekend wanneer deze uitkomt, en wat ie gaat kosten?

  6. #6

    Standaard

    Januari tot maart is nu het verhaal, op fora. Maar nog niks officieel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace Bekijk bericht
    hij staat toch op de Belgische en Nederlandse site van LG, dus hij zal hier dan ook wel te krijgen zijn, ik zal eens even zoeken als ik een prijs vind.
    edit: voor rond de 850 euro gaat hij over de toonbank
    Best veel geld.

    In onder meer de Media Markt kan je de Toshiba HD-DVD speler EP-10 kopen voor net geen 300 EUR.

    De nieuwe PS3 (blu-ray) kost 400 EUR.

    Maw. 150 EUR gespaard en je kunt op je PS3 ook nog games spelen.

    (De oude PS3 (600 EUR) was backwards compatibel met PS2 spellen maar had wel een luidere fan - die sommige home theatre adepten storend vonden.)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Best veel geld.

    In onder meer de Media Markt kan je de Toshiba HD-DVD speler EP-10 kopen voor net geen 300 EUR.

    De nieuwe PS3 (blu-ray) kost 400 EUR.

    Maw. 150 EUR gespaard en je kunt op je PS3 ook nog games spelen.

    (De oude PS3 (600 EUR) was backwards compatibel met PS2 spellen maar had wel een luidere fan - die sommige home theatre adepten storend vonden.)
    Je gaat toch deze combospeler en die van Samsung niet vergelijken met de Toshiba HD-EP 10 en een PS3


    Ten eerste, je moet de HD-DVD van de combo's vergelijken met de HD-EP 35 want die hebben ongeveer dezelfde specificaties. De HD-EP 35 kost ongeveer 450€.

    Ten tweede is de PS3 voornamelijk een spelcomputer. Het is geen echte salon speler. Als je de combospelers wilt vergelijken dan moet je het doen met een salonspeler die dezelfde specificaties heeft bv. de Sony BDP-S500 die ongeveer 800€ kost. Ik kan zelfs de combo's niet vergelijken met de BDP-S300 omdat de specificaties van de combo's beter zijn dan die van de 300.


    Als je de spelers wilt kopen die even recent zijn als de combo's en die ongeveer dezelfde specificaties hebben dan betaalt je zekers 1250€. Dat is toch 450€ duurder dan de combo's.
    Wat zekers is, is dat ik één van de eerste zal zijn die de combospeler van Samsung ga kopen. Het geld is al klaar. Nu nog eventjes geduld hebben todat het binnen een maand of vier uitkomt. En die heb ik. Ondertussen koop ik al een reeks films op BD en HD-DVD. En aangezien dat ik ze voor 10 à 20€ (recente films inbegrepen) kan kopen, hoef ik niet langer te wachten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Je gaat toch deze combospeler en die van Samsung niet vergelijken met de Toshiba HD-EP 10 en een PS3


    Ten eerste, je moet de HD-DVD van de combo's vergelijken met de HD-EP 35 want die hebben ongeveer dezelfde specificaties. De HD-EP 35 kost ongeveer 450€.

    Ten tweede is de PS3 voornamelijk een spelcomputer. Het is geen echte salon speler. Als je de combospelers wilt vergelijken dan moet je het doen met een salonspeler die dezelfde specificaties heeft bv. de Sony BDP-S500 die ongeveer 800€ kost. Ik kan zelfs de combo's niet vergelijken met de BDP-S300 omdat de specificaties van de combo's beter zijn dan die van de 300.


    Als je de spelers wilt kopen die even recent zijn als de combo's en die ongeveer dezelfde specificaties hebben dan betaalt je zekers 1250€. Dat is toch 450€ duurder dan de combo's.
    Wat zekers is, is dat ik één van de eerste zal zijn die de combospeler van Samsung ga kopen. Het geld is al klaar. Nu nog eventjes geduld hebben todat het binnen een maand of vier uitkomt. En die heb ik. Ondertussen koop ik al een reeks films op BD en HD-DVD. En aangezien dat ik ze voor 10 à 20€ (recente films inbegrepen) kan kopen, hoef ik niet langer te wachten.
    op zich heb je gelijk maar is de Samsung 1400 (rond de €400) wat specificaties betreft niet gelijk aan de 5000 ?

    ik zelf ga niet meer wachten op die combi (wacht al vanaf de zomer hierop); als die Toshiba actie ook hier in de buurt is koop ik de E35 met de 1400 erbij
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Je gaat toch deze combospeler en die van Samsung niet vergelijken met de Toshiba HD-EP 10 en een PS3


    Ten eerste, je moet de HD-DVD van de combo's vergelijken met de HD-EP 35 want die hebben ongeveer dezelfde specificaties. De HD-EP 35 kost ongeveer 450€.

    Ten tweede is de PS3 voornamelijk een spelcomputer. Het is geen echte salon speler. Als je de combospelers wilt vergelijken dan moet je het doen met een salonspeler die dezelfde specificaties heeft bv. de Sony BDP-S500 die ongeveer 800€ kost. Ik kan zelfs de combo's niet vergelijken met de BDP-S300 omdat de specificaties van de combo's beter zijn dan die van de 300.


    Als je de spelers wilt kopen die even recent zijn als de combo's en die ongeveer dezelfde specificaties hebben dan betaalt je zekers 1250€. Dat is toch 450€ duurder dan de combo's.
    Wat zekers is, is dat ik één van de eerste zal zijn die de combospeler van Samsung ga kopen. Het geld is al klaar. Nu nog eventjes geduld hebben todat het binnen een maand of vier uitkomt. En die heb ik. Ondertussen koop ik al een reeks films op BD en HD-DVD. En aangezien dat ik ze voor 10 à 20€ (recente films inbegrepen) kan kopen, hoef ik niet langer te wachten.
    wat betreft de vergelijking met de toshiba ep35 ok daar heb je wel gelijk in. Maar de PS3 is nog steeds een van de betere zoniet de beste blu ray speler momenteel op de markt. Dit blijkt nog steeds uit de vele tests die je overal op het web kan vinden
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  11. #11

    Standaard

    Ik denk dat jullie verkeerd zijn met je vergelijkingen van "jamaar die speler is beter, die speler heeft meer features", ik denk dat het eerste waarnaar gekeken wordt is of het ding gewoon hddvd of blueray afspeelt. En verder, wat de ene speler meer kan dan de andere, da's maar vaag. Kunnen ze niet allemaal 1080p/24 dan ?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    op zich heb je gelijk maar is de Samsung 1400 (rond de €400) wat specificaties betreft niet gelijk aan de 5000 ?

    ik zelf ga niet meer wachten op die combi (wacht al vanaf de zomer hierop); als die Toshiba actie ook hier in de buurt is koop ik de E35 met de 1400 erbij
    De Samsung 1400 heeft een BD Java versie 1.0 en ik vrees dat je problemen zal hebben met de nieuwe Fox en Buena Vista films. Daarvoor heb je een BD Java versie 1.1 nodig. In tegenstelling met de 1400 heeft de 5000 wel de 1.1 versie.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    wat betreft de vergelijking met de toshiba ep35 ok daar heb je wel gelijk in. Maar de PS3 is nog steeds een van de betere zoniet de beste blu ray speler momenteel op de markt. Dit blijkt nog steeds uit de vele tests die je overal op het web kan vinden
    Ik zeg absoluut niet dat de PS3 niet goed is. In tegenstelling, het is een prima blu-ray speler maar het is geen salonspeler. Mensen van een zekere leeftijd gaan voor een salonspeler kiezen. De PS3 is meer gericht voor de jeugd.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De Samsung 1400 heeft een BD Java versie 1.0 en ik vrees dat je problemen zal hebben met de nieuwe Fox en Buena Vista films. Daarvoor heb je een BD Java versie 1.1 nodig. In tegenstelling met de 1400 heeft de 5000 wel de 1.1 versie.
    is dit niet te verkrijgen via firmware upgrade ? en met problemen bedoel je dat je bepaalde extra's niet kunt afspelen ? neem aan dat je de film zelf wel gewoon kunt bekijken, toch ?

    wil die combi ook graag maar als ie pas in april komt.....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace Bekijk bericht
    Ik denk dat jullie verkeerd zijn met je vergelijkingen van "jamaar die speler is beter, die speler heeft meer features", ik denk dat het eerste waarnaar gekeken wordt is of het ding gewoon hddvd of blueray afspeelt. En verder, wat de ene speler meer kan dan de andere, da's maar vaag. Kunnen ze niet allemaal 1080p/24 dan ?
    Daar ben ik niet ééns met jou

    De meeste Blu-ray spelers ondersteunen de BD Java 1.1 versie niet. Wat wilt dat zeggen? Dat de nieuwe generatie BDschijfjes van Fox en Buena Vista niet leesbaar zullen zijn met bepaalde spelers. Voor mij is dat niet vaag maar zeer belangrijk.
    die 1080p/24 is voor mij en voor de meeste mensen niet belangrijk want 95% (als het niet meer is) van de schermen ondersteunen de 24 niet.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    is dit niet te verkrijgen via firmware upgrade ? en met problemen bedoel je dat je bepaalde extra's niet kunt afspelen ? neem aan dat je de film zelf wel gewoon kunt bekijken, toch ?

    wil die combi ook graag maar als ie pas in april komt.....
    Neen want volgens Samsung bestaat er een protocol die verbiedt upgradingen van één versie naar een nieuwere versie. De firmware upgrade heeft een andere doel vb. in geval dat er een probleem is met een reeks van die toestellen. Ik heb gehoord dat er een paar problemen zijn met de amerikaanste testspeler van de combo. Volgens samsung zouden er firmware upgraden aangeboden worden in de loop van december en januari om die problemen op te lossen. Dat is de doel van die upgrade.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    is dit niet te verkrijgen via firmware upgrade ? en met problemen bedoel je dat je bepaalde extra's niet kunt afspelen ? neem aan dat je de film zelf wel gewoon kunt bekijken, toch ?

    wil die combi ook graag maar als ie pas in april komt.....
    Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het starten van de schijfjes. De menu's kan je niet starten.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het starten van de schijfjes. De menu's kan je niet starten.
    wacht even, als ik straks een BR speler koop die geen 1.1 heeft en daardoor bepaalde schijfjes niet goed leest is dat toch belachelijk; dan moeten ze die spelers niet verkopen die 1400 is toch een recent model;

    ik weet zeker dat de meeste mensen dit niet weten en dus raar zullen opkijken wanneer ze bepaalde BR's niet goed kunnen afspelen

    hoe zit dit dan met de PS3 ? die is al een tijdje te krijgen dus die heeft dezelfde problemen neem ik aan
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wacht even, als ik straks een BR speler koop die geen 1.1 heeft en daardoor bepaalde schijfjes niet goed leest is dat toch belachelijk; dan moeten ze die spelers niet verkopen die 1400 is toch een recent model;

    ik weet zeker dat de meeste mensen dit niet weten en dus raar zullen opkijken wanneer ze bepaalde BR's niet goed kunnen afspelen

    hoe zit dit dan met de PS3 ? die is al een tijdje te krijgen dus die heeft dezelfde problemen neem ik aan
    Dat is het grootste probleem met de BDspelers. Nu is het echt af te raden om een BDspeler te kopen met profiel 1.0. Vanaf de eerste november is het 1.1 profiel verplicht op alle BDspelers. De 1400 is voor 31 oktober uitgekomen.
    En dan komt er noch de 2.0 profiel die vanaf april een optie wordt en die vanaf het einde van 2008 verplicht zal zijn. 2.0 profiel is niet echt belangrijk voor de meeste mensen. De 1.1 profiel is wel zeer belangrijk om het goed aspelen van recente BDschijfjes.

    Dus is het af te raden om de 1400 te kopen. Koop dan liever een BDspeler die na de 31ste oktober uitgekomen is.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    hoe zit dit dan met de PS3 ? die is al een tijdje te krijgen dus die heeft dezelfde problemen neem ik aan
    De PS3 is de enige speler die wel upgradable is zoals de HD-DVD spelers.

  21. #21

    Unhappy

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De Samsung 1400 heeft een BD Java versie 1.0 en ik vrees dat je problemen zal hebben met de nieuwe Fox en Buena Vista films. Daarvoor heb je een BD Java versie 1.1 nodig. In tegenstelling met de 1400 heeft de 5000 wel de 1.1 versie.
    Das toch krom. Koop je zo'n ding om je blu's aftespelen en dan een paar maanden later kan je geen films meer erop afspelen :S
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Das toch krom. Koop je zo'n ding om je blu's aftespelen en dan een paar maanden later kan je geen films meer erop afspelen :S
    dat vind ik dus ook; vraag me zelfs af of dit wel mag; consument heeft toch ook rechten

    maar komt Samsung dan met een vernieuwde 1400 serie die wel 1.1 (sinds dit verplicht is) aankan of wachten ze op de combi en halen ze de 1400 van de markt ??
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik zeg absoluut niet dat de PS3 niet goed is. In tegenstelling, het is een prima blu-ray speler maar het is geen salonspeler. Mensen van een zekere leeftijd gaan voor een salonspeler kiezen. De PS3 is meer gericht voor de jeugd.

    haha spiegel je dat aan jezelf af dan

    me oom bijvoorbeeld van 54 heeft ook een ps3 waar hij blu rays op kijkt en ook gamed en heeft ook een xbox 360 en een wii

    hij gamed vrijwel elke dag. Dat spelcomputers voor de jeugd zijn is allang achterhaald want heb genoeg vrienden / kennissen die zelf (of waarvan hun ouders) aktief gamen en die allang de 40 / 50 gepasseerd zijn hoor
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    dat vind ik dus ook; vraag me zelfs af of dit wel mag; consument heeft toch ook rechten

    maar komt Samsung dan met een vernieuwde 1400 serie die wel 1.1 (sinds dit verplicht is) aankan of wachten ze op de combi en halen ze de 1400 van de markt ??
    De 1400 blijft in de handel zoals het is totdat de volgende generatie BDspelers uitkomt. Het is wel zo dat veel toekomende BDschijfjes de BD java 1.1 niet zullen gebruiken. Alléén schijfjes zoals Blade Runner, POTC III, sommige titels van de Fox, enz gebruiken de BD Java 1.1;

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De PS3 is de enige speler die wel upgradable is zoals de HD-DVD spelers.
    dat is nog niet zeker!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •