Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.

Discussie: Joel & Ethan Coen

  1. #26

    Standaard

    Hehe, er schijnen idd mensen echt op zoek zijn gegaan naar dat koffertje met geld.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #27

    Standaard

    Tim, vergeet de muziek niet
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #28

    Standaard

    De eerste keer dat ik Fargo keek, viel ik ook niet meteen van verbazing achterover. Maar toen ik hem later eens opnieuw bekeek, na ondertussen ook heel wat meer Coen werk gezien te hebben en meer gewend te zijn aan de toon en stijl van hun films, moest ik ook besluiten dat het één van hun beste films is. No Country For Old Men is voor zover mogelijk echter nog beter

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Tim, vergeet de muziek niet
    Inderdaad! Net op youtube gekeken om weer even mijn geheugen op te frissen en ik was de muziek vergeten ja.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Hehe, er schijnen idd mensen echt op zoek zijn gegaan naar dat koffertje met geld.
    Zelfs een vrouw uit China dacht ik.

  6. #31

    Standaard

    Eerlijk gezegd ben ik niet kapot van hun films. Fargo vond ik niks aan en the big lebowski vond ik ook niet echt denderend. The Ladykillers vond ik ook slecht en Miller's crossing een film uit mijn lievelings genre kon mij ook helemaal niet bekoren. Ben benieuwd of ik hun laatse film wel ok vind. Ga me er toch aan wagen.
    I always tell the truth. Even when I lie.

  7. #32

    Standaard

    De broers hebben de smaak te pakken, na Burn after Reading is de volgende film alweer afgerond getiteld "A Serious Man"

    http://www.startribune.com/entertain...KUnciaec8O7EyU

  8. #33

    Standaard

    Coen Brothers werken aan muziekfilm

    Joel en Ethan Coen werken aan een film over de New Yorkse muzikant Dave Van Ronk. De broers schrijven momenteel het scenario, schrijft de Amerikaanse krant Los Angeles Times op basis van een ingewijde.

    Van Ronk was een gitarist en een bekende volkszanger. Hij kwam uit Brooklyn, maar verhuisde later naar de New Yorkse hippiewijk Greenwich Village. Van Ronk werd bekend met zijn akoestische bluesgitaarmuziek en inspireerde artiesten als Bob Dylan en Joni Mitchell. Hij overleed in 2002 op 66-jarige leeftijd.

    De gebroeders Coen schrijven het scenario op basis van de memoires The Mayor of MacDougal Street van Van Ronk, die in 2005 postuum verschenen. De titel verwijst naar de bijnaam van de muzikant: de burgemeester van MacDougal Street.

    De film over Van Ronk wordt de tweede muzikale film van de twee regisseurs. Ze maakten in 2000 de komedie O Brother, Where Art Thou?, een film die doorspekt is met bluegrass en folkmuziek.

  9. #34

    Standaard

    No country for old men brilliant op nr 1 voor mij
    True grit western van dit jaar bijna net zo goed
    Fargo och vond ik wel ok o brothers wel grappig(mooie muziek vooral)kom over 3mmanden op blu ray(als de kritieken goed zijn koop ik die ook)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #35

    Standaard

    Vorig jaar heb ik met wat vrienden bijna het gehele Coen-oeuvre gekeken. Als je hun stijl een beetje leert kennen valt er van elke film wel te genieten.

    Mijn top 3 bestaat uit The Big Lebowski, No Country for Old Men en True Grit.

    Blood Simple, The Man Who Wasn't There, Raising Arizona en A Serious Man worden niet zo vaak genoemd door de fans, maar die vond ik ook zeer sterk. En zelfs The Ladykillers vond ik geweldig, helemaal dubbel om gelegen.

    Fargo vond ik vroeger niks aan, maar kan ik nu beter waarderen. Al schuurt de droge humor soms wel wat met het grimmige geweld. Films als Barton Fink en Miller's Crossing zijn typisch Coen: amusant, maar erg lastig te plaatsen.

    Al met al heren met een respectable oeuvre, die zeker nog lang door moeten gaan.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  11. #36

    Standaard

    Voor mij staan hun films in deze volgorde:

    -Zeer goed-
    1. The Big Lebowski
    2. Fargo
    3. A Serious Man

    -Goed-
    4. Blood Simple
    5. The Man Who Wasn't There
    6. No Country for Old Men
    7. Barton Fink
    8. O Brother, Where Art Thou?
    9. True Grit

    -Middelmatig-
    10. Miller's Crossing
    11. Raising Arizona
    12. Burn After Reading
    13. Hudsucker Proxy

    Niet gezien:
    The ladykillers
    Intolerable Cruelty
    Crimewave
    Laatst aangepast door BigLebowski : 07-04-2012 om 15:40
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •