Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 129 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gaberiel-2 Bekijk bericht
    Ik weet niet waarom maar ik ben echt een rampenfilm fan... of het nu The Towering Inferno, The Poseidon Adventure, Poseidon, Dante's Peak of zelf de Caterogry 6/7 miniseries... laat maar komen...
    Oh maar ik kijk ook graag rampenfilms hoor, alleen is er de laatste jaren niet veel uitgekomen dat ik leuk vond om te kijken en ben ik niet meteen fan van Shyamalan (ik vind z'n films sinds Unbreakable alleen maar minder goed worden).

    Mark Wahlberg vond het werken met Shyamalan precies toch ook niet zo leuk trouwens

    Wahlberg Blames Shyamalan For Paranoia

    12 June 2008 4:59 AM, PDT

    Actor Mark Wahlberg has blamed filmmaker M. Night Shyamalan for turning him into a nervous wreck while filming The Happening - insisting the director has made his life a living nightmare.

    The 37-year-old teamed up with Shyamalan for the new thriller about a killer airborne toxin. And the Sixth Sense director helped him to prepare for his role by teaching him to get in touch with his inner paranoia.

    And Wahlberg admits he is still suffering from the experience.

    He tells the New York Daily News, "He's literally made me afraid of everything. I can't enjoy my life the way I used to."

    But Shyamalan claims he isn't as intense as the star portrays him, protesting: "It's a bad rap. I'm a good guy!"

    bron: IMDB News (WENN)

  2. #77

    Standaard

    Die twee zien we dus niet meer samenwerken...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #78

    Standaard

    Apart dat bijna iedereen zegt dat de man alleen maar "twist-films" maakt. Ik heb LitW niet gezien, maar van de andere 4 hebben er maar 2 een twisteinde.

    Sixth Sense natuurlijk de beste en bekendste en The Village dan, maar Unbreakable en Signs hebben geen twist einde. Het eindigt met een openbaring. Als het een twist zou zijn zou de hele film in een ander daglicht komen te staan. Meer een "oh, zo"-moment, dan een "WTF-moment".

    Unbreakable is in mijn ogen nog steeds een ondergewaarde, ongewone superheldenfilm. Niet zoals we kennen met een originverhaal en vele vervolgen.Net zoals The Wisdom of Crocodiles een ongewone vampierenfilm is.

    Het nadeel is met deze man dat hij de spanning en mysterie zo goed kan opschroeven dat het bijna niet goed meer kan eindigen. En als het einde meer een openbaring is dan een twist dan verzacht dat het een beetje. Anders denk je alleen maar: "was dat het dan?".
    Maar in mijn ogen was The Village helemaal geen slechte film, maar door de twist ga je een paar dingen afvragen, zoals: als niemand wist dat ze in 2004 leefden, waarom dan niet het jaartal gewoon op 2004 houden ipv iets uit 1800. Dan zeg je, maar dat is voor de kijker. Dan komt het voor ons ook harder aan. Ik denk dat het beter geweest was geweest als ze het huidige jaartal hadden gebruikt. Dan had men zich wat beter op het einde kunnen voorbereiden en viel het logischer in elkaar.

    The Happening lijkt me wel, volgens de trailer, weer een echte twistfilm. Maar ik denk dat dat de film niet ten goede komt. Omdat men elke keer weer een bepaald einde verwacht, mede door de trailers, komt men elke keer an een koude kermis thuis. Men zat vantevoren bij LitW al te speculeren bij de trailers wat de twist zou zijn. Dat komt vooral door de marketing van Shamalamalamalamalan's films.

  4. #79

    Standaard

    Hieronder vind je de recensie uit Veronica Magazine nr. 24, 2008

    Happening, The


    Het begint niet met een waarschuwing. Het lijkt uit het niets te komen. In slechts een paar minuten tijd worden er vreemde, sterfgevallen gemeld in grote Amerikaanse steden die op geen enkele manier zijn te verklaren.

    Verhaal
    Voor leraar Elliot Moore (Mark Wahlberg) is het belangrijkste een uitweg te vinden uit dit mysterieuze en dodelijke fenomeen. Hoewel hij en zijn vrouw Alma (Zooey Deschanel) midden in een huwelijkscrisis zitten, slaan ze samen met Elliots collega en vriend Julian (John Leguizamo) en zijn 8-jarige dochter Jess (Ashlyn Sanchez) op de vlucht, richting het platteland van Pennsylvania. Daar hopen ze veilig te zijn maar het wordt echter algauw duidelijk dat niemand waar dan ook veilig is. Deze angstaanjagende, onzichtbare moordenaar kan niet worden ontlopen. Pas wanneer Elliot de ware aard van het gevaar ontdekt - en wat deze kracht heeft ontketend die nu de toekomst van de gehele mensheid bedreigt - krijgt hij een sprankje hoop dat zijn kwetsbare familie kan ontsnappen.

    Recensie
    Raadsels en mysteries zijn synoniem aan de films van M. Night Shyamalan, maar in het geval van The Happening beginnen de vragen al bij de titel. Want wat is er in deze behoorlijk gruwelijke thriller precies aan de hand? In het Noord-Oosten van de VS plegen mensen massaal zelfmoord. Waarom is de grote kwestie. Op de vlucht voor deze bizarre epidemie probeert een leraar (Mark Wahlberg) een antwoord te bedenken. Maar op sommige vragen kun je het antwoord beter niet weten. De aanblik van mensen die zichzelf ijselijk kalm van kant maken, is doeltreffend naargeestig, maar de verklaring die Shyamalan aandraagt, is een dooddoener. Ook het kleinschaliger drama van de hoofdpersonen heeft Shyamalan wel eens beter laten zien. Af en toe geeft het verhaal een aanwijzing dat Wahlberg en zijn vrouw in een diepe huwelijkscrisis zitten, maar het komt geen moment uit de verf. Het stramme acteerwerk helpt daarbij ook niet: Wahlberg is zo stijf als een plank en Zooey Deschanel, die zijn vrouw speelt, heeft waarschijnlijk gedacht dat haar grote ogen het werk wel alleen af konden.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PLAGU3LORD Bekijk bericht
    Hieronder vind je de recensie uit Veronica Magazine nr. 24, 2008

    Happening, The

    Het begint niet met een waarschuwing. Het lijkt uit het niets te komen. In slechts een paar minuten tijd worden er vreemde, sterfgevallen gemeld in grote Amerikaanse steden die op geen enkele manier zijn te verklaren.

    Verhaal
    Voor leraar Elliot Moore (Mark Wahlberg) is het belangrijkste een uitweg te vinden uit dit mysterieuze en dodelijke fenomeen. Hoewel hij en zijn vrouw Alma (Zooey Deschanel) midden in een huwelijkscrisis zitten, slaan ze samen met Elliots collega en vriend Julian (John Leguizamo) en zijn 8-jarige dochter Jess (Ashlyn Sanchez) op de vlucht, richting het platteland van Pennsylvania. Daar hopen ze veilig te zijn maar het wordt echter algauw duidelijk dat niemand waar dan ook veilig is. Deze angstaanjagende, onzichtbare moordenaar kan niet worden ontlopen. Pas wanneer Elliot de ware aard van het gevaar ontdekt - en wat deze kracht heeft ontketend die nu de toekomst van de gehele mensheid bedreigt - krijgt hij een sprankje hoop dat zijn kwetsbare familie kan ontsnappen.

    Recensie
    Raadsels en mysteries zijn synoniem aan de films van M. Night Shyamalan, maar in het geval van The Happening beginnen de vragen al bij de titel. Want wat is er in deze behoorlijk gruwelijke thriller precies aan de hand? In het Noord-Oosten van de VS plegen mensen massaal zelfmoord. Waarom is de grote kwestie. Op de vlucht voor deze bizarre epidemie probeert een leraar (Mark Wahlberg) een antwoord te bedenken. Maar op sommige vragen kun je het antwoord beter niet weten. De aanblik van mensen die zichzelf ijselijk kalm van kant maken, is doeltreffend naargeestig, maar de verklaring die Shyamalan aandraagt, is een dooddoener. Ook het kleinschaliger drama van de hoofdpersonen heeft Shyamalan wel eens beter laten zien. Af en toe geeft het verhaal een aanwijzing dat Wahlberg en zijn vrouw in een diepe huwelijkscrisis zitten, maar het komt geen moment uit de verf. Het stramme acteerwerk helpt daarbij ook niet: Wahlberg is zo stijf als een plank en Zooey Deschanel, die zijn vrouw speelt, heeft waarschijnlijk gedacht dat haar grote ogen het werk wel alleen af konden.
    Zet er dan minimaal een spoilertag op ......

    Ik heb 'm net gezien en ik denk dat het met minimale voorkennis het beste is om 'm de eerste keer te zien.

    Ik denk als je bijvoorbeeld The Village (wat voor mij toen één van de beste films van dat jaar was) niets vond, je deze ook maar moet overslaan, want dan zal je deze ook saai vinden.
    Voor mij was de sfeer van de film wederom erg goed (zoals in al zijn films), en heel de film door was er die onderhuidse spanning, ook veroorzaakt door de prachtige, beklemmende muziek. Ik zat er echt helemaal in.

    Als ik dan zie dat de film in het AD maar 1 ster heeft gekregen, dan begrijp ik daar weer helemaal niets van.......

  6. #81

    Standaard

    Flop van het jaar volgens mij. Heb er nog weinig positiefs over gehoord en wat ik ervan gezien heb is totaal niet spannend of interessant.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Trip Bekijk bericht
    Flop van het jaar volgens mij.
    Het wordt thans moeilijk om op dat vlak nog slechter te doen als Speed Racer

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Trip Bekijk bericht
    Flop van het jaar volgens mij. Heb er nog weinig positiefs over gehoord en wat ik ervan gezien heb is totaal niet spannend of interessant.
    Dat zou ik zeker zo zeggen als je 'm zelf nog niet gezien hebt .....

  9. #84

    Standaard

    Ik ga hem maar skippen, ben al geen fan van de beste man. En nu het lezen van onderstaande stukjes ben ik bang dat het weer in de lijn van zijn laatste paar flops is.

    http://www.nu.nl/news/160(...)Night_Shyamalan.html
    http://www.moviegids.be/index.cfm/94141
    http://www.parool.nl/paro(...)/The-happening.dhtml
    http://www.depers.nl/cult(...)Night-Shyamalan.html

  10. #85

    Standaard

    net gezien... flutfilm... wat was dit een wanproduct zeg. Waar ik nog enigsins kom genieten van The Village (want die had erg mooie plaatjes, en best wat spanning) ... stelde deze film me keer op keer teleur. Er had zoveel meer uit kunnen halen.

    Bij de openingscene keek ik al een beetje scheef wegens het acteerwerk van de twee dames op het bankje ... maar de rest van de film bleek niet beter te zijn. Mark Wahlberg is een acteur voor aktiefilmpjes, maar dit is absoluut niet zijn ding..

  11. #86

    Standaard

    zo aan de recensie's telezen wordt dit maar opeen dvdtje bekeken. al zijn films vond ik maar matig op 1tje na.
    I always tell the truth. Even when I lie.

  12. #87

    Standaard

    Toch zonde, had der veel van verwacht Vooral die red-band trailer maakte mij nieuwsgierig..


  13. #88

    Standaard

    Momenteel zelfs maar 13% positieve reviews op Rottentomatoes.

    Meest treffende commentaar vond ik deze:

    The true disaster on display in The Happening is Shyamalan's career hitting rock bottom.
    En anderen die hem een "one-hit-wonder" noemen, waar ik het niet oneens mee ben eigenlijk (al is die ene hit voor mij dan eerder Unbreakable dan The Sixth Sense).

  14. #89

  15. #90

    Standaard

    Deze review is toch behoorlijk positief. 3 sterren (van de 4).
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Deze review is toch behoorlijk positief. 3 sterren (van de 4).
    Ik kom op een Tsjechische business-site terecht als ik je link aanklik...

  17. #92
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  18. #93

    Standaard

    Roger Ebert, toch één van de bekendste Amerikaanse critici, geeft de film ook 3 op 4 sterren. De Tomatometer is ondertussen ook wat gestegen (22%).

    De meesten klagen toch vooral over de dialogen en acteerprestaties, en dat het verhaal gewoon teleurstelt ondanks dat het een leuk uitgangspunt heeft.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Nu is het gelukt, dank je...zal de review onmiddelijk eens lezen. Ben wel eens benieuwd, want ik had eigenlijk veel verwacht van deze prent maar na het lezen van alle slechte commentaren hier heb ik er alles behalve een goed gevoel over nu, ben eigenlijk niet meer van plan om hem te gaan zien...
    Laatst aangepast door Peter Neefs : 13-06-2008 om 19:45

  20. #95

    Standaard

    Ik ga het wel voor mijzelf beoordelen, ik behoor ook tot de minderheid die Lady in the Water nog best te pruimen vond voor een keertje, dus misschien valt deze me ook wel mee.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #96

    Standaard

    Een inspiratieloze film met wat spannende momenten, de vaart zit er over het hele geheel gelukkig wel in.
    Met het verstand op 0 is het een redelijk te pruimen film.

  22. #97

    Standaard

    Ik vond de film, net zoals velen, erg tegenvallen. Ik ging al niet zo met hoge verwachtingen heen, door de vele negatieve reacties op verschillende fora's. de film wordt nooit echt spannend en de mooiste stukjes zaten eigenlijk al in de trailer. De film was vaak onbedoeld grappig, en het miste echt een goed verhaal. Ook de acteerprestaties (behalve de hoofdrolspeler), waren nou niet echt super. Nee, een echte tegenvaller

  23. #98

    Standaard

    Film viel nog mee! Maar 1 keer verschoten, en ik was niet de enige! in de slaapkamer van Mrs. Jones

    De film eindigt raar en het is toch niet duidelijk als de theorie die uitgelegd wordt ook wel degelijk klopt. Waar komt die plotse wind vandaan?
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    En anderen die hem een "one-hit-wonder" noemen, waar ik het niet oneens mee ben eigenlijk (al is die ene hit voor mij dan eerder Unbreakable dan The Sixth Sense).
    Dat hele "one-hit-wonder" vind ik dus absolute onzin. Commercieel gezien misschien wel, enkel met The Sixth Sense, maar zijn 3 daarop volgende films Unbreakable, Signs en The Village mogen wat mij betreft ook zeker als artistiek geslaagd worden gezien. Allemaal prima werk van Shyamalan.

    De man heeft gewoon al 10 jaar last van de aardverschuiving die zijn debuut heeft veroorzaakt. Het is ronduit belachelijk dat veel mensen zo's gigantische oogkleppen opzetten bij het horen van de naam Shyamalan en al zijn werk als sequel op The Sixth Sense beoordelen. Ik heb mijn idee hierover al vaker gespuid, omdat ik het jammer vind dat velen onterecht verkeerd kijken naar bijvoorbeeld Unbreakable en The Village.

    Lady in the Water sloeg echt nergens op. Die vond ik verschrikkelijk. Als ik al die reacties rond The Happening hoor verwacht ik eerlijk gezegd ook niks. Oke, zelf beoordelen blijft natuurlijk het belangrijkste, maar bij een dergelijk overtuigende meerderheid ben ik toch geneigd om aannames te doen, en deze voorlopig te skippen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Roger Ebert, toch één van de bekendste Amerikaanse critici, geeft de film ook 3 op 4 sterren.
    Ebert staat ook wel een beetje bekend als een tegendraads mannetje. Bij verscheidene films staat hij eenzaam aan de andere kant van de lijn. Niks mis mee natuurlijk, maar soms komt het over alsof hij het erom doet, enkel om op te vallen. Wat de rest dan verschrikkelijk vind, daar ziet hij iets functioneels in, en dat is uiteraard positief. Yada yada yada. Ik hecht meer waarde aan de reacties van mensen hier op het forum. Daarin is toch makkelijker een patroon te ontdekken van wat over het algemeen als goed dan wel minder wordt ervaren.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  25. #100

    Standaard

    gisteren gezien, uitgangspunt was aardig, uitwerking was diep triest, mensen die zogenaamd radeloos om zich heen keken, maffe dialogen etc etc, afrader.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •