Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 99 worden weergegeven.

Discussie: HDMI switch

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rover8772 Bekijk bericht
    zit er op je Versterker/Receiver geen in/uitgangen ??
    heb zelf de Onkyo Tx-Sr605, die heeft 2 hdmi ingangen. en 1 uitgang. (plus mijn Philips LCD heeft 3 ingangen... meer dan genoeg dus...)
    Mijn versterker heeft inderdaad geen HDMI, en aangezien ik erg tevreden ben over mijn versterker (ook een Onkyo, trouwens) ga ik 'm ook niet snel vervangen.

  2. #27

    Standaard

    Ik heb zelf de Octava 3 x 1 HDMI Switch die net als de Gefen zeer goed aangeschreven staat,... al is die ook behoorlijk aan de prijs:
    http://www.livingcinema.nl/catalog/o...tch-p-180.html
    Vooral het automatische schakelen als de bron wordt ingeschakeld of op een ander bron wordt overgeschakeld vindt ik een belangrijke functie, zodat je niet iedere keer weer naar de switch moet lopen of de afstandbediening moet pakken om naar een andere bron over te schakelen.

    Zo te lezen hebben de Piranha's deze mogelijkheid ook dus dit lijkt me een goedkoop altanatief.

    BTW. Ik heb zelf ook een Onkyo versterker (zonder HDMI), maar deze blijkft voorlopig ook nog wel staan.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    DVD's werken gewoon, DVD Speler via component is dan ook 'n uitstekende oplossing.

    Andere optie is kijken voor 'n AMP die 'n interne HDMI switch heeft (wel 'n iets duurdere optie).
    In jouw geval heb je dan geluk, heb buiten enkele andere spelers, oa een LG die het via de component uitgang vertikt om up te scalen als er een DVD met een copyprotect signaal ingestopt wordt, wel in de standaard resolutie van de schijf naar progressive, maar niet omhoog naar 720p of 1080i. De DVD's werken dan wel, maar niet geupscaled.

    Aan een nieuwe Amp ben ik (hoop ik) voorlopig nog niet toe, de oude bevalt mij nog steeds prima en op die nieuwe audioformaten zit ik niet echt te wachten. Het core signaal voldoet aan mijn behoefte, en anders kan ik met mijn huidige EP35 altijd nog de analoge 5.1 uitgang gebruiken.

    Het is de TV die maar 2 ingangen heeft, en ik heb nu 3 apparaten met HDMI, dus is een switch in mijn geval de beste oplossing, hoop er as vrijdag 1 op te kunnen halen voor een leuke prijs, als dat lukt doe ik een update.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Octava 3 x 1 HDMI Switch die net als de Gefen zeer goed aangeschreven staat,... al is die ook behoorlijk aan de prijs:
    http://www.livingcinema.nl/catalog/o...tch-p-180.html
    Vooral het automatische schakelen als de bron wordt ingeschakeld of op een ander bron wordt overgeschakeld vindt ik een belangrijke functie, zodat je niet iedere keer weer naar de switch moet lopen of de afstandbediening moet pakken om naar een andere bron over te schakelen.

    Zo te lezen hebben de Piranha's deze mogelijkheid ook dus dit lijkt me een goedkoop altanatief.

    BTW. Ik heb zelf ook een Onkyo versterker (zonder HDMI), maar deze blijkft voorlopig ook nog wel staan.
    De Octava lijkt een leuke aanbieding, maar wordt te duur door de kabels die zij erbij leveren en is daardoor niet interessant voor mij. Ik betwijfel het of het ding zelf schakeld als er een bron wordt bijgeschakeld, wat ik trouwens vrij irritant vind, want je moet toch zelf weer schakelen naar datgene dat je wilt zien. De AB vind ik wel weer een fijne aanvulling, dan hoef je er niet naar toe te lopen, al is het niet een echte must, als je een bepaald apparaat start moet je er toch vaak heen om er wat software in te proppen:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De Octava lijkt een leuke aanbieding, maar wordt te duur door de kabels die zij erbij leveren en is daardoor niet interessant voor mij. Ik betwijfel het of het ding zelf schakeld als er een bron wordt bijgeschakeld, wat ik trouwens vrij irritant vind, want je moet toch zelf weer schakelen naar datgene dat je wilt zien. De AB vind ik wel weer een fijne aanvulling, dan hoef je er niet naar toe te lopen, al is het niet een echte must, als je een bepaald apparaat start moet je er toch vaak heen om er wat software in te proppen:wink:
    Ik zie nu dat ik de link naar het oude model heb geplaatst.
    Dit is de link naar het nieuwe model (1.3) :
    http://www.livingcinema.nl/catalog/o...aar-p-322.html

    Exlclusief kabels, scheelt het 15 Euro.
    De afstandbediening heb ik nooit gebruikt omdat het automatisch schakelen gewoon perfect werkt.
    Het is wel zo dat als ik een ander HDMI bron inschakel dat de switch daar dan direct op overschakeld zodat ik hem manueel moet terrugschakelen naar de bron waar het oorspronkelijk op stond ingesteld (wil ik de bestaande bron blijven weergeven).
    Maar waarom zou je dan een ander HDMI bron inschakelen, als je de bestaande wilt blijven weergeven ?

    De automatische functie kan gewoon worden uitgeschakeld.

  6. #31

    Standaard

    Ik heb gisteren de P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met Optische- en HDMI kabel besteld bij Bol.Com.
    Ik ben benieuwd of het wat is.

  7. #32

    Standaard

    Verkopen ze bij Bol ook de Piranha P640? Ik kan alleen de P634 vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Verkopen ze bij Bol ook de Piranha P640? Ik kan alleen de P634 vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
    Carlos ik heb het nagekeken, ik heb inderdaad de Piranha 634 besteld.
    Wat zou het verschil zijn tussen deze twee, want op de site van Piranha vind je niks terug van de P634.

  9. #34

    Standaard

    Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.
    Hallo Carlos,

    als ik hem binnen heb, ga ik hem uiteraard testen en laat hier wel een berichtje achter of het wat is de Piranha P634.

  11. #36

    Standaard

    Nog even in vervolg op mijn eerdere posting over de Vivanco-switch: na het ding nu een weekje in gebruik te hebben, heb ik er nog geen negatieve ervaringen mee gehad. De beeldkwaliteit blijft prima en ik heb ook nog geen storingen ervaren ofzo. Het lijkt een prima keuze te zijn voor een low-budget switch.

    Is het trouwens ook eigenlijk niet te verwachten dat, omdat met HDMI alles puur digitaal is, beeldkwaliteit van kabels en componenten minder gevoelig zijn? Mijn idee van digitaal is nog altijd een beetje dat e.a. minder beinvloed kan worden door straling van buitenaf omdat digitale informatie altijd uit 1-en en 0-en bestaat en niet uit (beinvloedbare) analoge golven. Misschien dat dat een beetje simpel gedacht is, maar ik dacht juist dat dat een van de grote voordelen van HDMI was.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.

    Heb vandaag de Aten VS-481 binnengekregen, mooi degelijk inelkaar gezet apparaatje, niet zo'n plastic geval maar een mooi afgewerkte metalen behuizing. Hij werd compleet geleverd met afstandsbediening, voeding en er zat zelfs een mooie HDMI kabel bij. Er zitten 3 aansluitingen aan de achterkant en een makkelijk te bereiken aansluiting op de voorzijde. Had hem in no-tome aangesloten, werkt probleemloos. Heb hem op zijn kant gezet, neem nu praktisch geen plaats in en het staat ook nog eens netjes, voor degene die hem plat willen neerzetten, zitten er 4 rubbertjes bij om eronder of boven te plakken zodat je hem krasvrij op je andere gewaardeerde apparatuur kunt zetten.

    Dit is hem:

    VS481function showImg(imgfile,title,width,height){ win = window.open("prdFront_img.php?imgfile="+imgfile+"& title="+title+"&width="+width+"&height="+height,"t hiswin","width="+width+",height="+height); win.resizeTo(600,180); win.window.focus(); }function showDiagram(imgfile,title,width,height){ win = window.open("prdFront_img.php?imgfile="+imgfile+"& title="+title+"&width="+width+"&height="+height,"t hiswin","width="+width+",height="+height); win.resizeTo(450,500); win.window.focus(); }+ Download : 4-Port HDMI SwitchThe VS481 4 Port HDMI Switch allows you to quickly and easily share your HDMI display device with 4 HDMI input sources.
    The VS481 allows convenient switching between digital devices such as DVD players, Satellite receivers,Digital camcorder. The VS481 allows you to select the desired input source via a remote control unit and pushbuttons located on the switch. Features Economical solution for home theater integration. Easy switching among four digital video signals (e.g., DVD and Satellite receiver) by remote control or front panel pushbuttons. LED indication of video source channels. Supports high resolution: Supports HDTV resolution of 480p, 720p, 1080i and 1080p & Supports VGA, SVGA, SXGA (1280x1024) and UXGA (1600x1200). Signaling rates up to 1.65 Gbits in support of 1080p display. Deep color is 8-bit color for HDMI Format. Plug-and-play. No software installation required. Installs in minutes. HDMI™ certified. HDCP 1.1 Compliant. Remote Control or Front Panel pushbuttons source selection. Package Content 1x 4-Port HDMI Switch 1x HDMI Cable (1.8m) 1x IR Remote Control Unit 1x Power Adapter 1x User Manual 1x Quick Start Guide Diagram + View enlargementSpecification Device Connections4Port SelectionPushbutton, IR Remote ControlConnectorsDisplayHDMI Out1 x HDMI Type A Female (Black)DeviceHDMI In4 x HDMI Type A Female (Black)Power 1 x DC Jack (Black)Switches Port 4 x PushbuttonLEDsOn Line4 (Orange)Selected4 (Green)Video1600x1200, DDCBPower ConsumptionDC 5.3 V, 2 WEnvironment Operating Temp.0 - 50˚CStorage Temp. -20 - 60˚C Humidity0-80% RH, Non-condensingPhysical
    PropertiesHousingMetalWeight0.45 kg Dimension ( L x W x H ) 20.00 x 8.00 x 2.50 cm * The specification and pictures are subject to change without notice.
    * All trademarks and logos are the properties of their respective holders.
    IP-based KVM Control Unit- KN9116


    MMMMMMMMMMMMM, ziet er een beetje vreemd uit, je kan hem hier zelf ook even opzoeken bij de importeur van Atem onder video products en dan HDMI switches:

    http://www.aten.be/

    Had hem voor een heel leuke prijs en kan er 2 andere mensen indien zij dat wensen ook blij mee maken, heb er namelijk nog 2 extra genomen voor eventuele liefhebbers.:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Heb een PM gehad, nu nog maar 1 te gaan.

    Wens de mede forumbezoeker heel veel plezier met deze HDMI switch
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb een PM gehad, nu nog maar 1 te gaan.

    Wens de mede forumbezoeker heel veel plezier met deze HDMI switch

    Oops ,
    was deze post bijna vergeten, op is op:wink: , u heeft niet meer tereageren.8)
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    De topicstarter is er inmiddels uit maar voor de volledigheid geef ik toch nog wat extra informatie.

    Iets wat namelijk niet genoemd is hier is dat je bij een HDMI versterker of switcher ook de gain moet kunnen instellen. Veel kastjes bezuinigen hierop, maar het is belangrijk dat dit kan om het beeld te corrigeren voor de gebruikte kabels. Vaak kan je de gain op 0, 2, 4 of 6db instellen. En dit verschil zie je goed in het beeld is mijn ervaring.

    Kastje wat ik gebruik is van Abtus , is heb deze gekozen om de gain instellingen, omdat die er netjes uitziet en hij schijnt in Azie redelijk populair te zijn.

    Laatst aangepast door RikA : 30-01-2008 om 22:14

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RikA Bekijk bericht
    De topicstarter is er inmiddels uit maar voor de volledigheid geef ik toch nog wat extra informatie.

    Iets wat namelijk niet genoemd is hier is dat je bij een HDMI versterker of switcher ook de gain moet kunnen instellen. Veel kastjes bezuinigen hierop, maar het is belangrijk dat dit kan om het beeld te corrigeren voor de gebruikte kabels. Vaak kan je de gain op 0, 2, 4 of 6db instellen. En dit verschil zie je goed in het beeld is mijn ervaring.

    Kastje wat ik gebruik is van Abtus , is heb deze gekozen om de gain instellingen, omdat die er netjes uitziet en hij schijnt in Azie redelijk populair te zijn.

    Dat wat je laat zien is een versterker/veredelde splitter GEEN Switch, 1 apparaat (bijvoorbeeld een HD DVD speler) in naar 4 gebruikers, bijvoorbeeld 1 of meer schermen en een projector om maar een voorbeeld te geven. Hier ging het om een switch. Leuk dat je het noemt dat je de gain kan instellen, maar dat is bij een switch minder van belang dan bij een versterker, een versterker moet het signaal versterken en doorsturen naar in jouw voorbeeld 4 gebruikers. Een switch daarintegen moet niet anders doen dan het signaal schakelen en doorgeven.

    Heb de prijzen ook even bekeken, hallo... 6x hoger dan mijn voorbeeld voor een switch. Hij mag dan in Azië redelijk populair zijn, met de op die site vermelde prijzen wordt hij dat hier mijninziens niet zo snel ....

    BTW, mijn Aten VS-481 bevalt prima, ik heb echt niet het idee dat het signaal anders is doordat hij ertussen zit. Met de AB erbij hoef je zelfs je stoel niet uit te komen om van apparaat te wisselen. Tevens ziet hij er ook heel netjes afgewerkt uit en kost hij 6x minder dan jouw voorbeeld, toch wel iets om in je achterhoofd te houden
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Excuses je hebt helemaal gelijk, ik had het verkeerde plaatje toegevoegd, ik heb het nu verbeterd. Je hebt ook gelijk als je zegt dat deze schakelaar duurder is dan de Aten, het scheelt inderdaad wel redelijk wat.

    wat ik vooral wilde zeggen is dat ik vermoed dat die gain instelling wel echt een verschil is tussen deze kastjes. En dat als ik de gain aanpas op mijn kastje dat ik wel verschil in kwaliteit zie. Aangezien deze eigenschap nog niet genoemd was in de discussie leek het mij wel een aanvulling op de vraag van topicstarter. Of deze feature zijn geld waard is dat is inderdaad weer een andere vraag die ik ook niet zo kan beantwoorden.

  18. #43

    Standaard

    Was ik helemaal vergeten te melden: ik heb zelf uiteindelijk de Piranha P634 aangeschaft voor € 59,99 bij Bol.com en die bevalt uitstekend. Ondersteunt HDMI 1.3a, mét afstandsbediening en er zat een HDMI kabel bij. Ik zie geen verschil tussen de weergave zonder en met switch. Helemaal goed, dus.

    Wat wel apart is, is dat je de switch niet rechtstreeks in het stopcontact kan steken. Er zit namelijk alleen een USB kabeltje aan. Dat is natuurlijk bedoeld voor de PS3 (de switch wordt verkocht als PS3-accessoire), maar dat betekent dus dat je PS3 altijd aan moet staan als je de switch wilt gebruiken. Dat vond ik maar niks, en ik heb dus een goedkoop USB-ladertje gekocht bij de Handyman, die ik gewoon in het stopcontact heb gestoken, en dat werkt. Problem solved!

  19. #44

    Standaard

    Iemand ervaring met de Sitecom switch die Bol verkoopt?
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de Sitecom switch die Bol verkoopt?
    Geen ervaring met die switch, wel met sitecom... niet kopen!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Geen ervaring met die switch, wel met sitecom... niet kopen!
    Ik ruik slechte ervaringen
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ik ruik slechte ervaringen
    Geen positieve ervaringen met sitecom idd. hoorde zelf postieve dingen over deze switch
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Geen positieve ervaringen met sitecom idd. hoorde zelf postieve dingen over deze switch
    Daar zag ik al iets over in deze draad idd. Goede prijs ook wel, denk dat ik die maar eens ga proberen.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  24. #49

    Standaard

    Ik heb gister een HDMI Switch van het merk Piranha (P634) gekocht en heb deze aan mijn panasonic tv type TH37PV7F gehangen. Idee was om zowel mijn ps3 als upc hd box aan deze switch te hangen. Wanneer ik mijn ps3 of upc box direct aan de tv koppel via een hdmi kabel doen beide het perfect. Maar wanneer ik gebruik maak van de hdmi switch als tussenstuk doet alleen de upc box het en geeft de PS3 geen beeld of geluid. Herkent de ps3 de switch niet? Of ligt het toch ergens anders aan ...

    Het vreemde is dat wanneer ik alles koppel aan mijn samsung 226BW monitor (ps3 aan hdmi switch en hdmi switch aan monitor via dvi-hdmi connector) zowel mijn ps3 als upc box het perfect doen. Ligt het probleem nu bij mij tv (maar waarom doet de upc box het dan wel), bij mijn ps3 (werkt wel op mijn samsung monitor) of is de switch schuldig?

  25. #50

    Standaard

    Hmm.. klinkt als een brakke switch.

    Ik kan de Aten VS-481A aanraden. Is de opvolger van de reeds genoemde Aten VS-481.
    Is een degelijk switch met 2.25 GHz bandbreedte, HDMI 1.3b compilant, HDCP pass-through. Helaas geen auto switch, maar wel een AB.
    Kwalitatief erg goed en slechts een euro of 50.
    review
    prijs


Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •