De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips 28PW9528 horizontale strepen bij donker beeld

    Sinds kort valt me op dat er lichte horizontale strepen zichtbaar zijn op het moment dat het beeld erg donker is (zeer goed zichtbaar bij het zappen, maar ook bij donkere passages tijdens films). Deze strepen lopen niet helemaal over de breedte van het scherm (links en rechts is er een marge van ong. 10 cm). Het lijkt op een defect in de beeldbuis. Helaas is de TV nu 4 jaar oud (dus geen garantie meer), maar bij een TV van dit merk en prijsklasse zou dat toch geen probleem moeten zijn? Herkent iemand dit probleem en zo ja wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Sinds kort valt me op dat er lichte horizontale strepen zichtbaar zijn op het moment dat het beeld erg donker is (zeer goed zichtbaar bij het zappen, maar ook bij donkere passages tijdens films). Deze strepen lopen niet helemaal over de breedte van het scherm (links en rechts is er een marge van ong. 10 cm). Het lijkt op een defect in de beeldbuis. Helaas is de TV nu 4 jaar oud (dus geen garantie meer), maar bij een TV van dit merk en prijsklasse zou dat toch geen probleem moeten zijn? Herkent iemand dit probleem en zo ja wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn?
    Ja,een typisch euvel van deze beeldbuis...Met een Loewe Vitros, deze had dezelfde realflat beeldbuis als Philips
    Het probleem heeft te maken met de voeding,er moest iets vervangen worden,ik weet niet precies wat, maar voor 165 euro was het opgelost.(ook na 4 jaar ! )

  3. #3

    Standaard

    Hmm. Klinkt als defecte terugslag reductie. Heeft iets te maken met het niet goed blokkeren van de "elektronen straal" (of hoe ik het ook moet noemen). Het beeld wordt van links naar rechts (of andersom afhankelijk van hoe je het bekijkt ) opgebouwd en bij het terug bewegen vd elektronen straal moet er voorkomen worden dat je dit ziet op je beeldbuis. Ik weet niet precies hoe dit zou moeten werken, maar dit zou de oorzaak kunnen zijn.
    Heb ik zelf ook last van bij mijn tv. Bij donkere scenes (vooral bij het dvd kijken) vallen de (bij mij) donkerblauwe strepen op. Heb een 10 jaar oude Philips 32" breedbeeld...

    Edit: Ik zie nu dat je links en rechts een marge van 10 cm hebt. Misschien is het toch wat anders ...
    Laatst aangepast door ZapKees : 21-12-2007 om 06:52 Reden: Verberterd inzicht

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nog even goed gekeken. Het is geen 10 cm maar een centimeter of 2.

    Ik heb de faktuur er nog even bijgehaald en laat ik nu een service contract voor 5 jaar hebben afgesloten op deze TV... dus 5 jaar garantie. Hij is nu net 4 jaar dus dat moet dan nog onder de garantie vallen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •