Pagina 2 van 23 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 568 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Kan iemand mij uitleggen, waarom die geldverslindende propaganda vanuit dat gecreerde land zo belangrijk is dat iedereen er mee bezig is, zelfs hier.
    Misschien omdat de uitslag van invloed is op de hele wereld?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Misschien omdat de uitslag van invloed is op de hele wereld?
    Ja invloed hebben ze zeker, om oorlog en landen uit te buiten en voor hun karretje te spannen.
    Wij hebben hier ook zo'n marionet aan het hoofd van ons landje.

  3. #28

    Standaard

    Erg verassend dat Clinton toch heeft gewonnen, misschien heeft haar 'snik' 2 dagen geleden dan toch wat los gemaakt bij de kiezers. Het is nu natuurlijk afwachten wat dit voor effect zal hebben op Obama's status. Natuurlijk komt Super Tuesday (5 februari) er nog aan en natuurlijk is dat veel groter opgezet met 24 staten, maar omdat New Hampshire zo breed is uitgemeten door de pers en zo is uitgelicht als dé graadmeter voor het verdere verloop van de primaries, zou het wel eens kunnen zorgen voor een blijvende wisseling van de wacht tussen Clinton en Obama.

  4. #29

    Standaard

    Jordy jij studeert toch iets dat met de USA te maken heeft (weet de exacte naam niet meer, sorry) of ben ik in de war? Weet jij niet waar ik ergens een duidelijke uitleg kan vinden over de voorverkiezingen?

  5. #30

    Standaard

    Moet je de West Wing gaan kijken

  6. #31

    Standaard

    American Studies ja, zie mijn profiel

    Het is inderdaad erg lastig al die (voor)verkiezingen in Amerika, zelfs ik vind het lastig want mijn 'Domestic Policy' professor op de universiteit had er zelfs moeite mee het op een duidelijke manier over te brengen.
    Het is eigenlijk nauwelijks uit te leggen want er komt zo ontzettend veel bij kijken; kiesmannen, invloed van grotere staten, noem het maar op. Voor ons Europeanen is het allemaal een beetje een 'ver van ons bed' show.

    Kijk maar eens op http://www.amerika.nl/elections/ of inderdaad Wikipedia, die vaak toch ook wel duidelijke informatie kan geven over het verloop van deze verkiezingen.

    Als het je allemaal te onduidelijk wordt moet je maar zo denken: In de zomer komt er 1 kandidaat voor de Democraten en 1 voor de Republikeinen en dan zal het afwachten worden wie dat zijn en welke partij uiteindelijk met de overwinning aan de haal gaat in November/December.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Jordy jij studeert toch iets dat met de USA te maken heeft (weet de exacte naam niet meer, sorry) of ben ik in de war? Weet jij niet waar ik ergens een duidelijke uitleg kan vinden over de voorverkiezingen?
    Volgens mij is het simpel en draaien de voorverkiezingen om het kunnen nomineren van een kandidaat per partij. Naarmate een kandidaat in de voorverkiezingen in meer staten wint of per staat meer stemmen pakt dan word zijn saldo hoger. De kandidaat die na alle voorverkiezingen de meeste staten of de meeste stemmen heeft word de kandidaat in de verkiezingen voor zijn partij.

    Wat ik nog niet helemaal snap is hoe die voorverkiezingen georganiseerd worden, en of die door partijen zelf of door een federale/regionale instantie worden georganiseerd. Ik dacht altijd het eerste maar o.b.v. wat ik er in het nieuws van zie lijkt het het laatste te zijn.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht

    Bij de republikeinen stond al snel na het sluiten van de stembureaus vast dat John McCain had gewonnen. Hij kreeg 37 procent, Mitt Romney 32.Mike Huckabee, die in Iowa won dankzij de evangelische christenen, kreeg 11 procent.
    Hopen dat het zo blijft. Die McCain lijkt tenminste begrepen te hebben dat ze het ook bij de republikeinen over een andere boeg moeten gooien, ook inzake thema's als opwarming van de aarde. Nog een geluk dat de fundamentalistische christenen niet zo'n heel grote groep vormen in de meeste staten en Huckabee dus hopelijk geen kans maakt.

    Maar laat het toch maar liefst een democraat in het Witte Huis zijn deze keer Ben erg benieuwd welke kant dit zal uitgaan want die overwinning van Clinton in New Hampshire is toch wel erg verrassend.

  9. #34

    Standaard

    Jammer dat Rudy Giuliani zo slecht scoort. Wat ik ervan begrijp is dat ie naar Republikeinse normen vrij gematigd en zelfs een tikkeltje liberaal is. Dat had goed scorende "midden-kandidaat" kunnen zijn die aan beide kanten van het Amerikaanse politiek spectrum kiezers had kunnen trekken. Maar kennelijk slaat dat niet echt aan of is ie gewoon niet echt populair.

  10. #35

    Standaard

    Giuliani schijnt op moment bij schandalen betrokken te zijn... (weet niet welke)

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Giuliani schijnt op moment bij schandalen betrokken te zijn... (weet niet welke)
    In de nasleep van 9/11 wilde hij iets te veel in de picture staan ( tenminste, ik dacht dat ik dat ergens gehoord / gelezen had )

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Jordy jij studeert toch iets dat met de USA te maken heeft (weet de exacte naam niet meer, sorry) of ben ik in de war? Weet jij niet waar ik ergens een duidelijke uitleg kan vinden over de voorverkiezingen?
    Uhm, Wiki bijvoorbeeld? Amerikaanse verkiezingen 2008 en Voorverkiezing
    Laatst aangepast door Martin Z. : 09-01-2008 om 18:27
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k Bekijk bericht
    In de nasleep van 9/11 wilde hij iets te veel in de picture staan ( tenminste, ik dacht dat ik dat ergens gehoord / gelezen had )
    Zag op Wiki dat een vertrouweling van Giuliani betrokken is rond belastingfraude, wat z'n oorsprong heeft in de tijd dat RG burgemeester was van NY. RG zou daarbij hebben geholpen om af te dekken.

  14. #39

  15. #40

    Standaard

    En een vrij helder overzicht van hoe de (voor)verkiezingen werken:
    http://www.nos.nl/nosjournaal/amerik...esstelsel.html

  16. #41

    Standaard

    Ik heb een beetje het idee dat de afgevaardigde kandidaat van de Democraten de nieuwe president van Amerika gaat worden... En dan dus waarschijnlijk Clinton of Obama..

    De republikeinen lijken bij voorbaat al redelijk kansloos door de grote hype rond Clinton en Obama.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burkie Bekijk bericht
    Ik heb een beetje het idee dat de afgevaardigde kandidaat van de Democraten de nieuwe president van Amerika gaat worden... En dan dus waarschijnlijk Clinton of Obama..

    De republikeinen lijken bij voorbaat al redelijk kansloos door de grote hype rond Clinton en Obama.
    Dat is allemaal niet zo zeker, al lijkt het voor ons Europeanen misschien wel zo. Vooral Clinton is verre van geliefd bij conservatieve Amerikanen. En de meeste mensen zijn daar gewoon erg gehecht aan hun partij. Hoogstens blijven ze thuis op de dag van de verkiezingen als ze zich niet kunnen vinden in de kandidaat van hun eigen partij, maar voor de andere partij zullen ze niet snel stemmen. Het kan allemaal weer heel spannend worden en als bij de Democraten een kandidaat naar voren geschoven wordt die het niet goed doet bij de twijfelaars kan het even goed weer een republikein worden die naar The Oval Office gestemd wordt.

    Ik blijf zelf wel zeer benieuwd wie het bij de republikeinen gaat halen, daar is echt nog alles mogelijk. Bij de democraten zal Obama toch wat achterstand moeten inhalen op "super tuesday" binnenkort als hij het nog wil halen van Clinton.

  18. #43

    Standaard

    Ze zijn partijvast wanneer het gaat tussen twee oude grijze mannen of twee cowboys, maar een neger of vrouw zouden best eens wat kiezers naar het andere kamp kunnen trekken, niet veel, maar toch...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik blijf zelf wel zeer benieuwd wie het bij de republikeinen gaat halen, daar is echt nog alles mogelijk. Bij de democraten zal Obama toch wat achterstand moeten inhalen op "super tuesday" binnenkort als hij het nog wil halen van Clinton.
    Ik denk dat de beslissing sowieso op super tuesday gaat vallen. Die dag zullen we denk ik van beide kampen al weten wie de afgevaardigde wordt.

  20. #45

    Standaard

    John Edwards uit race om Witte Huis

    John Edwards stapt uit de race om het Witte Huis. De Democraat won geen enkele voorverkiezing bij de Democraten te winnen. De strijd om de Democratische nominatie gaat nu alleen tussen Hillary Clinton en Barack Obama. Edwards legt vanavond een verklaring af.

    John Edwards, de oud-senator van North- Carolina, deed ook vier jaar geleden een gooi naar het presidentschap. Toen legde hij het in de voorverkiezingen af tegen John Kerry. Het koppel Kerry-Edwards verloor vervolgens van Bush-Cheney.

    Edwards sprak vooral de progressieve kiezers aan. In de tweestrijd tussen Clinton en Obama werd hij vermalen.

  21. #46

    Standaard

    Gunstig voor Obama volgens mij
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  22. #47

    Standaard

    Tja het wordt nu wel echt man vs vrouw, zwart vs blank. Wat wil de Amerikaan? Ik denk dat echt een super spannende strijd gaat worden.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Giuliani schijnt op moment bij schandalen betrokken te zijn... (weet niet welke)
    Ik hoorde net dat Guiliani de handdoek in de ring zou hebben gegooid.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Het aantal kandidaten wordt een stuk overzichtelijker nu:

    Democraten: Barack Obama en Hillary Clinton
    Republikeinen: John McCain, Mitt Romney en Mike Huckabee

    Aan beide kanten zijn er nog wat kleinere kandidaten, maar die doen eigenlijk niet mee. Het wordt een van bovenstaande namen.

  25. #50

    Standaard

    Denk dat het bij de democraten wel spannend wordt en bij de republikeinen de McCain het wordt. Dinsdag zullen we waarschijnlijk weten wie het worden.

Pagina 2 van 23 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •