Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 160 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Kijk! Dit is hoe je een HT-topic opzet
    Lekker duidelijk alles in de openingspost! Geweldig om te lezen hoe je bezig bent. Ook erg leerzaam moet ik zeggen. Dit topic ga ik zeker volgen en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

    Noord-Brabant zie ik? Dan zie ik de opening wel in de krant staan

  2. #52

    Standaard

    Haha, bedankt he!
    Ik denk zelfs dat je het vuurwerk van de opening kan zien. Woon 16km van Breda (zwaluwe).

  3. #53

    Standaard

    ik woon inmiddels in Oosterhout (profiel maar eens aanpassen...) maar dan ga ik het nog steeds wel zien denk ik
    complimenten trouwens met de ruimte tot zover! kan echt iets heel gaafs gaan worden met de juiste afwerking!

  4. #54

    Standaard

    NICE, Als ik naar die foto's kijk, krijg ik gewoon inspiratie om ook te gaan klussen! (een beetje jammer dat ik 2 linker handen heb )

  5. #55

  6. #56

    Standaard Ben weer terug.

    Hoi Luitjes!

    Ben net teurg van een week lekker in de sneeuw. Dit maal eens niets gebroken (vorig jaar mijn sleutelbeen) dus ik kan er weer lekker tegenaan met klussen.
    Heb zaterdag samen met mn vriendin de vloerbedekking uitgezocht, dus die staat ondertussen al in bestelling.

    1 maart heb ik een afspraak bij Stassen, om te gaan luisteren. Hier kijk ik enorm naar uit. Heb iig aangegeven dat ik de Onkyo 605 of hoger wil beluisteren, en ook de KEF Q7 front's met bijpassende rears. Voor de rest mogen ze in die prijsklasse zelf wat speakers opstellen en zal ik een keuze gaan maken.

    Groetjes en tot de volgende!

  7. #57

    Smile raam isoleren ?

    Mooi project is dit! Het lijkt sterk op iets wat ik zelf van plan ben.
    Wat mij niet duidelijk is, is hoe je het raam geisoleerd hebt?
    En heb je tussen de dubbele deur ook isolatie aangebracht?

  8. #58

    Standaard

    Mooi project is dit! Het lijkt sterk op iets wat ik zelf van plan ben.
    Wat mij niet duidelijk is, is hoe je het raam geisoleerd hebt?
    En heb je tussen de dubbele deur ook isolatie aangebracht?
    Hoi Renedo,

    Ja het is een zeer leuk project, er gaat wel wat tijd in zitten, maar t loont de moeite.
    Wat betreft het raam,
    Hier komt straks een afneembare plaat voor te zitten, deze plaat zal bekleed zijn met dezelfde vloerbedekking als ik tegen die wand ga lijmen, en aan de achterkant zal er een dik blok zitten van het acoustifoam (schuimmat) wat precies in het gat van het raam past. Het kan ook zijn dat ik dat schuim er eerst los in steek en dan de plaat er tegen zet. Maar het moet iig afneembaar blijven, zodat we ook nog een raam open kunnen zetten. Wanneer dit gemaakt is plaats ik er uiteraard foto's van op deze site, dat zal het e.e.a. verduidelijken.

    De dubbele deur is ook nog niet klaar, maar tussen de deuren zal zeker ook isolatie komen (dmv 1 deur te bekleden), Een test heeft iig al aangetoond dat zonder isolatie tussen de dubbele deuren, er al zeer veel geluidsdemping is. Dus een noodzaak is het niet, maar alle extra demping is mooi meegenomen.

    Bedankt voor je reactie, en ik zal zeggen blijf het topic volgen, dan zie je vanzelf hoe ik de rest aan zal pakken.

    gr. Joep

  9. #59

    Lightbulb buitenlicht

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Hier komt straks een afneembare plaat voor te zitten, deze plaat zal bekleed zijn met dezelfde vloerbedekking als ik tegen die wand ga lijmen, en aan de achterkant zal er een dik blok zitten van het acoustifoam (schuimmat) wat precies in het gat van het raam past. Het kan ook zijn dat ik dat schuim er eerst los in steek en dan de plaat er tegen zet. Maar het moet iig afneembaar blijven, zodat we ook nog een raam open kunnen zetten.
    Jammer dat er geen transparante oplossing is. Nu zit je er altijd zonder daglicht. Dat is natuurlijk niet zo erg als je er alleen maar 's nachts zit, maar toch. Misschien zou een glasfiber 'lamp' (buitenlicht via glasfiber in de kamer) wel een aardige oplossing kunnen zijn?

  10. #60

    Standaard

    Tja, de hele bedoeling is juist om het donker te hebben in de kamer. Wanneer we dan toch buitenlicht willen hebben, of de kamer eens lekker luchten, dan halen we de plank weg en zetten we t raam open.

  11. #61

    Cool zonlicht

    Snap ik in jouw geval. Ik dacht meer aan mijn eigen project: muziekstudio. Dat wil ik isoleren, maar liefst wel zonlicht toelaten. Het zal wel weer een onmogelijke wens zijn...

    Groeten en bedankt voor je reacties. Ik blijf je project volgen!

    Rene

  12. #62

    Standaard

    Richt je een bolcamera buiten naar de lucht, en projecteer je dat beeld tegen je plafond in je studio . Problem solved hahaha....

    Ik denk dat wanneer het raam niet te groot is, en de rest goed geïsoleerd, dat je daar niet zo veel last van zult hebben. Mits het dubbelglas is natuurlijk.

  13. #63

    Standaard

    Joep kunnen we nog een update verwachten?

  14. #64

    Thumbs up update

    Hoi Paul en de rest van al mijn trouwe audiofiele forum lezers!

    Er is al een tijdje geen update geweest, en de enige reden hiervan is dat ik ook niets aan de kamer heb gedaan. Toch is er redelijk wat op de achtergrond gebeurt.
    Zo hebben we de verf gekocht, de vloerbedekking is ondertussen ook klaar om opgehaald te worden.

    Nog belangrijker / leuker, ik ben gisteren met mijn schoonvader naar een luistersessie geweest bij Stassen hifi.Dit was dan meteen mijn inwijding in een luistersessie, welke ik als zeer leuk heb ervaren. Ik moet jullie wel teleurstellen dat ik niet de volledige serie kan benoemen welk ik geluisterd heb.

    Stassen had een opstelling klaargezet met een Onkyo TX-SR605 en een Marantz... ik moet zeggen dat ik hier even tussen heb geschakeld, maar weinig verschil kon horen. Omdat ik mijn zinnen toch al op de Onkyop had staan heb ik ook enkel met deze versterker de test gedaan.

    In de opstelling stonden 9 speakers in de klasse waar ik om had gevraagd (KEF Q7 / Q9). Met een afstandsbediening in mijn handen om tussen de speakers te switchen, werden mijn schoonvader en ik alleen gelaten in de luister ruimte.

    Vervolgens mijn CD-tje in de speler en begonnen met telkens hetzelfde nummer per speaker te luisteren. We wisten overigens niet welke speaker onder welk nummer zat dus bevooroordeeld luisteren naar de KEF's zat er niet tussen.

    Het was zo grappig. Ik begon met speakerset 1 omschreef op een papiertje wat ik ervan vond, ging naar set 2 welke ik minder vond dan 1 en vervolgens naar set 3 met teveel bas, setje 4 en toen... BAM werd ik overdonderd door setje 5 met een lading dynamiek, 2x zoveel geluid, en tonen die naar voren kwamen die met de andere speakers niet te horen waren. Ik en mijn schoonvader hadden allebei zoiets van WAUW wat een verschil. bij setje 6 was ik ook zeer tevreden, echter miste ik hier toch de volle dynamiek in de middentonen die er bij set 5 uitkwam.
    Toen hebben we gekeken welke merken erbij zaten, en waar ik stiekem van baalde was dat de KEF IQ7 op ongeveer de 7e plaats kwam voor me, en de KEF Q9 vond ik zelfs nog minder klinken, die had namelijk te veel bas.
    Enfin om de sluier op te lichten: Het was met vlag en wimpel de TMA premium 903. Ik kan moeilijk omschrijven wat voor verschil dit was maar het leek erop dat wanneer je naar de TMA overschakelde dat je van MONO naar Stereo schakelde (en dat voor iemand als ik die vrij mono hoort (ja beetje flink doof links)).

    Op de 2e plaats kwamen voor mij de Focal JMLab Choris (ik denk 816 of 826V)

    Vervolgens werd er een subwoofer bijgeplaatst, dit was de nieuwe Phonar SE 150. Ik hoorde werkelijk niet dat hij werd bijgeschakeld. Het volume werd harder gezet en er begon het een en het nader te rammelen in de ruimte maar echt horen nee.. dus ik sta op loop richting sub en onderweg werd de bas harder en harder. Hij stond dus niet goed gepositioneerd voor de luisterplek.. Na wat aanrommelen hebben we de subwoofer opgepakt en mee naar een andere luister ruimte genomen. Daar kwam het al wat beter tot zijn recht maar ik moest toch even op een andere plaats gaan staan. Vervolgend hebben ze nog een Rel weggezet die vergelijkend klonk, alleen was dat een downfire sub, welke meer trillingen in de vloer gaf. En gezien mijn geluidsisolerende ruimte, wil ik dit wel wat voorkomen.

    Uiteindelijk is de keuze dus geworden (om een offerte van te krijgen)
    - Onkyo TX-SR605
    - TMA Premium 603 (front)

    - TMA Compact 20 (back)
    - TMA 900c (center)
    - Phonar SA 150 (Sub)

    En een 46" Plasma van Panasonic, full HD.

    Ik ga nog wel even vragen of de TMA 901's in de offerte als REAR optioneel aangeboden kunnen worden. Gezien ik toch regelmatig muziek in prologic mode speel, en dan misschien te weinig aan de TMA compact 20 zal hebben.

    Zo, voor zover deze update. Ik mag aankomende week de offerte verwachten en dan zal ik zien of de knoop al doorgehakt gaat worden.

    p.s. was dit voldoende update Paul?

  15. #65
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    grappig is dat met the TMA's. Ik had precies hetzelfde. Ik zocht nog surround speakers (had al Kef Q5 en Q9c als front speakers) en dacht wel met Kef weg te zullen gaan. Gek genoeg (of wellicht ook niet) was ik ook aangenaam verrast door de TMA's. Die zijn het dus geworden (de compact 20 wel te verstaan, het moest wel klein blijven) destijds.

  16. #66

    Standaard

    Hoi rveldhuizen,

    Mag ik je vragen hoe de TMA compact 20 jou bevalt? Ik heb er namelijk ook aan zitten denken om de TMA premium 901's als surroundspeakers te pakken. Maar deze zijn minder in vermogen, en minder in frequentie bereik in vergelijking tot de compact T20. Echter qua kleur en design passen ze in het complete plaatje.

    TMA COMPACT 20

    50-150W
    Freq: 38Hz - 35.000Hz


    TMA PREMIUM 901

    30-110W
    Freq: 45Hz - 27.500Hz


    De frontspeakers zijn:

    30-140W
    Freq: 39Hz - 27.500Hz

    Het lijkt dus dat de 901 qua frequentie bereik hetzelfde zit als de 903. Echter komt hij 20W vermogen te kort als ik het spullement straks eens goed open zet.

    Iemand hier een gedegen advies in? Of moet ik dit gewoon beluisteren.

    Gr. Joep

  17. #67

    Standaard

    Hey Joep, goed bezig . Heb helaas weinig verstand van type boxen en wat beter is of slechter. Zo'n luistersessie is dus aan te raden als ik het verhaal zo lees. Goed om even in de gaten te houden...benieuwd hoe dadelijk alles geplaatst eruit gaat zien.

  18. #68
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Als surrounds bevallen de TMA's mij uitstekend. Moet echter ook eerlijk zeggen dat ik ze nooit dermate test (dwz ze zijn altijd onderdeel van het grotere surround geheel) dat ik een gedegen advies kan geven of ze al dan niet beter zouden zijn dan soortgelijke speakers met mogelijke een kleine freq bereik of minder vermogen. De surround geluiden produceren ze iig prima

  19. #69

    Standaard

    Hoi allemaal,

    hier even een korte update!
    Afgelopen weekend naar de CEBIT in Hannover geweest, dus weer niet veel tijd gehad om te klussen. Zondag avond begonnen met de rest van de wanden en plafond te schuren. Vervolgens gister (maandag avond) alles weer schoongemaakt.
    Vandaag ben ik begonnen met het schilderen, het plafond heeft zijn 1e laag gehad, en morgen beslis ik of er een 2e laag op moet of niet, anders doe ik morgen de 2 grote zijwanden.
    De vloerbedekking ligt ondertussen uitgerold klaar, zodat deze a.s. zaterdag tegen de voor en achterwand en op de grond gelegd kan worden. Dan is de kamer klaar en kan het afwerken gebeuren... (spotjes monteren, apparatuurhok bekleden, en planken erin maken, electriciteit in het apparatuurhok aansluiten)

    Verder wacht ik nog steeds op de offerte van mijn apparatuur. Die zou ik normaal gezien vandaag of morgen moeten ontvangen (wordt morgen dus). Dan kan ik beslissen of ik daar mee verder ga.

    Volgende week ff langs de Ikea, waar we lekkere stoelen hebben gevonden, en ik moet nog een mooi meubel vinden voor de plasma en center speaker op te plaatsen, wellicht dat marktplaats wat heeft en anders nieuw.

    Als zaterdag de vloerbedekking is geplaatst, komen er weer nieuwe foto's op pagina 1.

    Groetjes en tot de volgende!

  20. #70

    Standaard

    Nog iets leuks gezien op de CEBIT?

    Wat ik tot nu toe hoor is niet zo spannend.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #71

    Standaard

    Ik was er ook niet zo heel kappot van nee. Vond zeker het aanbod qua mediacenter's of mediaplayers schaars, had hier eigenlijk wel op gehoopt wat meer van te kunnen zien.

    Ohw voor mensen die op zoek zijn naar een multimedia center welke full HD afspeelt, en werkelijk alle formaten direct afspeelt (mkv (beta firmware) .avi, .vob, .ifo, .mov, .wmv9, vc1, .iso, H.264, .ts, .tp, trp, m2ts (AVCHD), MPEG4, DivX en XviD.
    En ja dus ook ondertitel bestanden. Zie hier de website.
    Het aparaat is nog steeds in ontwikkeling, en er komen dus software updates welke hij zelf kan downloaden van internet. De interface is nog niet SUPER (dus geen mp3 tags uitlezen en daar albums / playlists van creëren) maar hij kan al wel folders afspelen.

    hier de link!
    http://www.tvix.nl

    Misschien ken je hem al, ik ben ook benieuwd naar recenties van forumleden die hem toevallig al in het bezit hebben... diegene die hem niet kennen... lees er maar eens wat over. 't is echt een super multimedia centertje!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Ik was er ook niet zo heel kappot van nee. Vond zeker het aanbod qua mediacenter's of mediaplayers schaars, had hier eigenlijk wel op gehoopt wat meer van te kunnen zien.

    Ohw voor mensen die op zoek zijn naar een multimedia center welke full HD afspeelt, en werkelijk alle formaten direct afspeelt (mkv (beta firmware) .avi, .vob, .ifo, .mov, .wmv9, vc1, .iso, H.264, .ts, .tp, trp, m2ts (AVCHD), MPEG4, DivX en XviD.
    En ja dus ook ondertitel bestanden. Zie hier de website.
    Het aparaat is nog steeds in ontwikkeling, en er komen dus software updates welke hij zelf kan downloaden van internet. De interface is nog niet SUPER (dus geen mp3 tags uitlezen en daar albums / playlists van creëren) maar hij kan al wel folders afspelen.

    hier de link!
    http://www.tvix.nl

    Misschien ken je hem al, ik ben ook benieuwd naar recenties van forumleden die hem toevallig al in het bezit hebben... diegene die hem niet kennen... lees er maar eens wat over. 't is echt een super multimedia centertje!
    Daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen! Ik heb besloten om geen cdspeler meer te kopen maar voor zoiets te gaan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #73

    Standaard Update met foto's

    Hallo allemaal,

    EINDELIJK weer een update in het verhaal op pagina 1. Enjoy!

    gr. Joep

  24. #74

    Standaard

    waanzinnig project! en ziet er nu al mooi uit! ben erg benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. waar ging je al je films nou ook al weer op bekijken?

  25. #75

    Standaard

    Ja gaaf he! Ik ga de films bekijken op een plasma tv. Waarschijnlijk de Panasonic TH-42PY full hd plasma...

    Grts!

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •