Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 82 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Iemand Reservoir Dogs al gezien?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #27

    Standaard

    Hoe krijgen ze het voor elkaar om godsvergeten orginele masters uit de US naar de klote te helpen. Wat voor een stel amateurtjes werken er daar
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    Iemand Reservoir Dogs al gezien?
    Reservoir Dogs is een echte HD uitgave met 1080/24p resolutie. Ziet er prima uit.
    Evenals Saw III, is ook in 1080/24p.
    Running Scared is niet in 24p, en heeft dus een 4% versnelling. Beeldkwaliteit gelijk Underworld.
    Amazing Planet is een HDTV productie, dus niet verrassend dat dit een 1080/50i resolutie heeft. Beeld ziet er zeer scherp uit, is nog beter dan via de HDTV ontvanger.

    Goed, dit dus de titels even in het kort. Uitgebreide recensies volgen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Reservoir Dogs is een echte HD uitgave met 1080/24p resolutie. Ziet er prima uit.
    Evenals Saw III, is ook in 1080/24p.
    Running Scared is niet in 24p, en heeft dus een 4% versnelling. Beeldkwaliteit gelijk Underworld.
    Amazing Planet is een HDTV productie, dus niet verrassend dat dit een 1080/50i resolutie heeft. Beeld ziet er zeer scherp uit, is nog beter dan via de HDTV ontvanger.

    Goed, dit dus de titels even in het kort. Uitgebreide recensies volgen.

    Niet zo veel verstand ervan maar als ik het goed begrijp komt het erop neer dat het zonde van je geld is om Running Scared of Underworld op blu ray te kopen???? Is het verschil minimaal vergeleken met de blu-ray uitgave?
    I always tell the truth. Even when I lie.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotterdam5314 Bekijk bericht
    Niet zo veel verstand ervan maar als ik het goed begrijp komt het erop neer dat het zonde van je geld is om Running Scared of Underworld op blu ray te kopen???? Is het verschil minimaal vergeleken met de blu-ray uitgave?
    Mwa, 1 ding is in iedergeval zeker met running scared, deze is tenopzichte van de dvd uitgave WEL in het correcte beeldformaat, de dvd uitgave is 1.78:1, en de BD versie is 2.35:1.. En ik denk dat je bedoeld met de laatste zin verschil tussen BD en DVD?

    maar in iedergeval positief te horen over reservoir dogs..

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Mwa, 1 ding is in iedergeval zeker met running scared, deze is tenopzichte van de dvd uitgave WEL in het correcte beeldformaat, de dvd uitgave is 1.78:1, en de BD versie is 2.35:1.. En ik denk dat je bedoeld met de laatste zin verschil tussen BD en DVD?

    maar in iedergeval positief te horen over reservoir dogs..
    yep ik bedoelde het verschil tussen br en dvd? is dat erg lklein in het geval van Running scared? Ben ook wle benieuwd of LOrd of War eeng oede verbetering is
    I always tell the truth. Even when I lie.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb Underworld en Amazing Planet gekocht, maar beidde geven bij mij slecht onstabiel beeld.
    De beeldscherpte is wel ok, alleen geeft mijn panny bd zeer veel compressie blokjes of vlekjes.
    Vooral bij Amazing Planet vliegen de grote blokken of vlekken door het beeld, bij underworld is dat wel minder, maar nog steeds onacceptabel.
    De blokken verschijnen steeds op hetzelfde moment.

    Heeft iemand anders dit verschijnsel ook of is het pech bij de persing, of ligt het aan mijn panny.( Of een combinatie van?)
    Andere bd zijn perfect, nooit geen problemen gehad.
    Ik kan ze zo retourneren, maar wil eerst even checken of dit een bekend probleem.

  8. #33

    Standaard

    Het lijkt erop dat het snel tijd wordt voor een goeie review van deze disks..

  9. #34

    Standaard

    Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.

    Extra's in HD en de kwaliteit van de films zo houden, en ik ben tevreden.
    Laatst aangepast door Brian2 : 26-11-2007 om 15:29

  10. #35

    Standaard

    Vandaag Reservoir dogs en Underworld aangeschaft. Beide goed beeld.

    Ben benieuwd of Running scared en Lord of War ook een verbetering is. Ik wacht de recensie even af
    I always tell the truth. Even when I lie.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.
    Als je daarop je mening basseert dat DFW nog maar net begonnen is met HD dan kun je dat ook zeggen van hun dvd releases LOL.. verprutsen daar zijn ze goed in.. maargoed zolang de kwaliteit van de film zelf maar goed is maakt het mij niet uit, menu's en extra's zijn niet van belang (zelfs liever niet van die menu's waar je uren doorheen moet om uberhaupt de film te beginnen)..

  12. #37

    Standaard

    yep ik bedoelde het verschil tussen br en dvd?
    Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar een vergelijking van een buitenlandse blu-ray (wel 1080p) en een DFW blu-ray als bijvoorbeeld Underworld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Als je daarop je mening basseert dat DFW nog maar net begonnen is met HD dan kun je dat ook zeggen van hun dvd releases LOL.. verprutsen daar zijn ze goed in.. maargoed zolang de kwaliteit van de film zelf maar goed is maakt het mij niet uit, menu's en extra's zijn niet van belang (zelfs liever niet van die menu's waar je uren doorheen moet om uberhaupt de film te beginnen)..
    Het is van ondergeschikt belang, maar het hoort toch wel een beetje bij Blu-ray (en HD DVD), bewegende en interactieve menu's. De menu's die nu zijn gemaakt, hadden ook precies zo kunnen werken op een DVD. Alleen zou het dan iets minder vloeiend en snel gaan, maar toch.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Het is van ondergeschikt belang, maar het hoort toch wel een beetje bij Blu-ray (en HD DVD), bewegende en interactieve menu's. De menu's die nu zijn gemaakt, hadden ook precies zo kunnen werken op een DVD. Alleen zou het dan iets minder vloeiend en snel gaan, maar toch.

    Ik vind dit ook totaal niet belangrijk. De menu's kunnen me gestolen worden (evenals de extra's) of het nou op BR, HD/DVD of DVD is. Het gaat tenslotte om de film. Ik neem aan dat je niet 90 min naar het menu gaat kijken
    I always tell the truth. Even when I lie.

  15. #40

    Standaard

    Maar als je voor blu-ray gaat ga je toch voor maximale kwaliteit van beeld en geluid. Met een aantal van de releases van DFW heb je dit gewoonweg niet. Persoonlijk vind ik dat deze releases gewoon geboycot moet worden, om DFW duidelijk te maken dat wij 'echte' blu-rays willen. Je gaat toch geen duizenden euro's investeren in een nieuwe techniek om vervolgens een niet optimaal product te krijgen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dat deze releases gewoon geboycot moet worden, om DFW duidelijk te maken dat wij 'echte' blu-rays willen. Je gaat toch geen duizenden euro's investeren in een nieuwe techniek om vervolgens een niet optimaal product te krijgen.
    Ja HALLO... Dat is toch precies hetzelfde als met de dvd's van DFW.. wake-up, DFW zal weinig echt luisteren naar specifieke klanten en altijd de voor hun goedkoopste masters inkopen zolang de grote groep consumenten die verprutste versies toch wel kopen.. Hell, laatst nog met iemand in discussie gegaan (domme console gamer) die klaagde datie nog steeds zwarte balken onder en boven had bij sommige films (niet doorhebbende dat het 2.35:1 films waren), en vond omdatie een 16x9 tv had dat alle films dan ook beeldvullend moesten zijn (en dat zijn dus misschien juist ook de mongolen die klagen bij DFW en dat DFW daarop ook nog als een domme geit in gaat)..

  17. #42

    Standaard

    Wat ik heel graag zou zien, is dat DVD.nl in de toekomst (liever vroeger dan later) interviews gaat doen met de personen die hoofd verantwoordelijk zijn voor de eindprodukten DVD, HD -DVD en Blu Ray.
    We kunnen hier tot in de eeuwigheid blijven klagen dat bedrijven als Dutch Filmworks en RCV originele filmformaten verknippen, geen chapters of menus meer op hun producten plaatsen en er voor kiezen geen (of bijna geen) extras meer op de schijven te plaatsen maar er zijn absoluut mensen binnen deze bedrijven die dit soort zaken bepalen.

    Lijkt me bar interessant voor allen (dat zijn wij volgens mij allemaal) die zich ergeren of vraagtekens zetten bij dit soort beslissingen.

    Goed idee toch ? (En vast eenvoudig te realiseren)

    Ik ben erg benieuwd naar de recensies van deze eerste worp HD releases.

    Wat ik ook erg graag zou willen weten is of de HD DVD en Blu Ray releases identiek qua beeld en geluid zijn (ik verwacht van wel) , en of de BD releases enkel of dubbellaags zijn en meer van dat soort zaken.
    Laatst aangepast door G.G.Ross : 27-11-2007 om 20:33 Reden: x

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G.G.Ross Bekijk bericht
    Wat ik heel graag zou zien, is dat DVD.nl in de toekomst (liever vroeger dan later) interviews gaat doen met de personen die hoofd verantwoordelijk zijn voor de eindprodukten DVD, HD -DVD en Blu Ray.
    We kunnen hier tot in de eeuwigheid blijven klagen dat bedrijven als Dutch Filmworks en RCV originele filmformaten verknippen, geen chapters of menus meer op hun producten plaatsen en er voor kiezen geen (of bijna geen) extras meer op de schijven te plaatsen maar er zijn absoluut mensen binnen deze bedrijven die dit soort zaken bepalen.
    Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan
    En dat mainstream publiek koopt ook Blu-Ray films om de dvd kwaliteit?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan
    __________________
    www.dvdshark.com - we're nearly there!
    wat is dat toch steeds voor reclame onder aan je posts ?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.

    Extra's in HD en de kwaliteit van de films zo houden, en ik ben tevreden.
    Saw III is een echte HD uitgave met 1080/24P beeld en DTS-HD 5.1 geluid.
    Dat extra's in SD kwaliteit zijn, geldt niet alleen voor DFW. De meeste BD/ HD DVD uitgaven hebben (het merendeel van) de extra's in SD kwaliteit meegenomen vanaf de DVD release en de film alleen in HD kwaliteit.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    En dat mainstream publiek koopt ook Blu-Ray films om de dvd kwaliteit?
    ach het mainstream publiek zou nog niet het verschil zien tussen een echt BD-film en een 4:3 letterbox dvd (tenzij je ze letterlijk naast elkaar op zet)..

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Saw III is een echte HD uitgave met 1080/24P beeld en DTS-HD 5.1 geluid.
    Dat extra's in SD kwaliteit zijn, geldt niet alleen voor DFW. De meeste BD/ HD DVD uitgaven hebben (het merendeel van) de extra's in SD kwaliteit meegenomen vanaf de DVD release en de film alleen in HD kwaliteit.
    Klopt, maar zelfs dan zijn vaak de trailers wel in HD. Het zal wel niet in de nabije toekomst voor alle releases zo zijn, maar ik zou graag zien dat extra's ook gewoon in 1080p zijn, en dan geen SD upcale maar echt HD. Het kan wel, bijv. Flags of Our Fathers heeft alle extra's in 1080p en Paramount heeft, met oog op toekomstige HD releases, al sinds 2001 ofzo al haar extra's opgenomen in HD.

  24. #49

    Question

    Ik merk dus dat ik een totale n00b ben op dit gebied qua geluid en beeld.What the hell is 2:35:1 ofzo?? ik niet begrijpen.

    Ik heb vandaag Saw3 op Blu gehaald en ik vind het er toch zeer gelikt uitzien. Geluid is ook best goed te doen
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Ik merk dus dat ik een totale n00b ben op dit gebied qua geluid en beeld.What the hell is 2:35:1 ofzo??
    http://www.dvd.nl/woordenlijst.php

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •