Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 159 worden weergegeven.

Discussie: HMV.co.uk

  1. #101

    Standaard

    Huur op Oxford Street zal zeker tot de duurste van de wereld horen. Ik zag laatst een advertentie voor het huren van zo'n klein souvenierwinkeltje op Oxford St, dat kostte al £175.000 per jaar.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Huur op Oxford Street zal zeker tot de duurste van de wereld horen. Ik zag laatst een advertentie voor het huren van zo'n klein souvenierwinkeltje op Oxford St, dat kostte al £175.000 per jaar.
    Er zitten in die buurt ook allerlei warenhuizen en kledingwinkels die nog eens een veelvoud zo groot zijn als de HMV-store. Ik probeer maar niet eens te bedenken hoe duur de huurrekening van dat soort winkels is: het moet astronomisch zijn.

    Zelfs als HMV overeind blijft (ze zijn nu feitelijk "in surceance") dan geloof ik niet dat ze de winkel aan Oxford Street nog open houden. Het is hoe dan ook het eind van een tijdperk.

  3. #103

    Standaard

    kleine winstmarges in combinatie hoge kosten zorgen er voor dat de fysieke verkoop die nog enigszins overblijft verschuift naar de zogenaamde hypermarkten buiten de stadscentra.
    In de UK zijn dat bijvoorbeeld Tesco en Asda, in Frankrijk de Carrefour, en in de US leidt Wal-Mart al tientallen jaren tot het doodbloeden van het winkelaanbod in binnensteden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #104

    Standaard

    Op zich zijn de steden en de gemeenten hier ook debet aan; winkelhuur in de binnenstad is vaak heel erg hoog en als je voor een habbekrats tig zoveel m2 kan krijgen voor een spotprijs, plus een goede bereikbaarheid en parkeergelegenheid dan snap ik wel dat de winkels buiten de stadcentra populair zijn. Als ik op vakantie ben ik Frankrijk vi d ik die Hypermarches ed ook ideaal.

  5. #105

    Standaard

    Woensdag nog in de HMV in Oxford street geweest, zo goed als alles was er aan 25 % op de aangeduide prijs.

    Echter toch met lege handen naar huis gegaan want nog was het duurder dan Amazon.

  6. #106

    Standaard

    HMV heeft ook nog een grote winkel bij Leicester Square in London. Hopelijk kan die gespaard blijven als ze weg moeten uit Oxford Street.

    Toch vind ik het niet raar dat dit gebeurd. In Nederland koop ik vrijwel nooit films of muziek omdat het veel goedkoper is om dit via bijvoorbeeld Amazon te bestellen. In London ging ik vooral naar de HMV (en vroeger ook de Virgin) om inspiratie op te doen, maar bestelde veel dan ook via internet als ik thuis was. Er zit vaak zoveel verschil in prijs in de winkel of op de website van diezelfde winkel. Ik denk dat dat zeker ook een oorzaak is van al die faillissementen.

  7. #107

    Standaard

    Maar of het positief is voor de prijsevolutie ik denk het niet.

    Amazon speelt veel meer dan wij zelf weten hier in de Benelux in op bepaalde promoties in fysieke winkels. Kijk maar naar hoe Amazon.de vaak zijn prijzen aanpast aan een stuntactie bij Saturn of Media Markt.

    Als zulke ketens verdwijnen of ze stoten die media af uit het assortiment dan hoeft Amazon zijn prijzen niet meer aan te passen wegens geen concurrentie meer. Het is echt een illusie te denken dat Amazon zijn prijzen uit liefdadigheid klein zal houden. Ze willen enkel de goedkoopste zijn, dat is hetzelfde als de minst dure zijn.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    HMV heeft ook nog een grote winkel bij Leicester Square in London. Hopelijk kan die gespaard blijven als ze weg moeten uit Oxford Street.
    Ik denk dat de winkel op Oxford Street niet het probleem is, maar de andere 229 winkels in de UK...

  9. #109

    Standaard

    Dit was wel het bericht van de week.
    Waar is de tijd, vroeger ging ik regelmatig een weekendje richting Londen en dan had ik een waslijst aan dingen op een lijstje staan die ik zocht.
    Keuze qua winkels genoeg, er was Tower, Virgin, Borders en de 3 HMV stores in het centrum.
    Wat is er nu nog?
    Niets helemaal niets.
    Is dit nu echt het toekomstbeeld?
    Ik hoop het niet.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Dit was wel het bericht van de week.
    Waar is de tijd, vroeger ging ik regelmatig een weekendje richting Londen en dan had ik een waslijst aan dingen op een lijstje staan die ik zocht.
    Keuze qua winkels genoeg, er was Tower, Virgin, Borders en de 3 HMV stores in het centrum.
    Wat is er nu nog?
    Niets helemaal niets.
    Is dit nu echt het toekomstbeeld?
    Ik hoop het niet.
    Ga daar maar van uit, mede dankzij al die (vooral jonge) mensen die al dan niet illegaal gratis films en muziek uploaden en downloaden. Natuurlijk heeft de komst van iPods, iTunes e.d. ook een wijziging in het koopgedrag veroorzaakt. Maar ik moet zeggen dat winkels waar je film en muziek op fysieke dragers kunt kopen tegenwoordig echt bij bosjes omvallen. Zie Free Record Shop bij ons in Nederland. De marges op dit soort producten is kennelijk ook niet bijster groot, in tegenstelling tot bijv. op kleding en mobiele telefoons waarvoor wij met zijn allen doodleuk veel te veel geld betalen.

  11. #111

    Standaard

    Investeringsmaatschappij Hilco redt retailer HMV
    Thijs Jaski

    Hilco UK heeft de schulden van de Engelse entertainmentretailer HMV overgenomen. De investeringsmaatschappij lijkt hiermee HMV van een ondergang te hebben gered.

    Dit meldt de Financial Times vandaag. Hilco UK heeft naar verluidt HMV’s lopende schulden van 176 miljoen pond overgenomen van schuldeisers Lloyds en Royal Bank of Scotland. De 230 winkels van HMV blijven zodoende geopend. Hilco UK zal op korte termijn met bewindvoerder Deloitte bepalen wat de beste strategie is om de entertainmentretailer klaar te maken voor de toekomst.

    Een de van de scenario’s is een verkoop van een deel van het bedrijf . Naar verluidt zijn er zo’n vijftig partijen in de race om een HMV in zijn geheel of diverse vestigingen over te nemen.

    De investeringsmaatschappij Hilco is reeds eigenaar van het Canadese HMV. Deze tak, bestaande uit 125 vestigingen, kocht zij eind vorig jaar. Diverse partijen uit de film- en game-industrie hebben inmiddels hun vertrouwen uitgesproken in een overname van de Britse tak van HMV.

    Bron: Entertainmentbusiness.nl

  12. #112

    Standaard

    Kijk, goed nieuws!

  13. #113

    Standaard Re:

    Volgens http://www.guardian.co.uk/business/2...d-street-store wil de curator het filiaal van Oxford Street verkopen. O.a. een aantal kledingzaken willen het gebouw wel overnemen.

    Hopelijk blijft het filiaal nog even open.

  14. #114

    Standaard

    Ik las op de Facebook-pagina van HMV een paar dagen geleden al dat ook de winkels op Heathrow dicht gaan. Daar gaat m'n vaste plek om nog even de laatste ponden kwijt te raken voordat ik terug vloog naar Nederland.

    Het verrast me trouwens om te horen dat HMV blijkbaar zelf de eigenaar was van het pand aan Oxford Street. Dat had ik niet verwacht.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het verrast me trouwens om te horen dat HMV blijkbaar zelf de eigenaar was van het pand aan Oxford Street. Dat had ik niet verwacht.
    Het gaat om een lease, dat is bij veel panden (ook woonhuizen) in Londen het geval. Eigenaar van grond en pand is dan een investeringsmaatschappij of een familie met oud geld, die vervolgens een langdurige lease verkopen (van 20-30 jaar ofzo, maar kan ook 100 jaar zijn), in dit geval aan HMV. Een soort van langdurige huur zeg maar. Bij een faillissement vervalt het leasecontract aan de curatoren, die deze dan weer kunnen doorverkopen. De eigenaars blijven hier dan buiten tot de leasetermijn vervallen is.

    Een pand en grond van een dergelijke grootte op Oxford Street is natuurlijk een veelvoud waard van 6-9 miljoen pond. Je zou er 40 appartementen in kunnen vestigen die elk al meer dan een miljoen opbrengen.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het gaat om een lease, dat is bij veel panden (ook woonhuizen) in Londen het geval. Eigenaar van grond en pand is dan een investeringsmaatschappij of een familie met oud geld, die vervolgens een langdurige lease verkopen (van 20-30 jaar ofzo, maar kan ook 100 jaar zijn), in dit geval aan HMV. Een soort van langdurige huur zeg maar. Bij een faillissement vervalt het leasecontract aan de curatoren, die deze dan weer kunnen doorverkopen. De eigenaars blijven hier dan buiten tot de leasetermijn vervallen is.

    Een pand en grond van een dergelijke grootte op Oxford Street is natuurlijk een veelvoud waard van 6-9 miljoen pond. Je zou er 40 appartementen in kunnen vestigen die elk al meer dan een miljoen opbrengen.
    Aha. Ik had ook eigenlijk al zoiets van "6 a 9 miljoen pond is best wel weinig voor zo'n locatie". En ketens als HMV investeren ook meestal niet in het verkrijgen van een eigen onroerend goed-portfolio.

  17. #117

    Standaard

    Het stond vorige week al op de HMV-site (en op Facebook) maar nog even ten overvloede:

    Great news - we're officially out of administration and now under the new ownership.

    The whole team here is working hard behind the scenes to bring you a new and improved hmv - a new website and digital service, a rebooted Pure rewards scheme and a fresh approach to our stores are all in the works.

    We've got some exciting stuff in store for you, but all of this is going to take us a little time to perfect. For now, we'll do our best to keep you up to date as we get everything ready to come back with a bang later in the year.

    So a big thank you for all your support and patience during the past few months. We really appreciate it and it makes us even more determined to provide you with a better hmv experience.

    To sign up for email updates or to locate you nearest hmv store please visit www.hmv.com

    Finally, we'd also like to thank and acknowledge the valued contribution of all our store, distribution centre and head office colleagues, past and present.

    Thanks, team hmv
    De Oxford street-winkel staat trouwens nog steeds vermeldt op de website. Dat lijkt dan wel de enige overgebleven HMV-winkel in centraal Londen te zijn.

    Artikel op The Guardian over de precieze plannen:

    HMV buyer announces music-focused revival plan

    Hilco's £50m deal secures 2,500 jobs at 141 shops with hopes of repeating success it had with HMV Canada

    The sale of T-shirts and other artist memorabilia are expected to be at the heart of an optimistic "we are entertainment" revival plan for HMV, which was rescued by a turnaround firm in a £50m deal that has secured about 2,500 jobs at 141 of the retailer's stores.

    Hilco, the new owner, plans to concentrate on selling music and film and step away from selling consumer electronics. Music labels and film studios, keen to ensure that a major entertainment retailer remains on the high street, are understood to have agreed to support HMV with new supply terms.

    The turnaround firm rescued HMV's Canadian business in 2011 and boosted sales and profits by abandoning diversification into computer games and iPod docks in favour of more lucrative band-branded clothing and coffee mugs branded with the names of artists.

    HMV was founded in 1921, with its first store on London's Oxford Street opened by composer Edward Elgar, but it went into administration in January amid tough competition from supermarkets and online stores such as Amazon. It has also suffered as shoppers switch to digital downloads of music, films and computer games and use online services such as Spotify and Netflix, rather than browsing for CDs and DVDs on the high street.

    Paul McGowan, chief executive of Hilco and the new chairman of HMV, said: "We hope to replicate some of the success we have had in the Canadian market with the HMV Canada business which we acquired almost two years ago and which is now trading strongly."

    Hilco's success there meant it had been widely expected to snap up the UK chain since it paid a reported £40m for HMV's £176m of debt in January, effectively giving it control over the retailer's future.

    However, refocusing on music is not without risk. Britons are switching to digital downloads much more quickly than Canadians with nearly 30% of music downloaded last year compared with about 20% in 2010, according to figures from retail analysts Conlumino. By 2015, about 45% of music is expected to be downloaded.

    Neil Saunders, managing director of Conlumino, said: "In the short to medium term, there is an opportunity to make HMV profitable. The worry is that, over the long term, HMV is still a retailer without a proper purpose as every year more and more sales migrate online."

    Music lovers and film fans are not only switching to downloads, but buying more CDs and DVDs from internet stores. Last year, 73.6% of all music and film, including downloads and physical products, such as CDs, was bought online and that is expected to rise to 90% by 2015, according to Conlumino.

    Hilco, led by McGowan and his business partner Andrew Pepper, has made millions from snapping up ailing retail and consumer businesses in the UK since it was set up in 2000. McGowan, Pepper and Hilco's US parent company shared a £9.7m payout in 2011, on top of £22m the year before.

    About 80 HMV stores will remain closed but the rescue saves nine branches of the Fopp music chain, including stores in Glasgow and Edinburgh, and 25 HMV stores which had previously been slated for closure. Hilco is also in negotiations with landlords in Ireland in a bid to re-open stores which were closed several months ago after HMV collapsed into administration.

    HMV relaunched its website on Friday with the strapline "We are entertainment", although it was not yet open for trading.

    Hilco previously rejigged the Habitat household furnishings chain before selling it on to Home Retail Group, the owner of Argos. But not all Hilco's rescue attempts have been a success. The company bought the books and entertainment chain Borders in 2009, only to close all its branches and put it into administration four months later.
    Zie http://www.guardian.co.uk/business/2...r-revival-plan

  18. #118

    Standaard

    HMV is on the brink of collapse, having filed a notice of intention to appoint administrators last week.

    The last visible bricks-and-mortar music retailer in the UK has 125 stores and 2200 staff, although despite being known primarily for music, Paul McGowan, the executive chair of HMV and Hilco, identified a declining DVD market as one of the main culprits in this situation.

    He said today:
    “During the key Christmas trading period the market for DVD fell by over 30% compared to the previous year and, while HMV performed considerably better than that, such a deterioration in a key sector of the market is unsustainable.”

    Clearly the likes of Netflix, Amazon Prime and similar streaming services have had a major impact when it comes to consumption of films and TV series. Music sales were relatively strong with HMV announcing only in October that they were the UK’s leading retailer of physical music (ahead of Amazon).

    An announcement of the appointment of KPMG as the administrator is expected later today. HMV were rescued from administration by Hilco in 2013. The first HMV store was opened in London’s Oxford Street in 1921 so the brand is only a couple of years away from their centenary.

    Given the current situation, and the uncertainty, SDE advises that you don’t buy anything online from HMV for the time being. For now, stores will remain open.

    Bron: superdeluxedition.com http://www.superdeluxeedition.com/ne...e/#more-146446

  19. #119

    Standaard

    Dus daar ook al, en dat heeft dan niets met de aanstaande Brexit te maken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #120

    Standaard

    Als ze al overleven, zal Oxford Street wel blijven (of elders in Londen doorgaan). Als ik er tijdens een stedentrip was, was er altijd wel publiek. En anders wordt het Amazon. Soms was die wel goedkoper als ik ter plekke de prijzen vergeleek.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    The last visible bricks-and-mortar music retailer in the UK
    Van Fopp hebben ze nog nooit gehoord blijkbaar.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Van Fopp hebben ze nog nooit gehoord blijkbaar.
    Slechts 9 winkels, dat nemen ze niet serieus in de UK
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #123

    Standaard

    En Fopp is onderdeel van HMV. Als HMV omvalt dan is er ook weinig hoop voor Fopp.

    Dit is wel akelig nieuws. Ik zit te denken over een tripje naar Londen begin februari en ik hoop dat ik de winkels dan nog kan bezoeken.

  24. #124

    Standaard

    Jammer, kwam er altijd graag, net als in de HMV's in de rest van de wereld (Australië, Canada en zelfs Hong Kong). Die zijn al allemaal eerder omgevallen.

  25. #125

    Standaard

    HMV in the UK has been saved from going under. It has been bought by Doug Putman, owner of the Sunrise Records chain in Canada. The businessman actually acquired HMV in Canada a couple of years ago and rebranded them as Sunrise Records, but there are no such plans in the UK.

    100 of the 127 stores will remain open, which will result in 455 redundancies. The four Fopp store will continue to trade as is.
    Putman, CEO of Sunrise Records, was bullish and gave a ringing endorsement of the physical marketplace: ““We know the physical media business is here to stay and we greatly appreciate all the support from the suppliers, landlords, employees and most importantly our customers.”

    He called HMV a “fantastic heritage brand” adding, “I feel really lucky to be able to say that we can continue to call it HMV.”

    When HMV went into administration at the end of last year, the future looked bleak but it’s new owner said “We see HMV continuing on in the UK for a long time. We believe it’s a chain that’s going to be around, the customers love it, we get amazing support, which is great. I think this is a very long road ahead.”

    Bron: superdeluxeedition.com http://www.superdeluxeedition.com/ne...v/#more-147230

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •