Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 99 van 99 worden weergegeven.

Discussie: HDMI switch

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een paar HDMI handshake probleempjes beschreven, het is een heel verhaal geworden, misschien heb je er wat aan:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

    Hoop dat die van jou wel op zijn kanaal blijft staan
    Wow, da's echt een episch verhaal geworden zeg!

    Ik heb mijn switchje vanavond nog even wat uitgebreider getest en ik ben (na dat ene kleine handshake-probleem wat ik makkelijk kon oplossen) geen nieuwe problemen meer tegengekomen. Voor de zekerheid schakel ik wel steeds netjes het ene HDMI-apparaat uit voordat ik een ander HDMI-apparaat aan zet, maar da's nauwelijks een ongemak.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wow, da's echt een episch verhaal geworden zeg!

    Ik heb mijn switchje vanavond nog even wat uitgebreider getest en ik ben (na dat ene kleine handshake-probleem wat ik makkelijk kon oplossen) geen nieuwe problemen meer tegengekomen. Voor de zekerheid schakel ik wel steeds netjes het ene HDMI-apparaat uit voordat ik een ander HDMI-apparaat aan zet, maar da's nauwelijks een ongemak.
    Als je het eenmaal weet doe je het verder zonder er over na te denken, heb nu nagenoeg geen problemen meer
    Have fun and enjoy your collection

  3. #78

    Standaard

    Ik heb te vroeg gejuicht. Gisteren leek het alsof deze switch perfect werkte, maar vandaag weigert mijn HD DVD-speler opeens beeld met dat ding. Ook niet na de kabel eruit gehaald te hebben.

    Ik moet me toch nog maar eens even extra verdiepen in DVDProfilersFilmgek's verhaal.

  4. #79

    Standaard

    Vorige week een bandridge switch aangeschaft, 3 in 1 uit.
    http://www.maplin.co.uk/images/Full/n46ck.jpg
    Werkt perfect !

  5. #80

    Standaard

    Heb zelf ook lang gezocht naar een switch omdat ik mniet genoeg heb aan 3xHDMI op mijn lcd,had ik via internet een aten switch besteld maar die schakelde alleen de xbox 360 en niet de ps3 en upc HD box.
    Heb nu bij MM een Marmitek Connect310 gehaald en die doet het perfect. Ik gebruik het zonder voeding en AB omdat het prima auto schakeld.
    Dus zou zeggen laat je niet verleiden door mooie dure kastjes terwijl dit plastic kastje het prima doet,en dat voor een paar tientjes.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diablo777 Bekijk bericht
    Heb zelf ook lang gezocht naar een switch omdat ik mniet genoeg heb aan 3xHDMI op mijn lcd,had ik via internet een aten switch besteld maar die schakelde alleen de xbox 360 en niet de ps3 en upc HD box.
    Heb nu bij MM een Marmitek Connect310 gehaald en die doet het perfect. Ik gebruik het zonder voeding en AB omdat het prima auto schakeld.
    Dus zou zeggen laat je niet verleiden door mooie dure kastjes terwijl dit plastic kastje het prima doet,en dat voor een paar tientjes.
    Zie mijn eerdere postingen en die van DVDProfilersFilmgek voor hele andere ervaringen.

    Inmiddels werkt ie bij mij trouwens wel betrouwbaar, maar automatisch switchen doet ie niet. Op zich is dat voor mij verder geen probleem.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zie mijn eerdere postingen en die van DVDProfilersFilmgek voor hele andere ervaringen.

    Inmiddels werkt ie bij mij trouwens wel betrouwbaar, maar automatisch switchen doet ie niet. Op zich is dat voor mij verder geen probleem.

    Ik had de reacties over de marmitek gelezen,heb het toch aangeschaft. Had er weinig vertrouwen in maar het werkt prima.Had veel vertrouwen in de duurdere Aten switch en die werkte niet.Ik hoef geen voeding te gebruiken omdat het sap krijgt van mijn rand apparatuur via HDMI. Het kan een frustrerende zoektocht zijn om zoiets simpels maar goedwerkende switch te vinden. De hoge prijzen voor veel van deze switchen zijn echt van de ratten besnuffeld.Er is weinig vraag en dus geen concurentie je betaald een veel te hoge prijs voor veel van deze dingen. Kan iedereen aanraden om het niet via internet te kopen , als het niet werkt betaal je weer kosten om het te retourneren.Bij de MM hebben ze er soms geen, en bij andere MMs 5 verschillende.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diablo777 Bekijk bericht
    Ik had de reacties over de marmitek gelezen,heb het toch aangeschaft. Had er weinig vertrouwen in maar het werkt prima.Had veel vertrouwen in de duurdere Aten switch en die werkte niet.Ik hoef geen voeding te gebruiken omdat het sap krijgt van mijn rand apparatuur via HDMI. Het kan een frustrerende zoektocht zijn om zoiets simpels maar goedwerkende switch te vinden. De hoge prijzen voor veel van deze switchen zijn echt van de ratten besnuffeld.Er is weinig vraag en dus geen concurentie je betaald een veel te hoge prijs voor veel van deze dingen. Kan iedereen aanraden om het niet via internet te kopen , als het niet werkt betaal je weer kosten om het te retourneren.Bij de MM hebben ze er soms geen, en bij andere MMs 5 verschillende.

    Allemaal leuk en aardig, maar wat heb je dan betaald voor je Marmitek switch?

    Je kan iedereen aanraden om niet via het internet te kopen Verzendkosten horen er nu eenmaal bij, idd is het internet niet geschikt voor elk produkt, maar dat is een overweging die je per bestelling dient te bekijken.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 15-08-2009 om 10:08 Reden: was reeds beantwoord
    Have fun and enjoy your collection

  9. #84

    Standaard reactie hdmi switch

    Heb laatst bij een internetwinkel een hdmi switch gekocht.
    Zeer scherp geprijsd.

    Kwaliteit is zeer goed.

    groeten
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 29-09-2009 om 23:26 Reden: Link naar website verwijderd.

  10. #85

    Standaard

    ^^^^ Als dat een spam post was waar de website link uit verwijderd was, waarom is de post niet helemaal verwijderd? Nu slaat het echt helemaal nergens op.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Liquid Bass Bekijk bericht
    ^^^^ Als dat een spam post was waar de website link uit verwijderd was, waarom is de post niet helemaal verwijderd? Nu slaat het echt helemaal nergens op.
    Misschien een manier om te laten zien dat we hier niet helemaal achtelijk zijn, een newby die lid wordt om een adresje met ons te delen, ja ja ja.....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #87

    Standaard Switch

    Hallo,

    Ik zit zoals sommige andere mensen hier ook met het probleem van te weinig hdmi aansluitingen op mijn televisie.
    Ik ben van plan een ps3 aan te schaffen alleen de hdmi poort op mijn televisie is al bezet door een Humax IHDR 5050C PVR ( trouwens een fantastisch apparaat ). Nu is er een volgend probleem want mijn televisie heeft geen speakers en ook geen mogelijkheid om het geluid door te schakelen naar de av reveiver. Je kunt je vast ook wel voorstellen dat het aantal ingangen van dat apparaat nogal beperkt en dat ik het geluid het liefste digitaal doorgeschakeld wil hebben.
    Ideaal zou dus zijn een hdmi switch die het geluid van de hdmi kabel split en dat vervolgens via een coaxiale audiokabel doorschakelt naar de digitale audio input van mijn av receiver. Ik heb zo'n ding gevonden op een Amerikaanse site en op e-bay, alleen ik kan nergens het merk vinden.

    http://www.hdtvsupply.com/4x1-hdmi-switch-audio.html

    http://cgi.ebay.nl/HDMI-Audio-Splitt...item35a5d586d7

    Ik heb dan ook werkelijk geen idee wat ik hiervan kan verwachten.
    Iemand een idee of suggestie waar ik dit apparaat op een nederlandse site kan vinden tegen een leuke prijs?

    Alvast bedankt!

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B_A_S Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zit zoals sommige andere mensen hier ook met het probleem van te weinig hdmi aansluitingen op mijn televisie.
    Ik ben van plan een ps3 aan te schaffen alleen de hdmi poort op mijn televisie is al bezet door een Humax IHDR 5050C PVR ( trouwens een fantastisch apparaat ). Nu is er een volgend probleem want mijn televisie heeft geen speakers en ook geen mogelijkheid om het geluid door te schakelen naar de av reveiver. Je kunt je vast ook wel voorstellen dat het aantal ingangen van dat apparaat nogal beperkt en dat ik het geluid het liefste digitaal doorgeschakeld wil hebben.
    Ideaal zou dus zijn een hdmi switch die het geluid van de hdmi kabel split en dat vervolgens via een coaxiale audiokabel doorschakelt naar de digitale audio input van mijn av receiver. Ik heb zo'n ding gevonden op een Amerikaanse site en op e-bay, alleen ik kan nergens het merk vinden.

    http://www.hdtvsupply.com/4x1-hdmi-switch-audio.html

    http://cgi.ebay.nl/HDMI-Audio-Splitt...item35a5d586d7

    Ik heb dan ook werkelijk geen idee wat ik hiervan kan verwachten.
    Iemand een idee of suggestie waar ik dit apparaat op een nederlandse site kan vinden tegen een leuke prijs?

    Alvast bedankt!
    Wazig verhaal, mijn TV heeft geen speakers...... en die TV zonder speakers heeft maar 1 HDMI aansluiting, ja ja ja zielig

    En hoe heeft die TV nu geluid van zijn Humax

    En die PS3..... die heeft toch een optische uitgang..... dan heb je toch die hele dure switch helemaal niet nodig of daar nu wel of niet een merk op staat, lekker laten waar dat aangeboden wordt, veel te duur en in dit geval helemaal niet nodig.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 27-12-2009 om 14:26 Reden: 2 sileys toegevoegd
    Have fun and enjoy your collection

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wazig verhaal, mijn TV heeft geen speakers...... en die TV zonder speakers heeft maar 1 HDMI aansluiting, ja ja ja zielig

    En hoe heeft die TV nu geluid van zijn Humax

    En die PS3..... die heeft toch een optische uitgang..... dan heb je toch die hele dure switch helemaal niet nodig of daar nu wel of niet een merk op staat, lekker laten waar dat aangeboden wordt, veel te duur en in dit geval helemaal niet nodig.
    Kan toch dat een TV geen speakers heeft en maar 1 HDMI, hoef je toch niet zo neerbuigend te doen(zo komt het iig over en ik weet dat je direct bent en het vaak met een reden doet), met ja, ja, ja en zielig.....

    Dat hij niet volledig is in zijn opsomming ok en gelukkig ga ja dan ook door met advies geven.
    Denk dat we B_A_S moeten vragen hoe geluid van de Humax naar de AV reciever gaat of zo en wat voor TV, of meer monitor, hij heeft.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Kan toch dat een TV geen speakers heeft en maar 1 HDMI, hoef je toch niet zo neerbuigend te doen(zo komt het iig over en ik weet dat je direct bent en het vaak met een reden doet), met ja, ja, ja en zielig.....

    Dat hij niet volledig is in zijn opsomming ok en gelukkig ga ja dan ook door met advies geven.
    Denk dat we B_A_S moeten vragen hoe geluid van de Humax naar de AV reciever gaat of zo en wat voor TV, of meer monitor, hij heeft.
    Ben bang dat dit ook weer zo'n verkapte manier was/is om iets aan de man te brengen wat in een hele hoop gevallen niet nodig is.

    Neerbuigend was het zeker niet bedoeld, maar wel heel sceptisch ik geloof namelijk niet in een TV zonder speakers, want een TV heeft altijd speakers net als een radio dat heeft. Een tuner en een monitor hebben dat weer niet.

    Met andere woorden, ik geloof dat hele verhaaltje van B_A_S dus niet zo, maar heb het er nog heel vriendelijk neergezet, wel sceptisch, maar dat had jij uitgelegd als neerbuigend, helaas kan ik niet in klank schrijven........

    Misschien dat een smiley het verduidelijkt had....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben bang dat dit ook weer zo'n verkapte manier was/is om iets aan de man te brengen wat in een hele hoop gevallen niet nodig is.

    Neerbuigend was het zeker niet bedoeld, maar wel heel sceptisch ik geloof namelijk niet in een TV zonder speakers, want een TV heeft altijd speakers net als een radio dat heeft. Een tuner en een monitor hebben dat weer niet.

    Met andere woorden, ik geloof dat hele verhaaltje van B_A_S dus niet zo, maar heb het er nog heel vriendelijk neergezet, wel sceptisch, maar dat had jij uitgelegd als neerbuigend, helaas kan ik niet in klank schrijven........

    Misschien dat een smiley het verduidelijkt had....
    Dan begrijpen we elkaar en zon smilie kan idd een hoop doen

  17. #92

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, ik zal proberen uit te leggen waar ik mee zit.
    Mijn home cinema systeem is al een aantal jaren oud net als de televisie.

    Beginnend met de televisie.
    Laat ik eerst even duidelijk maken dat een televisie helemaal niet altijd speakers hoeft te hebben. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar vroeger verkocht bijvoorbeeld Pioneer ook hele mooie ( helaas dure ) schermen zonder speakers ( veelal voor de zakelijke markt bedoeld ).

    Mijn televisie hangt aan een muurtje dat maar een bepaalde afmeting heeft. Ik ben destijds op zoek gegaan naar een televisie die precies aan deze afmeting voldeed en ik wilde ook het grootst mogelijke scherm passend op dit muurtje. Een aantal jaren geleden werden er nog niet zoveel televisies verkocht waarbij de speakers in de body ingebouwd waren, en dus geen extra ruimte in beslag namen. Er waren toen veelal televisies die naast of onder het scherm nog speakers bevestigd hadden. Hierdoor paste de televisie niet aan dit muurtje en zou ik dus een maat kleiner hebben moeten nemen.
    Na lang zoeken heb ik uiteindelijk een televisie gekocht van Hitachi (42 inch) waarbij de speakers afneembaar waren. Een perfecte uitkomst want het past goed en geeft prachtig beeld. Destijds heb ik mij laten vertellen dat het een van de "op de toekomstgerichte televisies was, want hij had zelfs een HDMI poort", vandaar meteen die ene hdmi poort...
    Ik vind het eigenlijk in deze situatie alleen maar beter dat de tv geen speakers heeft, want de televisie gebruik ik om naar te kijken en de home cinema set gebruik ik om al het geluid mee door te schakelen. ( Je zou het zelfs ook een beetje kunnen vergelijken met de bioscoop, die projectoren hebben toch ook geen ingebouwde speakers? )

    De home-cinema receiver.
    Dit is een al wat gedateerd systeem van Philips. Het heeft een analoge audio in, en een digitale audio in. De digitale audio in is een Coax aansluiting. Dit apparaat beschikt dus helemaal niet over een optische ingang, vandaar dat ik de ps 3 ook niet zo aan kan sluiten.

    De humax setop box is nu aangesloten via de analoge audio in, momenteel gebruik ik de coaxiale audio in niet, want geen van mijn apparaten heeft een coaxiale audio out, alleen optisch en daar kan ik niets mee.
    Nu wordt het voor jullie helemaal onoverzichtelijk maar ik ga de informatie toch geven.
    Ik heb ook nog een ps2, dvd recorder en een video speler. Deze zijn allemaal aangesloten via scart of overige ingangen. U vraagt zich al af hoe in hemelsnaam ik daar geluid uit krijg? Nou, de televisie heeft de vervelende eigenschap dat het op alle ingangen het binnenkomende geluid doorschakelt naar de tv/av ingang van de home cinema set ( AV1 van de TV ) BEHALVE wanneer de hdmi ingang geselecteerd wordt.

    Dus stel dat ik een ps 3 en de Humax setop box zou linken aan een goedkope switch kan ik een van de apparaten niet van geluid voorzien, want geen van beide heeft een coaxiale audio uitgang. Ik kan dus allen de analoge ingang gebruiken en de tv/av stand alleen die werkt niet in combinatie met de hdmi ingang van de tv. ( PROBLEEM ).
    Vandaar mijn keuze voor deze switch, en ja ik vind hem ook belachelijk duur maar ik vrees dat het de enige optie is, want het zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan nieuwe apparatuur aanschaffen.

    Mijn vraag is dan ook of iemand misschien ( op zijn eigen zoektocht ) zo'n apparaat is tegen gekomen op een Nederlandse site, maar overige tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door B_A_S : 27-12-2009 om 23:34 Reden: Klein typfoutje

  18. #93

    Standaard

    Er is van Piranha een switch voor de PS3 met 3 keer HDMI in en 3 keer Optisch in en deze wordt gevoed door een usb aansluiting op de PS3 of er kan een stekkertrafo aan.
    Er bestaat ook een optisch naar coax converter.

    Ik heb beide apparaten zelf tot voor kort in gebruik gehad en nog liggen. Switch toen bij MM Arnhem gehaald en die convertor op internet besteld(Google doet wonderen)


  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Er is van Piranha een switch voor de PS3 met 3 keer HDMI in en 3 keer Optisch in en deze wordt gevoed door een usb aansluiting op de PS3 of er kan een stekkertrafo aan.
    Er bestaat ook een optisch naar coax converter.

    Ik heb beide apparaten zelf tot voor kort in gebruik gehad en nog liggen. Switch toen bij MM Arnhem gehaald en die convertor op internet besteld(Google doet wonderen)

    Jouw oplossing is mijn inziens ook stukken goedkoper dan die dure switch. De nu uitgebreide uitleg van B_A_S maakt het mogelijk om tot je goede voorstel te komen..... BTW bied je nu aan om je spulletjes te verkopen?
    Have fun and enjoy your collection

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jouw oplossing is mijn inziens ook stukken goedkoper dan die dure switch. De nu uitgebreide uitleg van B_A_S maakt het mogelijk om tot je goede voorstel te komen..... BTW bied je nu aan om je spulletjes te verkopen?
    Hahaha, jij hebt het ook gelijk door he
    Zelfs nieuw is deze manier stukken goedkoper idd.

  21. #96

    Standaard Bedankt!

    Bedankt voor de reacties,

    Ik heb besloten dat de switch toch wel belachelijk duur was, en heb daarom gekozen om een iets grotere inverstering te doen. Voor 312 euro heb ik nu een nieuwe AV receiver van Yamaha (RX-V465) gekocht die in feite precies kan wat die switch doet alleen dan nog veel meer. Op deze manier gaat de logitech harmony afstandsbediening ook beter communuceren met mijn apperatuur, want dat was af en toe echt een kriem met mijn "oude" Home theater systeem van Philips.

    Omdat ik design ook heel belangrijk vind heb ik nog iets dieper in de buidel getast en ook maar meteen een nieuwe speakerset van Harman/Kardon gekocht, de HKTS 11. Ben er zeer over te spreken.
    Nu nog wat experimenteren met de verschillende instellingen...

  22. #97

    Standaard

    @B_A_S

    In mijn ogen nog steeds de beste oplossing.

    Ik zie de switch namelijk, puur technisch gezien, als een verzwakking in de bekabeling.
    Zelf loop ik op den duur ook tegen het probleem aan dat ik een oplossing moet zoeken om mijn randapparatuur aan te kunnen sluiten.

    Ik heb nu een Oehlbach HDMI kabel aangesloten, te weten de REAL MATRIX MKII - HIGH SPEED HDMI™, en ben bang dat een switch een vermindering van signaal oplevert.

    Of heeft er iemand ervaring met de switch van Oehlbach?



    Groetjes,
    Bart

  23. #98

    Standaard

    HDMI werkt met digitale signalen. Het is dus niet nodig om dure kabels aan te schaven als het gaat om signaalvermindering ofzo, tenzij je over afstanden van meer dan 5 meter praat (je zet toch ook geen kabel van 50 euro aan je computermuis, zodat ie nauwkeuriger aanwijst ofzo?). Een switch zal wat dat betreft dus ook niet uitmaken en het signaal dus niet verminderen (tenzij je over grote afstanden praat, maar dan werkt het óf helemaal niet of gewoon zoals het hoort). Die handshake-problemen e.d. zijn dus de problemen waar je je druk om moet maken, signaalvermindering niet.

  24. #99

    Standaard

    Zelf net een paar dagen deze binnen; betaalbaar en tot nu toe lijkt het allemaal goed.
    Schakelt automatisch over naar het apparaat dat aangezet wordt, hoeft geen extra stekker in, en doet zijn werk prima.
    Trouwens ook snel geleverd, en met de klantenservice zit het ook goed als ik de opmerkingen en beoordelingen zie: meer dan 6500 verkopen, en 100% positieve feedback; dat zegt wel wat .

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •