Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 68 van 68 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Heb niet het idee dat er twee versies zijn op 4K zoals toentertijd bij Gladiator. Op de achtkant lees ik er niks over. Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde ook qua regio.
    Dat vermoeden begin ik ook te krijgen.
    Als je op DVD-Compare kijkt zijn in Europa en de UK alle 4K's hetzelfde qua ondertitels en audio.
    Alleen zijn in de verschillende landen de BD's anders qua ondertitels. en soms audio
    Laatst aangepast door TifKag : 14-01-2024 om 12:33

  2. #52

    Standaard

    Heeft iemand hier de Nederlandse 4k uitgave van Titanic al? Zo ja, komt deze met slipcover? Zo nee, dan neem ik hem dit weekend wel uit Duitsland mee.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jorpor Bekijk bericht
    Heeft iemand hier de Nederlandse 4k uitgave van Titanic al? Zo ja, komt deze met slipcover? Zo nee, dan neem ik hem dit weekend wel uit Duitsland mee.
    Ik heb deze eergisteren via bol.com zonder slipcover ontvangen. Voor mij prima, want ik gooi die nutteloze flutdingen toch altijd meteen in de prullenmand...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #54

    Standaard

    Er zit inderdaad geen slipcover bij. Ik heb mijn exemplaar 2 weken geleden al bij Boekenvoordeel gekocht.

  5. #55

    Standaard

    Hij gaat in een kast waar hij omringd is door films met slipcovers, dus dan ga ik voor de Duitse release. Staat wat mooier. Dank voor de reacties!

  6. #56

    Standaard

    Nee ook bol.com levert ze zonder slipcover. Daar moet je geluk mee hebben ook uit het buitenland. Indien voorradig worden meegeleverd. Maar na een tijdje vaak niet meer. Vind het soms wel een meerwaarde hebben. Zeker bij de kwetsbare steelbooks. Bij Disney standaard.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #57

    Standaard

    Bij amazon.es met mooie slipcover. Wel spaans achterop. En goedkoop.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #58

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd wat degene die de 3d bluray er van vinden qua beeld in vergelijking met de UHD; de 3d blu-ray was namelijk qua beeld al heel erg goed.

  9. #59

    Standaard

    Ik heb zowel de 3D-versie als de 4K in mijn bezit, maar voorlopig staat de 4K-versie nog niet ingepland om te gaan kijken. Persoonlijk denk ik dat het appels met peren vergelijken is, want de dieptewerking die de 3D-versie heeft zal een 4K-versie nooit kunnen weergeven. Die heeft dan (waarschijnlijk) weer andere pluspunten. Zelf beschik ik noch over een visueel geheugen noch over apparatuur om beide versies tegelijkertijd naast elkaar te kunnen draaien en te bekijken, dus ik ga daar niets zinnigs over kunnen zeggen. Als ik bij een film zou moeten kiezen tussen een 3D- of een 4K-weergave, dan zal ik altijd voor de 3D gaan, uitzonderingen daargelaten. 3D biedt een zoveel betere (en bijzondere) kijkervaring, iets wat ik bij 4K maar zelden ervaar.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #60

    Standaard

    Maar waarom heb je dan de 4k gekocht?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar waarom heb je dan de 4k gekocht?
    Misschien omdat de 3D TV misschien al op leeftijd is & de 4K is voor de toekomst?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien omdat de 3D TV misschien al op leeftijd is & de 4K is voor de toekomst?
    Onder andere. Mijn 3D TV is uit 2013 en doet het overigens nog steeds uitstekend. Is nieuwsgierigheid misschien ook een reden? 4K-uitgaven zijn met name interessant bij wat oudere films. Bij recente films hebben ze weinig toegevoegde waarde.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Onder andere. Mijn 3D TV is uit 2013 en doet het overigens nog steeds uitstekend. Is nieuwsgierigheid misschien ook een reden? 4K-uitgaven zijn met name interessant bij wat oudere films. Bij recente films hebben ze weinig toegevoegde waarde.
    Of je TV is niet in staat om het beter weer te geven. Maar zeker is 4k meerwaarde met nieuwe films. Echter niet allemaal, dat moet gezegd. Heb recent lg 77 inch met mla scherm, maar dat is genieten. Films nog nooit zo gezien.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Of je TV is niet in staat om het beter weer te geven. Maar zeker is 4k meerwaarde met nieuwe films. Echter niet allemaal, dat moet gezegd. Heb recent lg 77 inch met mla scherm, maar dat is genieten. Films nog nooit zo gezien.
    Mijn 55 inch 3D TV in mijn 'thuisbioscoop' kan geen 4K weergeven omdat dat formaat in 2013 nog niet bestond. En mijn 4K TV uit 2019 in de woonkamer kan weer geen 3D weergeven en heeft bovendien een normaal formaat van 49 inch met een normale kijkafstand van minimaal 3 meter, dus dat zal allicht iets op de 4K-beleving van invloed zijn. Maar voor mij is bij 4K in eerste instantie de - soms marginaal - hogere scherpte van minder belang dan HDR. En dat verschil zie je wel, zeker op een topklasse LED TV met zijn extreem hoge helderheid en diepe zwartwaarden. Maar ja, dat mag ik van sommigen op dit forum niet zeggen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #65

    Standaard

    4K heeft voor mij met name meerwaarde bij “oudere” films die ik eerder op DVD of Blu-Ray in mindere kwaliteit heb gezien omdat daarbij gebruik werd gemaakt van een oude/slechtere master. Dus dan zie je het verschil veel meer dan bij een recente film die ook al in goede kwaliteit in de bioscoop draaien. Dus daar is je referentiekader al heel anders en ben je al verwend vanuit de bioscoop. Dus 4K heeft zeker zijn meerwaarde, maar bij een 49” TV op een, vind ik, iets te krappe kijkafstand van meer dan 3 meter zie je het verschil sowieso niet inderdaad. Ik zit nu op iets minder dan 3M van mijn 65” vandaan en dan zie je echt wel verschil tussen een BD of 4K. Dus op zich is je kijkafstand voor de cijfers oké, maar ik zou zelf niet kunnen genieten van een 49” op 3M afstand.

  16. #66

    Standaard

    Ik zit op 2m50 van 77 inch. Niks te groot. Zelfs mijn vrouw vind dat...
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #67

  18. #68

    Standaard

    Ik koop ook 4K UHD's maar ik heb nog geen UHD TV. Komt wel als ik een nieuwe moet kopen. Ik heb wel een 4K speler, UHD Blurays worden dan gedownscaled naar 1080X1920. De nieuwe masters van de 4K uitgaven zijn vaak niet op gewone Bluray te krijgen. Net zoals bij Titanic. Ben ik meteen weer on topic

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •