Pagina 11 van 49 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1217 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Het hoort hier niet helemaal thuis, maar wil het graag weten:

    Kan iemand mij vertellen wat de titel van dit liedje is en bij welke film die hoort:

    http://www.youtube.com/watch?v=6PgC-...aime.hyves.nl/

    Kan ook zijn dat het niet bij een film hoort.

    Hoop dat iemand kan helpen.

  2. #252

    Standaard

    Requiem for a Dream main theme van Clint Mansell

    Het staat overigens ook in de tweede reactie onder de video.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #253

    Standaard

    Hij zat ook in de trailer van LotR RotK
    en nog meer trailers volgens mij
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  4. #254

    Standaard

    Dat klopt, maar het stuk is geschreven voor de OST van Requiem for a Dream.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Requiem for a Dream main theme van Clint Mansell

    Het staat overigens ook in de tweede reactie onder de video.

    Thank you Patje.

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat klopt, maar het stuk is geschreven voor de OST van Requiem for a Dream.
    mwah, het is een ontzettend oud klassiek stuk dat opgepimpt is, net zoals Adagio for Strings opgepimpt is voor films (elephant man, Platoon)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #257

    Standaard

    Ja ok, maar wel zodanig opgepimpt dat het een herkenbaar stuk is geworden in relatie met die film.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #258

    Standaard

    Wat is het originele stuk dan?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Wat is het originele stuk dan?
    Lux aeterna is een compositie van Howard Hanson. Hanson voltooide het op 26 december 1926. De première verzorgde Hanson zelf in Rome met het Augusteo Symfonieorkest. Algemeen wordt het werk als een symfonisch gedicht beschouwd, maar ook wordt het wel als rapsodie ingedeeld. Het werk in romantische stijl is geschreven voor altviool obbligato en symfonieorkest, Hanson had de Brit Lionel Tertis op het oog als solist. Tertis, behoudend altist, weigerde het in zijn ogen moderne werk te spelen en zijn naam verdween van de titelpagina. De compositie is grotendeels geschreven in Rome en Hanson stond toen erg onder de invloed van de componist Palestrina, vandaar dat Gregoriaanse en andere toonsoorten regelmatig voorbijkomen.


    "Lux Aeterna" (Latin, Lux Æterna: "the eternal light") is a composition by Clint Mansell, the theme song and leitmotif of Requiem for a Dream, and the penultimate piece in the Requiem for a Dream score.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  10. #260

    Standaard

    Hm, ik ben wel benieuwd hoe dat stuk dan klinkt, ik kan alleen nergens een sample vinden. Darn. Iemand?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Hm, ik ben wel benieuwd hoe dat stuk dan klinkt, ik kan alleen nergens een sample vinden. Darn. Iemand?
    Youtube staat er helemaal vol mee, gewoon even zoeken op Requiem for a Dream main theme.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Lux aeterna is een compositie van Howard Hanson. ...
    "Lux Aeterna" (Latin, Lux Æterna: "the eternal light") is a composition by Clint Mansell,
    Hier staat nog een waslijst van verwijzingen naar composities met de naam Lux Aeterna. Ik kan me zo maar indenken dat Mansell de naam bewust heeft gekozen omdat het een veel gebruikte naam in Requiems is. Maar of hij de compositie zelf ook heeft gebaseerd op of bewerkt aan de hand van eerder bestaand werk, is me nog steeds niet duidelijk.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Youtube staat er helemaal vol mee, gewoon even zoeken op Requiem for a Dream main theme.
    Ja maar die moet ik dus niet, ik vroeg naar het origineel, remember?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  14. #264

    Standaard

    Hier staat een heel klein stukje, maar niet echt het juiste stuk.

    http://www.classicsonline.com/catalo...spx?pid=604327
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #265

    Standaard

    Jong meisje betrekt een appartement. 50s 60s. Klassieker,
    werd veel herhaald op ned. 1 of 2 tien jaar geleden.

    Van het volgende weet ik niet of het er eigenlijk in zat:
    Op het einde blijkt de knappe jonge verhuurder niet de eigenaar te zijn, maar de zoon van de eigenaar of eigenlijk geheel iemand anders. En hij probeerde iets met vermogen afte pakken. Een con-man dus. Romantische komedie.
    Laatst aangepast door KILLER : 13-12-2008 om 21:27

  16. #266

    Standaard

    Twee filmtitels gezocht!

    1. Dit is een (volgens mij Franse) film, waar Luc Besson waarschijnlijk op de een of andere manier iets mee te maken heeft gehad. Ik kan 'm op IMDb echter niet vinden (of ik lees erover heen). Op de poster zie je een aantal ninja-achtige figuren op rollerskates van dak naar dak springen (in Parijs?). Volgens mij springt een van die gasten net over de camera, als jullie begrijpen wat ik bedoel. De titel is iets Japans (zoals yakuza, ninja, zoiets).

    Ik heb deze film nog nooit gezien, en ik wil 'm graag 's zien, maar dan moet ik natuurlijk wel de titel weten...

    2. In deze film zit een stukje met een man, die op een vriendelijke manier praat met een jongetje dat (alleen) in een auto zit. Vervolgens geeft hij het jongetje een rol Duct-tape (of hoe schrijf je dat) en steekt hij een mes in de hoofdleuning van de stoel. Dan maakt hij een Polaroid-foto van het jongetje met die tape en geeft die foto aan het jongetje. Vervolgens zegt hij dat het jongetje de foto aan zijn moeder moet geven en tegen haar zeggen dat de man hem in de gaten houdt.

    Ik hoop dat jullie me aan beide titels kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Laatst aangepast door Leijo : 14-12-2008 om 16:10
    "Bond. James Bond."

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leijo Bekijk bericht
    Twee filmtitels gezocht!

    1. Dit is een (volgens mij Franse) film, waar Luc Besson waarschijnlijk op de een of andere manier iets mee te maken heeft gehad. Ik kan 'm op IMDb echter niet vinden (of ik lees erover heen). Op de poster zie je een aantal ninja-achtige figuren op rollerskates van dak naar dak springen (in Parijs?). Volgens mij springt een van die gasten net over de camera, als jullie begrijpen wat ik bedoel. De titel is iets Japans (zoals yakuza, ninja, zoiets).

    Ik heb deze film nog nooit gezien, en ik wil 'm graag 's zien, maar dan moet ik natuurlijk wel de titel weten...

    2. In deze film zit een stukje met een man, die op een vriendelijke manier praat met een jongetje dat (alleen) in een auto zit. Vervolgens geeft hij het jongetje een rol Duct-tape (of hoe schrijf je dat) en steekt hij een mes in de hoofdleuning van de stoel. Dan maakt hij een Polaroid-foto van het jongetje met die tape en geeft die foto aan het jongetje. Vervolgens zegt hij dat het jongetje de foto aan zijn moeder moet geven en tegen haar zeggen dat de man hem in de gaten houdt.

    Ik hoop dat jullie me aan beide titels kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
    ! heet volgens mij samurai of zoiets.
    Heb m als het goed is zelf ergens liggen, zal kijken of ik m kan vinden.

    Was in de war met een andere titel.
    Banlieue 13 zou het denk ik moeten zijn.
    Laatst aangepast door chev : 14-12-2008 om 16:21

  18. #268

    Standaard

    Eerst zou inderdaad Banlieu 13 kunnen zijn....
    http://www.imdb.com/title/tt0414852/
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #269

    Standaard

    Banlieue 13 is het niet. Die heb ik zelf op DVD. Het is volgens mij een oudere film, jaren 90 of misschien begin 2000 (maar zeker weet ik dat ook niet).

    ...

    Ik heb 'm gevonden!!!

    Yamakasi - Les Samouraïs des Temps Modernes (2001)

    Ik heb de lijst van Luc Besson als Writer nog 's héél goed doorgelezen. Ik zal er de eerste keer over heen gelezen hebben. 't Van dak naar dak springen klopte trouwens wel (zie hier), alleen de rollerskates had ik blijkbaar erbij verzonnen (komt misschien wel door een van de Taxi-films).

    Toch bedankt voor het meedenken!!!

    Blijft alleen nog de vraag welke titel de film bij nr. 2 heeft.
    Laatst aangepast door Leijo : 14-12-2008 om 23:33
    "Bond. James Bond."

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leijo Bekijk bericht
    Banlieue 13 is het niet. Die heb ik zelf op DVD. Het is volgens mij een oudere film, jaren 90 of misschien begin 2000 (maar zeker weet ik dat ook niet).

    ...

    Ik heb 'm gevonden!!!

    Yamakasi - Les Samouraïs des Temps Modernes (2001)

    Ik heb de lijst van Luc Besson als Writer nog 's héél goed doorgelezen. Ik zal er de eerste keer over heen gelezen hebben. 't Van dak naar dak springen klopte trouwens wel (zie hier), alleen de rollerskates had ik blijkbaar erbij verzonnen (komt misschien wel door een van de Taxi-films).

    Toch bedankt voor het meedenken!!!

    Blijft alleen nog de vraag welke titel de film bij nr. 2 heeft.
    Ah dan zat ik met mn eerste gedachte wel goed, was alleen aan het rondkijken in mn collectie en kwam een andere samurai fim tegen en dacht dat het die was en dat ik me eigen vergiste,

    Ben ik toch nog niet geheel aan het dementeren

  21. #271

    Standaard

    Is die Yamakasi een beetje leuk/goed?
    "Bond. James Bond."

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leijo Bekijk bericht
    Is die Yamakasi een beetje leuk/goed?

    Heb m nooit gekeken eerlijk gezegd.
    Meen dat ik m een stukje op had gezet en toen er meteen uitgehaald omdat het begin een beetje overdreven was.

    Dus een mening kan ik helaas niet geven, maar goed zo heb ik er wel enkele in mn collectie staan die ik waarschijnlijk nooit aan toe zal komen om te kijken.

  23. #273

    Standaard

    Haha, lijkt me raar, DVD's hebben die je nooit kijkt. Dan zou ik ze weg doen.
    "Bond. James Bond."

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leijo Bekijk bericht
    Haha, lijkt me raar, DVD's hebben die je nooit kijkt. Dan zou ik ze weg doen.

    Ja op zich wel maar heb te veel dingen te doen om alles te kunnen kijken.
    Mn gemiddelde kocht gemiddeld 50 a 60 dvds per maand.
    Op dit moment gelukkig alleen nog maar blu rays , series en games.

    Hoop wel nog tijd voor die dingen te kunnen krijgen ,maar kijk gek genoeg eerder een film die ik al 20 keer heb gezien dan een film die ik nog nooit heb gezien en die me niet super lijkt.

  25. #275

    Standaard

    Ik heb een idee: als ik de verzendkosten overmaak, stuur jij me die DVD op. Dan zal ik je vertellen hoe de film is.
    "Bond. James Bond."

Pagina 11 van 49 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •