Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 234 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote 'Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl' Blu-ray/4K Topic

    Blue Ray is toch een HD medium met nog veel plaats voor allerlei extras. Dan is het toch wel erg vreemd dat net als bij de gewone DVD Buena Vista het werderom klaar speelt om in plaats van de originele engelse DTS alleen de franse DTS op de komende Blue Ray release te gaan zetten.

    Bij DVD voerde men het argument plaatsgebrek terwijl wij eigen al beter wisten. Welke smoes gaan ze nu gebruiken om dit te rechtvaardigen. Op Blue Ray kan gemakkelijk ook nog een engels DTS spoor erbij.

    Boycotten deze uitgave.

    Je vraagt je af of men niet gewoon de DVD transfer op de Blue Ray knalt en dit dan als HD verkoopt.

  2. #2

    Standaard

    Er zal neem ik aan toch wel een 5.1 PCM track op de disk zitten?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hem al in huis en er staat idd geen engelse DTS track op wel een franse en spaanse verder staat er ook nog PCM 5.1 engels op en dan nog DD 5.1 engels frans en spaans.

    wel erg leuk dat deze uitgave en deel 2 in een mooie slip case zitten.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  4. #4

    Standaard

    Wat moet je met DTS als je PCM hebt?

  5. #5

    Standaard

    Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkske22 Bekijk bericht
    Wat moet je met DTS als je PCM hebt?
    Om van PCM te genieten moet je, denk ik toch, een versterker hebben met een HDMI ingang. En iedereen heeft dat nog niet. Je kan niet alles in één kopen tenzij je met de lotto gewonnen hebt. En tot nu toe is DTS meestal beter dan Dolby Digitaal. Waarom moet Disney weer beginnen met ons een franse DTS-klankspoor aan te bieden.

    Om van de PCM 5.1 klankspoor te genieten, zijn de 6 RCA sound kabels van Profigold (Oxypure) voldoend of moet je echt een HDMI-kabel gebruiken?

    Het volgende dat ik zekers ga kopen is een versterker met HDMI-uitgang en een dvdspeler met al de HD-decoders inbegrepen zodat ik van al de HD-klanksporen kan genieten. En wachten tot er een versterker uitkomt met al de HD-decoders heeft geen zin want de eerste jaren zullen ze onbetaalbaar zijn. Voor 400 à 500€ vindt je al zeer goede versterkers met HDMI ingang en een DTS-ES en een Dolby Digitaal EX decoders.

  7. #7

    Standaard

    Er is al een Onkyo receiver welke HDMI 1.3a heeft en Dolby Tru-HD en DTS-HD Master Audio decodeert.
    En dat alles voor onder de 600 euro.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  8. #8

    Standaard

    En vergeleken met Yamaha, is Onkyo in het algemeen beter of even goed?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Er is al een Onkyo receiver welke HDMI 1.3a heeft en Dolby Tru-HD en DTS-HD Master Audio decodeert.
    En dat alles voor onder de 600 euro.
    Modelnr?
    Waar af te halen voor onder de €600,--?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Onkyo TX-SR605 op dit moment € 549,00.
    Check de prijsvergelijkingssites.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  11. #11

    Standaard

    Ik heb die versterker bij MediaMarkt gekocht voor 599€:wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.
    Recensies zijn kritische meningen van een ander over een bepaalde film.

    Het beoordelen van een DVD moet je dus zelf doen. Hier beginnen Richard68, ik en sommige anderen al mee in de winkel. Op basis van onze kennis en ervaring bepalen we dan of we een DVD de moeite waard is om meer keren te bekijken en dus te kopen. Mensen die minder kennis en/of ervaring hebben, lezen meestal recensies om te lezen wat anderen van een bepaalde DVD vinden en bepalen dan of een DVD de moeite van het kopen waard is.

    Een 5.1 PCM track kan wel hoogwaardig zijn maar als deze alleen gedecodeerd kan worden in een speler, heb je er meestal niet zo veel aan als de meer-kanaals ingang van jouw receiver al in gebruik is. Dan blijft alleen nog DTS(-HD) en DD (Plus of TrueHD) over. Het kiezen wordt dan iig wel makkelijker.

    Opmerking:
    Ik schrijf nu wel "DVD", maar dit kan natuurlijk ook een BD of HD-DVD zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.

    Gerco Stuivenberg:
    Recensies zijn kritische meningen van een ander over een bepaalde film.
    Dit zal kunnen opgaan voor de beoordeling van de inhoud van een film. Maar als je recensies vaak volgt zul je al gauw ontdekken dat je eigen smaak vaak met bepaalde recensenten overeenstemt.

    In mijn citaat had ik het echter over de kwaliteit van een geluidsformaat. Daarbij mag je m.i. van uitgaan dat de recensent vanuit zijn kennis van geluidsformaten weet waar hij het over heeft. Mijn eigen ervaring bevestigd dat de dd en pcm track van een betere kwaliteit zijn in dit specifieke geval (pirates etc) dan de dts track. Wat mij niet verbaast, want als meerdere, ervaren geluidsrecensenten dit beamen dan zal het ook wel zo zijn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    In mijn citaat had ik het echter over de kwaliteit van een geluidsformaat. Daarbij mag je m.i. van uitgaan dat de recensent vanuit zijn kennis van geluidsformaten weet waar hij het over heeft. Mijn eigen ervaring bevestigd dat de dd en pcm track van een betere kwaliteit zijn in dit specifieke geval (pirates etc) dan de dts track. Wat mij niet verbaast, want als meerdere, ervaren geluidsrecensenten dit beamen dan zal het ook wel zo zijn.
    De recensenten weten wel wat de verschillen zijn tussen de geluidsformaten, maar volgens mij weten er veel niet hoe ze deze inhoudelijk kunnen horen. Zij beoordelen alleen meestal vanaf de buitenkant (lees: wat er uit de luidsprekers komt.) Het is daarom logisch dat een PCM en een DD track beter klinkt dan een DTS track.

    De werkelijke kwaliteit van een soundtrack hoor je meestal pas wanneer je de film meer keren beluisterd. Dan vallen die met een minder hoge kwaliteit sneller door de mand. Je kunt dan pas goed dingen zoals (de kunstmatig toegevoegde) dynamiek en de hoogte van de gebruikte bitrate horen. Deze zouden er dan voor kunnen zorgen dat film minder interessant wordt om nog een keer te bekijken. Dit vinden o.a. Richard68 en ik veel belangrijker en daarom kiezen we liever eieren voor ons geld. Richard68 heeft volgens mij daarom deze topic gestart.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard POTC framing problems.

    Het lijkt erop dat ze bij het maken van de HDmaster voor de BD uitgave van de eerste Pirates of the Caribbean film flink de mist in zijn gegaan:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=898666

    Ongelooflijk hoe ze zoiets kunnen verprutsen, al helemaal als je nagaat dat de BD van Beuna Vista behoorlijk aan de prijs zijn.
    Ik begin het vertrouwen in BD toch wel weer wat te verliezen.

  16. #16

    Standaard

    Toch wel een behoorlijke screw-up, blijkbaar.
    Maar dit heeft natuurlijk op zich helemaal niets met BluRay te maken. Moest de film op beide formaten uitkomen, zou de HD-DVD net hetzelfde zijn.

  17. #17

    Standaard

    Net bekeken en is inderdaad zo, maar als je film ziet valt het niet zo op hoor.


  18. #18

    Standaard

    Al is die screenshot van die scene die zich op zolder hoogte afspeelt, maar je door de slechte framing gewoon de vloer en de balkhouders ziet, toch wel heel pijnlijk!

  19. #19

    Standaard

    Misschien is de BD versie wel de juiste?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Misschien is de BD versie wel de juiste?
    Nope want in die vechtscene staan ze zogenaamd bovenop een paar balken bovenin het gebouw. Maar op de blu-ray zie je dat ze maar 1meter boven de gront staan

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Het is wel duidelijk dat dit niet goed is en Disney/Beuna Vista heeft inmiddels het probleem bevestigd
    Het gaat maar om een peperkt aantal korte scenes gedurende een 9 tal minuten van de film, Maar het zou wel netjes zijn als dit wordt opgelost.

  23. #23

    Standaard

    Dat zal wel een omruilactie worden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkske22 Bekijk bericht
    Nope want in die vechtscene staan ze zogenaamd bovenop een paar balken bovenin het gebouw. Maar op de blu-ray zie je dat ze maar 1meter boven de gront staan
    Ha, inderdaad. Da's helemaal een miskleun. Dat de geluidsman er nog niet onder ligt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  25. #25

    Standaard

    Ik krijg een Back To The Future déjà-vu.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •