Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.

Discussie: [Reg] Ridley Scott

  1. #1

    Standaard [Reg] Ridley Scott

    Intro:

    Ridley Scott werd in 1937 geboren in het Verenigd Koninkrijk als de zoon van een R.A.F piloot. Scott was al op jonge leeftijd gefascineerd door fotografie en werkte al vanaf z'n 15e als fotograaf. Terwijl hij als fotograaf voor de London Times werkte, kreeg hij eind jaren 50 interesse in cinema.

    up comming movies:
    1. Emma's War (2009) (in production) (producer)
    2. Tell-Tale (2009) (pre-production) (producer)
    3. Factor X (2008 ) (pre-production) (producer)
    4. Body of Lies (2008 ) (filming) (producer)
    5. "The Andromeda Strain" (2008 ) (mini) TV mini-series (filming) (executive producer)
    6. Churchill at War (2008 ) (post-production) (executive producer)


    Ridley scott is 1 van mijn favoriete regissers en mag ook wel beschouwt worden als 1 van de beste.Ridley heeft practhige films gemaakt waaronder mijn favoriete Kingdom of heaven,the Gladiator,conquest of Paradise,Blade Runner, Legend,Alien en Black Hawk Down.
    Laatst aangepast door RobinB : 21-12-2007 om 13:26

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #2

    Standaard

    Ook een favoriete regisseur van mij, favorieten zijn Gladiator en Alien. heb de meeste van zijn films gezien en een heel aantal in mijn collectie:

    The Duellists (1977)
    Alien (1979)
    Blade Runner (1982)
    Thelma & Louise (1991)
    1492: Conquest of Paradise (1992)
    Gladiator (2000)
    Gladiator EE (2000)
    Black Hawk Down (2001)
    Matchstick Men (2003)
    Kingdom of Heaven DC (2005)
    A Good Year (2006)

    Nog must-see films van hem die ik nog niet heb?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Ik raad je aan om Legend te bekijken. Visueel een mooi sprookjes verhaal met prachige decors en Adam Curry als The Darkness. Trailer : http://www.movie-list.com/trailers.php?id=legend

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Een van mijn favoriete regisseurs.
    Black Hawk Down, Gladiator, Legend, Kingdom of Heaven. G.I. Jane, Matchstick Men en American Gangster...nuff said.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ik raad je aan om Legend te bekijken. Visueel een mooi sprookjes verhaal met prachige decors en Adam Curry als The Darkness. Trailer : http://www.movie-list.com/trailers.php?id=legend
    Legend schijnt toch een van zijn grote flops te zijn? Ik zal 'm in ieder geval zeker wel eens zien, zodat ik mijn eigen oordeel kan vormen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ik raad je aan om Legend te bekijken. Visueel een mooi sprookjes verhaal met prachige decors en Adam Curry als The Darkness.
    Ehm, je zal toch wel Tim Curry bedoelen. En niet onze vergeten DJ die met Patricia Paay gaat
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Legend werd me ook aangeraden door velen, maar toen ik hem zag was ik toch ontgoocheld. Niet echt mijn ding. Ridley Scott heeft toch wel een paar van mijn favorieten geregisseerd zoals:

    -Gladiator
    -Alien
    -Black Hawk Down

    Blade Runner loop ik ook niet echt warm van, maar toen ik hem zag had ik het gevoel dat ik niet echt in de stemming was. Heb hem nu ook besteld op BR en zal dan nog eens zien en zeggen wat ik er van vind. Eerste keer dat ik hem zag vond ik hem leuk en goed, maar niet de topper die iedereen laat uitschijnen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  8. #8

    Standaard

    Voor al degene die nu Blade Runner echt een warm toedragen, Blade Runner werd zeer matig tot slecht ontvangen, ook in Amerika en Nederland. Later is men pas gaan inzien dat men van een meesterwerk kan spreken, al de menigen altijd verdeeld zullen blijven.
    Legend was een flop omdat het werd gezien als een kinderfilm. de film werd in Nederland alleen vertoond in de kindervoorstellingen, heb hem daar ook gezien haha.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Voor al degene die nu Blade Runner echt een warm toedragen, Blade Runner werd zeer matig tot slecht ontvangen, ook in Amerika en Nederland. Later is men pas gaan inzien dat men van een meesterwerk kan spreken, al de menigen altijd verdeeld zullen blijven.
    En daar is Blade Runner niet de enige film in mee.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ik raad je aan om Legend te bekijken. Visueel een mooi sprookjes verhaal met prachige decors en Adam Curry als The Darkness. Trailer : http://www.movie-list.com/trailers.php?id=legend
    Die film heb ik thans maar met moeite kunnen uitkijken, vond het een erg cliché fantasy-filmpje. Maar het is eerlijk gezegd ook niet zo mijn genre. Voor de rest ben ik wel best fan van Ridley Scott, heb de meeste van zijn films ondertussen wel gezien.

    @ Patrick: misschien Black Rain ook eens proberen als je die nog niet gezien hebt. Zeker niet één van zijn meesterwerken maar toch een aardige politiefilm met Michael Douglas en Andy Garcia en vooral heel wat mooie beelden zoals je van een Ridley Scott film wel verwachten kan.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    @ Patrick: misschien Black Rain ook eens proberen als je die nog niet gezien hebt. Zeker niet één van zijn meesterwerken maar toch een aardige politiefilm met Michael Douglas en Andy Garcia en vooral heel wat mooie beelden zoals je van een Ridley Scott film wel verwachten kan.
    Bedankt, staat genoteerd!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Ridley Scott is ook wel een van mijn favoriete regisseurs. Uit zijn filmografie heb ik Alien, Blade Runner, Thelma & Louise, G.I. Jane, Gladiator, Black Hawk Down, Matchstick Men en Kingdom of Heaven op DVD. Stuk voor stuk kwaliteitsfilms die ik verder niet ga onderbouwen. Alleen G.I. Jane lijkt misschien een vreemde eend in deze bijt.

    Van Gladiator en Kingdom of Heaven bovendien de bios- en extended cuts. Van Blade Runner alle denkbare versies in de 5-disc set.

    Black Rain heb ik gehad. Dat was op zich een goede sombere politiethriller met een sterke Douglas, maar toch wat te gedateerd. Uiteindelijk verkocht.

    De rest spreekt me niet zo aan. Legend heeft ook niet echt de jaren doorstaan, hoe mooi Mia Sara ook is. White Squall en 1492 deden me ook niet veel. Hannibal vond ik verschrikkelijk. Nu doet dat genre me verder ook weinig.

    American Gangster komt zeker nog in de collectie, en A Good Year lijkt me ook wel interessant voor een keer.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  13. #13

    Standaard

    Ehm, je zal toch wel Tim Curry bedoelen. En niet onze vergeten DJ die met Patricia Paay gaat
    Ja klopt!

    Legend schijnt toch een van zijn grote flops te zijn? Ik zal 'm in ieder geval zeker wel eens zien, zodat ik mijn eigen oordeel kan vormen.
    De meningen zijn zeer verdeeld over Legend. Beetje een willow sprookjes achtig film, en zoals Intexor al vertelde, het gerne moet je aanspreken. Laat maar weten of Legend je beviel of niet..Ben wel benieuwd.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ja klopt!
    Laat maar weten of Legend je beviel of niet..Ben wel benieuwd.
    Ik ook, maar zal 'm eerst nog moeten kopen en mijn kijkachterstand is behoorlijk
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Hannibal vond ik verschrikkelijk. Nu doet dat genre me verder ook weinig.
    Hannibal haalt nooit het niveau van SOTL. Maar is imo nog best de moeite waard, al is het alleen al om de sublieme Hopkins.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    En natuurlijk de scène met de vallende darmen, zoiets ziekelijks kan enkel in het hoofdje van Scott opdoemen denk ik

    Onlangs heb ik me gewaagd aan mijn eerste kijkpoging van Blade Runner, maar ik moest het afbreken omdat mijn hoofd er niet helemaal naar stond. Ik wil de film gerust nog een tweede kans geven, maar het zal voor later worden, drukdrukdruk zelfs tijdens de feestperiode
    Verder heb ik het overgrote deel van zijn films gezien en vind Legend ook een aanrader. Gladiator vind ik eerlijk gezegd wel een beetje overrated en Kingdom of Heaven vond ik ook niet helemaal je dat, maar dat is misschien omdat die film een beetje bedoeld leek om Orlando Bloom's fifteen minutes of fame nog een beetje te rekken . Het stelt me wel een beetje teleur van Scott dat hij met zo'n bakvisje wou werken
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  17. #17

    Standaard

    Orlando was idd totaal miscast in Kingdom of Heaven.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Over het algemeen zijn zijn films goed te pruimen, vond allen A good year wat tegenvallen.

  19. #19

    Standaard

    Legend geeft je de beste Bad Guy ooit!



    En die pleuris Cruise en z'n sekte.

    Bladerunner staat in m'n Top10, de beste Philip K. Dick verfilming.
    Black Hawk Down, Gladiator en Alien zijn ook prachtig, de rest heb ik het minder op.
    Laatst aangepast door mercapto : 23-12-2007 om 23:52
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  20. #20

    Standaard

    mijn favoriete sir Ridley Scott films zijn:

    1. Alien
    2. Blade Runner
    3. Gladiator
    4. American Gangster
    5. Kingdom Of Heaven DC
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  21. #21

    Standaard

    Ik had ergens gelezen dat Black Rain in Nederland op Blu Ray zou uitkomen, kan iemand dat bevestigen? Ik kan hem nl. nergens vinden.

  22. #22

    Standaard

    Vandaag American Gangster gezien, wat een film weer van Ridley,
    Er zit een grappige verwijzing naar Alien in. Wat blijft de man toch een genie.
    Ik heb me prima vermaakt is weer wat anders dan het tv aanbod

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Er zit een grappige verwijzing naar Alien in.
    Die heb ik gemist?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Bladerunner staat in m'n Top10, de beste Philip K. Dick verfilming.
    A Scanner Darkly vond ik ook heel sterk, en is (naar wat ik hoor) ook zeer trouw gebleven aan het bronmateriaal.

    En over Ridley Scott, de man heeft weer heel wat leuke projecten aangekondigd de laatste tijd. Benieuwd wanneer al die films ook eindelijk gemaakt zullen worden Persoonlijk kijk ik het meeste uit naar Brave New World maar ik denk dat het nog wel een aantal jaren zal duren eer de film ook effectief uitkomt.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Die heb ik gemist?
    Het is een subtiele..een van de collega's wordt genoemd..jonesy..en hoe heet de kat in alien..maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Ik vond het wel grappig en had het gelijk door

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •