Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs down Ontgoocheld in een lid van de DVD.nl-redaktie...

    Twee weken geleden kocht ik een DVD van een "vooraanstaand" forumlid hier. Het ging om een digipack en ik heb tot tweemaal toe expliciet gevraagd om deze degelijk te verpakken aangezien een gewone bubbelenvelop de digipack niet beschermd tegen schokken of beschadigingen, en ik reeds een beschadigd exemplaar van die box had en er zo geen twee wenste. Er werd mij verzekerd dat er voor een degelijke verpakking ging gezorgd worden.

    Groot was mijn ontgoocheling dan ook toen de DVD toekwam in een bubbelenvelop met een kartonnetje rond dat net even groot was als de digipack. Gevolg: de digipack was gedeukt aan één hoek, wegens de ontoereikende verpakking.

    Nu wil ik dit forumlid contacteren, maar hij negeert al een week systematisch mijn PB's, terwijl hij bijna elke dag meerdere keren online geweest is en ondertussen al berichten gepost heeft hier.

    Hoe moet ik hier mee omgaan? Het gaat om iemand die lid is van de DVD.nl redaktie. Ik ben wat ontgoocheld dat zo iemand niet open staat om met mij naar een oplossing te zoeken. Een klein berichtje terug is toch het minste wat hij kan doen?

  2. #2

    Standaard

    Beste Tom,

    We gaan dit binnen de crew bespreken, ik wist hier niet vanaf. Dank voor je terughoudende post, ik ga ervanuit dat dit tot tevredenheid opgelost zal worden.
    Eric van Ballegoie

  3. #3

    Standaard

    Even melden dat hier niets van gekomen is. De verkoper die me de beschadigde box leverde heeft vaag iets gezegd van verantwoordelijke is de post en ik vraag even iets na, maar ondertussen hoor ik er niets meer van. 'k Ga er ook geen tijd meer in steken, maar 'k ben wel ontgoocheld over deze manier van werken:

    1. De verkoper wist dat ik al een beschadigde box had en ik had specifiek naar een afdoende verpakking gevraagd.
    2. Box kwam weer beschadigd toe door gebrekkige verpakking door de verkoper.
    3. Verkoper heeft zijn geld en trekt er zich verder niets van aan.
    4. Crew laat me weten dat ze er zich verder ook niets van aantrekken en ik het maar met het redactielid zelf moet oplossen.

    Mooie mentaliteit hier op dvd.nl/forum. 'k Zal er aan denken als er nog eens een pakje van mij verloren gaat of iets dergelijks: "ik heb mijn geld, dus ga maar bij de post klagen."

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Even melden dat hier niets van gekomen is. De verkoper die me de beschadigde box leverde heeft vaag iets gezegd van verantwoordelijke is de post en ik vraag even iets na, maar ondertussen hoor ik er niets meer van. 'k Ga er ook geen tijd meer in steken, maar 'k ben wel ontgoocheld over deze manier van werken:

    1. De verkoper wist dat ik al een beschadigde box had en ik had specifiek naar een afdoende verpakking gevraagd.
    2. Box kwam weer beschadigd toe door gebrekkige verpakking door de verkoper.
    3. Verkoper heeft zijn geld en trekt er zich verder niets van aan.
    4. Crew laat me weten dat ze er zich verder ook niets van aantrekken en ik het maar met het redactielid zelf moet oplossen.

    Mooie mentaliteit hier op dvd.nl/forum. 'k Zal er aan denken als er nog eens een pakje van mij verloren gaat of iets dergelijks: "ik heb mijn geld, dus ga maar bij de post klagen."
    Beste crewleden wat is de actuele status van deze klacht? Er zijn nu inmiddels ruim 3 weken verstreken?

  5. #5

    Standaard

    Wat maakt het nou uit dat het om een INDIVIDUEEL crew lid gaat? Die heeft een verkoop gesloten in zijn hoedanigheid als forummer. Als er een probleem is moeten koper en verkoper dit onderling oplossen in mijn ogen. De overige crew staat er los van...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Eric heeft me gezegd er niets mee te maken te hebben en dat ik het met Ludo moest oplossen. Ludo zou navragen bij de post, maar van heb heb ik al twee weken niets meer gehoord. Ik ga er verder geen tijd meer insteken. Zo hoog was het bedrag nu ook weer niet, maar 'k ben wel zwaar ontgoocheld. Zeker omdat ik verder nergens aan die box kan geraken en dit een mooie (verspilde) kans was om aan een gaaf exemplaar te geraken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Wat maakt het nou uit dat het om een INDIVIDUEEL crew lid gaat? Die heeft een verkoop gesloten in zijn hoedanigheid als forummer. Als er een probleem is moeten koper en verkoper dit onderling oplossen in mijn ogen. De overige crew staat er los van...
    Tja, ik stel me enkel de vraag: als zelfs crewmembers niet de moeite doen om een deal op een goede manier af te handelen, wat zijn dan de normen op dit forum? Het is dus puur een loterij: als je iemand treft die het zo nauw niet neemt, krijg je een beschadigde digipack en hoor je er verder weken niets meer van. Mooi is dat.

    Dan is dvd.nl voor mij niet veel beter dan Marktplaats, hoor. Ik ging er vanuit dat je hier toch met iets meer vertrouwen kon kopen. Niet dus.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Tja, ik stel me enkel de vraag: als zelfs crewmembers niet de moeite doen om een deal op een goede manier af te handelen, wat zijn dan de normen op dit forum? Het is dus puur een loterij: als je iemand treft die het zo nauw niet neemt, krijg je een beschadigde digipack en hoor je er verder weken niets meer van. Mooi is dat.

    Dan is dvd.nl voor mij niet veel beter dan Marktplaats, hoor. Ik ging er vanuit dat je hier toch met iets meer vertrouwen kon kopen. Niet dus.
    daar heb je gelijk in, maar het is iets tussen jou en Ludo.

    Neem aan dat Ludo normaal verpakt heeft (bubbeltjesenveloppe en tissues tussen de keepcase) en als de post loopt te prutsen is dat vervelend. Maar daar kan jij of Ludo niets aan doen. Krijg je altijd zo'n welles-nietes spel, maar ik denk dat de meesten volwassen genoeg zijn om het op te lossen (los van de hoogte van het bedrag)

    succes!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    daar heb je gelijk in, maar het is iets tussen jou en Ludo.

    Neem aan dat Ludo normaal verpakt heeft (bubbeltjesenveloppe en tissues tussen de keepcase) en als de post loopt te prutsen is dat vervelend. Maar daar kan jij of Ludo niets aan doen. Krijg je altijd zo'n welles-nietes spel, maar ik denk dat de meesten volwassen genoeg zijn om het op te lossen (los van de hoogte van het bedrag)

    succes!
    Ik heb tot tweemaal toe NADRUKKELIJK om een stevigere verpakking dan bubbelenvelop gevraagd. Ik wou zelfs bijbetalen voor een kartonnen doosje. Het ging namelijk om een digipack, geen keepcase. Ludo VERZEKERDE me dat het in orde kwam. Hij ging de digipack in stevig karton verpakken.

    Als je die digipack dan toekrijgt en ziet dat er met wat tape vooraan en achteraan een stukje karton geplakt is, net even groot als die digipack, en dan alles in een bubbelenvelop, dan is dit niet wat afgesproken was.

    Het is gewoon een kwestie van afspraken maken en gezond verstand. Hoe moeilijk kan het zijn om een digipack deftig te verpakking? Moelijker dan ik dacht blijkbaar. Sorry, hoor, maar als je denkt dat een digipack met dergelijke verpakking goed toekomt, dan is dit ofwel dom, ofwel een "het-interesseert-me-niet" mentaliteit. Ik weet niet welke van de twee erger is.

    Als je dan eerst een week niets hoort na verschillende berichten, dan even vaag van "ik vraag het na" (na aansporen door een crew-lid), en dan weer weken niets hoort, dan is het wel duidelijk dat eens het geld bij deze verkoper binnen is, de rest bijzaak is.
    Laatst aangepast door TomVDJ : 19-12-2007 om 10:21

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Tja, ik stel me enkel de vraag: als zelfs crewmembers niet de moeite doen om een deal op een goede manier af te handelen, wat zijn dan de normen op dit forum?
    Beste Tom,

    Ik begrijp jouw teleurstelling, maar met dit soort stemmingmakerij schiet je weinig op. Voor zover mij bekend had je met Ludo niets afgesproken met betrekking tot verzending als pakket (hogere verzendkosten als bij een poststuk) en volgens Ludo heeft hij de DVD extra beschermd met twee stukken karton, iets wat mij niet als onzorgvuldig voorkomt. Dat de post het pakket vervolgens beschadigd is niet Ludo's schuld, al is het uiteraard zeer vervelend. Ludo is momenteel weinig online ivm zijn werk en ik vind het bijzonder teleurstellend dat je wederom het openbare forum gebruikt voor een persoonlijke deal, en daarbij bovendien probeert om de rest van de Crew erbij te betrekken. Je hebt een deal gesloten met Ludo, niet met de rest van de crew of het forum. Probeer er met Ludo uit te komen, lukt dat niet, geef hem dan een min als je denkt dat dat terecht is.
    Eric van Ballegoie

  11. #11

    Standaard

    Eric, de verpakking was NIET toereikend. een stukje karton dat EVEN GROOT is als de DVD zelf beschermt niet. Ik had nadrukkelijk WEL om een stevige verpakking gevraagd en had zelfs gezegd dat ik bereid was daar meer voor te betalen.

    Hoe je het draait of keert. Ludo is in de fout gegaan met zo'n belabberde verpakking. En nu ben ik de zaak meer dan beu en zeg ik er niets meer over. Ik weet hoe te handelen als één van mijn zendingen nog eens beschadigd raakt: steek het op de post en laat de koper aan zijn lot over. Ik zal dit in gedachten houden. Voor mij is deze zaak voor de rest afgehandelt (de kans dat ik nog iets van Ludo hoor is toch nihiel. Hij is hier constant online, maar vertikt het te antwoorden op mijn berichten. Zegt genoeg, denk ik.)

  12. #12

    Standaard

    Om even mijn mening in de groep te gooien: oké, het was een deal tussen twee personen afgesloten en in principe had de crew er inderdaad niets mee te maken, maar:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Beste Tom,

    We gaan dit binnen de crew bespreken, ik wist hier niet vanaf. Dank voor je terughoudende post, ik ga ervanuit dat dit tot tevredenheid opgelost zal worden.
    Waarom is dit dan gezegd? Hij wachtte 3 weken braaf op enige reactie en... :/ akkoord als je vindt dat de crew er niets mee te maken heeft, maar zeg dan ook niet dat je het "onderling zult bespreken"...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  13. #13

    Standaard

    en hoe dan ook:

    Het is behoorlijk 'not done' om gewoon niet meer te reageren. Druk hebben is een drogreden. Effe je mail checken en reageren is een volwassen manier van oplossen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    en hoe dan ook:

    Het is behoorlijk 'not done' om gewoon niet meer te reageren. Druk hebben is een drogreden. Effe je mail checken en reageren is een volwassen manier van oplossen.
    Tijd voor mij om ook eens te reageren. Volgens mij weet jij de achtergrond van deze zaak niet en weet jij ook niet of er wel of niet gereageerd is, wel? En jij weet ook niet wat ik aan het doen was, toch? En 'even mail checken' is niet voor iedereen even makkelijk weggelegd als jij denkt vanuit je luie bureaustoel. Dus weet waar je het over hebt, voordat je zo'n bericht post. Sorry, maar dit soort reacties hangen mij echt de keel uit.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 19-12-2007 om 15:25
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Eric, de verpakking was NIET toereikend. een stukje karton dat EVEN GROOT is als de DVD zelf beschermt niet. Ik had nadrukkelijk WEL om een stevige verpakking gevraagd en had zelfs gezegd dat ik bereid was daar meer voor te betalen.

    Hoe je het draait of keert. Ludo is in de fout gegaan met zo'n belabberde verpakking. En nu ben ik de zaak meer dan beu en zeg ik er niets meer over. Ik weet hoe te handelen als één van mijn zendingen nog eens beschadigd raakt: steek het op de post en laat de koper aan zijn lot over. Ik zal dit in gedachten houden. Voor mij is deze zaak voor de rest afgehandelt (de kans dat ik nog iets van Ludo hoor is toch nihiel. Hij is hier constant online, maar vertikt het te antwoorden op mijn berichten. Zegt genoeg, denk ik.)
    belabberde verpakking?

    ik heb 800 deals op dit forum gehad, maar nog nooit de luxe van een dubbel karton in een bubbeltjesenveloppe gehad.

    Als je alleen puntgave exemplaren wilt, dan kan je beter in de winkel de schappen afgaan met een vergrootglas!

    Niet lullig bedoeld, maar de verpakking is in mijn ogen afdoende.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Beloof dan ook niets als je het niet kunt waarmaken. Had Ludo op voorhand gezegd: "Kijk, ik beloof niet dat de DVD goed verpakt verstuurt wordt", dan had ik de deal niet laten doorgaan. Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken. Normaal koop ik digipacks ook enkel in de winkel, maar diegene waarover het gaat is niet meer verkrijgbaar in de handel, vandaar...

    En weken niets van je laten horen, en zelfs dagen en dagen actief zijn op het forum en niet reageren op mijn berichten tot iemand van de crew je erop aanspreekt is niet netjes Ludo. Als je op het forum actief kan zijn, is het een kleine moeite om ook even op de berichtjes te reageren.

    Als je niet deftig wil handelen, doe het dan op marktplaats, niet op een DVD-forum.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Tijd voor mij om ook eens te reageren. Volgens mij weet jij de achtergrond van deze zaak niet en weet jij ook niet of er wel of niet gereageerd is, wel? En jij weet ook niet wat ik aan het doen was, toch? En 'even mail checken' is niet voor iedereen even makkelijk weggelegd als jij denkt vanuit je luie bureaustoel. Dus weet waar je het over hebt, voordat je zo'n bericht post. Sorry, maar dit soort reacties hangen mij echt de keel uit.
    Fijn dat je de tijd hebt gevonden om nu wel te reageren....

    Ik weet inderdaad niet of dat zo is, maar gelukkig schreef ik dat ook niet. Ik schreef dat ALS er niet gereageerd is, dat niet netjes is. Zeker niet voor een crewmember die, naar mijn mening, wel een voorbeeldfunctie moet hebben voor trades. (ik kies geen kant, want kan de zaak inhoudelijk niet beoordelen!!!)

    Verder kan het me weinig bommen maar als ik naar het verloop van dit topic kijk verbaas ik me wel een beetje.

    Tom opent heel netjes een topic zonder iemand in een kwaad daglicht te plaatsen. Eric komt met een reactie en drie weken later post hij dat hij niets meer vernomen heeft.

    Ja, dan geloof ik inderdaad dat er TE weinig contact is geweest zonder verder de schuld bij iemand te leggen over het onderwerp zelf!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Waarom is dit dan gezegd? Hij wachtte 3 weken braaf op enige reactie en... :/ akkoord als je vindt dat de crew er niets mee te maken heeft, maar zeg dan ook niet dat je het "onderling zult bespreken"...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Tom opent heel netjes een topic zonder iemand in een kwaad daglicht te plaatsen. Eric komt met een reactie en drie weken later post hij dat hij niets meer vernomen heeft.
    Jullie hebben vast de beste bedoelingen met jullie inmenging in deze thread maar helaas trek je conclusies die niet kloppen omdat je niet alle informatie hebt. Via PM is er weldegelijk meerdere keren contact geweest tijdens die periode, zowel tussen Tom en Ludo, Tom en mijzelf en Ludo en mijzelf. Laat het analyseren van hetgeen gebeurd is dus aub over aan mensen die er wel bij betrokken zijn. Dank.
    Laatst aangepast door Eric van Ballegoie : 19-12-2007 om 16:06 Reden: typo's aangepast
    Eric van Ballegoie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Jullie hebben vast de beste bedoelingen met jullie inmenging in deze thread maar helaas trek je conclusies die niet kloppen omdat je niet alle informatie hebt. Via PM is er weldegelijk meerdere keren contact geweest tijdens die periode, zowel tussen Tom en Ludo, Tom en mijzelf en Ludo en mijzelf. Laat het analyseren van hetgeen gebeurd is dus aub over aan mensen die er wel bij betrokken zijn. Dank.
    Is goed hoor Eric.

    Feit blijft dan echter wel dat iemand van jullie drie hierboven niet de waarheid spreekt/typt/post. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Je smilies ten spijt: Ik ben je knikkervriendje niet en ben er ook niet van gecharmeerd voor leugenaar uitgemaakt te worden, net zo min als ik me voor kan stellen dat Tom en Ludo dat zullen waarderen. Dat de zaak (nog) niet naar ieders tevredenheid opgelost is betekent namelijk niet dat er geen communicatie onderling geweest is.
    Eric van Ballegoie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Je smilies ten spijt: Ik ben je knikkervriendje niet en ben er ook niet van gecharmeerd voor leugenaar uitgemaakt te worden, net zo min als ik me voor kan stellen dat Tom en Ludo dat zullen waarderen. Dat de zaak (nog) niet naar ieders tevredenheid opgelost is betekent namelijk niet dat er geen communicatie onderling geweest is.
    Hij geeft alleen maar aan dat er iemand liegt, dat is een simpele constatering die wel waar moet zijn aangezien jullie elkaar tegenspreken. Hij zegt niet dat jullie het zijn.

    Ik denk zelf overigens dat de topicstarter nogal pietluttig is m.b.t. tot het kleinste deukje in het karton, wel antwoorden heeft gekregen, maar hier niet tevreden mee was, en vervolgens toch besluit om de hele kwestie publiekelijk te maken, in zijn eigen gekleurde versie wel te verstaan. Maar goed, het blijft gissen
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Je smilies ten spijt: Ik ben je knikkervriendje niet en ben er ook niet van gecharmeerd voor leugenaar uitgemaakt te worden, net zo min als ik me voor kan stellen dat Tom en Ludo dat zullen waarderen. Dat de zaak (nog) niet naar ieders tevredenheid opgelost is betekent namelijk niet dat er geen communicatie onderling geweest is.

    Jij mag mijn knikkervriendje ook niet zijn.

    Gewoon even het topic doorlezen. Er staan die dingen die elkaar tegenspreken! IEMAND spreekt er dus NIET de waarheid.

    Waarom moet de crew toch altijd zo moeilijk doen als er iemand wat kritischer is?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    belabberde verpakking?

    ik heb 800 deals op dit forum gehad, maar nog nooit de luxe van een dubbel karton in een bubbeltjesenveloppe gehad.

    Als je alleen puntgave exemplaren wilt, dan kan je beter in de winkel de schappen afgaan met een vergrootglas!

    Niet lullig bedoeld, maar de verpakking is in mijn ogen afdoende.
    Op het ,,andere,,forum hebben we de zelfde klachten
    gehad met dit forumlid,het is nooit goed en altijd
    wat te zeiken,ga lekker naar de winkel en doe niet zo
    belachelijk.

  24. #24

    Standaard

    Wat een gezanik om een stukje karton. Als je zo "geilt" op een splinternieuwe verpakking, koop dan alles nieuw in seal zodra de dvd uitkomt. Als je 2e-hands koopt en niet de moeite wil nemen om het persoonlijk op te halen, dan weet je toch dat de verpakking niet altijd helemaal gaaf kan zijn (al dan niet door de postbezorging). Ik zou er meer moeite mee hebben als de dvd krassen zou hebben en niet goed zou afspelen...
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  25. #25

    Standaard

    Klopt Ralph. Misschien een tip, spreek voor de volgende keer pakketpost af zodat de post het niet kán verknallen als je nogal kritisch bent

    Nou ja, verknallen kunnen ze het altijd natuurlijk


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •