De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Tropa de Elite

  1. #1

    Standaard Tropa de Elite

    Voor mij nog een vrij onbekende film van een onbekende regisseur, maar aan het gemiddelde op imDb en een top 250 notering te zien moet het haast een topper zijn.

    Links:
    http://www.moviemeter.nl/film/45096
    http://www.imdb.com/title/tt0861739/

    Voorlopig nog geen Nederlandse bioscoop release bekend, hoogstwaarschijnlijk dit jaar.


  2. #2

    Standaard

    Inmiddels uit de top 250 op imDb, maar wel nog altijd een gemiddelde van 8,5.

  3. #3

    Standaard Tropa de Elite wint Gouden Beer

    Omstreden Braziliaanse film verslaat There Will Be Blood

    18-02-2008 - De voor acht Oscars genomineerde film There Will Be Blood was grote favoriet voor de belangrijkste prijs van de Berlinale, de Gouden Beer. De onderscheiding ging echter naar de omstreden film Tropa de Elite van de Braziliaanse regisseur José Padilha.

    In Tropa de Elite sluiten twee idealistische broers, getergd door de corruptie bij de reguliere militaire politie, zich aan bij een paramilitaire eenheid. Hier is juist de voorbereiding van een operatie gaande, die de sloppenwijken moet zuiveren van drugsdealer, zodat het bezoek van de Paus aan Rio de Janeiro ongestoord kan verlopen.

    De film zou eigenlijk verboden worden in Brazilië, maar werd mede hierdoor een hit in de bioscopen. Via illegale DVD's is de film naar schatting al door 11,5 miljoen mensen bekeken.

    Vooraf was There Will Be Blood van Paul Thomas Anderson zwaar favoriet. De filmmakers moesten uiteindelijk genoegen nemen met twee Zilveren Beer voor de regie en voor de soundtrack van Jonny Greenwood.

    De Zilveren Beer voor beste actrice ging naar Sally Hawkins voor haar rol als de Londense lerares Poppy in Happy-Go-Lucky. De Iranese acteur Reza Najie kreeg voor zijn rol in Avaze gonjeshk-ha de Zilveren Beer voor beste acteur. De Grand Prix ging naar de documentaire Standard Operating Procedure van Errol Morris over de foto's die genomen werden in de Abu Ghraib gevangenis in Baghdad.
    Volgens distributeur BFD krijgt de film een biosrelease in Nederland en Belgie.

  4. #4

    Standaard

    Dit lijkt me wel wat

  5. #5

    Standaard

    Interessant !

    Overigens worden ook in Brazilie zeer goede films gemaakt. Vele daarvan halen europa of de US nooit, maar zijn zeker de moeite waard.

  6. #6

    Standaard

    Bioscoop release voor Nederland: 22 mei 8)

  7. #7

    Standaard

    En hij staat op imDb weer in de top 250.

  8. #8

    Standaard

    Ik was op de hoogte van Ônibus 174 dat een indrukwekkende documentaire moet zijn. Toch heb ik hem nooit kunnen zien, helaas. De nieuwste film van José Padilha deed tegen alle verwachtingen het heel goed in Berlijn en kaapte daar onlangs nog de Gouden Beer weg. En naar het zien van de film kan ik zeggen dat het meer dan waard is hoewel ik niet weet laat staan hoe de andere titels me gaan bevallen die genomineerd waren voor de prijs voor beste film.

    De slobbenwijken van Rio de Janeiro moeten leeg gemaakt worden voor de komst van Johannes Paules de II. De wetten van een elite groep BOPE is eerst doodschieten om alvorens af te vragen wie het was. De BOPE is speciale eenheid die pas komen als de politie het niet geregeld krijgen. Één van die leden is Kapitein Nascimento die eruit wil stappen en zoekt dus een opvolger. Als hij eindelijk naar een zware training zijn opvolger gevonden heeft wordt die gedood door een drugsbaas. Dan slaan de stoppen door bij de mensen van de BOPE en wat je vervolgens ziet kun je bijna niet aanzien laat staan geloven.

    De hele film straalt smerig, goor en vooral beestachtig beelden uit. Vrijwel nergens sprankje van hoop op verbetering. Nee, deze mensen zullen altijd zo behandeld worden en andersom. Daar is het normaal dat je opgroeit met een wapen in je rechterzak en in je linkerzak drugs. Het hectische camerawerk zorgt ervoor dat je midden in de film zit, de heftige rockmuziek zorgt voor de nodige spanning, de acteurs lijken doodnormale mensen van de straat en dan heb je het verhaal nog dat waar gebeurd is. Dus een harde confronterende film die als een blok aanvoelt in je maag niet voor tere zieltjes!

  9. #9

    Standaard

    vandaag gezien, goede film, qua hardheid vond ik het wel meevallen, de ondervragingen waren best freaky, maar goede film
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  10. #10

    Standaard

    Ben benieuwd wanneer deze op dvd uit komt, moet de film nog steeds zien.

  11. #11

    Standaard

    kan heel goed tegen harde films.. maar deze vond ik wel erg bruut

  12. #12

    Standaard

    Film waar ik op dit moment het meeste naar uitkijk om hem te zien!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Film waar ik op dit moment het meeste naar uitkijk om hem te zien!
    Same here! 8)
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  14. #14

    Standaard

    n ppar maanden geleden in de sneak gezien en hij is errug goed. Af en toe wel heel hard, daar moet je van houden. Voor de rest goeie actie en acteerwerk.

    8/10

  15. #15

    Standaard

    Ik vond Tropa de Elite ook een erg sterke film die de problematiek en corruptie in Rio de Janeiro uitstekend weergeeft. Er komt echt geen enkel sympathiek personage in de film voor, maar het is al vrij snel duidelijk dat ze geen andere keus hebben: men moet zo zijn om te overleven. Het acteren is dik in orde en het camerawerk past ook zeer goed bij de film. Al met al een prima film.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Same here! 8)
    Ey Daniel, zit jij ook op whatiwatch? Ben benieuwd in hoeverre het beoordelingspercentage overeenkomt met elkaar We hebben erg dezelfde filmsmaak volgens mij
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Ey Daniel, zit jij ook op whatiwatch? Ben benieuwd in hoeverre het beoordelingspercentage overeenkomt met elkaar We hebben erg dezelfde filmsmaak volgens mij
    Hey man. Nee, ik zit nog niet op whatiwatch, misschien wel aardig om ook eens op te pikken. Ik heb wel een (gratis) DVDProfiler en een YMDB Top 20.

    Maar ik heb inderdaad dezelfde indruk wat betreft filmsmaak.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Hey man. Nee, ik zit nog niet op whatiwatch, misschien wel aardig om ook eens op te pikken. Ik heb wel een (gratis) DVDProfiler en een YMDB Top 20.

    Maar ik heb inderdaad dezelfde indruk wat betreft filmsmaak.
    Ok zag je naam al niet staan dus ik dacht het al wel. Maar moet je zeker doen joh Je kan dus jouw gegeven cijfers als totaal aan de hand van een percentage vergelijken met andere leden en zo dus zien hoe dicht je bij elkaar in de buurt komt. Een maat van me en ik komen op 77% en dat is best wel erg dezelfde filmsmaak hebben

    Maar ja, beetje off topic dit Ik heb de film nog nergens op dvd kunnen bespeuren... Wel kondigt Play hem al aan op de site maar zonder datum
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  19. #19

    Standaard

    Iets bekend over een dvd-release?

  20. #20

    Standaard

    vanaf 16 maart te huur in België, dus ik veronderstel dat hij in april ergens in de winkels zal liggen.
    Laatst aangepast door magiccornflake : 28-02-2009 om 20:48

  21. #21

    Standaard

    Voor wie Engelse subs volstaan, is ie in de UK al verkrijgbaar op Blu-ray en natuurlijk ook op DVD.
    Gewoon te bestellen bij amazon.co.uk en andere UK webshops.
    Blu-ray.com beoordeeld zowel beeld als geluid met een 4/5:
    http://www.blu-ray.com/movies/movies...50&show=review

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •