Pagina 1 van 49 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1217 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote 'Ik zoek de titel van een film/serie' vraag topic

    In dit topic kun je centraal je vraag stellen over die bepaalde film of serie waar je naar op zoek ben, maar even de titel niet van weet!
    Geef een korte maar duidelijke omschrijving van een bepaalde scene, of bepaalde acteur(s), waarvan je weet dat die in de serie of film speelt.
    Zodoende wordt het makkelijker voor anderen om jouw vraag te beantwoorden.

    Gaarne wel on topic blijven en niet over (andere) randzaken te discussiëren.

    Met vriendelijke groet en succes,
    Claudio Santulli
    Ik ben op zoek naar de titel van een film en hoop dat iemand me kan helpen. Ik weet er niet veel over, maar wat ik me nog kan herinneren uit de trailer is dat de president van Amerika wordt vermoord tijdens een groot evenement. Echter blijkt dat dit een nep-president was die de echte tijdelijk verving, omdat de echte president iets anders te doen had/geen zin had. Hij deed in ieder geval iets wat niet echt in goede aarde zal vallen als dat bekend wordt. Hoe gaan ze dit uitleggen?

    Iemand enig idee hoe deze film heet? Volgens mij is hij vrij recent.

    En is het misschien handig om een algemeen topic te starten waar mensen kunnen vragen naar een titel? Ik heb even in dit subforum gezocht en zag al een aantal individuele topics, is misschien handig als mensen op één speciaal topic terecht kunnen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-09-2013 om 13:09

  2. #2

    Standaard

    Wat betreft het algemene topic, dat ben ik zeker met je eens en heb ik zelf ook al meerdere keren aan proberen te kaarten. Ik stel voor dat je het verandert naar:
    Het grote 'ik zoek een filmtitel' topic of iets in die trend

    Inhoudelijk: Is het misschien de trailer van Vantage Point?
    IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0443274/
    Trailer: http://www.apple.com/trailers/sony_p.../vantagepoint/
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Ja dat is em, thanks! Topic titel is aangepast

  4. #4

    Standaard

    Deze is misschien moeilijk voor iedereen maar jaren geleden, zag ik een film van een man die in een ander leven ofzo beland na het drinken van lichtgevende drank in een bar... meer kan ikzelf niet meer hierover vertellen maar weet iemand aub hoe deze film heet?
    Guns don't kill people, bullets kill people...

  5. #5

    Standaard

    Ik zoek ook een film, die ik toen ik klein was heb gezien.
    Het gaat geloof ik over een vliegtuig met passagiers die neerstort in de bergen, en dat de passagiers in leven blijven door de lichamen van de doodgevroren mensen op te eten.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen

    Alvast bedankt.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Yup, prachtige film. Heb er altijd een bepaald gevoel bij, geheel tegen het verhaal in...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #8

    Standaard

    Ah kijk aan dat is hem

    Hardstikke bedankt

  9. #9

    Standaard

    Ik ben op zoek naar een titel ( van Franse film ? ). Het gaat over een aantal mensen die samenkomen op een huis met een groot keuken. Het waren allemaal chefkok's dacht ik. Ze gingen allemaal hun specialiteiten koken en een voor een ging dood door bizarre omstandigheden. Zoals een kok at zich dood. Verder weet ik niet niet meer.

    Weet iemand de titel van de film ? Alvast bedankt !

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blord Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een titel ( van Franse film ? ). Het gaat over een aantal mensen die samenkomen op een huis met een groot keuken. Het waren allemaal chefkok's dacht ik. Ze gingen allemaal hun specialiteiten koken en een voor een ging dood door bizarre omstandigheden. Zoals een kok at zich dood. Verder weet ik niet niet meer.

    Weet iemand de titel van de film ? Alvast bedankt !
    Je omschrijving heeft wat raakvlakken met Who is killing the great chefs of Europe?. Het speelt zich weliswaar niet af in één huis en het is geen franse film (speelt zich wel in ieder geval gedeeltelijk in Frankrijk af). Het gaat wel om chef-koks die allemaal vermoord worden op een manier die afgeleid is van hun eigen specialiteit. Misschien is dit de film die je bedoelt.
    Om je nog wat verder te helpen, de ontknoping: de moordenaar is een verzorgster/verpleegster/assistente van een lekkerbek wiens gezondheid ernstig gevaar loopt door overgewicht. Hij kan de verleiding van de specialiteiten van de chef-koks niet weerstaan, hetgeen z'n gezondheid alleen maar meer bedreigt. Dus besluit de verzorgster/verpleegster etc. om deze verleiding maar weg te nemen door de chef-koks te vermoorden .

    Hier en hier zijn nog wat omschrijvingen van de film.
    Laatst aangepast door mark t : 01-01-2008 om 22:56
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    The Cook the Thief His Wife & Her Lover ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Ik ga hier maar verder in dit topic.

    Ik zoek ook een film. Maar eigelijk kan ik er bijna niets over vertellen. Alleen dat ik em denk ik bijna 15 jaar geleden gezien heb. Het is denk ik een horror film. En één van de laatste scenes zie je allemaal mensen aan een rad hangen rond te draaien, met vuur rondom.

    Mja ik hoop dat iemand hiermee iets kan doen. Het is het proberen waard

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blord Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een titel ( van Franse film ? ). Het gaat over een aantal mensen die samenkomen op een huis met een groot keuken. Het waren allemaal chefkok's dacht ik. Ze gingen allemaal hun specialiteiten koken en een voor een ging dood door bizarre omstandigheden. Zoals een kok at zich dood. Verder weet ik niet niet meer.

    Weet iemand de titel van de film ? Alvast bedankt !
    Volgens mij bedoel je La Grande Bouffe (1973).
    http://www.imdb.com/title/tt0070130/

  14. #14

    Standaard

    ik ben op zoek naar een tekenfilmserie die ik vroeger (zo'n 10 jaar geleden of ietsje meer) vaak keek... ik herinner me de personages niet meer (hoofdpersonage was een konijn denk ik, maar ben niet zeker) maar elke aflevering ging het hoofdpersonage terug in de tijd en maakt een historische gebeurtenis mee. het kan ook zijn dat de personages historische gebeurtenissen naspeelden... (ben niet zo zeker van dat terug in de tijd gaan)... iemand die dit zich herinnert??
    was in de tijd van Pinky and The Brain, Animaniacs...

    alvast bedankt
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  15. #15

    Standaard

    Klinkt als Histeria!, nee? Liep op VTM bij ons medunkt...
    Laatst aangepast door Dennis Vansant : 11-01-2008 om 11:51
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Klinkt als Histeria!, nee? Liep op VTM bij ons medunkt...

    yep, denk dat het dat wel is... en ja het liep op vtm (of Kanaal2).

    merci voor de info!
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  17. #17

    Standaard

    Lang geleden inderdaad... ik herinner me nog vaag de afleveringen waarin Ben Franklin de elektriciteit ontdekt, en ook eentje waarin het presenterende figuurtje alle moeite van de wereld heeft om zijn lach in te houden als hij de naam moet uitspreken van de persoon die het toilet heeft uitgevonden (Thomas Crapper). Leuk en ook lichtjes educatief herinner ik me
    Waarschijnlijk ook daarom was de serie geen lang leven beschoren, want we kennen allemaal Amerikanen en hun visie op dingen als geschiedenis en biologie
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  18. #18

    Standaard

    Ga ik er nu dan eindelijk achter komen welke film het is die ik zoek?
    Ik kan me het volgende herinneren.
    Het gaat over een man die zich moet gaan voordoen als een 'top'crimineel. Ergens op een plekje achteraf wordt ie getraind en leert hij alles over deze crimineel. Zo krijgt hij b.v. elke dag rijst, totdat hij op een dag de rijst helemaal zat is, en dan is ie klaar voor zijn 'rol' om te infiltreren.

    Hoop dat dit genoeg is. Ik kan me niet eens meer herinneren of het een goede film was, maar ik wil nu wel eens weten welke film het ook alweer was.

    Alvast bedankt!

  19. #19

    Standaard

    Dat moet The Assignment zijn uit 1997.

    http://www.imdb.com/title/tt0118647/
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ritchievsgabriel Bekijk bericht
    Deze is misschien moeilijk voor iedereen maar jaren geleden, zag ik een film van een man die in een ander leven ofzo beland na het drinken van lichtgevende drank in een bar... meer kan ikzelf niet meer hierover vertellen maar weet iemand aub hoe deze film heet?

    Ik denk dat je mr destiny bedoelt.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Dat moet The Assignment zijn uit 1997.

    http://www.imdb.com/title/tt0118647/
    Ja! Geweldig,... ga ik gelijk tussen de grabbelbak-dvd's zoeken. Thanks!

  22. #22

    Standaard

    De film die ik zoek , zoek ik al heel lang.
    Het is een oorlogsfilm en gaat over een sniper die telkens voor elk schot over de korel veegt met spuug.
    Helaas weet ik niet meer over deze film.
    BEhalve dat ie waarschijnlijk zwart-wit is en vroeger op de brt werd uitgezonden op de zaterdag middag.

    De ouderen onder ons die kunnen zich denk ik nog wel heugen dat op zaterdag middag altijd een mooie film op de brt was, lang gelden dus

  23. #23

    Standaard

    Nog een uitdaging..

    Dit betreft een oude film, hij is in ieder geval in zwart wit...

    Vrouw aan het bevallen in het ziekenhuis. Dan hoor je hoe de vrouw bidt dat dit kind wel blijft leven, ze heeft al eerder kinderen verloren bij de geboorte... dan is het geboren... De dokter zegt dan ineens "Gefeliciteerd mevrouw Hitler, het is een jongen, hoe gaat u hem noemen?", zegt mevrouw "Ik denk, Adolph"...

    dit zie ik nog voor me, maar hoe de film heet?
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  24. #24

    Standaard

    Roald Dahl heeft het boek "Genesis and Catastrophe" geschreven (daar herken ik deze scene uit). Even zoeken op imdb: http://www.imdb.com/title/tt0259323/

  25. #25

    Standaard

    en hier te vinden volgens mij;
    http://nl.youtube.com/watch?v=ZQTbD5zVCt8
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 49 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •