De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Is dit wat?

  1. #1

    Post Is dit wat?

    M'n broertje weet wel wat geluid is. Zo heeft hij een buizenversterker met speciaal gebouwde boxen voor zijn stereo voor het echte luisteren.
    Voor day-to-day-use is hij toe aan een nieuwe installatie. Heeft wat voorlopige boxen en een dvd-speler en tv die niet echt lekker meer werken. "nieuwigheid" ;) zeg maar.

    Geïnspireerd door mij (en m'n kleine broertje) wil hij binnenkort (deze vakantie) een tv + HT + boxen aanschaffen en ik mag 'm mee-adviseren. Lastig!

    Ik heb hier en daar al eens rondgeneusd en wat dingen beluisterd in zijn prijsklasse (1500 tot max 2000 voor alles).
    Opties zijn natuurlijk:
    * een tv (CRT of plasma of LCD) Groot groter of gigantisch, maar elke euro daar gaat ten koste van installatie

    Dan een keuze uit
    * HT-set. Heb bijvoorbeeld een set gezien bij BCC. € 999. H/K "dvd 37" en "avr 254" met bijpassende boxen (helemaal 5.1). Klonk zeker niet gek (zeg maar "de betere middenklasse") al had ik geen lekkere test-CD mee. Zie foto 1
    * AV-receiver, twee fronts
    * AV-receiver, twee fronts een center en twee boekenkastspeakers als rears eventueel later aanvulbaar met een actieve subwoofer
    * 2.1 AV-set (b.v. de Harman/Kandon HS 200, gezien en gehoord voor € 1299 bij MM en BCC) wél gehoord met een goede test-CD. IS natuurlijk géén surround. (zie foto 2)

    Verder natuurlijk:
    * kabels, ophangbeugels etc.

    Dus ... wat is wijsheid (en nu niet komen met een defenitie van 'wijsheid' uit bijvoorbeeld de van Dale)?
    [Naast natuurlijk het aloude "LUISTEREN!" want dat gaan we binnenkort uitgebreid en samen doen. Een lijstje met CD's en DVD's hebben we al klaarliggen]


    A3aan (ja ja tijdelijk terug van weggeweest)
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  2. #2

    Standaard

    Wijsheid is in ieder geval goed nadenken over het gebruik.

    Hij weet wat geluid is en heeft een aparte set voor stereo. Een optie met twee speakers zou ik dus nooit doen.

    Mijn voorkeur zou uitgaan naar een set met 5 kleine speakers en een sub. De vraag is natuurlijk of nu alles 1 keer wil kopen of ook wil sparen om eventueel nog een keer iets beters te kunnen kopen. Als hij dat wel zou willen zou ik nu inderdaad wel voor grotere fronts gaan en tijdelijk zonder sub spelen, maar dan moet hij wel zeker voor een sub willen gaan in de toekomst.

    Ik zou overigens NOOIT voor een HK speler gaan. Nog nooit een positief verhaal gehoord over zo'n ding.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Dank Alexander,

    Deze uitspraak
    Ik zou overigens NOOIT voor een HK speler gaan. Nog nooit een positief verhaal gehoord over zo'n ding.

    maakt me wat ongerust!

    Reacties graag!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Valt weinig over te zeggen. Zijn gewoon prutspelers. Hier op het forum staat nu ook weer een topic bij dvdspelers over een HK47 die binnen een jaar kuren heeft.

    Er zijn genoeg goede spelers voor een zachte prijs te krijgen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Leuk alternatief:

    http://www.iear.nl/products.php?9000109&cPath=2161

    dvdspeler erbij:

    http://www.iear.nl/products.php?139950&cPath=2001_2017

    Heb je nog 800 euro voor een tv. Eventueel ook daar onderhandelen en je hebt een leuke set voor het bedrag dat er voor staat!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan Bekijk bericht
    Dank Alexander,

    Deze uitspraak

    maakt me wat ongerust!

    Reacties graag!

    Hi,

    Long time no see:wink:

    Er zijn meer van zulke reacties naar H&K toe, kijk ook maar even in dit draadje;

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56761

    Alexander noemt wat betere alternatieven van Marantz, zulke alternatieven kun je ook vinden van Pioneer
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Dit is gewoon een leuke set, toevallig met Marantz.

    Yamaha heeft ook leuke complete sets maar dan zijn de speakers toch een stuk minder dan deze Kef's. Die zijn voor ht in een niet te grote ruimte gewoon erg goed.

    Pioneer heeft leuke spelers al had de vorige serie wat keuren met hdmi, van deze serie nog niets (positief of negatief) gehoord.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    En, nog vorderingen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •