Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 82 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nog steeds blok problemen,
    Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
    Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
    denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
    Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
    Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
    En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
    Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.4
    De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-11-2007 om 12:49

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nog steeds blok problemen,
    Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
    Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
    denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
    Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
    Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
    En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
    Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.3
    De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag
    Wat voor scherm heb je. Heb je in het scherm bepaalde digitale beeldverbeteropties aan staan?

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Wat voor scherm heb je. Heb je in het scherm bepaalde digitale beeldverbeteropties aan staan?
    Mijn scherm is een Pioneer PDP615EX
    Alle opties staan uit, dat is meestal ook niet mogelijk bij de HDMI ingang
    Ik heb inmiddels 35 Blu-ray's en 26 HD-DVD's en heb hier nimmer last van gehad.

    Ik wou ook nog de HD DVD versies proberen, maar mijn dvdshop, een bekende uit de Rijnstraat Amsterdam, vertelde dat de dealer zelf aangaf, dat je liever niet de HD DVD versie wilde hebben, die zou nog minder zijn.
    Dus dat was dan ook geen optie meer, had ik wel kunnen uitsluiten of het speler specifiek was.

    Dus heb ik ze geretourneerd, en de import versie genomen.

    Uiteraard kan het aan mijn speler liggen, maar dan nog mag het niet voorkomen, want zoals eerder aangegeven is dit nooit eerder een issue geweest.
    Plus dat deze speler als een van de meest compatibel uit de bus komt.
    Zelfs met lastige BD+ titels als F4II en Die Hard 4 waarvoor meeste speler een firmware update nodig hadden, had ik geen problemen.

    Wel jammer, al jaren koop ik voornamelijk regio 1 DVD's vooral voor de kwaliteit( progresief, 60HZ, betere masters, originele aspect ratio's)

    Ik had nu eindelijk voorgenomen om alleen ondertitelde nl HD versies te kopen.
    gewoon zodat andere ook een keer zonder moeite een filmpie konden kijken.

    Maar dat zit er toch niet in als de kwaliteit minder is, want daar gaat het bij HD nartuurlijk wel om.

    Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW
    Bij de DVD heeft het ook een tijd geduurt voordat regio 2 betere masters en kwaliteit bood.en nieuwe techniek brengt meestal nieuwe problemen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-11-2007 om 12:47

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW
    Nou, ik heb liever niet dat ze het proberen als ze toch maar wankwaliteit versies uitbrengen, dit zorgt er namelijk alleen maar voor dat ze er nog mee weg komen ook, omdat de normale consument dit toch niet merkt/storend vindt...

  5. #55
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Nou, ik heb liever niet dat ze het proberen als ze toch maar wankwaliteit versies uitbrengen, dit zorgt er namelijk alleen maar voor dat ze er nog mee weg komen ook, omdat de normale consument dit toch niet merkt/storend vindt...

    Klopt, maar ik wou niet al te negatief doen

    Maar probeer maar eens een nederlandse Pan Labyrinth, of TMNT op HD te krijgen.
    Dat gaat niet lukken omdat die distributors nog niks van HD in Nederland willen weten.
    Uiteindelijk zijn we maar een klein kikkerlandje met een nog kleinere markt.
    Daar hebben ze in de UK of USA geen last van.
    Als daar iets niet top is, krijg je een stormvloed aan klachten.
    een kleine markt daar is verhouding gewijs evengoed groot.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nog steeds blok problemen,
    Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
    Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
    denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
    Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
    Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
    En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
    Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.4
    De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag
    Zijn er nog meer die last van deze blokvorming hebben?
    Het is inmiddels ook op een Samsung BD-P1400 geconstateerd, waarbij Flybos aan het lijstje kan worden toegevoegd

  7. #57

    Standaard

    Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

    HD DVD & Blu-ray Disc:

    - 1408 (room)
    - Rescue Dawn
    - Hero
    - The Good Shepherd

    Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

    HD DVD & Blu-ray Disc:

    - Rescue Dawn
    Mine
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  9. #59

    Standaard

    Als 1408, 1080/24p is, komt die er zeker in.

    Je bedoelt trouwens 2008, niet 2007 Ook komen op die dag 'Home of the Brave', 'The Messengers' en 'Tristen & Isolde' uit.
    Laatst aangepast door Brian2 : 01-12-2007 om 22:50

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.
    Van wie heb jij deze info?

    Is dat dezelfde informant die je heeft verteld dat ze in VC-1 zouden zijn....

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Van wie heb jij deze info?

    Is dat dezelfde informant die je heeft verteld dat ze in VC-1 zouden zijn....
    video-bizz (vakblad)

    En inderdaad 2008
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #62

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

    HD DVD & Blu-ray Disc:

    - 1408 (room)
    - Rescue Dawn
    - Hero
    - The Good Shepherd

    Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.
    Was van plan om Rescue Dawn op DVD te gaan halen, maar nu wacht ik wel nog even 2 maandjes
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  13. #63

    Standaard

    Dacht ik even dat er mooie wat meer betaalbare releases uitkwamen, krijg je dit voorgeschoteld.

    interlaced, PAL-speedup, verkeerde aspect ratio's, niet of nauwelijks beter beeld dan de dvd-uitgave.

    Wat een bagger zeg, hier word ik niet vrolijk van.

  14. #64

    Standaard

    Ondertussen zijn er al heel wat woorden gevallen over de eerste HD releases van DFW.
    Terecht dat er gemopperd wordt wanneer de kwaliteit tegenvalt. Ik heb met DFW de afgelopen weken intensief contact gehad over de te verbeteren punten die wij naar aanleiding van deze releases signaleerden. Ook vanuit andere hoeken heeft DFW hierover kritiek gekregen. Zij lezen onder andere ook mee op ons forum en zien jullie postings met de uitingen van ongenoegen over deze releases ook.

    Ik wil iedereen wel vragen om even na te denken over hoe je kritiek gaat leveren en welke woorden je hierbij gebruikt. Soms ervaar ik de geuitte kritiek niet altijd als netjes en daarmee is die kritiek voor een ander niet aangenaam om te lezen. Respecteer alsjeblieft de in onze maatschappij algemeen geldende regels van goed fatsoen in omgang met anderen. Kritiek op deze wijze geuit heeft uiteindelijk meer effect.

    Voor zover ik kan beoordelen is het nooit de intentie van DFW geweest om t.a.v. de HD releases bewust 'bagger' in de markt te zetten. Voor hen is dit ook de eerste keer om met nieuwe technieken deze HD releases neer te zetten. Let wel, DFW is een onafhankelijke uitgever die dit geheel onder eigen beheer en op eigen kracht moet doen. Ik wil niets goedpraten over wat DFW fout doet. Natuurlijk kun je achteraf altijd aangeven hoe het beter had kunnen zijn. DFW trekt zich de geuite kritiek zonder meer aan. Bij de volgende releases die in januari gepland staan, gaan zij hun best doen om maximale HD kwaliteit te gaan leveren. Hierover komt nog nadere berichtgeving vanuit DFW.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 03-12-2007 om 15:52

  15. #65

    Standaard

    Het kan inderdaad soms wel wat minder. DFW is net begonnen, en de eerste releases van andere studio's/uitgevers waren ook niet zonder fouten. Die 'fouten' zullen in de toekomst vast voorkomen worden. Als DFW in dit topic meeleest, hieronder mijn persoonlijke mening:

    The good: DTS-HD MA, VC-1 ipv MPEG-2, prijs
    The bad: 4% pal speedup, VC-1 ipv AVC, extra's in SD

    Verder kijk ik uit naar de nieuwe releases in januari!

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW
    En hier alleen al om verdienen ze 'n dikke pluim en den aars.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    En hier alleen al om verdienen ze 'n dikke pluim en den aars.
    Inderdaad! Nou A-film (Death Proof) en RCV (Sin City) nog.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Voor zover ik kan beoordelen is het nooit de intentie van DFW geweest om t.a.v. de HD releases bewust 'bagger' in de markt te zetten. Voor hen is dit ook de eerste keer om met nieuwe technieken deze HD releases neer te zetten. Let wel, DFW is een onafhankelijke uitgever die dit geheel onder eigen beheer en op eigen kracht moet doen. Ik wil niets goedpraten over wat DFW fout doet. Natuurlijk kun je achteraf altijd aangeven hoe het beter had kunnen zijn. DFW trekt zich de geuite kritiek zonder meer aan.
    Tuurlijk kan ik me niet voorstellen dat DFW bewust 'bagger' in de markt zet, maar iemand die serieus bezig is met films uitbrengen heeft wel quality control, en dat hebben ze dus blijkbaar echt niet bij DFW, menig keer heb ik ze ook al netjes een mailtje gestuurd over mijn ongenoegen mbt verkeerde aspectratio's en telkens wordt er dan beweerd dat het de enige master is die ze konden krijgen (terwijl er in het buitenland toch echt een andere versie is), DFW kiest menigmaal de goedkoopste oplossing ipv de beste oplossing, het grote publiek koopt ze namelijk toch wel..
    Met een klein beetje extra moeite (en helaas voor hun dan iets meer investering) zouden ze toch echt top kwaliteit kunnen leveren want de catalogus die ze hebben bevatten een hele boel goeie films.
    Maargoed ik heb al heeeeeeeeeel veel DFW films op dvd (en ook op VHS) en moet wel bekennen dat de kwaliteit van het beeld/geluid (afgezien van de verkeerde aspectratio (wat ik dus echt een MAJOR problem vindt) meestal goed is (behalve op menig prijspakkers, want daar komt te veel macroblocking voor, misschien meer compressie pleuren op de reclames en 2.0 audio tracks, zodat voor het beeld wat meer ruimte vrij is.)

  19. #69

    Standaard

    Als ze de toekomstige releases kwalitatief in orde krijgen dan ligt er zeker ook een buitenlandse markt voor ze open. Hun HD DVD's worden nu bijvoorbeeld al aangeboden door xploitedcinema.com!

  20. #70

    Standaard

    Hero zou de theatrical release bedragen (helaas niet de director's cut). 1408 zou de Director's cut zijn. Ben benieuwd wat ze met de kritiek gaan doen en hoe de kwaliteit van de volgende releasereeks is. Wel mooi dat ze aangeven er wat mee te willen doen.

    Is er trouwens iets bekend over de regiocodering?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Als ze de toekomstige releases kwalitatief in orde krijgen dan ligt er zeker ook een buitenlandse markt voor ze open. Hun HD DVD's worden nu bijvoorbeeld al aangeboden door xploitedcinema.com!
    Niet alleen hun HD DVD releases zijn in dat geval gewild. Er zullen ongetwijfeld wat kopietjes van o.a. 1408 naar de USA gaan.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 04-12-2007 om 07:21
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

    HD DVD & Blu-ray Disc:

    - Hero
    Moet ik die nou voor de 4e keer gaan aanschaffen?

    Rescue Dawn haal ik in ieder geval. En misschien Reservoir Dogs.

  22. #72

    Standaard

    Inmiddels zijn er ook recensie op dvd-home.nl van 16 Blocks en Lord of War. Ik moet zeggen hun technische analyse zit heel goed in elkaar, complimenten.

    Blijkbaar heeft DFW voor beide blu-ray's gebruik gemaakt van een HDi50 master, bedoeld voor Europese High Definition Tv uitzendingen. Deze is dus niet bedoeld voor hd-dvd, die met andere resoluties moet werken. Doeltreffend commentaar:
    Geld heeft hier een rol gespeeld, en kwaliteit niet.
    Het valt te hopen dat op korte termijn er goede versies van deze film op blu-ray en of hd-dvd komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Inmiddels zijn er ook recensie op dvd-home.nl van 16 Blocks en Lord of War. Ik moet zeggen hun technische analyse zit heel goed in elkaar, complimenten.

    Blijkbaar heeft DFW voor beide blu-ray's gebruik gemaakt van een HDi50 master, bedoeld voor Europese High Definition Tv uitzendingen. Deze is dus niet bedoeld voor hd-dvd, die met andere resoluties moet werken. Doeltreffend commentaar:

    Het valt te hopen dat op korte termijn er goede versies van deze film op blu-ray en of hd-dvd komen.
    Dit komt dus compleet overeen met hun dvdreleases... die zijn ook allemaal eigenlijk voor tv bedoeld, wat dus de 1.78:1 itt orginele 2.35:1 verhoudingen verklaart. Dus we hebben alle recht en reden om DFW af te zeiken..

  24. #74
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals eerder gezegd zijn ze bij DFW al begonnen met Blu-ray en HD DVD.
    Misschien is de kwaliteit nog niet top, maar voor het overgrote deel van de consumenten is het voldoende.
    Als andere ook beginnen, heeft DFW immers een voorsprong, hopelijk leggen ze in de toekomst de nadruk op kwaliteit.
    Maar des te meer blu-ray titels er in de winkels ligggen, des te meer consumenten er aan willen ruiken, en dat is goed voor het aanbod en de prijs etc.en dus uiteindelijk ook voor de early adopters.

    En als je zelf de hoogste kwaliteit wil, dan mijd je deze titels en koop je bijvoorbeeld de UK versies waar vaak ook NL ondertitels op zitten, of de US versies

    Voor de duidelijkheid ik vindt de kwaliteit van deze titels matig, want als ik sommige titels wederom op HD wil hebben, dienen deze wel de maximale kwaliteit te bieden.
    Maar ik waardeer wel de insteek van DFW.

    Want als er een schaap over de dam is, volgen er meer. (hopelijk)


    m.v.g Claudio

  25. #75

    Standaard

    En als je zelf de hoogste kwaliteit wil, dan mijd je deze titels en koop je bijvoorbeeld de UK versies waar vaak ook NL ondertitels op zitten, of de US versies
    Dat zal niet mogelijk zijn, omdat DFW exclusief de Nederlandse rechten voor deze films heeft.

    Het is dus geen foutje, maar een bewuste keus om producten met minder dan de maximaal mogelijke kwaliteit op de markt te zetten. Dit is niet handig voor een partij die een nieuwe markt betreedt. Eigenlijk vind ik dat DFW gewoon de m.i. inferieure producten terug moet nemen en vervangen door adequate blu-ray's en hd-dvds.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •