Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.

Discussie: HDMI switch

  1. #1

    Standaard HDMI switch

    Hallo allemaal,

    Ik zit met een behoorlijk luxe-probleem: Ik heb namelijk twee HDMI-ingangen op mijn TV zitten, en die zijn momenteel allebei in gebruik (PS3 en regiovrije upscaling DVD-speler). Nu ben ik dit jaar heel erg lief geweest en ik vermoed dan ook dat de goede Sint mij wel op korte termijn een HD-DVD speler zal willen schenken (dank u, Sinterklaasje!). Die zal uiteraard ook weer aangesloten moeten worden via HDMI, maar mijn aansluitingen zijn op!
    Tja, en wat nu? Ik heb al wel gezien dat er HDMI-switches verkrijgbaar zijn waarmee je 2, 3 of 4 verschillende bronnen op 1 TV kunt aansluiten, maar ik zou niet weten wat dan een verstandige keuze zou zijn, en ik zou ook niet direct een winkel of een betrouwbare website weten waar ik zoiets voor een redelijke prijs kan kopen.
    In de toekomst zullen er misschien nog wel meer apparaten met HDMI bij komen (misschien koop ik bijvoorbeeld ooit ook nog wel een HDTV-ontvanger of zoiets), dus dan zou het alvast wel prettig zijn om in ieder geval één extra aansluiting over te houden. Dat zou betekenen dat ik met zo’n switch minimaal 3 verschillende bronnen moet kunnen aansluiten op mijn TV. Ik houd mij van harte aanbevolen voor tips!

  2. #2

    Standaard

    Goedkoop alternatief (mits mogelijk): sommige TV's ondersteunen ook 1080p over component. Wellicht kun je je (HD)DVD-speler zo aansluiten?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie! Ik heb de handleiding er even op nageslagen, en mijn TV (Sony Bravia KDL 40W2000) ondersteunt geen 1080p over component, maar wel 1080i en 720p.
    Een voorlopige oplossing zou dus zijn om zowel de PS3 als de HD-DVD speler met HDMI aan te sluiten en de DVD-speler, die ik eigenlijk alleen gebruik om R1-DVD's af te kunnen spelen, via component. Dan heb ik maximale upscaling tot 1080i i.p.v. 1080p voor R1-DVD's, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat nou echt zo veel uitmaakt. Dus ik denk dat ik dat de eerste tijd maar eens ga proberen.
    Maar, met het oog op de toekomst: ik houd mij uiteraard nog steeds aanbevolen voor tips omtrent een HDMI-switch.

  4. #4

    Standaard

    Geffen verkoopt ze. Volgens velen de best switches. Ik heb er ook eentje. Komt met 4 hdmi kabels.
    "Portland,straight ahead!"

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Hmmm... Bedankt voor de tip, maar deze is wel behoorlijk aan de prijs. En ik vraag me inmiddels af of dat het waard is. Want als ik, zoals hierboven werd gesuggereerd, mijn DVD-speler met component aan zou sluiten, zou het dus alleen gaan om het verschil in upscaling naar 1080i i.p.v. 1080p en dan nog alleen voor mijn (ongeveer 100) R1 DVD's. R2 DVD's stop ik dan in de PS3, die wel kan upscalen naar 1080p.

  7. #7

    Standaard

    Das inderdaad een dure switch. Ik kwam deze switch tegen van Aten: http://www.aten.com/products/product...erid=subClass6
    Die is met een adviesprijs van 129,99 euro toch een stuk vriendelijker geprijst. Wellicht iets voor jou?

  8. #8

    Standaard

    Tsja voor kwaliteit betaal je. Tis maar net hoe hoog je je eisen stelt, en vergeet niet, Gefen levert er 4 hoogwaardige hdmi kabels bij, waar je normaal 50 euro p/s voor betaalt.(als het al niet meer is voor topkwaliteit)
    "Portland,straight ahead!"

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok Bekijk bericht
    Das inderdaad een dure switch. Ik kwam deze switch tegen van Aten: http://www.aten.com/products/product...erid=subClass6
    Die is met een adviesprijs van 129,99 euro toch een stuk vriendelijker geprijst. Wellicht iets voor jou?
    Ik zoek ook iets waarmee ik 2 HDMI-apparaten op een tv met een aansluiting kan aansluiten, maar 130 euro vind ik dan toch nog vrij pittig.

    Kent er iemand wat simpelere (en hopelijk goedkopere) oplossingen met slechts 2 HDMI inputs? Ik heb voor 30 euro wel dit soort switches bij de MM zien liggen, maar ik heb geen idee wat ik daar kwalitatief van kan verwachten. En "merk" switches met 2 ports ben ik nog niet tegengekomen.

  11. #11

    Standaard

    Kijk, € 30, dat zijn pas prijzen! Maar dat zal dan kwalitatief dan wel niet al te best zijn, vermoed ik. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
    Met zo'n switch zou ik voorlopig ook geholpen zijn, mits de kwaliteit in orde is. Voor die € 30,- kan ik er dan later altijd nog eentje bij kopen, mocht er ooit nog een HDMI-apparaat bij komen (dan zou ik immers op beide HDMI-ingangen 2 apparaten kunnen aansluiten).

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Kijk, € 30, dat zijn pas prijzen! Maar dat zal dan kwalitatief dan wel niet al te best zijn, vermoed ik. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
    Met zo'n switch zou ik voorlopig ook geholpen zijn, mits de kwaliteit in orde is. Voor die € 30,- kan ik er dan later altijd nog eentje bij kopen, mocht er ooit nog een HDMI-apparaat bij komen (dan zou ik immers op beide HDMI-ingangen 2 apparaten kunnen aansluiten).
    Als de afstanden die je moet overbruggen kort zijn denk ik dat hij gewoon goed zal werken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als de afstanden die je moet overbruggen kort zijn denk ik dat hij gewoon goed zal werken.
    in dat geval ga ik voor deze oplossing. Als ik tenminste een HD-DVD speler kan vinden, want dat is nog niet makkelijk: http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...29#post1269329

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    in dat geval ga ik voor deze oplossing. Als ik tenminste een HD-DVD speler kan vinden, want dat is nog niet makkelijk: http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...29#post1269329
    Doe verstandig, neem een Blu-ray.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Doe verstandig, neem een Blu-ray.....
    Niet naar luisteren Carlos.

    Ik denk dat ik trouwens ook maar zo'n kastje van 30 euro ga proberen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    Niet naar luisteren Carlos.

    Ik denk dat ik trouwens ook maar zo'n kastje van 30 euro ga proberen.
    Ik ben geen echte fan hoor maar denk gewoon wel dat Blu-ray gaat winnen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Doe verstandig, neem een Blu-ray.....
    Ik ben ook verstandig, ik heb allang Blu-ray. De HD-DVD speler wil ik gewoon ook .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Ik ben ook verstandig, ik heb allang Blu-ray. De HD-DVD speler wil ik gewoon ook .
    8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Nou, ik heb zo'n Vivanco-kastje gehaald en aangesloten en heb even een half uurtje King Kong op HD DVD en een half uurtje Bruce Springsteen live in Barcelona op DVD bekeken. Tot nu toe geen last van rare storingen of vermindering van beeld- of geluidskwaliteit, dus het lijkt een succes te zijn. De komende week zal ik nog wat meer specifieke positieve/negatieve ervaringen postten als die er zijn.

    edit: ik zie trouwens op de door mij gelinkte website dat dit kastje alleen compatibel is met HDMI 1.2. Voor geïnteresseerden is dat misschien wel even belangrijk om te onthouden.
    Laatst aangepast door Richard B. : 10-12-2007 om 19:34

  20. #20

    Standaard

    Ik was gisteren in de Mediamarkt Utrecht, en ik zag daar, behalve het genoemde Vivanco-kastje van € 30,-, bij de Playstation-spullen (dus niet bij de HDMI-kabels) ook een switch liggen van het merk "Piranha", inclusief HDMI- en optische kabel, waarmee je maar liefst drie bronnen op een TV kunt aansluiten, en die HDMI 1.3 ondersteunt (ik heb hier overigens weinig verstand van, wat wil dat precies zeggen?). Hij kostte rond de € 70,-, geloof ik. Ik had weinig tijd, dus ik heb er helaas niet heel aandachtig naar kunnen kijken, maar het zou best eens één van deze kunnen zijn:

    http://www.contactdata.nl/piranha/index.php?action=11
    P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met optische- en HDMI kabel
    - Schakelbox met ingang voor 3 HDMI kabels die via de switch herleid worden naar 1 HDMI kabel, rechtstreeks naar je HD televisie.( HD ready of Full HD )
    - Geleverd inclusief Optische kabel (geluid) en HDMI kabel
    - Plug & play voor alle bezitters van PS3 en andere digitale toestellen met HDMI uitgang
    - Voorziet automatische switch tussen uw digitale toestellen met een HDMI uitgang zoals PS3, Dvd speler / recorder, satelietontvanger, …..
    - Ondersteund volgende Grafische resolutie : 480p / 720p / 1080i en 1080p
    - HDMI specificatie : 1,3 a ATC certified

    Bol.com heeft er ook eentje van Piranha voor € 59,99, de P634. Helaas staan de specs er niet bij:
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...04004005013905

    Uiteindelijk bleek een HD-DVD speler wederom niet voorradig, dus ik heb mijn aankoop nog maar even uitgesteld. Maar m.b.t. de switch ben ik er dus nog steeds niet uit.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt Bekijk bericht
    Goedkoop alternatief (mits mogelijk): sommige TV's ondersteunen ook 1080p over component. Wellicht kun je je (HD)DVD-speler zo aansluiten?
    Helemaal geen aanrader, bedenk namelijk wel dat heel veel apparaten geen HD signaal meer over component uitsturen als het materiaal op de schijf copy protected is, en dat zijn toch wel de meeste schijven!
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Ik was gisteren in de Mediamarkt Utrecht, en ik zag daar, behalve het genoemde Vivanco-kastje van € 30,-, bij de Playstation-spullen (dus niet bij de HDMI-kabels) ook een switch liggen van het merk "Piranha", inclusief HDMI- en optische kabel, waarmee je maar liefst drie bronnen op een TV kunt aansluiten, en die HDMI 1.3 ondersteunt (ik heb hier overigens weinig verstand van, wat wil dat precies zeggen?). Hij kostte rond de € 70,-, geloof ik. Ik had weinig tijd, dus ik heb er helaas niet heel aandachtig naar kunnen kijken, maar het zou best eens één van deze kunnen zijn:

    http://www.contactdata.nl/piranha/index.php?action=11
    P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met optische- en HDMI kabel
    - Schakelbox met ingang voor 3 HDMI kabels die via de switch herleid worden naar 1 HDMI kabel, rechtstreeks naar je HD televisie.( HD ready of Full HD )
    - Geleverd inclusief Optische kabel (geluid) en HDMI kabel
    - Plug & play voor alle bezitters van PS3 en andere digitale toestellen met HDMI uitgang
    - Voorziet automatische switch tussen uw digitale toestellen met een HDMI uitgang zoals PS3, Dvd speler / recorder, satelietontvanger, …..
    - Ondersteund volgende Grafische resolutie : 480p / 720p / 1080i en 1080p
    - HDMI specificatie : 1,3 a ATC certified

    Bol.com heeft er ook eentje van Piranha voor € 59,99, de P634. Helaas staan de specs er niet bij:
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...04004005013905

    Uiteindelijk bleek een HD-DVD speler wederom niet voorradig, dus ik heb mijn aankoop nog maar even uitgesteld. Maar m.b.t. de switch ben ik er dus nog steeds niet uit.
    Ben zelf ook bezig met de aanschaf van een HDMI switch..... laat hier weer wat van mij horen als ik een prijsgunstige oplossing heb gevonden.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    zit er op je Versterker/Receiver geen in/uitgangen ??
    heb zelf de Onkyo Tx-Sr605, die heeft 2 hdmi ingangen. en 1 uitgang. (plus mijn Philips LCD heeft 3 ingangen... meer dan genoeg dus...)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Helemaal geen aanrader, bedenk namelijk wel dat heel veel apparaten geen HD signaal meer over component uitsturen als het materiaal op de schijf copy protected is, en dat zijn toch wel de meeste schijven!
    DVD's werken gewoon, DVD Speler via component is dan ook 'n uitstekende oplossing.

    Andere optie is kijken voor 'n AMP die 'n interne HDMI switch heeft (wel 'n iets duurdere optie).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #25

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •