Pagina 3 van 23 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 568 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Vlak Romney niet uit
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  2. #52

    Standaard

    Morgen is de grote dag: Super Tuesday. Kort gezegd: morgen wordt in 24 van de 50 Amerikaanse staten de voorverkiezingen gehouden. Na morgen weten we vrijwel zeker wie de kandidaten gaan worden aan Democratische en Republikeinse zijde.

    Mijn gok: Obama aan Democratische en McCain aan Republikeinse kant. Bij de Democraten word het nog wel spannend denk ik, maar Obama lijkt het tij momenteel mee te hebben.

  3. #53

    Standaard

    Zou het Obama wel gunnen, ondanks dat ik inhoudelijk er niet heel veel van weet. Gun het Clinton gewoon eigenlijk niet

  4. #54

    Standaard

    Zolang 't maar geen republikein wordt, vind ik alles best...

  5. #55

    Standaard

    Ik ben benieuwd wie de winnaars zullen zijn na morgen. Aan republikeinse zijde gun ik het McCain wel om dan eindelijk eens de presidentskandidaat te mogen zijn voor zijn partij. Aan democratische zijde is het goed mogelijk dat we ook na morgen nog niet zeker weten wie hun presidentskandidaat zal worden. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Clinton.

  6. #56

    Standaard

    Ik hoop eigenlijk op Romney.
    En mocht er ooit een verfilming komen van president Huckabee,
    dan kan Kevin Spacey vast gaan oefenen voor zn Oscar speech

    Bij de democraten zijn het alletwee sterke kandidaten,
    die echter bij de echte verkiezingen ook veel tegenstanders (want vrouw/zwart) zullen hebben.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  7. #57

    Standaard

    De verwachting is dat aan Democratische kant vanavond nog niet de beslissing gaat vallen. De verschillen zijn namelijk erg klein en geen van beide kandidaten kan vanavond al de kleinste meerderheid in kiesmannen behalen: dat zijn er namelijk 2025 en er worden er vanavond slechts 1688 verkozen (Clinton heeft er al 241 en Obama 169). Alleen als een van beide kandidaten een verpletterende overwinning haalt zal de ander misschien al opgeven. Maar dan moet het echt wel een "clean sweep" worden.

    Aan Republikeinse kant is het een beetje hetzelfde verhaal: er worden 1069 kiesmannen verkozen en een kandidaat moet er 1191 hebben voor een meerderheid. McCain heeft er 111 dus een echte meerderheid kan ie vandaag net niet halen.

  8. #58

    Standaard

    Clinton heeft vooral goed gescoord in de grote staten.
    Iets wat van belang is bij een eventuele echte verkiezing.

    Bij de republikeienen zullen er nu wel 1 of 2 de handdoek werpen.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  9. #59

    Standaard

    Strijd Clinton-Obama nog onbeslist

    Bij de Democratische voorverkiezingen is de strijd ook na Super Tuesday nog volledig open. Barack Obama won in meer staten dan Clinton, maar die haalt met New York en naar verwachting Californië de vetste buit binnen.

    Wie de meeste kiesmannen achter zich krijgt, is nog volstrekt onduidelijk. Zij worden per district verdeeld en daarom is het niet zo dat de kandidaat met het grootste aantal stemmen ook de meeste kiesmannen meekrijgt.

    Het toneel van de voorverkiezingen verplaatst zich nu naar Virginia en Maryland. In maart zijn Texas en Ohio aan de beurt, en in april Pennsylvania.

  10. #60

    Standaard

    John McCain steviger aan de leiding

    Bij de Republikeinse voorverkiezingen in de VS heeft John McCain de leiding steviger in handen gekregen. De vooraf voorspelde zegetocht werd het echter niet. Ook Mitt Romney en Mike Huckabee zijn nog steeds in de race.

    Boven Romney leken zich donkere wolken samen te pakken, maar hij kan tot nu toe toch rekenen op winst in zes staten. Hij heeft gezegd dat wat hem betreft de strijd niet gestreden is. De derde Republikeinse kandidaat, Mike Huckabee, schreef vijf staten op zijn naam.

    Amerikaanse media zeggen dat McCain gaat winnen in Californië. Maar zij houden wel een paar slagen om de arm.

  11. #61

    Standaard

    De voorlopige tussenstand:

    Democraten
    Clinton: 825
    Obama: 732

    Republikeinen
    Mccain: 575
    Romney: 250
    Huckabee: 160

    Bij de Democraten worden nog stemmen geteld en is de uitslag van een staat (New Mexico) nog onduidelijk. De strijd is aan die kant sowieso nog verre van beslist.
    Laatst aangepast door Richard B. : 06-02-2008 om 10:22

  12. #62

    Standaard

    Snap het toch niet helemaal. Lees overal dat Hilary meer gedelegeerden heeft gewonnen dan Obama (door het winnen van de grotere staten). Ze heeft nu een voorsprong van 78, maar in mijn herinnering was dit voor Super Tuesday meer dan 100. Laat mijn geheugen me nu in de steek of heeft Clinton helemaal geen winst geboekt t.o.v. Obama?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Snap het toch niet helemaal. Lees overal dat Hilary meer gedelegeerden heeft gewonnen dan Obama (door het winnen van de grotere staten). Ze heeft nu een voorsprong van 78, maar in mijn herinnering was dit voor Super Tuesday meer dan 100. Laat mijn geheugen me nu in de steek of heeft Clinton helemaal geen winst geboekt t.o.v. Obama?
    Kennelijk. De stand was voor gisteren namelijk 241 kiesmannen voor Clinton en 169 voor Obama. Het verschil was toen dus 72 kiesmannen.

    Momenteel is de tussenstand volgens CNN trouwens 825 voor Clinton en 732 voor Obama. Het verschil is nu dus zelfs 93.

  14. #64

    Standaard

    Feit blijft dat de strijd ongekent spannend is bij de Democraten en het dus afwachten blijft wie nu als uiteindelijke winnaar uit de bus gaat komen. Ik hoop stiekem op Obama maar ik denk dat het toch Clinton gaat worden.

  15. #65

    Standaard

    Ligt aan mijn geheugen dus
    Feit blijft dat zelfs een verschil van 93 nog niet zo heel veel is, zeker als je bedenkt dat er binnenkort in een aantal "Obama-staten" gestemd gaat worden.

  16. #66

    Standaard

    Obama claimt meer gedelegeerden
    De Democratische presidentskandidaat Barack Obama claimt meer gedelegeerden te hebben gewonnen op Super Tuesday. Volgens zijn campagneteam heeft de senator uit Illinois nu ook in totaal meer afgevaardigden voor de Democratische conventie, 847 tegen 834 voor Hillary Clinton.

    Ook nieuwszender NBC zegt dat Obama gisteren de meeste gedelegeerden wist te winnen. Volgens NBC komt Obama nu uit op 840 tot 849 afgevaardigden. Clinton zou blijven steken op 829 tot 838.

    Onduidelijk is nog of deze cijfers exact kloppen. De toewijzing van gedelegeerden bij de Democraten is bijzonder ingewikkeld. De meeste staten hebben hun eigen manier van tellen.

    Over het algemeen worden de gedelegeerden verdeeld op basis van de kiesdistricten van de staten. Daardoor klinkt het niet onlogisch dat Obama de meeste afgevaardigden achter zich wist te winnen. Hij won immers de meeste staten, en daarmee hoogstwaarschijnlijk ook in de meeste kiesdistricten waar verkiezingen werden gehouden.

    Dichtbevolkte gebieden
    Dat Hillary Clinton daarintegen in absolute zin de meeste stemmen kreeg, is een gevolg van haar zege in dichtbevolkte gebieden, zoals bijvoorbeeld Los Angeles. Mogelijk heeft Obama in de rest van Californië in meer, maar dunbevolkte, kiesdistricten gewonnen, en daardoor meer afgevaardigden verzameld.

    Hoewel de uitslagen van de stembusgang van gisteren wel bekend zijn, zijn de Democraten nog steeds bezig met de verdeling van de afgevaardigden. CNN schat dat Clinton gisteren toch meer afgevaardigden wist te verzamelen: 568 tegen 550 voor Obama.

    Volgens CNN is de tussenstand daarmee uitgekomen op 818-730 in het voordeel van Clinton. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het nog wel een paar dagen duren voordat helemaal duidelijk is wie er bij de Democraten nu werkelijk aan kop ligt.

  17. #67

    Standaard

    Mitt Romney is aan Republikeinse kant uit de strijd gestapt. Zie http://www.cnn.com/2008/POLITICS/02/...ign/index.html

    Dat maakt een overwinning van Mccain bij de Republikeinen bijna onafwendbaar.

  18. #68

    Standaard

    Tja zat er een beetje aan te komen. Denk niet dat iemand nog serieus denkt McCain te kunnen kloppen.

  19. #69

    Standaard

    Het grappige is trouwens (en ik zag daar vanavond nog iets over op CNN) dat de conservatieve flank van de Republikeinen een grote hekel heeft aan McCain. Hij hoort namelijk niet echt bij het "establishement" van die partij en velen vinden hem te gematigd. Een heel prominent lid dreigde zelfs op Hillary Clinton te gaan stemmen als McCain tot Republikeinse kandidaat wordt verkozen.

    Zie http://www.cnn.com/2008/POLITICS/02/...tin/index.html voor een interessant commentaar hierover.

  20. #70

    Standaard

    Ook opvallend trouwens dat een paar maanden terug niemand nog een stuiver gaf voor zijn kansen en hij nu zo goed als gewonnen heeft. Maar goed zou wel voordelig zijn als hij niet heel veel steun heeft, dan komt er tenminste weer een democraat in het witte huis.

  21. #71

    Standaard

    Het is nu de vraag wie er tegen McCain zal gaan strijden om het presidentschap. Ik geef daarin Obama vele malen meer kans dan Clinton, omdat het dan toch echt een 'gender' verkiezing zal gaan worden en er dan toch veel ouderwetse Amerikanen voor de mannelijke president zullen gaan. Obama is in die zin ook veel meer het tegenovergestelde van McCain, zowel qua achtergrond, huidskleur als ideeën.

  22. #72

    Standaard

    Las in de Pers vandaag dat er geruchten rondgaan dat de Clinton machine failliet dreigt te gaan. Obama zit er wat dat betreft warmpjes bij, vele tientallen miljoenen nog tot zijn beschikking, overal kan ie reclame maken en bezoeken brengen. Goed voor elkaar

  23. #73

    Standaard

    Stond inderdaad in de Metro dat Clinton 5 miljoen uit eigen zak in haar verkiezingspot had gestopt. Vraag is natuurlijk hoeveel geld ze nog heeft en wil investeren. Als ik wel eens lees hoeveel Bill krijgt voor een lezing denk ik dat ze nog wel even door kunnen

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het grappige is trouwens (en ik zag daar vanavond nog iets over op CNN) dat de conservatieve flank van de Republikeinen een grote hekel heeft aan McCain. Hij hoort namelijk niet echt bij het "establishement" van die partij en velen vinden hem te gematigd. Een heel prominent lid dreigde zelfs op Hillary Clinton te gaan stemmen als McCain tot Republikeinse kandidaat wordt verkozen.

    Zie http://www.cnn.com/2008/POLITICS/02/...tin/index.html voor een interessant commentaar hierover.
    Het is waarschijnlijk daarom dat McCain in het verleden niet de kandidaat werd van zijn partij, en dat het hem nu wel lukt nu de Republikeinen zeer verdeeld lijken te zijn. Ik denk dat McCain, die duidelijk overkomt als een gematigd Republikein, toch de beste kans is voor zijn partij om het presidentschap in Republikeinse handen te houden.

    Wat betreft de democraten, nu de race daar zo close blijft zou het toch niet slecht zijn om eens beginnen na te denken om samen naar de kiezer te stappen als presidentskandidaat en running mate. Maar het probleem is natuurlijk dat noch Obama noch Clinton spontaan voor de tweede plaats zal kiezen. Dat zal dan uiteindelijk wel op het democratisch congres uitgemaakt worden, met waarschijnlijk een historisch klein verschil aan stemmen. Het lijkt me een gemiste kans moesten ze uiteindelijk de krachten niet bundelen.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Wat betreft de democraten, nu de race daar zo close blijft zou het toch niet slecht zijn om eens beginnen na te denken om samen naar de kiezer te stappen als presidentskandidaat en running mate. Maar het probleem is natuurlijk dat noch Obama noch Clinton spontaan voor de tweede plaats zal kiezen. Dat zal dan uiteindelijk wel op het democratisch congres uitgemaakt worden, met waarschijnlijk een historisch klein verschil aan stemmen. Het lijkt me een gemiste kans moesten ze uiteindelijk de krachten niet bundelen.
    Ook daarover was op CNN deze week een interessant commentaar te lezen. In kort: vergeet het maar. Geen van beiden kan en wil de nr. 2 zijn. En misschien dat de VS ook nog niet helemaal klaar is voor een president en vice-president die zwart/vrouw zijn.

Pagina 3 van 23 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •