De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Queen – Rock Montreal & Live Aid [Blu-ray Disc]

    Queen – Rock Montreal & Live Aid

    Prachtige HD beeld en geluid van het gefilmde Queen concert in Montreal!

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hmm.. Toch maar eens een BR speler gaan aanschaffen denk ik.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Vandaag de HD DVD versie binnengekregen. Dit is werkelijk smullen voor de liefhebber! Zoals gezegd is de ruis hier en daar (sterk) aanwezig, maar geeft vooral het verhoogde detail een wow-factor bij ondergetekende. Het Heineken flesje op de piano is inderdaad ook hetgeen mij opviel. Maar ook de close ups van de bandleden. Geweldig. Jammer dat er zo weinig op film is geschoten in de hoogtijdagen van Queen.

  4. #4

    Standaard

    Heeft mij positief verrast. Heren in topvorm, en het ziet er ook nog eens mooi uit (als je nagaat dat het alweer een ouder concert is).

  5. #5

    Standaard

    Nog een geluk dat dit in 35mm opgenomen is, ik kan me voorstellen dat het concert in Wembley er lang niet zo mooi uit komt te zien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Nog een geluk dat dit in 35mm opgenomen is, ik kan me voorstellen dat het concert in Wembley er lang niet zo mooi uit komt te zien.

    Ik weet niet wat ze technisch allemaal kunnen met ouder bronmateriaal. Bedoel je dat Live-Aid concert ? Ik geloof dat ze toen allerlei problemen hadden met de film-apparatuur. De Live-Aid dvd uitgave , viel mij behoorlijk tegen wbt. Queenopname (niet het concert zelf !).

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG Bekijk bericht
    Ik weet niet wat ze technisch allemaal kunnen met ouder bronmateriaal. Bedoel je dat Live-Aid concert ? Ik geloof dat ze toen allerlei problemen hadden met de film-apparatuur. De Live-Aid dvd uitgave , viel mij behoorlijk tegen wbt. Queenopname (niet het concert zelf !).
    Nee, ik heb het gewoon over het verschil tussen het Rock Montreal concert, en het concert dat ze in het Wembley stadion gaven (andere dvd). Die laatste is op video opgenomen, wat beperkingen zal geven in het beeld, zeker in vergelijking met het beeld van dit concert (op film).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Een grandioze registratie dit. Ik ben eigenlijk niet eens echt Queen-fan, maar deze release (in mijn geval de HD DVD) is werkelijk geweldig. En de Live Aid-opname mag dan qua beeld verre van goed zijn, maar de energie spat er vanaf.

  9. #9

    Standaard

    Goede review Arnold ! Dit wordt een must buy voor mij. Ondan ks dat dit van net voor mijn tijd is (Ben van 82) ben ik fan en komt deze er zeker in.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    Goede review Arnold ! Dit wordt een must buy voor mij. Ondan ks dat dit van net voor mijn tijd is (Ben van 82) ben ik fan en komt deze er zeker in.
    Deze Blu-Ray uitgave is echt een topper en ik ben ook van '82 en het is jammer dat ik ze dus nooit live heb mogen kunnen aanschouwen.

    R.I.P. Freddy!!

  11. #11

    Standaard

    vreemd dat 1 belangrijk stukje info ontbreekt..... dit concert werd namelijk gefilmd toendertijd voor IMAX bioscopen en staat anamorphic op groot imax filmnegatief. Hierdoor is dit 1 van de beste concert registraties uit die tijd kwa beeldkwaliteit en daardoor uitstekend geschikt voor overzetting naar bluray vanwege de hoge resolutie van het bronmateriaal.
    Ik verwacht de bluray dvd elk moment in de post binnen te krijgen, maar weet zeker dat het oogstrelend zal zijn, ik heb de VHS versie, de 1e dvd release en de 2e waarin het beeldmateriaal was gerestaureerd. Die 2e dvd overtrof ruimschoots al de eerst uitgaves. De Bluray versie zal dat zeker ook weer gaan doen
    Ik wacht met spanning af

    Freddie van ter Beek
    Queenfan sinds 1983
    Laatst aangepast door freddievtb : 02-03-2010 om 12:32

  12. #12

    Standaard

    Niet echt, het is volgens mij alleen geprojecteerd met een soortgelijk IMAX formaat, maar opgenomen op standaard 35mm. Bovendien bestaat er geen anamorphic imax, omdat je dat niet nodig hebt (de film is immers groot genoeg).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #13

    Standaard

    Is dit nog steeds de beste uitgave van een queen concert op Blu-ray of zijn er inmiddels betere uitgaven op Blu-ray of mischien zelfs op 4K?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Is dit nog steeds de beste uitgave van een queen concert op Blu-ray of zijn er inmiddels betere uitgaven op Blu-ray of mischien zelfs op 4K?
    "Hungarian Rhapsody: Queen - Live in Budapest" is ook een absolute aanrader van Queen & wellicht de beste live Blu-ray van de band:


  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor de tip, volgens mij was die gisteren ook op RTL 7. Daar heb ik van genoten!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •