Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 159 worden weergegeven.

Discussie: HMV.co.uk

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dank je wel Pepijn

    Wil namelijk deze pre-orderen : http://hmv.com/hmvweb/displayProduct...;-1&sku=931332

    Nu alleen nog effe uitzoeken of deze subs bevat, en zoja welke.
    Graag gedaan.
    Het is Sony die hebben iig altijd Engelse subs.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #77

    Standaard

    Ik probeer de HMV exclusive steelbook van The Dark Knight Rises te bestellen. Maar ik heb sinds een aantal maanden een probleem met die site.
    Bestellen lukt niet meer.
    Met de checkout krijg ik een foutmelding met code, na het invullen van mijn online bank gegevens, en het suggereert dat er iets met mn browser is. Ik heb gemaild met customer service van HMV en zij zeggen ook "error code 4050 on your hmv account is due to the security settings on your web browser."
    Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik snap er niks van, want ik heb tot een aantal maanden terug nooit problemen gehad met HMV. Ik heb Mac OS 10.6.8, heb het geprobeerd met Firefox en Safari.
    Ik kan HMV wel gaan bellen, maar ik kan moeilijk bij iedere HMV exclusive aan de telefoon gaan hangen met internationale gesprekskosten. (reageer aub niet met 'neem de NL steelbook', want die wil ik dus niet).
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Ik probeer de HMV exclusive steelbook van The Dark Knight Rises te bestellen. Maar ik heb sinds een aantal maanden een probleem met die site.
    Bestellen lukt niet meer.
    Met de checkout krijg ik een foutmelding met code, na het invullen van mijn online bank gegevens, en het suggereert dat er iets met mn browser is. Ik heb gemaild met customer service van HMV en zij zeggen ook "error code 4050 on your hmv account is due to the security settings on your web browser."
    Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik snap er niks van, want ik heb tot een aantal maanden terug nooit problemen gehad met HMV. Ik heb Mac OS 10.6.8, heb het geprobeerd met Firefox en Safari.
    Ik kan HMV wel gaan bellen, maar ik kan moeilijk bij iedere HMV exclusive aan de telefoon gaan hangen met internationale gesprekskosten. (reageer aub niet met 'neem de NL steelbook', want die wil ik dus niet).
    Laat me raden, je gebruikt een Mastercard van de Rabobank?

    Dat heeft iedereen dus. Ik heb al met de Rabobank gebeld, en het schijnt aan de security settings van HMV te liggen. HMV gemaild, maar zij vinden dat het aan mijn Windows-settings ligt. Onzin, want op m'n iPad heb ik hetzelfde probleem en daar zit niet eens Windows op.
    HMV antwoordt niet meer op mijn e-mails, dus ik bestel tegenwoordig mijn Steelbooks via een collega die een Visacard van ING heeft. Dat gaat namelijk wel gewoon goed.

  4. #79
    Marieke!
    Guest

    Standaard

    Ik heb laatst meerdere dvd's besteld. Duurde iets langer dan gedacht voordat ik ze ontvang maar uiteindelijk wel alles ontvangen. (per dvd verstuurd in een bubbel envelop)

  5. #80

    Standaard

    Even een vraag, zou iemand me kunnen helpen met de dark shadows steelbook te bestellen? HMV pakt mijn rabo creditcard namelijk niet...
    al vast bedankt

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    Even een vraag, zou iemand me kunnen helpen met de dark shadows steelbook te bestellen? HMV pakt mijn rabo creditcard namelijk niet...
    al vast bedankt
    Je kan ook telefonisch bestellen.
    En ABN AMRO pakt ie wel trouwens. (had mn vriendin ).
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    Even een vraag, zou iemand me kunnen helpen met de dark shadows steelbook te bestellen? HMV pakt mijn rabo creditcard namelijk niet...
    al vast bedankt
    Heeft Rabobank dan een eigen credit card, en niet zoals ING bijv. van card van Mastercard? Visa of Mastercard worden namelijk vrijwel overal geaccepteerd.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Heeft Rabobank dan een eigen credit card, en niet zoals ING bijv. van card van Mastercard? Visa of Mastercard worden namelijk vrijwel overal geaccepteerd.
    Ze hebben zowel Mastercard als Visa: https://www.rabobank.nl/particuliere...&pos=actieknop
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Heeft Rabobank dan een eigen credit card, en niet zoals ING bijv. van card van Mastercard? Visa of Mastercard worden namelijk vrijwel overal geaccepteerd.
    Het lijkt specifiek aan de combinatie Rabobank-Mastercard te liggen. Ik heb de combinatie Rabobank-Visa niet geprobeerd, trouwens. Misschien werkt dat wel).
    Ik heb me door de rabobank laten vertellen dat een webshop voor elke combinatie van bank en creditcard aparte security settings gebruikt. Volgens de Rabobank moet HMV iets fout hebben gedaan bij het invoeren van die security settings, waardoor mastercards van de Rabobank al enige tijd niet kunnen worden geverifieerd bij HMV.
    HMV is helaas niet bereid die fout te herstellen (althans, ze reageren niet meer op mijn e-mails), dus daar is op dit moment niet veel aan te doen, vrees ik.

  10. #85

    Standaard

    Hier dus dezelfde problemen met m`n Rabobank credit card. Dacht al dat ik iets fout deed. Zometeen eens kijken of ik m`n moeder`s credit card (van de ABN) mag gebruiken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Hier dus dezelfde problemen met m`n Rabobank credit card. Dacht al dat ik iets fout deed. Zometeen eens kijken of ik m`n moeder`s credit card (van de ABN) mag gebruiken
    Ik heb dat met mijn Rabocard Mastercard ook vaak bij Engelse webwinkels waar ik met RandomReader moet autoriseren, mijn Visa heeft dit probleem nooit

  12. #87

    Standaard

    Nee dit was de eerste keer dat ik zo`n probleem had bij een Engelse website.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #88

    Standaard

    HMV op rand van faillissement

    De Britse muziekketen HMV staat op het punt failliet te gaan. Dat heeft het bedrijf, eigenaar van 239 cd-winkels in Groot-Brittannië en Ierland, maandag bekendgemaakt.
    HMV heeft surseance van betaling aangevraagd. Accountantsfirma Deloitte is aangesteld als bewindvoerder en zal op zoek gaan naar een mogelijke koper voor de cd- en dvd-winkels. Daar werken nu nog 4.350 mensen.

    Het bedrijf worstelde al een tijd om, onder invloed van afnemende verkopen, het hoofd boven water te houden. In de jaren negentig werd geprobeerd het werkterrein uit te breiden naar de verkoop van onder meer boeken en concerttickets. In 2011 werd de boekwinkelketen Waterstones van de hand gedaan.

    Bron: Volkskrant.nl

  14. #89

    Standaard

    Klinkt vrij serieus, ga het spijtig vinden dat ik tijdens mijn UK trips niet meer in de fysieke winkels zal kunnen rondlopen als het zover komt.

    Ze accepteren in ieder geval al geen giftvouchers meer heb ik horen zeggen. Hopelijk vinden ze snel een oplossing...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #90

    Standaard Re:

    http://www.guardian.co.uk/money/2013...administration

    Leuk, hopelijk zijn ze eind maart nog open anders wordt het karig qua dvdshops in Londen.

  16. #91

    Standaard

    Het zou ontzettend jammer zijn als ze stoppen. Een bezoek aan Londen was niet compleet zonder ten minste een bezoek aan de winkel in Oxford street.

    Er blijft weinig meer over als ze stoppen. Virgin was natuurlijk al gestopt en ik denk dat het met Fopp ook wel over is als HMV stopt: volgens mij valt dat namelijk onder hetzelfde moederbedrijf. Wat overblijft zijn kleine winkeltjes.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het zou ontzettend jammer zijn als ze stoppen. Een bezoek aan Londen was niet compleet zonder ten minste een bezoek aan de winkel in Oxford street.

    Er blijft weinig meer over als ze stoppen. Virgin was natuurlijk al gestopt en ik denk dat het met Fopp ook wel over is als HMV stopt: volgens mij valt dat namelijk onder hetzelfde moederbedrijf. Wat overblijft zijn kleine winkeltjes.
    Heel jammer, want dit was nu nog de enige fysieke winkel met een behoorlijk aanbod ter wereld (Virgin UK, US en Australia, Tower Records US, HMV Australia etc waren al lang gestopt, Virgin Parijs nu ook las ik laatst). Het HMV-filiaal op Oxford Street was altijd een must inderdaad. Maar het viel me al op dat ook in Londen veel filialen gesloten waren, o.a. bij Covent Garden en op Stansted.

    Dit soort geluiden leidt echt het naderende einde van fysieke verkoop van cd- en beelddragers in verwacht ik, als zelfs dit soort ketens het niet meer redden (en online stores het ook al moeilijk hebben). In Nederland wordt nog gepoogd de FRS e.d. in de lucht te houden met een bakje blurays en cd's, maar dat zal ook snel afgelopen zijn.

    Over een paar jaar alleen nog maar downloads, of blurays een duur nicheproduct zoals nu vinyl bij muziek.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Over een paar jaar alleen nog maar downloads ...
    Ik moet er niet aan denken. Ik gruwel er nu al van. De buitengewoon matige kwaliteit van downloads, streams, video on demand, of hoe dat allemaal ook heet: ik heb er niets mee en als verzamelaar en liefhebber van films zit ik daar echt niet op te wachten. Ze denken soms echt dat iedereen overal supersnel internet heeft. Het tegendeel is waar.

  19. #94

    Standaard

    Voor supersnel internet willen mensen eerder betalen dan voor blurays.

  20. #95
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Website ligt er al uit.

  21. #96

    Standaard

    Ja, website is down. En op forums worden nu ook meldingen gedaan van het annuleren van pre-orders.

    Ik heb nog geen annulerings e-mail gehad van mijn pre-order, nl. de HMV exclusive steelbook van Looper per 28-01 aanstaande. Maar amazon.uk heeft deze nu al in de verkoop staan, dus .....
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  22. #97

    Standaard

    HMV had regelmatig leuke exclusieve uitgaves. Dat is nu ook wel over lijkt me.

    Je zou toch zeggen dat er wel ruimte moet zijn voor een retailer met fysieke winkels voor muziek en films. Ja ik weet dat de trend is dat men steeds meer naar online verkoop en downloads gaat, maar nog steeds worden er veel cd's, dvd's en blu-ray's verkocht. En ik hoor juist dat het met de kleinere platenzaken juist heel goed gaat.

    Sowieso: winkelen wordt zo wel veel minder leuk. In de Britse pers lees je in sommige artikelen dat ook wel als kritiek: voor mannen was het rondneuzen bij HMV vaak een lichtpuntje als je met vrouwlief kledingwinkels af moest lopen tijdens een middagje winkelen. Voor mezelf was (zoals ik al eerder aangaf) het bezoeken van HMV een heel gewaardeerd onderdeel van m'n bezoeken aan Londen. Het verdwijnen van HMV is een reden minder om nog tijd te besteden in Oxford street en verwante winkelgebieden.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Website ligt er al uit.
    Hij is inmiddels weer up, maar het enige wat je krijgt is een melding:

    Fopp valt er dus inderdaad ook onder. Jammer.

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Je zou toch zeggen dat er wel ruimte moet zijn voor een retailer met fysieke winkels voor muziek en films. Ja ik weet dat de trend is dat men steeds meer naar online verkoop en downloads gaat, maar nog steeds worden er veel cd's, dvd's en blu-ray's verkocht.
    Het probleem is vooral de lage marges, de hoge huren op A-locaties (waar je moet zitten anders komt niemand) en de hoge loonkosten voor personeel. Komt bij dat blurays/dvd's vervelende producten zijn om op voorraad te hebben, want een nieuwe titel die je nu voor zeg €10 inkoopt kun je over 2 maanden niet meer voor die prijs in de winkel leggen, omdat de prijzen van titels snel dalen. Dus als je nieuwe titels langzaam lopen, draai je vanzelf verlies (nog afgezien van de kosten van het in de winkel hebben liggen). En de HMV-formule is juist heel veel op voorraad hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    En ik hoor juist dat het met de kleinere platenzaken juist heel goed gaat.
    Is ook relatief denk ik, veel kleine zelfstandigen zonder of met weinig personeel, die dan wel dagen van 10 uur maken, incl de zaterdag, en op zondag de administratie doen. Een goed salaris trek je daar niet uit denk ik, tenzij je het pand in eigendom hebt, en het uurloon zal laag zijn als je alle gewerkte uren uitrekent. En veel concurrentie is natuurlijk in de jaren 2000 al weggevallen (toen ik studeerde in de jaren '90 zaten er in Nijmegen iets van 4 of 5 pop-platenzaken, plus FRS en V&D, en zelfs nog twee cd-winkels voor klassieke muziek. Hier is nu alleen de Waaghals en Kroeze van over, aanbod FRS is echt minimaal geworden en dan nog de V&D).
    Laatst aangepast door Oakey : 17-01-2013 om 19:52

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het probleem is vooral de lage marges, de hoge huren op A-locaties (waar je moet zitten anders komt niemand) en de hoge loonkosten voor personeel.
    Ik geloof wel dat het enorm duur is om dat soort winkels te hebben. Ik las in diverse artikelen al dat HMV voor z'n locatie aan Oxford Street alleen al ruim 1,2 miljoen pond (!) aan lokale belastingen moet betalen. Ik las ook dat Disney voor zijn winkel aan Oxford Street (niet zover van die enorme winkel van HMV vandaan) 2,5 miljoen pond per jaar aan huur betaald. Let wel: dat is een winkel met misschien maar een kwart van het vloeroppervlak van de HMV-winkel! HMV zou misschien wel richting de 10 miljoen pond gaan qua huur. Dat soort prijzen zijn bijna niet meer op te brengen: je moet een gigantische omzet draaien om alleen al de belastingen en de huur terug te verdienen.

    Is ook relatief denk ik, veel kleine zelfstandigen zonder of met weinig personeel, die dan wel dagen van 10 uur maken, incl de zaterdag, en op zondag de administratie doen. Een goed salaris trek je daar niet uit denk ik, tenzij je het pand in eigendom hebt, en het uurloon zal laag zijn als je alle gewerkte uren uitrekent.
    Dat is zeker waar. Maar het is toch wel ironisch dat datgene waardoor de afgelopen 30 jaar zoveel kleine platenwinkels het lootje legden (de beperkte schaalgrootte) nu toch wel hetgene is waardoor de overgebleven winkels kunnen overleven.

    Ik vind het erg naar dat ketens als HMV sneuvelen, maar een klein positief punt is dat speciaalzaken nu toch iets meer overlevingskans hebben gekregen. In mijn woonplaats Zwolle zijn ze zelfs in de meerderheid: je hebt hier nog wel een FRS (die het volgens mij niet zo goed meer doet) maar we hebben ook een Plato, Diskid en Minstrel Music. Alle andere verkooppunten zijn onderdeel van een grotere winkel (V&D, MM en Blokker).

    En veel concurrentie is natuurlijk in de jaren 2000 al weggevallen (toen ik studeerde in de jaren '90 zaten er in Nijmegen iets van 4 of 5 pop-platenzaken, plus FRS en V&D, en zelfs nog twee cd-winkels voor klassieke muziek. Hier is nu alleen de Waaghals en Kroeze van over, aanbod FRS is echt minimaal geworden en dan nog de V&D).
    Hier in Zwolle zijn Samsam en Van Leest gesneuveld. Maar zoals ik al aangaf hebben we misschien nog wel mazzel gehad t.o.v. andere steden.

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •