Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 82 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Acht topfilms van DFW op HD DVD en Blu-Ray - Vanaf 27-11 verkrijgbaar

    Acht topfilms van DFW op HD DVD en Blu-Ray - Vanaf 27-11 verkrijgbaar



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hmm... het zijn niet de meest aansprekende titels waar ze mee beginnen.

  3. #3

    Standaard

    DFW kennende wacht ik eerst maar even de recensies af.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  4. #4

    Standaard

    Underworld 1:78

    Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Underworld 1:78

    Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)
    Beeldformaat van deze uitgave is wel 2.35:1 (of 2.40:1), maar het is de kortere bioscoopversie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    DFW kennende wacht ik eerst maar even de recensies af.
    Gaan we voor zorgen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Gaan we voor zorgen.
    Zonder twijfel
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  7. #7

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Underworld 1:78

    Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....


    Arnold van Oostrum:
    Beeldformaat van deze uitgave is wel 2.35:1 (of 2.40:1), maar het is de kortere bioscoopversie.

    116 minuten speelduur, zou de speelduur van de korte versie op de dvd zijn.

    Maar .... Underworld is nergens ter wereld op hd-dvd of blu-ray als bioscoopversie uitgebracht, overal als extended version. Zou mij erg verbazen als speciaal voor Nederland een aparte hd-master zou zijn gemaakt. Maar goed, volgende week valt mijn exemplaar vermoedelijk in de bus.

    Maar wat een stomme fouten in het persbericht. Zou de opsteller daarvan wel verstand van films hebben????
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    yeah, DFW nu in nog betere kwaliteit verneukt beeld.. Thanx DFW... Maar goed eens afwachten wat de prijzen gaan worden (trouwens DFW kennende zou het me niet eens verbazen als het gewoon opgeblazen dvd versies zijn)..
    Komop zeg 16blocks in 1.85:1, de film is orgineel 2.35:1......

  9. #9

    Standaard

    toch wel goed dat ze de stap naar HD wagen, al is het in verkeerd beeldformaat

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Underworld 1:78

    Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)
    Net aangeschaft, 2:35 1080P maar geen 24FPS. (mijn tv geeft dit aan)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Net aangeschaft, 2:35 1080P maar geen 24FPS. (mijn tv geeft dit aan)
    Wat geeft je tv dan wel aan?

  12. #12

    Standaard

    En wat is de speelduur?

    Wat betreft de 24 fps, dat is toch de standaard encodering van een blu-ray?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    1u56 maar (vergeet de PAL correctie niet)

    24fps is dus geen standaard (dacht ik ook, trouwens). Min BR speler staat op 1080P en 24fps, maar de TV (pioneer plasma) ontvangt GEEN 24fps signaal bij deze BR disc, bij alle andere discs die ik heb wel.
    Je moet dan de een stand wijzigen om een mooi vloeiend beeld te hebben ("verder" bij Pioneer), en die is bij deze BR niet beschikbaar.
    Echter het beeld van deze Disc vind ik wel mooi.
    Laatst aangepast door Mark van L. : 24-11-2007 om 14:29
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #14

    Standaard

    1u56 maar (vergeet de PAL correctie niet)
    Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.
    Wel of geen PAL correctie is niet afhankelijk van Blu-ray Disc of HD DVD.
    We kennen op dit moment alleen nog maar films met een 1080/24p resolutie (dus zonder 4% versnelling), maar resoluties als 1080/50i of 1080/60i zijn natuurlijk ook mogelijk.
    Deze HD filmuitgaven van Dutch Filmworks hebben allemaal een 4% versnelling, dus de speeltijd van de HD uitgave is gelijk aan de DVD uitgave. Of deze HD uitgaven nu een 1080/50i of een 1080/25p resolutie hebben, weet ik (nog) niet. Mijn Samsung speler stuurt een 1080/50i signaal uit en ik vermoed ook dat het een 1080/50i resolutie is.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.
    Nope, niet van de hoes, maar de looptijd op de speler (BD1400 van Samsung)

    Geen PAL correctie,, maar dat had de speeltijd van de dvd dus wel.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #17

    Standaard

    Bah! Door die 4% versnelling komen deze discs er bij mij niet in. Beetje jammer van DFW.

  18. #18

    Standaard

    Mijn bestelde blu-ray is nu ook geannuleerd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Wel of geen PAL correctie is niet afhankelijk van Blu-ray Disc of HD DVD.
    We kennen op dit moment alleen nog maar films met een 1080/24p resolutie (dus zonder 4% versnelling), maar resoluties als 1080/50i of 1080/60i zijn natuurlijk ook mogelijk.
    Deze HD filmuitgaven van Dutch Filmworks hebben allemaal een 4% versnelling, dus de speeltijd van de HD uitgave is gelijk aan de DVD uitgave. Of deze HD uitgaven nu een 1080/50i of een 1080/25p resolutie hebben, weet ik (nog) niet. Mijn Samsung speler stuurt een 1080/50i signaal uit en ik vermoed ook dat het een 1080/50i resolutie is.
    Door die 4% versnelling kunnen we dus netjes uit op maken dat het niets anders zijn dan dvd geupscaled, want hoe kan het anders zijn dat er 4% versnelling is..

    Maar het feit datie toch 2:35:1 is ipv de op de hoes aangegeven formaat 1.78:1 is wel positiever... Vraag me dan ook af of 16blocks wel dan netjes ook 2.35:1 is zoals het hoort..
    Maar de prijs is in iedergeval 15 euro bij de FRS.. nu toch maar wachten op de echte fatsoenlijk recenties.. Maar goed, net als voorheen zorgt DFW er misschien wel weer voor dat de BD's sneller goedkoper worden, want 15 euro vindt ik bijna een schappelijke prijs voor nieuwe BD's..

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    ... Vraag me dan ook af of 16blocks wel dan netjes ook 2.35:1 is zoals het hoort...
    16 Blocks en ook Lord of War zijn beide verkeerde beeldformaat en hebben net als de DVD uitvoering een bijgesneden 1.78:1 beeld.

  21. #21

    Standaard

    Arnold, mag ik vragen hoe het beeld eruit ziet? Upscale SD of echt HD?

  22. #22

    Standaard

    Helaas DFW, versneden beeldformaten en hoge prijsstelling, jullie krijgen mij hier niet mee aan de "HD" dvd.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Arnold, mag ik vragen hoe het beeld eruit ziet? Upscale SD of echt HD?
    Ik heb er nu een paar bekeken op een 52" 1080p scherm.
    Beeld van Flyboys ziet er heel goed uit. Zonder meer HD kwaliteit.
    Beeld van Lord of War is dus bijgesneden formaat en komt kwalitatief niet verder dan DVD kwaliteit. Veel grain, matige scherpte en detaillering.
    Beeld van 16 Blocks evenzo bijgesneden beeldformaat, ziet er redelijk uit. Iets beter dan de DVD, maar geen HD kwaliteit.
    Beeld van Underworld zier er wel erg goed uit, maar ik zie hierin toch zaken die met compressie te maken hebben.
    Rest heb ik nog niet gezien.

  24. #24

    Standaard

    Kun je ook aangeven of de andere blu-ray's dan Underworld ook niet 1080p zijn en wat dan het vermoedelijke formaat is?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #25

    Standaard

    Bij MM Alkmaar krijg je deze 8 films gratis erbij, als je daar een HD of BR speler koopt.
    Geldig van 26 nov - 2 december.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •