De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD speler aansluiten op plasma via scart

    Waarschijnlijk ga ik op korte termijn een nieuwe televisie kopen. Mijn oog is gevallen op de Pioneer 4280XA 42" plasma. Ik heb nu een dvd speler van Denon, de DVD-900: een wat ouder model zonder hdmi. Nu zat ik met de volgende vraag:
    Hoe is de beeldkwaliteit als je je dvd speler met rgb scart aansluit op je plasma vergeleken met een (nieuwere) dvd speler die je met hdmi aansluit?
    Nieuwere spelers schalen het signaal zelf toch op en sturen het dan digitaal naar je scherm(?) Ik vind het op zich geen probleem om een nieuwere speler te kopen als deze een duideljike verbetering oplevert.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Zapkees, welkom op het forum.
    Via SCART uitgangen wordt er meestal niet gescaled, via HDMI wel.
    Maar dan moet je speler zelf wel scalers aan boord hebben anders heeft het geen nut.
    Echter, ook je TV heeft vaak al scalers aan boord, en de vraag moet dan eigenlijk ook zijn: welke DVD spelers hebben betere scalers dan je nieuwe TV.

    Ik zou het eerst gewoon met scart aansluiten zodat je ook kunt zien hoe de scalers van je TV zich gedragen, misschien is dat voor jou al voldoende. Zoniet, dan moet je idd op zoek naar een andere speler die dus betere scalers heeft dan je TV.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt. Ik zal sowieso bij de winkel vragen of ze een DVD met scart en met hdmi kunnen aansluiten op de pioneer en demonstreren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •