De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard B&O speakers op non-B&O versterker

    Heeft iemand enig idee hoe je speakers van B&O (Bang & Olufsen) kan aansluiten op een versterker/receiver die niet van B&O is? Ze zijn zo slim (of dom) om hun eigen aansluitingen te hebben, die natuurlijk nergens anders terug te vinden zijn. Het is tijd om de TV te vervangen door een Full HD TV, maar de speakers zijn nog lang niet aan het eind van hun latijn. Probleem is echter die rotaansluitingen. Bestaan er bepaalde verloopjes of zou je zelf kunnen gaan klooien met de draden en een nieuw soort aansluiting eraan maken? Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2

    Standaard

    Dat is afhankelijk van het type speaker.

    De meeste speakers van B&O hebben een ingebouwde versterker (zijn actief) en dan heb je dus alleen een voorversterker nodig en geen eindversterker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat is afhankelijk van het type speaker.

    De meeste speakers van B&O hebben een ingebouwde versterker (zijn actief) en dan heb je dus alleen een voorversterker nodig en geen eindversterker.
    En hoe werkt dat precies? Bij een Full HD TV hoort natuurlijk ook Blu-ray (of HD DVD, wat je wilt) en bijbehorend HD geluid. Hoe gaat dat werken dan? Het zijn trouwens BeoLab 8000 speakers.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    En hoe werkt dat precies? Bij een Full HD TV hoort natuurlijk ook Blu-ray (of HD DVD, wat je wilt) en bijbehorend HD geluid. Hoe gaat dat werken dan? Het zijn trouwens BeoLab 8000 speakers.
    Wat bedoel je precies?

    De speakers kun je aansluiten op de pre-outs van je receiver, je gebruikt je receiver dan dus alleen als voorversterker en surroundprocessor. Als je een actieve center hebt van B&O doe je daar hetzelfde mee.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Wat bedoel je precies?

    De speakers kun je aansluiten op de pre-outs van je receiver, je gebruikt je receiver dan dus alleen als voorversterker en surroundprocessor. Als je een actieve center hebt van B&O doe je daar hetzelfde mee.
    Nou, stel dat je een DTS-HD MA track hebt. Ik neem aan dat die BeoLab 8000 dat niet kan decoden, aangezien die speaker ouder is dan de techniek. Dus je hebt een receiver nodig die met de DTS track kan omgaan. Ik zou dus bijvoorbeeld de Onkyo TX-SR705 kunnen nemen, en daar mijn speakers op aansluiten via de pre out? Dan zou ik dus alleen nog een andere aansluiting/stekker moeten hebben voor tussen de pre out en de speakers.

    http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13837580_33a9a08d81.jpg

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Nou, stel dat je een DTS-HD MA track hebt. Ik neem aan dat die BeoLab 8000 dat niet kan decoden, aangezien die speaker ouder is dan de techniek. Dus je hebt een receiver nodig die met de DTS track kan omgaan. Ik zou dus bijvoorbeeld de Onkyo TX-SR705 kunnen nemen, en daar mijn speakers op aansluiten via de pre out? Dan zou ik dus alleen nog een andere aansluiting/stekker moeten hebben voor tussen de pre out en de speakers.

    http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13837580_33a9a08d81.jpg
    Een voorversterker/processor doet het decoderen niet de eindversterking die in de speaker zit!!!!!! Dat heeft er dus niets mee te maken.

    Je hebt eigenlijk niet eens een receiver nodig maar een pre/pro. Dan kun je beter op de tweedehands markt kijken. Wat is je budget?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Budget is van ondergeschikt belang. Wat doet een pre/pro?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Budget is van ondergeschikt belang. Wat doet een pre/pro?
    Simpel gezegd: die verwerkt het signaal.

    De eindversterking doet als het ware de echte versterking.

    Je hebt dus een stereo voorversterker nodig voor twee kanalen.

    Aangezien een surround voorversterker ook een processor moet hebben om bijvoorbeeld DTS of DD te verwerken wordt dit vaak een pre/pro genoemd.

    Als je meteen een heel erg goede wil:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66962.0

    Of gewoon heel goed maar wel betaalbaarder:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65610.0

    Deze hebben dus geen processor voor de nieuwe audioformaten maar dat hoeft ook niet omdat je de processor van een speler kunt gebruiken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Ok, ik geloof dat ik het aardig snap. Ik ga me er eens verder in verdiepen, bedankt!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Ok, ik geloof dat ik het aardig snap. Ik ga me er eens verder in verdiepen, bedankt!

    Graag gedaan.

    Een update of foto's doen het altijd leuk! :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Geen hele goede foto's, maar je krijgt een impressie. De twee front speakers zijn BeoLab 8000, de twee rear speakers BeoLab 6000. De TV is nog gewoon een oude SD CRT, type weet ik even niet uit mijn hoofd, iets met Avant. Het beeld lijkt misschien niet heel mooi op de foto, maar dat komt door de foto. De sub staat, zoals je kunt zien, uit het zicht achter de bank en is een BeoLab 2.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  12. #12

    Standaard

    Die Avant is dan wel een oude maar het is wel de beste crt OOIT gemaakt.

    Met moeite afscheid van genomen, in tegenstelling tot m'n andere B&O spullen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Het beeld is inderdaad geweldig, alleen vertoont hij de laatste tijd kuren. Minimaal 1 keer per dag begint het beeld te knipperen en komt er een blauwe waas over het beeld. Er is een monteur geweest, maar die tast in het duister. Ik vraag me af wat B&O met die TV's doet, aangezien de beeldbuizen gewoon van Philips komen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Het beeld is inderdaad geweldig, alleen vertoont hij de laatste tijd kuren. Minimaal 1 keer per dag begint het beeld te knipperen en komt er een blauwe waas over het beeld. Er is een monteur geweest, maar die tast in het duister. Ik vraag me af wat B&O met die TV's doet, aangezien de beeldbuizen gewoon van Philips komen.
    Ik weet niet wat ze daarmee doen, er zullen waarschijnlijk nog wel beeldbuizen op voorraad zijn. Ze kunnen het (naar mijn mening) niet maken om geen service meer te verlenen op de duurste CRT's ooit gemaakt (denk ik).

    Verder komen de beeldbuizen wel gewoon van Philips maar ze werden daar wel gemaakt naar de specificaties die B&O opgaf. En die waren niet zo 'gewoon'....:wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat zullen vooral toleranties zijn neem ik aan? En dan gewoon sorteren .... beeldbuizen die voldoen aan de meest strikte toleranties naar B&O, de buizen net daaronder naar Loewe, dan Philips zelf, en het afval naar Aristona .
    Ik weet het niet meer precies, kan het wel navragen als je het graag wil weten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Heeft iemand enig idee hoe je speakers van B&O (Bang & Olufsen) kan aansluiten op een versterker/receiver die niet van B&O is? Ze zijn zo slim (of dom) om hun eigen aansluitingen te hebben, die natuurlijk nergens anders terug te vinden zijn. Het is tijd om de TV te vervangen door een Full HD TV, maar de speakers zijn nog lang niet aan het eind van hun latijn. Probleem is echter die rotaansluitingen. Bestaan er bepaalde verloopjes of zou je zelf kunnen gaan klooien met de draden en een nieuw soort aansluiting eraan maken? Alvast bedankt voor de hulp!


    Wij zitten met het zelfde probleem/vraag maar welke verloop gebruiken jullie dan?

  17. #17

    Standaard

    Ik bestelde ze bij www.beomac.com. Ze weten veel van bang & olufsen koppelen aan ander merk tv of vice versa.

  18. #18

    Standaard

    Nog een spam bericht......
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •