Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray outsells HD-DVD format in Europe

    Een artikel dat op diverse Amerikaanse nieuwssites is verschenen.

    http://www.reuters.com/article/techn...38108420071127
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  2. #2

    Standaard

    Wow, 73% van het HD-materiaal is Blu-ray in Europa.En in de VS dan 66%.Volgens mij is het dan toch wel een gelopen race.Zeker nu de ps3 verkopen echt op gang beginnen te komen....

  3. #3

    Standaard

    Jammer dat dit bericht geen weekje eerder kon kopen, vorige vrijdag Harry Potter 1-5 box aangeschaft, had ik dit geweten was het toch blu-ray geworden hoor
    BD (1243) What i Watch

  4. #4

    Standaard

    Om het te vieren gelijk een nieuwe BD aangeschaft

    @freaky: dat is inderdaad wel balen, ja.

  5. #5

    Standaard

    HD is nog lang niet doorgebroken is Europa en als er een groep waarbij HD wel een beetje is doorgebroken in Europa dan zijn dat de gamers. Logisch dus dat de invloed van de ps3 hier duidelijker merkbaar is dan elders in de wereld.

  6. #6

    Standaard

    The GfK Group, die het bericht bekend heeft gemaakt, is de No. 4 op de wereld op gebied van markt research voor entertainment (gevonden na even Googlen). Afwachten of deze cijfers door anderen (de nrs 1,2 of 3) bevestigd worden.

    In dat geval zal het HD kamp nog wel met een ultieme aktie komen.

    Spannend.

  7. #7

    Standaard

    Freaky:
    Jammer dat dit bericht geen weekje eerder kon kopen, vorige vrijdag Harry Potter 1-5 box aangeschaft, had ik dit geweten was het toch blu-ray geworden hoor

    Hoezo? Heb zelf ook de hd-dvd box gekocht, want was goedkoper dan de blu-ray box en is bovendien technisch beter uitgevoerd dan de blu-ray versie. Zoals vaker met Warner releases. Ik ga dus nagenoeg standaard voor Warner hd-dvds inplaats van Warner blu-rays. Een uitzondering, de blu-ray Mierenmepper die was verkeerd en veel goedkoper geprijsd dan de hd-dvd versie bij bol.com.
    En verder blijft de verhouding tot nu toe relatief stabiel tussen blu-ray en hd-dvd. Beide formaten blijven gewoon bestaan naast elkaar.
    Amazon.de heeft momenteel de verhouding 39% hd-dvd en 61% blu-ray.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 27-11-2007 om 17:53
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Overigens bleek al eerder uit studies door dezelfde GfK groep dat er in Europa net als in Amerika meer stand alone HD-dvd spelers dan BD-spelers verkocht zijn. Op dit moment kan het alle kanten op gaan. Dus vier je feestje voor je favoriete formaat (welke van de twee maakt niet uit) nu het nog kan.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Freaky:



    Hoezo? Heb zelf ook de hd-dvd box gekocht, want was goedkoper dan de blu-ray box en is bovendien technisch beter uitgevoerd dan de blu-ray versie. Zoals vaker met Warner releases. Ik ga dus nagenoeg standaard voor Warner hd-dvds inplaats van Warner blu-rays. Een uitzondering, de blu-ray Mierenmepper die was verkeerd en veel goedkoper geprijsd dan de hd-dvd versie bij bol.com.
    En verder blijft de verhouding tot nu toe relatief stabiel tussen blu-ray en hd-dvd. Beide formaten blijven gewoon bestaan naast elkaar.
    Amazon.de heeft momenteel de verhouding 39% hd-dvd en 61% blu-ray.
    Hoeze technish beter uitgevoerd? Ik las op avs dat de blu-ray discs niet identiek waren aan de hddvd zoals normaal. De bluray heeft een veel hogere bitrate.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Overigens bleek al eerder uit studies door dezelfde GfK groep dat er in Europa net als in Amerika meer stand alone HD-dvd spelers dan BD-spelers verkocht zijn. Op dit moment kan het alle kanten op gaan. Dus vier je feestje voor je favoriete formaat (welke van de twee maakt niet uit) nu het nog kan.
    Blijf ik toch een domme stelling vinden. Er worden ook meer PS3's gekocht door filmliefhebbers voor Blu-ray omdat dit de beste speler is tegen de beste prijs.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #11

    Standaard

    Henkske22:
    Hoeze technish beter uitgevoerd?
    Meer extra's.

    Maar waar heb je dat van die hoger bitrate van de blu-ray's gelezen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Maar waar heb je dat van die hoger bitrate van de blu-ray's gelezen?
    Hij zal wel t audiogebeuren bedoelen. Warners videotransfers van zowel BR als HD DVD zijn over t algemeen aan elkaar gelijk.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Overigens bleek al eerder uit studies door dezelfde GfK groep dat er in Europa net als in Amerika meer stand alone HD-dvd spelers dan BD-spelers verkocht zijn. Op dit moment kan het alle kanten op gaan. Dus vier je feestje voor je favoriete formaat (welke van de twee maakt niet uit) nu het nog kan.
    Dat vind ik dus echt absoluut onbelangrijk. Het HD-DVD kamp wil gewoon een positief cijfer melden. Sony profileert de PS3 ook als Blu-rayspeler. Zie het Spiderman 3 blu-ray + PS3 combopack.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    Dat vind ik dus echt absoluut onbelangrijk. Het HD-DVD kamp wil gewoon een positief cijfer melden. Sony profileert de PS3 ook als Blu-rayspeler. Zie het Spiderman 3 blu-ray + PS3 combopack.
    En dat doet het Blu-Ray kamp natuurlijk nooit. Kom op doe niet zo naief. Ze weten aan beide kanten precies hoe ze met cijfers moeten goochelen. Ik gaf gewoon aan dat HD-dvd ook goede zaken doet en van mij mogen beide kampen hun feestjes vieren wanneer er iets positiefs te melden is zolang ze maar niet doen alsof de oorlog al voorbij is.

  15. #15

    Standaard

    Sterker dit bericht komt van de Blu-ray Disc Association. Daarbij moet je ook nog de vragen: hoe komen deze cijfers tot stand. Dat
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Cijfers zijn van GFK en niet van de BDA. Staat vermeld in het artikel.

    Uiteraard wordt er met cijfers gegoocheld. Dat doet ieder bedrijf. Men wil immers altijd het mooist mogelijke naar buiten brengen. HD DVD en Blu Ray zullen geen uitzonderingen zijn. Daarom kan het geen kwaad om meerdere cijfers te vergelijken. Daarin wordt de trend meestal beter duidelijk. Mooi voorbeeld zijn de kamerverkiezingen; Daarbij is de trend meestal hetzelfde bij de diverse onderzoeken. Alleen verschilt de zetelverdeling van onderzoeksbureau tot onderzoeksbureau. Nielsen laat voor de USA bijv. dezelfde trend zien met een verhouding van 2:1. Dit is een vrij constante trend in de cijfers gedurende het hele jaar.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  17. #17

    Standaard

    Laat ik het anders zeggen: het bericht is afkomstig van de BDA, waarbij men zich beroept op cijfers van de GFK. En de vraag blijft, wat meet men.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    En dat doet het Blu-Ray kamp natuurlijk nooit. Kom op doe niet zo naief. Ze weten aan beide kanten precies hoe ze met cijfers moeten goochelen. Ik gaf gewoon aan dat HD-dvd ook goede zaken doet en van mij mogen beide kampen hun feestjes vieren wanneer er iets positiefs te melden is zolang ze maar niet doen alsof de oorlog al voorbij is.
    Ja maar het HD-DVD kamp geeft nooit de cijfers die het belangrijkste zijn. Die van de softwareverkopen.

  19. #19

    Standaard

    Ja maar het HD-DVD kamp geeft nooit de cijfers die het belangrijkste zijn. Die van de softwareverkopen.
    Als dat zo was dan konden we hier niet schrijven over de verhouding hd-dvd en blu-ray in verkoopcijfers. Ergens moeten die cijfers toch vandaan komen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Laat ik het anders zeggen: het bericht is afkomstig van de BDA, waarbij men zich beroept op cijfers van de GFK. En de vraag blijft, wat meet men.
    Verkochte software maak ik uit de tekst op. Zowel Games als Blu Ray. Vaagheid is het aantal landen binnen de EU dat men telt en de verhouding tot de hardware. Al is dit laatste niet echt te meten in verband met de PS3. Ik snap je punt dus best, maar daarom zeg ik ook dat meerdere vergelijken gemaakt moeten worden om een betrouwbaarder/accurater beeld te krijgen. Hetzelfde geldt voor HD DVD, die flink afrond (denk aan de Transformers sales; dat is achteraf naar beneden bijgesteld óf de verhouding software/hardware waarbij men de ene keer wel de PS3 meetelt en met andere onderzoeken weer niet meetelt als speler).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Als dat zo was dan konden we hier niet schrijven over de verhouding hd-dvd en blu-ray in verkoopcijfers. Ergens moeten die cijfers toch vandaan komen.
    Het zal ongetwijfeld in een rapport staan. Wellicht is het rapport of een samenvatting op te duiken bij GFK?
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 28-11-2007 om 20:27
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  21. #21

    Standaard

    Ik ken een overzicht van vrij recent, maar daar baseerde men zich op het aantal verkochte spelers per formaat en vermenigvuldigde dat met het aantal discs dat per formaat speler volgens kengetallen werd verkocht. Niet echt betrouwbaar.
    Ook was recent in het nieuws een verhouding van 4 blu-ray op 1 hd-dvd in Europa, bleek van Sony afkomstig te zijn. Ook niet echt betrouwbaar.
    Wat betreft meetmethode nog het volgende. Ik weet niet hoe het nu zit maar met de vroegere top40 telde men niet de singels die in de winkel werden verkocht, maar die van de fabriek naar de groothandel gaat. Op papier was een song een grote hit, terwijl dat ding haast niet verkocht werd aan het publiek.
    Ofwel, meet met het aantal HD-discs verkocht van de fabriek naar de detailhandel, of het aantal discs in de winkel. Het kan dus best zo zijn dat in het traject fabriek / winkel een totaal andere verhouding is dan in het traject winkel - consument, en dat geldt voor elk formaat blu-ray of hd-dvd.

    Overigens amazon.de zit nog steeds op een verhouding 39 (hd-dvd) op 61 (blu-ray) en gaat het dus wel om consumentenverkopen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Er moeten gewoon héél dringend een paar fabrikanten bij komen die stand-alone HD DVD spelers gaan produceren, dat is pure noodzaak!!!

  23. #23

    Standaard

    Blu Ray zet ook op het low budget segment de aanval in. Alba heeft aangekondigd om vanaf januari Blu Ray spelers in Europa te gaan verkopen. Ze beginnen met een maandelijkse afzet van 4000 spelers.

    Rhodanos; van die getallen van Amazon kun je ook niet echt uit gaan. Dat gaat om één enkele winkel. Je ziet gelijk behoorlijke invloeden als er een aanbiedingsverkoop is. Axelmusic.dk heeft een verhouding van 91br/9hd. Nielsen lijkt me dan een aardige graadmeter, die de verkopen van een aantal winkels neemt. Ook niet volmaakt, daar niet alle retail meegenomen wordt.

    Hier een nieuw bericht over Black Friday. Die site heeft o.a. cijfers van Nielsen. http://www.hollywoodreporter.com/hr/...36c0078ef4de4a Hierin wordt bijna een verhouding van 3:1 weggezet in het voordeel van Blu Ray.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 29-11-2007 om 07:28
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  24. #24

    Standaard

    Toch ook grappig dat (duur betaalde) marktonderzoeksbureaus te verwachten resultaten baseren op iets dat zo anders kan lopen. Kijk naar een jaar geleden:
    http://www.nu.nl/news/911137/54/%27D...etamax%27.html
    Voor hetzelfde geld is 't over een jaar weer helemaal anders.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht

    Hier een nieuw bericht over Black Friday. Die site heeft o.a. cijfers van Nielsen. http://www.hollywoodreporter.com/hr/...36c0078ef4de4a Hierin wordt bijna een verhouding van 3:1 weggezet in het voordeel van Blu Ray.
    Wow, die HDdvd-spelers zijn in de VS al voor $98 op de markt en toch is de verhouding van Blu-ray tov HDdvd nog 3:1. Lijkt me dan toch wel een duidelijk uitgemaakte zaak, dan....

    The high-definition format war tilted even more heavily in favor of Blu-ray Disc despite a rash of inexpensive HD DVD players sold through Wal-Mart and other discount retailers in recent weeks. Nielsen VideoScan data for the week shows 72.6% of high-definition discs purchased by consumers were Blu-ray and just 27.4% were HD DVD. HD DVD players have been selling for as little as $98, one-fourth the lowest street price for a Blu-ray player.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •