De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom heb jij je DVD-speler regiovrij laten maken.

    Mijzelf,

    De grotere hoeveelheid titels die met een DTS track worden uitgebracht en het tijdstip van beschikbaarheid van nieuwe titels(b.v. blackhawkdown, a knights tale etc etc).

    Dat gezegt, met de komst van RCE op R1 schijven lijken producenten en distributeurs zich wel degelijk bewust van het feit dat mensen de regioverdeling aan hun laars lappen maar hier een soort lapmiddel tegen aangooien ipv het releasebeleid consumentvriendelijker aan te passen.

    De volgende vraag die dan in mij komt, zou ik mijn speler ook om hebben laten bouwen als de titels die in regio2 uitkomen dezelfde specs hadden als hun neefjes en nichtjes uit regio1
    (meest recente voorbeeld the fast and the furious met zijn russische DD nagesynch'd track vs de DTS track in R1). Of de disney film Atlantis die hier doodgewoon in P&S uitkomt vs de widescreen release overzees. Dat had voor mij een reden geweest om te wachten met ombouwen, dat gezegt hoor ik ook regelmatig dat men de kleurweergave op regio1 schijven beter vind. Hier kan ik nog niet overmeepraten, heb de eerste drie nog steeds op order staan. Maar dit zou te maken moeten hebben met PAL vs NTSC.
    Mijn HT
    DVD's
    DON'T LET THAT MAN CRAWL....SOMEBODY HELP THAT MAN............LEAVE NO MAN BEHIND

  2. #2

    Standaard

    heb mijn speler gewoon regiovrij gekocht. R1 is het betere werk.

  3. #3

    Standaard

    R 1 brengt (voor mij) nog altijd de intressantste titels op de markt, heel vaak ook nog eens betere versies, enzovoort. Mijn speler komt uit Amerika, dus heb ik hem regio 2 moeten laten maken.

  4. #4

    Standaard

    Ik koop binnenkort region-X voor myn xbox (is nu nog niet uit *snik*) en de voornaamste reden is dat ik ook Koreaanse en Hong Kong films wil kunnen afspelen...
    Ook regio 1 uiteraard en omdat regio 4 dvd's goedkoper zyn, die dus ook...
    Regio 2 is gewoon een v/d duurste regio markten dus op deze manier kun je zowel de pryzen omzeilen alswel minder bekende films afspelen.

    Het is ook een gevoel van vryheid...je bent op deze manier niet langer gebonden om de hoge pryzen hier te moeten betalen en je hoeft ook niet afhankelyk te zyn wat de maatschappyen willen uitbrengen.
    Plus je hebt ook de mogelykheid de beste versie uit te kiezen die er wereldwyd beschikbaar is...(dus Buena Vista Nederland en Disney USA; screw you!)

  5. #5

    Standaard

    de meest titels die ik bezit zijn R1. Dit vanwege tijdige beschikbaarheid, professionelere markt US en inderdaad vanwege geluids- en beeldformaten. De keuze was vooraf bepaald.

    Groet Bjorn

  6. #6

    Standaard

    Al mij dvd spelers zijn regiovrij. De stand alone spelers heb ik allebei regiovrij gekocht. En die in mijn co,puter heb ik regiovrij gemaakt. De reden waarom ik een regiovrije players heb, is omdat ik ook veel Indiase (Bollywood) film kijk, en een aantal van die films zijn regio 1
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    Poortvliet, Zeeland

    Standaard

    Heb mijn DVD spelers regio vrij laten maken omdat een aantal jaar geleden het aanbod in R2 nog niet zo bijster groot was en in de States was dat al wel het geval. Maar ook nu blijft het zeer interressant omdat de specs van R1 films in verschillende gevallen gewoon beter zijn dan de films die hier worden uitgebracht.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de mijne ook regiovrij gekocht omdat ik naast de lokaal (in Sydney) gekochte DVD's ook nederlandse films wil kunnen draaien..

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de mijne regiovrij gekocht.
    Voornamelijk voor de betere kwaliteit dvd's (beeld/geluid) van R1 en omdat ze daar een veel groter aanbod hebben.
    Daar komt als een heel mooi extratje bij dat ik nu vaak stukken goedkoper uit ben met het aanschaffen van bepaalde dvd's.
    Daar helpen R4'tjes ook heel erg aan mee

  10. #10

    Standaard

    Ik kocht die van mij en toen ik zei of ie r1 was zei die gozer van die zaak dat ie hem met een code zo regio vrij kon maken dus dat was mooi mee genomen want bij onze lokale video theek kun je regio 1 dvd's huren !
    Heb zodoende veel films al weken voordat ze hier zijn gezien

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •