Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 160 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard update

    Vanavond het plafond dicht gemaakt, en nog wat electra aangepast ivm de schakelaard / dimmers. Als deze week de kamer helemaal dicht is, op de deur na, dan kunnen de naden dichtgesmeerd worden, en moet ik maar eens na gaan denken over de uiteindelijke kleuren.

    En dat is nou precies waarom ik dicht berichtje plaats, kunnen jullie advies geven in de kleuren van de kamer.

    Mij design tekening op pagina 1 is grijs, maar ik denk persoonlijk dat dat te donker / grauw gaat zijn. Wat is nou ideaal voor een home-cinema (en nee, geen bioscoop rood, dat vind ik niet zo...)

    Hoop dat jullie wat tips hebben. Ik ga ondertussen maar eens wat kleuren in photoshop!

    Gr. Joep

  2. #27

    Standaard

    Zeker als je wilt projecteren is het hoe donkerder hoe beter. Dus lekker donker allemaal, goed voor het strooilicht.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Er zal niet geprojecteerd worden, maar een plasma TV. De kamer zal voor mijn vriendin ook gebruikt worden als zang/dans kamer... misschien dat alles zo donker dan niet helemaal lekker is.. maar als eerste moet het een goede HT verzorgen. Dus ik zal toch richting donkere verf/vloerbedekking etc gaan kijken.

  4. #29

    Standaard

    Dan is het geheel verduisteren niet erg belangrijk, maar misschien wel het zorgen van indirect licht, dat reflecteerd niet zo erg in de plasma?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30

    Standaard

    een mooi project maar ook leuk om de vorderingen zo te volgen.

    Ik zie overigens geen loze leidingen voor de speakers, heb je die bewust niet gelegd of komen die nog of ben je ze gewoon vergeten? Het beste is om ze zo recht mogelijk te laten lopen (dan trek je de kabel er makkelijker doorheen en dus minder snel stuk) en gewoon de dikste electrapijp te gebruiken zodat je voldoende speling hebt.

    Heb je eigenlijk ook een extra groep voor je apparatuur gemaakt?

    Nog een tip, een normale HDMI kabel past niet door een normale electrabuis, je kunt dus beter een ombuis (van die knalgele ondergrondse pijpen die iets buigbaar zijn) gebruiken of als het 1 recht stuk is van je speler naar je scherm een stuk grijs PVC buis van zo'n 25/30mm doorsnede.

  6. #31

    Standaard

    Beste Edgar,

    dankje voor je input.
    Ik heb de 3/4e PVC pijpen thuis liggen, welke ik onder de vloer zal gaan leggen. Daarom zie je ze nog niet. Hoe zit dat met de connectoren die aan de speaker kabels komen, knijp ik die achteraf o pde kabel, of passen die wel door de 3/4e PVC buis?

    Ik heb geen aparte groep voor mijn aparatuur, moet je ook zeggen dat ik in de audio-wereld nu pas echt ga instappen, en dus nog niet zo heel erg audiofiel ben . Ik hou van mooi geluid maar ben nog niet perfectionistisch!

    Wat betreft de HDMI kabel, bedankt! Ik zal hier eens naar kijken, of die buis onder de vloer gaat passen, ik zat er zelf aan te denken een soort van kabelgoot op de vloer te monteren welke naar het scherm loopt, hier kunnen dan meteen de stroom en andere kabels (PS3 en HTPC / VGA) doorheen. (kan ook meerdere grijze PVC's aanleggen natuurlijk)

    gr. Joep

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Beste Edgar,

    dankje voor je input.
    Ik heb de 3/4e PVC pijpen thuis liggen, welke ik onder de vloer zal gaan leggen. Daarom zie je ze nog niet. Hoe zit dat met de connectoren die aan de speaker kabels komen, knijp ik die achteraf o pde kabel, of passen die wel door de 3/4e PVC buis?
    speakerkabel is meestal ook te koop zonder voorgemonteerde pluggen en gewoon per meter. Die kun je dus zo door de leidingen trekken zonder problemen, maar dat is wel iets om rekenign mee te houden. Speakerskabels met voorgemonteerde pluggen zijn vaak uit het hogere segment en vaak mooi afgewerkt zodat je die zelfs liever in het zicht laat liggen omdat ze er zo stoer uitzien . De pluggen (banaanstekkers of spades) kun je gewoon los kopen in diverse soorten/maten/kwaliteiten en zijn vaak eenvoudig te monteren. je hoeft hier dus geen problemen te verwachten, kabeltje eerst trekken en daarna afmonteren .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Ik heb geen aparte groep voor mijn aparatuur, moet je ook zeggen dat ik in de audio-wereld nu pas echt ga instappen, en dus nog niet zo heel erg audiofiel ben . Ik hou van mooi geluid maar ben nog niet perfectionistisch!
    zolang jij er tevreden bent is het goed, maar dat roep jij zelf ook geloof ik .
    die extra groep is geen must, maar als jijv last hebt dat je verlichting gaat knipperen zodra je koelkast aanslaat (of iets anders wat een beetje grote verbuiker is) is het verstadig om te kijken om alsnog een extra groep aan te leggen of eventueel een filterend stekkerblok aan te schaffen (je bent nu zo op de goede weg, zonde om dat niet meteen mee te nemen in je bergoting/bouwproject .


    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Wat betreft de HDMI kabel, bedankt! Ik zal hier eens naar kijken, of die buis onder de vloer gaat passen, ik zat er zelf aan te denken een soort van kabelgoot op de vloer te monteren welke naar het scherm loopt, hier kunnen dan meteen de stroom en andere kabels (PS3 en HTPC / VGA) doorheen. (kan ook meerdere grijze PVC's aanleggen natuurlijk)

    gr. Joep
    stroomkabels en signaal kabels moet je gescheiden proberen te houden als je ze in een pijp gaat stoppen, 2 pijpen dus. een HDMI stekker is uit mijn hoofd 21,6mm breed, die past dus net niet door een reguliere electrabuis, vandaar dat ik een wat grotere pijp suggereerde.Afknippen en weer aanbouwen van een HDMI stekker is namelijk ook geen aanrader. Maar een kabelgoot op de vloer kan natuurlijk ook, alhoewel ik persoonlijk dat nu ik toch zo bezig ben dan liever meteen ook onder de vloer weg zou willen werken. Maar dat is gewoon eigen keuze

  8. #33

    Standaard

    Bedankt voor je goede en duidelijke advies. Dit ga ik zeker meenemen. Een filter stekkerblok ben ik van op de hoogte, en zal, wanneer ik last ondervind, ingezet worden.

    De kamer is momenteel helemaal dicht, dus het opruimen kan vanavond gebeuren, en dan dit weekend proberen de vloer er al in te leggen... en zo komen we stapje voor stapje dichterbij

    Het ergste is, dat ik er zo'n zin in heb het snel af te maken, dat ik niet eens zin heb in m'n wintersport vakantie in februari... zucht! Iemand vrijwillig om in te vallen? hehehe.
    Ach ja... rond maart zal t ongeveer wel in orde zijn. nog ff-ies wachten dus!

    Gr. Joep

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Bedankt voor je goede en duidelijke advies. Dit ga ik zeker meenemen. Een filter stekkerblok ben ik van op de hoogte, en zal, wanneer ik last ondervind, ingezet worden.

    De kamer is momenteel helemaal dicht, dus het opruimen kan vanavond gebeuren, en dan dit weekend proberen de vloer er al in te leggen... en zo komen we stapje voor stapje dichterbij

    Het ergste is, dat ik er zo'n zin in heb het snel af te maken, dat ik niet eens zin heb in m'n wintersport vakantie in februari... zucht! Iemand vrijwillig om in te vallen? hehehe.
    Ach ja... rond maart zal t ongeveer wel in orde zijn. nog ff-ies wachten dus!

    Gr. Joep
    begrijpelijk hoor, maar als je eenmaal op vakantie bent geniet je toch wel. Geduld is een schone zaak en ook het bouwen kan genieten zijn juist omdat je er zo naar leeft en bouwt. Ben overigens zeer benieuwd naar je luistersessies maar vooral ook hoe erg (ogf eigenlijk, hoe weinig) de geluidsoverdracht zal zijn.

    Mocht een HT setup toch meer gaan ksoten dan verwacht, zo te zien zijn eventuele zelfbouw speakers geen probleem met al die handigheid in de familie. Meestal heb je dan voor hetzelfde geld veel meer speaker (twijfel zelf ook nog steeds) of eventeel tweedehands kan ook een goede oplossing zijn.

  10. #35

    Standaard

    Voor een hdmi kabel heb ik zo'n dikke grijze afvoerbuis gebruikt. En dan nog het liefst met alleen 45 graden bochten. Die connectoren zijn toch fors als ze door zo'n buis moeten.

    Er schijnen overigens hdmi kabels te komen waar je wel zelf de connector op kunt zetten, nog geen verdere details over wanneer en zo...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Exclamation Update

    Hallo allemaal!
    Het verhaal op pagina 1 is weer bijgewerkt.
    Een mijlpaal is bereikt wat mij betreft. Maar er moeten nog wel wat palen komen, voor ik neerplof in deze kamer met de stereo zo ver open, dat de buren niets horen, maar wel de rimpels in hun koffie zien verschijnen hahaha!



    @Edgar S
    Het is schitterend om naar toe te leven inderdaad! Ben elke dag ook zeer gedreven om weer aan de slag te kunnen! FF rusten in de sneeuw zal goed doen...
    Ben zelf zeker zeer benieuwd naar het resultaat. Ik heb soms aan de ene kant een beetje schrik dat het tegen gaat vallen.. maar aan de andere kiant.. t moet wel goed werken... tis contactloos en een dubbele muur.. dus t zal wel een stuk minder zijn.

    Zoals gezegd ben ik (nog) geen echte audiofiel. Om dus in het zelfbouw segment te gaan zitten, gaat mij iets te ver. En die handige mensen die mij helpen verdienen straks ook weer hun rust!... Maar moet zeggen dat ik er wel aan heb gedacht.
    2e hands sluit ik ook zeker niet uit... maar eerst maar eens gaan luisteren bij Stassen...

    @alexander
    Ik zal nog wel bekijken hoe het dit weekend verloopt met de opbouw van de vloer. Of er wel ruimte is voor dit soort buizen onder de vloer. En anders is een (opbouw) kabelgoot welke ik wel op het werk kan meenemen een optie. Gewoon bekleden met vloerbedekking en t valt niet meer op in t donker...

    De kleuren zijn we overigens nog steeds niet aan uit. Ik zit te denken aan donker, maar een wat lichtere vloerbedekking zou ook best leuk kunnen zijn. Ach.. we hebben nog even...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Hallo allemaal!


    @alexander
    Ik zal nog wel bekijken hoe het dit weekend verloopt met de opbouw van de vloer. Of er wel ruimte is voor dit soort buizen onder de vloer. En anders is een (opbouw) kabelgoot welke ik wel op het werk kan meenemen een optie. Gewoon bekleden met vloerbedekking en t valt niet meer op in t donker...

    De kleuren zijn we overigens nog steeds niet aan uit. Ik zit te denken aan donker, maar een wat lichtere vloerbedekking zou ook best leuk kunnen zijn. Ach.. we hebben nog even...
    Kun je de kabel niet via het plafond laten lopen?

    Ik laat de kabel door een kabelgoot omhoog gaan en dan via het plafond naar achteren.

    Over die vloerbedekking: ik zou nooit voor heel lichte vloerbedekking kiezen maar da's persoonlijk.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38

    Standaard

    Dat isolatiemateriaal dat jij op onderstaande foto gebruikt, is dat ook in losse platen te krijgen dat je weet. Ik heb er namelijk maar 1 nodig.

    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39

    Standaard

    Hoi Joep

    Met veel interesse je topic gelezen. Het gaat er zeer netjes uitzien. Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn en of de buren uberhaupt wat kunnen horen. Keep up the good work!

  15. #40

    Thumbs up update-tje

    Hallo allemaal,

    Op foto's moeten jullie nog even wachten, maar erg veel is er ook niet gebeurt.
    Zaterdag de hele dag gaan shoppen (trouwfeestje binnenkort van mijn zwager dus moest in de kleren) en vandaag was ik redelijk lui dus maar eens een x uitgeslapen!
    Ik heb vandaag de isofix platen gelegd, en de PVC pijpen voor de achterspeakers er tussen gelegd. Morgen leg ik de voorste pvc's en komt mijn vader mij helpen om de planken erop te leggen. a.s. zaterdag de vloerbedekking uitzoeken, en eventueel de verf...
    Wat betreft de kleuren, ik heb heel wat photoshop werk achter de rug, en allerlei kleurcombinaties geprobeerd, en hieronder het resultaat:
    Donker, rustig en toch iets wat chique... (tenminste voor ons dan )


    Om alvast een tipje van de sluiter te lichten, vandaag voor de grap de deur erin gehangen, deze dicht gedaan, en de 2e deur aan de binnenkant ertegenaan gedrukt.
    De bouwradio in de kamer op z'n hardst, en mijn vriendin buiten de kamer laten luisteren. Wat een verschil!!! De kamer werkt iig zeer geluidsdempend... maar goed dit was maar een test met een gewone radio... straks moet ie 5x xxxWatt dempen .

    @Alexander D
    De kabel gaat niet over het plafond lopen, omdat de beamer niet aan de wand komt te hangen. Ik wil deze op een meubel plaatsen, er zal dus over de grond een kabelgoot lopen war alles in past (20cm breed ofzo).
    Wat betreft de akoestiregels:
    Ik weet zelf niet waar deze spullen verkocht worden, welk heb ik de website voor je:
    http://www.akoestikon.nl/regel.htm
    Daar zeggen ze dat ze bij de grotere bouwmarkten te koop zouden zijn... ik vraga me dan alleen af welke... maar goed 't is een belletje waard.
    Het zal in iedergeval niet in losse platen verkocht worden. Het systeem is echt de regel zoals je op de foto ziet, en er tussen het akoestifoam (de matten) en daarover gipsen...

    @Paul
    Dankje voor je reaktie! en ik zal het goede werk voortzetten
    Qua resultaat zijn wij ook heel benieuwd, maar de eerste test vandaag was al positief!

    Deze week volgen er weer foto's...
    gr. Joep
    Laatst aangepast door joepert : 20-01-2008 om 22:24

  16. #41

    Standaard

    Zo te zien wordt het wel wat,ik hoop dat als het klaar is
    wij in iedergeval eens naar een filmpje kunnen kijken.
    succes verder klaassr.

  17. #42

    Standaard Major update

    Hallo allemaal,

    Op pagina 1 is weer een major update te vinden van het verhaal.
    Je kan er de houten vloer zien, waarover vloerbedekking komt, en de PVC pijpen voor de speaker kabels. Ook staat er een volledige uitleg van de bouw van mijn geluidsisolerende afzuigers welke overigens ERG goed werken. Ik kan er keihard in roepen en t komt er bijna niet uit aan de andere kant! En dat is de bedoeling natuurlijk.

    Veel plezier met lezen en laat me weten wat jullie er van vinden natuurlijk .

    Nog reacties op de kleuren hierboven? Nu kan ik nog veranderen

    Gr. Joep!

  18. #43

    Standaard

    Goed en snel bezig Joep!

    Oh, en ik sluit me aan bij de opmerking van Rob: ga voor een projector!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Het ziet er al goed uit, zelf moet ik met ons halfvrijstaand woonhuis het geluid s'avonds ook altijd wat dempen rekening houdend met de buuren (ik kijk ook het meeste s'avonds) dit is wel jammer.
    De kleuren zien er goed uit, ik blijf het volgen .........
    Laatst aangepast door Erwin Hamers : 28-01-2008 om 18:51 Reden: wijziging

  20. #45

    Standaard

    Gaat dat goed lukken met die twee afzuiginstallaties? Zo kan er toch bijna geen luchtcirculatie gehaald worden?

  21. #46

    Standaard

    @ Paul
    Dat valt heel goed mee!
    De openingen tussen de schotjes, zijn groot genoeg (net als de kisten zelf) zodat er voldoende luchtverplaatsing ontstaat.

    1 enkele kist levert al heel ruim voldoende luchtstroming. Dus 2 wordt alleen maar beter. En omdat ze beide tegenover elkaar staan, en de afzuiging in het apparatuurhok, gaat de warme lucht meteen naar buiten, en is er een goede circulatie in het hok.

    @Erwin
    Zeker blijven volgen dan! Zodra ik het resultaat kan beschrijven, dan heb jij een volledige handleiding hier op de site .

    @Alexander en Rob
    Jullie blijven proberen hè! Nogmaals. Het hokje is van een leuk formaat, maar ik denk dat ik te dicht op het scherm ga zitten om de voordelen van een beamer te hebben... toch? Nah ik ben nog steeds van mening een mooie plasma te plaatsen.... Maar goed... mijn luistersessie bij Stassen moet nog gebeuren en dar ga ik ook zeker de vraag wegleggen...

  22. #47

    Standaard

    Nou Rob, dat lijkt me niet. 3 meter kijkafstand op een 2 meter scherm? Dat is te weinig. Wat jij hebt, heb ik ongeveer ook: 5 meter afstand op een scherm van 2.5m. Ongeveer 2 of 2.5x de diameter zou ik aanhouden.

    Maar een scherm en projector geeft toch echt de mooiste filmbeleving, dus dat raad ik, net als Rob en Alexander wel aan.

  23. #48

    Standaard

    Beste Herjan, Rob en Alexander,

    buiten het feit dat jullie mij straks een godsvermogen gaan kosten met deze overhaalpoging wil ik toch vragen of jullie nadere toelichting kunnen geven over het betere film-effect van een beamer.

    Betreft dit enkel de grootte van het scherm wat een mooiere belevenis geeft? Of zijn ook definitie (HD) kleur, scherpte en evt refresh rate een voordeel van de beamer?

    Kijk ik zal zeer tevreden zijn met een HD plasma, kleur en kwaliteit van het beeld zijn volgens mij niet slecht. Maar als jullie mij kunnen overtuigen waarom toch een beamer, dan kan ik dit altijd overwegen. Let op dat de grootte van het scherm voor mij niet het belangrijkste is. Kleur scherpte en kwaliteit wel.

    Ik zit straks op misschien 2,5-3 mtr van het scherm.

  24. #49

    Standaard

    Ik zit op ongeveer 3,5 meter denk ik en heb een scherm van 180 breed. Dat is effectief dus 1,68 meter. (mijn ruimte is 3.2m x 4.8m)

    Dat is echt niet groot hoor. Voor mij groot genoeg maar ik heb bewust voor een maatje kleiner gekozen om voldoende ruimte over te houden voor mijn speakers. Die vragen namelijk nogal om wat plaats.

    Groter is gewoon beter voor filmbeleving. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Je koopt goede projectoren en een vast scherm voor minder dan een goede plasma die ook nog eens kleiner is.

    Geen flauw idee waar je woont maar je mag hier komen kijken hoor.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Beste Herjan, Rob en Alexander,

    buiten het feit dat jullie mij straks een godsvermogen gaan kosten met deze overhaalpoging wil ik toch vragen of jullie nadere toelichting kunnen geven over het betere film-effect van een beamer.

    Betreft dit enkel de grootte van het scherm wat een mooiere belevenis geeft? Of zijn ook definitie (HD) kleur, scherpte en evt refresh rate een voordeel van de beamer?

    Kijk ik zal zeer tevreden zijn met een HD plasma, kleur en kwaliteit van het beeld zijn volgens mij niet slecht. Maar als jullie mij kunnen overtuigen waarom toch een beamer, dan kan ik dit altijd overwegen. Let op dat de grootte van het scherm voor mij niet het belangrijkste is. Kleur scherpte en kwaliteit wel.

    Ik zit straks op misschien 2,5-3 mtr van het scherm.
    Dat "godsvermogen" valt wel mee. Zo veel zal het niet schelen tussen een grote plasma en een scherm/projector. Maar bij zo'n kleine afstand van het scherm, zou ik misschien toch adviseren om gewoon een goede plasma te nemen.

    Het verschil in beleving zit wat mij betreft in het licht. Bij een TV wordt licht naar je toegestraald en is het fijner om ook in de kamer wat licht aan te hebben. Bij een project wordt het licht geprojecteerd op het scherm en wil je het in de kamer zo donker mogelijk hebben. Meer als een normale bioscoop dus.

    Maar joh: gewoon kiezen wat je zelf wilt!

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •