Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 568 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Nee, enkel Clinton heeft een veel kleinere achterban dan Obama, wat de kans op een overwinning voor Obama natuurlijk veel groter maakt. Ik zie Clinton nog wel vroegtijdig de handdoek in de ring gooien overigens. 8)

  2. #127

    Standaard

    a oke, dan is het me duidelijk.
    bedankt

  3. #128

    Standaard

    Ik geloof er niet zo in dat Clinton opgeeft. Zal ze wel teveel als gezichtsverlies zien.

  4. #129

    Standaard

    McCain, Obama en Clinton gaan nu gelijk op

    De Republikeinse kandidaat John McCain gaat in de strijd om het Amerikaanse presidentschap gelijk op met de Democratische kandidaten Barack Obama en Hillary Clinton. Stond Obama eind februari nog tien punten voor op McCain, volgens de jongste peiling van AP-Ipsos gaan de drie kandidaten nu gelijk op.

    Obama scoort nu onder andere minder goed bij vrouwen, blijkt uit de peiling.

    De Democratische kiezers zijn onderling zwaar verdeeld, hetgeen McCain in de kaart speelt. Aanhangers van Obama geven liever hun stem aan de Republikeinse kandidaat dan aan Clinton, als deze de nominatie in de wacht sleept. Hetzelfde geldt voor de aanhangers van Clinton. Die zien, in het geval dat Clinton de nominatie aan haar neus voorbij ziet gaan, liever McCain president worden dan Obama.

    FOK.nl

  5. #130

    Standaard

    De onderlinge strijd bij de Democraten speelt McCain gewoon heel erg in de kaart. Hoe langer die strijd duurt, hoe meer kans hij heeft.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    De onderlinge strijd bij de Democraten speelt McCain gewoon heel erg in de kaart. Hoe langer die strijd duurt, hoe meer kans hij heeft.
    Ik heb ook de indruk dat de democraten serieus hun eigen ruiten aan het ingooien zijn omdat het allemaal zo lang duurt en ze elkaar een slecht beleid verwijten en dergelijke. Een half jaar geleden leek het me zeer onwaarschijnlijk dat de volgende president opnieuw een republikein zou zijn, maar nu lijkt het zoals ook uit die peiling blijkt dat beide partijen een even grote kans maken.

  7. #132

    Standaard

    Dit geeft alleen maar weer aan hoe verdeeld Amerika nog altijd is. De conservatieven met hun Republikeinse ideeën zijn best in staat om McCain naar het presidentschap te leiden, laten we echter hopen dat dat niet gebeurt want dan zal ook de War on Terrorism verder worden uitgebreid ben ik bang,

  8. #133

    Standaard

    Morgen de laatste grote voorverkiezingen. Benieuwd hoe er gestemd zal worden, Obama staat er in de peilingen ieder geval niet best voor maar dat zegt daar niet zo veel.

  9. #134

    Standaard

    Ik denk dat Obama een prima kans maakt.. klik 8)

  10. #135

    Standaard

    En toch krijg ik zwaar het gevoel dat hij geen president gaat worden
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  11. #136

    Standaard

    Clinton wint in Pennsylvania (55% tegen 45% voor Obama).

  12. #137

    Standaard

    Een kleine overwinning die weinig perspectief bied voor Clinton. Het blijkt overigens dat enorm veel Republikeinen in Pennsylvania zich hebben over laten zetten naar Democraat om zodoende op Clinton te kunnen stemmen en daarmee John McCain in een positiever daglicht te plaatsen.

  13. #138

    Standaard

    Achterstand blijft inderdaad groot, maar Clinton heeft nu wel de troef dat ze alle grote staten en bijna alle "swing states" heeft gewonnen.

  14. #139

    Standaard

    De race is nog niet gelopen. Obama heeft nog steeds niet het minimum aantal kiesmannen behaald en het verschil is nog maar slechts 138 kiesmannen.

    Aan de kant van het Obama-kamp proef je een beetje de sfeer van "waarom verdwijnt Clinton niet gewoon zodat wij kunnen winnen?". Een beetje arrogant vind ik dat. Het gaat nog steeds ergens om en de strijd is in alle opzichten nog niet gestreden.

  15. #140

    Standaard

    Klopt inderdaad, alleen is het gewoon zo dat Clinton een veel negatievere indruk maakt op de bevolking. Obama daarentegen komt veel overtuigender, zelfverzekerder en eerlijker over. Dat is puur charisma dat de beste man mee heeft.
    Mocht Clinton de strijd winnen, dan denk ik dat ze het moeilijk gaat krijgen tegen McCain.

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Klopt inderdaad, alleen is het gewoon zo dat Clinton een veel negatievere indruk maakt op de bevolking. Obama daarentegen komt veel overtuigender, zelfverzekerder en eerlijker over. Dat is puur charisma dat de beste man mee heeft.
    Ik weet niet of dat zo is. Ik heb het idee dat de media behoorlijk op de hand is van Obama en dat hij vooral profiteerd van het feit dat hij geen echte historie heeft. Na hem bijna een jaar gevolgd te hebben vind ik het nog steeds lastig om een duidelijke indruk van Obama te krijgen. En ik vraag me af of Amerikanen wel weten waarop ze stemmen als ze Obama stemmen. Er word bij hem wel veel met het woordje "change" gesmeten terwijl het maar de vraag is of Obama echt anders kan zijn dan wat het huidige politieke establishment te bieden heeft. Als ik z'n programma zo lees dan vind ik dat zijn ideeen eigenlijk helemaal niet zoveel verschillen met die van Clinton, dus waarschijnlijk is hij gewoon een onderdeel van dat politieke establishment.

    Wat me trouwens opvalt is dat Clinton veel kritiek krijgt o.b.v. het presidentschap van haar man, maar dat ze tegelijkertijd ook kritiek krijgt als ze zich beroept op de positieve resultaten van dat presidentschap (omdat ze daarin geen officiele functie vervulde). Met andere woorden: ze krijgt wel de lasten maar niet de lusten van de periode waarin haar man president was. Da's iets waar Clinton tegen moet vechten en waar Obama geen last van heeft.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Mocht Clinton de strijd winnen, dan denk ik dat ze het moeilijk gaat krijgen tegen McCain.
    Ik denk dat zowel Clinton als Obama het lastig zullen krijgen. Beiden vallen buiten de categorie "blanke mannen" en dan heb je sowieso lastig bij Amerikaanse presidentsverkiezingen.

    Voor McCain is het trouwens ook verre van een gelopen race. Hij is lang niet zo bekend bij het grote publiek als de twee democraten en z'n leeftijd en het Bush-presidentschap werken ook tegen hem. Het zal spannend worden eind dit jaar.

  17. #142

    Standaard

    Wel, nu wordt het zo langzaamaan afwachten wat die super delegates gaan doen. En het lijkt me sterk dat die zich achter Clinton zouden scharen aangezien Obama al een heel tijdje aan de leiding staat. Ook al kan Clinton haar achterstand nog wat verkleinen, de zwarte democraten gaan het volgens mij nooit pikken dat een kandidaat die waarschijnlijk met een klein percentage achterstand naar de conventie moet gaan toch als presidentskandidaat voor de democraten gekozen wordt. Maar langs de andere kant, Obama lijkt het moeilijk te hebben om in grote staten te winnen.

    In ieder geval is deze lange interne strijd alles behalve goed gebleken voor de kansen van de democraten om de volgende president te mogen leveren, en de vraag lijkt me nu vooral of dat nog op te lossen is door een "double ticket" waarbij de winnaar uiteindelijk de verliezer als kandidaat vice-president kiest.

    Voor mij mag het allemaal wel eens gedaan gaan zijn, ik ben de race al een beetje beu en we zitten nog niet eens aan de echte verkiezingscampagne.

  18. #143

    Standaard

    Het zou me niet eens verbazen als er uiteindelijk toch voor Clinton gekozen wordt door de superdelegates.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht

    In ieder geval is deze lange interne strijd alles behalve goed gebleken voor de kansen van de democraten om de volgende president te mogen leveren, en de vraag lijkt me nu vooral of dat nog op te lossen is door een "double ticket" waarbij de winnaar uiteindelijk de verliezer als kandidaat vice-president kiest.
    Ik geloof daar niet in, ik zie echt wel een democraat naar het witte huis gaan ondanks dit 'gedoe'. (Ik vind het trouwens helemaal geen gedoe, het is gewoon een verkiezingsstrijd zoals die hoort in een democratie) Mccain is echt een zwakkere kandidaat dan iedereen denkt. De man is helemaal niks zonder een enorme horde adviseurs om hem heen. Die heeft natuurlijk iedereen nodig, maar hij spant echt wel de kroon. Onder Bush is het een ongelofelijke puinhoop geworden/gebleven in de US. 1 die z'n weerga niet kent op vele gebieden. Economisch is het een grote puinhoop (de VS zijn op dat gebied gewoon een ordinair ontwikkelingsland), de gezondsheidszorg is nog steeds niet te betalen voor jan met de pet, het onderwijs hoor je enorm veel mensen over klagen, met name over de hoge kosten en de kwaliteit daarvan, en dan heb ik het nog niet eens over het buitenlands beleid. Irak is natuurlijk ook een drama van de eerste orde, 1 van de grootste fouten die de US in hun recente geschiedenis gemaakt hebben. Mccain is echt niet bij machte om bij al deze problemen met oplossingen te komen waar de burgers van de VS vertrouwen in gaan krijgen. Ik heb niet echt een voorkeur welke van de 2 de strijd aangaat met Mccain. Ze zijn beide heel goed in staat om Mccain op z'n plaats te zetten. Wie er uiteindelijk in het witte huis komt en hoe die het gaat doen blijft toch vaak een slag in lucht, dat heeft de geschiedenis vaak genoeg uitgewezen.
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 23-04-2008 om 14:33
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Het zou me niet eens verbazen als er uiteindelijk toch voor Clinton gekozen wordt door de superdelegates.
    Dat denk ik niet. Dwz: niet als ze geen meerderheid haald. Aan het eind van de rit zal er een kandidaat overblijven die het minimale aantal kiesmannen gaat behalen, en als de superdelegates dat zouden "overrulen" dan zou dat een rel opleveren die z'n weerga niet kent. Je ziet momenteel al superdelegates van Clinton hun steun uitspreken voor Obama, dus die houden echt wel rekening met de trends.

    Ik denk eigenlijk dat je superdelegates als een soort "vliegwiel" moet zien in het hele voorverkiezingsproces: ze zorgen ervoor dat een de keuze voor een bepaalde richting meer gewicht krijgt. Mijn voorspelling is dan ook dat het gros van de superdelegates zich zal aansluiten bij de kandidaat die de meerderheid van de gewone delegates heeft behaald.

  21. #146

    Standaard

    Waar maken we ons druk om?

    Hun bemoeide zich ook niet met verkiezingen hier

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Waar maken we ons druk om?

    Hun bemoeide zich ook niet met verkiezingen hier
    Balkenende heeft inderdaad net zoveel invloed als de Amerikaanse president.

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Waar maken we ons druk om?

    Hun bemoeide zich ook niet met verkiezingen hier
    Interesse misschien..

    Gisteren las ik overigens dat in de meest recente polls Obama en Clinton weer gelijk staan als het gaat om de overwinning voor het Democratische kandidaatschap. Pennsylvania heeft duidelijk dus wel wat teweeg gebracht.

  24. #149

    Standaard

    Voorzitter Democraten wil nu keuze Obama of Clinton

    Howard Dean, voorzitter van het Democratische Nationale Comité, heeft de supergedelegeerden opgeroepen hun keuze voor de presidentskandidaat nu kenbaar te maken.

    'We kunnen het ons niet veroorloven twee of drie maanden campagnevoeren te laten lopen,' stelde Dean gisteravond in een interview op CNN , 'we moeten weten wie onze kandidaat wordt.'
    Dean zei dat de supergedelegeerden die de doorslag gaan geven op de Nationale Conventie eind augustus, nu eindelijk hun voorkeur moeten uitspreken voor Hillary Clinton of Barack Obama. 'En ik wil dat ze dat vanaf nu gaan doen.'
    Van de bijna 800 partijprominenten met stemrecht moeten er nog ruim 300 een keuze maken. In supergedelegeerden heeft Clinton volgens de meeste peilingen een minieme voorsprong op Obama, die wel leidt in 'gewone' gedelegeerden en in totaal aantal stemmen.

  25. #150

    Standaard

    Het is een beetje een klucht aan het worden. Daarstraks was ik nog naar Larry King Live aan het kijken en daar zaten ook weer wat prominente democraten onderling ruzie te maken. Ze mogen voor de toekomst toch eens serieus gaan nadenken over dat hele primary-systeem en hoe ze sneller tot een winnaar kunnen komen.

Pagina 6 van 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •