Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 138 van 138 worden weergegeven.

Discussie: HMV.co.uk

Standaard

Vorige week nog bij HMV en Fopp geweest, leek bussiness as usual

Standaard

Ook de winkel aan Oxford Street gaat dicht. Dat is wel een flinke klap. Vaste prik bij tripjes naar Londen en in de hoogtijdagen echt een attractie voor de liefhebbers van film en muziek. Ontzettend jammer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ook de winkel aan Oxford Street gaat dicht. Dat is wel een flinke klap. Vaste prik bij tripjes naar Londen en in de hoogtijdagen echt een attractie voor de liefhebbers van film en muziek. Ontzettend jammer.
    Dammit!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Maar blijft Fopp wel open? Of is er helemaal dan geen dvd-winkel meer?

Dan hoef ik de volgende keer in Londen niet meer over te steken als ik Oxford Street doorloop. En als er niets meer is, shop ik wel bij Amazon. Daar heb je meer keuze tegen lagere prijzen.

Edit: Even gekeken op de website en er nog maar 1 zaak in centraal Londen. Fopp Covent Garden volgens https://www.hmv.com/store-finder . De rest ligt in de verre voorsteden.
    Laatst aangepast door martwout : 06-02-2019 om 11:15

Standaard

Verre voorsteden zijn met de Undergoundheel dichtbij en je ziet weer eens wat anders dan het historische gedeelte van London
    DVDPROFILER

Panasonic P55VT50; SONY STR-DN1080; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A); JBL L830/LC1/HLS410/Control One; BK Gemini II; Logitech Harmony Companion/NEEO/Amazon Echo Dot II; Nvidia Shield 2017; PS3 60GB

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Maar blijft Fopp wel open? Of is er helemaal dan geen dvd-winkel meer?

Dan hoef ik de volgende keer in Londen niet meer over te steken als ik Oxford Street doorloop. En als er niets meer is, shop ik wel bij Amazon. Daar heb je meer keuze tegen lagere prijzen.

Edit: Even gekeken op de website en er nog maar 1 zaak in centraal Londen. Fopp Covent Garden volgens https://www.hmv.com/store-finder . De rest ligt in de verre voorsteden.
    Klopt. Dat was trouwens ook wel de winkel die ik (als ik in Londen was) het meest bezocht. Veel dingen die je bij HMV zag kwam je ook daar tegen, waarbij het accent dan wel wat meer op de "serieuze" film lag. De winkel is wel wat kleiner dan HMV Oxford Street.

Ik denk dat de winkel aan Oxford Street gewoon veel te kostbaar werd (als ze hem huurden) of juist dusdanig waardevol werd dat ze hem uit nood te gelde hebben gemaakt (als het pand hun eigendom was).

EDIT: ik lees eerder in dit topic dat ze het pand leasten.
    Laatst aangepast door Richard B. : 06-02-2019 om 21:24

Standaard

Die vierkante meters op Oxford Street zijn natuurlijk veel te kostbaar. Fopp vind ik aardig maar veel te klein/propperig. Hoop dat de hmv in Westfield mall wel blijft, want daar kom ik ook geregeld.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die vierkante meters op Oxford Street zijn natuurlijk veel te kostbaar. Fopp vind ik aardig maar veel te klein/propperig. Hoop dat de hmv in Westfield mall wel blijft, want daar kom ik ook geregeld.
    Westfield is helaas ook een winkel die sluit.

https://www.theguardian.com/business...an-stores-jobs

Standaard

Lijkt er op dat ze dus, door de hoge vastgoed prijzen, vrijwel geheel uit Londen en omgeving gaan verdwijnen of al zijn verdwenen.
    UHD Blu-ray's: 176 Blu-ray's: 1147 DVD's: 231

Standaard

Wat zich nu in Engeland (Londen) voltrekt, is bij ons al tien jaar aan de gang, dus heel verrassend is het allemaal niet. En we doen er zelf net zo hard aan mee. Ach, er is in Londen nog zo veel meer te beleven en je hebt altijd nog Amazon waar je terecht kunt. Maar ja, ik geef toe: door bakken met DVD's en Blu-rays struinen is nog altijd 10x leuker dan de virtuele zoektocht achter je computer.
    TV: Samsung UE55F8000 | Blu-rayspeler (1): Oppo BDP-103D (Darbee Edition, 3D, regiovrij) | Blu-rayspeler (2): Panasonic DMP-BDT700EG (3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A820 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 | Koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Platenspeler: Dual CS 460 | CD-speler: Marantz CD6005

Standaard

Klopt, maar het verdwijnen van HMV uit een stad als Londen met half zo veel inwoners als heel Nederland is natuurlijk niet te vergelijken met het verdwijnen van de FRS uit Meppel of Heerlen.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-02-2019 om 16:28

Standaard

Zoiets als HMV kan in Londen makkelijker bestaan dan in de gemiddelde Nederlandse stad maar dan moeten ze niet op zulke kostbare locaties gaan zitten: Oxford street is zo'n beetje de duurste winkellocatie van Europa. De locatie van Fopp op een steenworp afstand van Shaftesbury Avenue (een hele centrale weg dwars door Soho) zal trouwens ook niet goedkoop zijn. Ik ben benieuwd of ze het daar wel gaan redden. De gemiddelde Londenaar die in een voorstad woont gaat niet naar centraal Londen reizen voor een blu-ray of dvd.

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten